Jump to content

Aanslagen in Parijs


Tommie59

Recommended Posts

  • Reacties 306
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KoningJesper

    35

  • NicolaB

    26

  • ThunderDuck

    23

  • AXIO

    21

ZIt je Europa, net na een aanslag in Parijs nou te vergelijken met Hitler? :?

Nee dat niet goed lezen wat er staa

Wij europianen willen een groot europa een groot land een munt eenheid wel verschilende nationaliteiten een munt eenheid

Dat is eigenlijk het zelfde wat hitler wou toch of zie ik dat nu verkeerd

Maar terug tekomen op de aanslag in parijs het is heel erg dat zo iets kan gebeuren

Maar wij europianen gaan nu wel lopen jammeren enz enz maar het had dus ook voorkomen kunnen worden door niet een groot europa tewillen worden en zijn

Het is mischien hard wat ik nu zeg maar ze hadden de muur in berlijn eigenlijk nooit weg moeten halen

Ga alsjeblieft niet die dingen vergelijken als je niet weet waar je het over hebt. Hitler wilde een groot Duits rijk met levensruimte voor zijn volk, wraak op de landen die Duitsland hadden gestraft na WOI, en uitroeiing van de volken die hij als schuldigen zag van de staat waarin Duitsland verkeerde. Dat lijkt mij heel anders dan een vereniging Europa waarin vrij verkeer en grote samenwerking op verschillende gebieden centraal staan. Bedenk ook even dat Europa veel goeds heeft gebracht, ook al heeft het met het vluchtelingenprobleem nu een behoorlijke grote hobbel in de weg. De val van de Berlijnse Muur heeft juist bijgedragen aan de successen van Europa.

Dat mensen die aanslagen willen plegen Europa in komen is bijna niet te voorkomen. Ze komen ook de VS binnen, en zodra ze daar eenmaal binnen zijn kunnen ze ook naar elke staat toe. Het is vervolgens aan de veiligheidsdiensten om zulke mensen op te sporen en te voorkomen dat zij ook daadwerkelijk aanslagen plegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is een antwoord op wat thundercover zij

Ik weet heel erg goed waar ik het over heb en wat ik zeg

Ik weet wel wat hitler wou hoor ik ben niet gek

Jij zegt dat europa alleen maar goeds heeft gebracht dan alleen de hobbel vluchtelingen

Vertel mij maar eesn wat ze goeds hebben gebracht helemaal niks zal ik je vertellen

De val van de Berlijnse Muur heeft juist bijgedragen aan de successen van Europa

Dat zien we nu ja waar het heeft toegelijd tot wat we nu hebben

Hoe kun je nou zo iets zeggen dat het bijna niet tevoorkomen is dat zeg ik dus hadden ze maar niet een groot europa willen zijn en alle grensen open moeten gooien en alles maar toelaten wat maar wil komen

Ze hadden het zo moeten laten wezen zo als het was toen was het toch aardig beter dan wat het nu was of wil je zeggen van niet

Maar thundercover je zegt

Het is vervolgens aan de veiligheidsdiensten om zulke mensen op te sporen en te voorkomen dat zij ook daadwerkelijk aanslagen plegen.

Dat is inderdaad goed tezien ja

Als dit nog maar het begin is zo als IS aankondigt dan vrees ik toch wel een beetje

Als je het allemaal eens goed bekijkt en vergelijkt heeft alles wat er allemaal gebeurt is de afeglopen jaren en de jaren daar voor wel heel veel met elkaar temaken

Zo als dat met Osama binladen, Al Qeada, Die kerel in irak

Mischien is dat juist wle allemaal expres zo gebeurt dat de wereld zich daar op ging richten zo dat IS zich makelijk groot kon maken en doen wat ze nu doen en gedaan hebben en nog allemaal gaan doen

Ooit er overna gedacht dat er jaren geleden er nog een oorlog in Bosnie is geweest mischien is het vanaf die tijd al wel bezig wie zal het zeggen

Niemand weet het niemand kan daar antwoord op geven dat zijn allemaa speculatie's maar als je alles naast elkaar legt heeft het toch wel ergens iets met elkaar temaken

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is een antwoord op wat thundercover zij

Ik weet heel erg goed waar ik het over heb en wat ik zeg

Ik weet wel wat hitler wou hoor ik ben niet gek

Jij zegt dat europa alleen maar goeds heeft gebracht dan alleen de hobbel vluchtelingen

Vertel mij maar eesn wat ze goeds hebben gebracht helemaal niks zal ik je vertellen

De val van de Berlijnse Muur heeft juist bijgedragen aan de successen van Europa

Dat zien we nu ja waar het heeft toegelijd tot wat we nu hebben

Hoe kun je nou zo iets zeggen dat het bijna niet tevoorkomen is dat zeg ik dus hadden ze maar niet een groot europa willen zijn en alle grensen open moeten gooien en alles maar toelaten wat maar wil komen

Ze hadden het zo moeten laten wezen zo als het was toen was het toch aardig beter dan wat het nu was of wil je zeggen van niet

Maar thundercover je zegt

Het is vervolgens aan de veiligheidsdiensten om zulke mensen op te sporen en te voorkomen dat zij ook daadwerkelijk aanslagen plegen.

Dat is inderdaad goed tezien ja

Als dit nog maar het begin is zo als IS aankondigt dan vrees ik toch wel een beetje

Als je het allemaal eens goed bekijkt en vergelijkt heeft alles wat er allemaal gebeurt is de afeglopen jaren en de jaren daar voor wel heel veel met elkaar temaken

Zo als dat met Osama binladen, Al Qeada, Die kerel in irak

Mischien is dat juist wle allemaal expres zo gebeurt dat de wereld zich daar op ging richten zo dat IS zich makelijk groot kon maken en doen wat ze nu doen en gedaan hebben en nog allemaal gaan doen

Ooit er overna gedacht dat er jaren geleden er nog een oorlog in Bosnie is geweest mischien is het vanaf die tijd al wel bezig wie zal het zeggen

Niemand weet het niemand kan daar antwoord op geven dat zijn allemaa speculatie's maar als je alles naast elkaar legt heeft het toch wel ergens iets met elkaar temaken

Gebruik alsjeblieft interpunctie, het is zo echt onleesbaar en onbegrijpbaar
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kun je nou zo iets zeggen dat het bijna niet tevoorkomen is dat zeg ik dus hadden ze maar niet een groot europa willen zijn en alle grensen open moeten gooien en alles maar toelaten wat maar wil komen

Zoals ik al eerder zij, zo simpel ligt het allemaal niet. Jij geeft nu aan dat we de grenzen maar moeten sluiten, maar daarbij moet je ook nadenken wat de reden is dat de grenzen ooit open zijn gesteld, in ieder geval binnen Europa. Voor de economie heeft dat bijvoorbeeld veel gebracht; het is immers veel makkelijker voor landen om met elkaar handel te drijven op het moment dat grenzen zijn opengesteld, zowel letterlijk als figuurlijk. Natuurlijk brengt het risico met zich mee als je de grenzen openstelt, maar het is ook niet zo dat je alle gevaar uitbant op het moment dat je de grenzen dicht gooit. Geloof me, ook met "dichte" grenzen zullen er altijd terroristen over die grenzen heen kunnen komen.
Link to comment
Delen op andere websites

Jij zegt dat europa alleen maar goeds heeft gebracht

Incorrect.

Vertel mij maar eesn wat ze goeds hebben gebracht

Het feit dat we binnen de EU en diens voorgangers voor een recordtijd van meer dan 70 jaar geen oorlog hebben gehad. Als je dat al negeert kan ik je verder niet serieus nemen in deze discussie.

Niemand weet het niemand kan daar antwoord op geven dat zijn allemaa speculatie's maar als je alles naast elkaar legt heeft het toch wel ergens iets met elkaar temaken

Ja, zo ken ik nog wel een paar complottheorieën. :7

Van de rest van je verhaal kan ik helaas niet zoveel maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat met name IS kan worden vergeleken met Hitler. "Dood aan ongelovigen" is toch wat duidelijker vergelijkbaar met een "rassenonderscheid" dan deze door angst gevoede westerse reactie.

Precies dit.

Wat wij het best kunnen doen, is alles wat de buitenste grenzen(dus landen aan de kust van het Europese continent) laten bewaken door militairen. Grote steden controleren voor een aanslag, alle vluchtelingen(want daar zitten ISIS-leden bij) controleren. Verder net als Poetin mannen sturen naar het ISIS-gebied, tijdens grondaanvallen ook luchtaanvallen doen op basissen van ISIS. Enige oplossing voor het problemen

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat met name IS kan worden vergeleken met Hitler. "Dood aan ongelovigen" is toch wat duidelijker vergelijkbaar met een "rassenonderscheid" dan deze door angst gevoede westerse reactie.

Precies dit.

Wat wij het best kunnen doen, is alles wat de buitenste grenzen(dus landen aan de kust van het Europese continent) laten bewaken door militairen. Grote steden controleren voor een aanslag, alle vluchtelingen(want daar zitten ISIS-leden bij) controleren. Verder net als Poetin mannen sturen naar het ISIS-gebied, tijdens grondaanvallen ook luchtaanvallen doen op basissen van ISIS. Enige oplossing voor het problemen

Hoe ga je dat verwezenlijken met de 2 legertjes die BE en NL hebben? Waar de afgelopen jaren enkel besparingen zijn uitgevoerd, waardoor ze te weinig materiaal en mankracht hebben om effectief weerstand te bieden..

Link to comment
Delen op andere websites

Wat wij het best kunnen doen, is alles wat de buitenste grenzen(dus landen aan de kust van het Europese continent) laten bewaken door militairen. Grote steden controleren voor een aanslag, alle vluchtelingen(want daar zitten ISIS-leden bij) controleren. Verder net als Poetin mannen sturen naar het ISIS-gebied, tijdens grondaanvallen ook luchtaanvallen doen op basissen van ISIS. Enige oplossing voor het problemen

Heb je enig idee hoe lang de buitengrenzen van Europa zijn? Alleen de oost-Europese grenzen van de EU schat ik op zo'n 1500 kilometer, en de kust van de Middellandse Zee is nog veel en veel langer. Het is absoluut ondenkbaar dat je de hele grens zou kunnen bemannen met militairen. Het is heel simpel om te zeggen 'je moet alle vluchtelingen controleren', maar dat komt neer op honderdduizenden mensen, plus enkele tienduizenden illegale migranten die nergens geregistreerd staan.

Bovendien is het binnenvallen van Syrie strikt illegaal in het internationaal recht. Rusland heeft expliciete toestemming van de Syrische regering om manschappen te sturen, maar aangezien het westen praktisch geheel verantwoordelijk is voor de burgeroorlog in Syrie acht ik de kans klein dat 'wij' die toestemming ook krijgen. Bovendien is militair ingrijpen de oorzaak van het ontstaan van ISIS. Zonder de oorlogen in Afghanistan en Irak zou er geen machtsvacuum ontstaan zijn waarin extremistische groeperingen konden ontstaan. Nog een oorlog in het Midden-Oosten zou het tegenovergestelde tewerkstellen van wat jij graag zou willen zien gebeuren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...