Jump to content

Aanslagen in Parijs


Tommie59

Recommended Posts

We zijn nu officieel allemaal in oorlog.

http://nos.nl/artikel/2069632-frankrijk-krijgt-europese-hulp-bij-terreuraanpak.html

Frankrijk beroept zich op een EU artikel waar in staat dat alle EU lidstaten te hulp schieten bij een gewapend conflict op EU grondgebied. Alle EU landen hebben unaniem ingestemd dus bij dezen zijn we samen in oorlog. Wat dit in de praktijk inhoudt is nog niet duidelijk, wellicht een gezamenlijk offensief danwel op de grond of in de lucht, maar in ieder geval in Syrië.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 306
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KoningJesper

    35

  • NicolaB

    26

  • ThunderDuck

    23

  • AXIO

    21

Dat is allemaal leuk en aardig iemand de oorlog verklaren wat ik gisteren ook al zij

Hoe kan je een groepering die verspreid zit over europa / wereld nu de oorlog verklaren

Of heeft europa dus nu de oorlog verklaart aan Syrië

Als ze zelf niet weten wat het in praktijd in houd hoe kan je dan oorlog gaan voeren ?

Even een stukje uit het artikel wat DDG net plaatste

IS maakt volgens de Belgische minister gebruik van een soortgelijke tactiek, alleen dan via PlayStation Network. De PlayStation-console wordt normaliter gebruikt om mee te gamen, terwijl geheime diensten veelal de kanalen in de gaten houden waarmee wordt gecommuniceerd. Denk aan WhatsApp, telefoongesprekken of e-mail. Door de console als communicatiemiddel in te zetten, hebben de terroristen van IS hun communicatiestromen kunnen maskeren als 'normale gamesessies'.

Zo kan het dus ook

Beetje domme geheime dienst niet

En dan gaan ze dat vanaf nu ook in de gaten houden beetje laat maar toch

Voor ze zo goed en wel daar een beetje mee uit de voeten zijn heeft IS alweer een ander comunicatie ding gevonden hoor

Bewerkt: door Pino1982
Link to comment
Delen op andere websites

IS heeft grondgebied in Syrië en Irak, dus dat kun je veroveren.

Ja dan gaat heel europa daar heen en dan ?

Dan zitten de leden van IS nog wel in europa / wereld dus daar schiet je weinig tot niks ee op lijkt mij

Verdachte situatie bij synagoge in Rotterdam. Politie is binnengevallen

Nu krijg je allemaal van dat soort kleine dingentjes waar niemand iets aan heeft

Bewerkt: door Pino1982
Link to comment
Delen op andere websites

Nou lijkt me juist goed dat de politie meteen alert is

Dat is ook wel goed dat zeg ik niet

Maar nu krijg weer allemaal van dat soort kleine invalletjes net als toen met die vent in irak

Toen had je ook allemaal van die kleine invallen overal in NL / Europa

Daar schieten ze toch weinig tot niks mee op of wel

Mischien is dat juist wel met opzet zo de overheid zich daar op richt en IS via een andere weg weer kan toeslaan

Al met al is het dus gewoon dweilen met de kraan open

Link to comment
Delen op andere websites

IS heeft grondgebied in Syrië en Irak, dus dat kun je veroveren.

Ja dan gaat heel europa daar heen en dan ?

Dan zitten de leden van IS nog wel in europa / wereld dus daar schiet je weinig tot niks ee op lijkt mij

Het hele probleem is daarmee inderdaad niet verdwenen, maar je kunt er wel een belangrijk bolwerk mee uitschakelen.

Ik denk eigenlijk dat een EU dat officieel in oorlogsstatus is misschien wel meer mogelijkheden heeft om potentiële terroristen aan te houden of op tijd uit te schakelen en dat er zometeen veiligheidsmaatregelen komen die in de huidige wetgeving eigenlijk niet konden, misschien dat dat wel de daadwerkelijke reden is achter deze actie.

Link to comment
Delen op andere websites

Het hele probleem is daarmee inderdaad niet verdwenen, maar je kunt er wel een belangrijk bolwerk mee uitschakelen.

Daar heb je wel gelijk in ja

Ik denk eigenlijk dat een EU dat officieel in oorlogsstatus is misschien wel meer mogelijkheden heeft om potentiële terroristen aan te houden of op tijd uit te schakelen en dat er zometeen veiligheidsmaatregelen komen die in de huidige wetgeving eigenlijk niet konden, misschien dat dat wel de daadwerkelijke reden is achter deze actie.

We zullen zien wat er allemaal gaat gebeuren,Ik ben benieuwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou lijkt me juist goed dat de politie meteen alert is

Dat is ook wel goed dat zeg ik niet

Maar nu krijg weer allemaal van dat soort kleine invalletjes net als toen met die vent in irak

Toen had je ook allemaal van die kleine invallen overal in NL / Europa

Daar schieten ze toch weinig tot niks mee op of wel

Mischien is dat juist wel met opzet zo de overheid zich daar op richt en IS via een andere weg weer kan toeslaan

Al met al is het dus gewoon dweilen met de kraan open

Welke gast uit Irak bedoel je precies?

Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat een gestoorde terreurorganisatie serieus een oorlog aan wil gaan met een groep machtige wereldleiders. Dat is letterlijk en figuurlijk zelfmoord :7

En die mensen van de terreurorganisatie zijn niet bang voor de dood die blazen zich zelf op met bom gordels als het moet ook waar heel veel soldaten van europese landen zijn / komen of burgers het maakrt ze dus helemaal niks uit

Groep machtige wereld leiders nou nou nou zo machtig zijn ze ook weer niet hoor

Daar bij kan een leger ook niet zo maar vol gas er tegen aan hoor

Voor dat het ook daad werkelijk ook maar iets gebeurt in Syrië / Irak zijn we ook weer een paar maanden verder

En tot die tijd heeft IS zat tijd om dingen telaten gebeuren

Het is niet zo van europa verklaart de oorlog aan Syrië / Irak en boem bom er op en klaar dat gaat weer een aantal jaren over heen voor er echt resultaat is hoor

Welke gast uit Irak bedoel je precies?

Die saddam hoessein ofzo

Link to comment
Delen op andere websites

God nu circuleert er weer een screenshot van een whatsapp gesprek met deze tekst:

"Boys, even iets anders. De zoon van een vriend van ons is de teamleider van het arrestatieteam van Amsterdam. En ze zeggen dat er nu directe dreiging is van een aanslag op het Leidseplein en Rembrandtplein. Dus wegblijven daar!!! Ze hebben die gasten al in de gaten maar misschien gebeurt er toch wat"

Zoveel onnodige bangmakerij :t

Maar ik woon op het leidseplein, dus miss toch maar een beetje voorzichtig

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...