Jump to content

Welke videokaart bij de PC


Faex

Recommended Posts

Hallo!

Ik zit na te denken over een game-PC. Maar nu lees ik veel over verschillende videokaarten. Jullie kennen vast wel de NVIDIA GeForce GTX TITAN Z. Even de prijzen terzijde, maar nu heb ik gelezen dat 2 GTX 980 meer output zou geven?

Dus is die setup niet beter? 2 GTX 980. Maar nu hoor ik ook dat een single setup ''beter'' is dan een dual..

Iemand die er wat meer verstand van heeft en wat uitleg kan geven? :) Of andere goede videokaarten kan aanprijzen.

Bedankt! ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Faex

    22

  • SilverRST

    13

  • Sprunk

    8

  • GolfG60

    7

Top Posters In This Topic

Het ligt eraan, er zijn grafische applicaties en games die goede ondersteuning voor SLI/crossfire (dus 2 of meerdere videokaarten van nvidia/AMD), maar er zijn ook genoeg grafische applicaties en games die weinig tot geen meerwaarde (dus amper tot geen prestatiewinst) geven door het gebruik van SLI/crossfire. Vooral te danken aan bijvoorbeeld de Engine waar een bepaalde game op draait en hoe deze geoptimaliseerd/gecodeerd is.

Link to comment
Delen op andere websites

een enkele kaart levert de minste problemen.

Dit. Gewoon de beste kaart nemen die je met je budget kan kopen. Als je onverhoopt later nóg meer power nodig hebt (wat mij vrij onwaarschijnlijk met een Titan X) dan kan je er nog altijd een bij duwen.

Link to comment
Delen op andere websites

Many thanks guys! :tu: Hier ben ik zeker wat wijzer door. Ja of die Titan Z er komt.. hmm ik kijk toch ook wel even naar de GTX 980 :roll: .

Maar nu. Ik wil geen echte bottleneck hebben. Hoeveel minimaal werkgeheugen raden jullie aan? 12gb? Want bij een goede processor (I7 momenteel?) moet genoeg werkgeheugen zitten.

Edit: Typo

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

12 is een eerder rare keuze (geen macht van 2). Tegenwoordig wordt meestal 8 of 16 GB gebruikt. Je moet even het moederbord (of de handleiding daarvan) bekijken om te bekijken welk configuratie het best bij jouw past. De meeste borden zijn dual channel wat inhoudt dat je ofwel voor 2 x 4GB of 2 x 8GB gaat. Sommige nieuwere borden zijn quad channel en in dat geval neem je beter 4 x 4GB.

Link to comment
Delen op andere websites

Minimaal 8gb , (ik heb zelf 16gb) al zie ik wel als ik 8gb zou hebben dat dat wel kritisch zou worden , als ik gta speel gebruikt me pc soms iets meer dan 7gb ram , dus ik raad je 16gb aan

Link to comment
Delen op andere websites

Alright ^^ Wederom, bedankt! Hier kan ik wat mee. ^_^ En ja, @Big Boss je hebt gelijk. 12GB is wat raar.. 16GB word dan ook wel mijn keuze denk ik. 32GB is denk ik wat té..

Verdere vragen zullen misschien volgen. :sigaar:

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

De GTX Titan Z is een dual GPU, dat zijn twee GTX Titan Black op één PCB. De Titan Black is een met 3GB VRAM extra opgevoerde GTX780Ti.

Ondertussen zijn er wat 'nieuwere' GPU's uitgekomen, namelijk de Maxwell GPU's. Veel efficiëntere GPU's.

De top-model Maxwell GPU is de Titan X. Maar waarom zou je het nodig hebben? nVidia zal meer info over de GTX980Ti vrijgeven op de Computex,

wat een betere keuze is dan de peperdure Titan X.

Voor we hardware kunnen aanraden, moeten we wel even je budget weten en of je randapparatuur nodig hebt.

En voor je direct de meest 'high-end' CPU neemt, aka de Intel i7-5960X, niet doen! Meeste games gebruiken niet meer dan 4 cores

en verspil je zo een hoop geld en rekenkracht. De beste is i5-4690K of i7-4790K. (Als je wil overklokken)

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Wat is een PCB :$

Ja inderdaad. Waarom zal ik de Titan X nodig hebben. De GTX980 leek voor mij ook de beste optie hoor ^^. Klopt!

Nou budget.. Ik wil niet zeggen; ''dat heb ik niet''. Maar laat ik het zo zeggen, dat heb ik nog niet vast gesteld. Ik zie eerst wel hoeveel het gaat kosten. Dan kan ik altijd nog wat schrappen/toevoegen.

Nou nu je het zegt, ik wilde inderdaag wel een i7 gaan kopen. Nu wist ik niet dat je daar dus ook nog verschillende 'gradaties' in hebt. Ja, de games gebruiken niet veel, maar ik bekijk het zo: Als ik een erg goede i7 koop, kan ik een goed tijdje vooruit ^_^ .De i7-5960X kost €1099,- met 3,5 ghz en de i7-4790K kost €350 met 4,0 ghz. Daar zit nogal een prijs verschil in. Dat zit hem alleen in de rekenkracht? (Die je dus eigenlijk niet gebruikt..)

Io9I0Vm.jpgJe krijgt meer ''Bang for your buck'' dus..

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

PCB is de printplaat.

Wat de CPU betreft, Intel bezit op het moment een soort van monopoliepositie want er is geen enkel CPU dat zich kan meten met die i7 "Extreme"

Intel maakt nogal een enorme, lees: enorme winst, op die CPU. De i7 Extreme is enkel goed voor als je hele zware video's bewerkt en andere

multimedia toepassingen. Voor games heb je er 0.0 voordeel mee. Zelfs de i7 Extreme is niet eens snel genoeg om 3 GPU's voldoende data te voorzien,

laat staan als je 4-Way SLI wil. De i7-4790K is de beste CPU voor gaming, veel beter dan de i7-5960X.

Vier extra cores van de Extreme zitten gewoon te luieren in games doordat meeste games niet meer dan 4 cores. De FX8350 van AMD is geen echte fysieke 8 cores

maar daar gaan we geen discussie erover hebben. Die €750 verschil tussen die 4790K en 5960X is alsof je die €750 je kont mee afveegt, heb je heel veel papier haha.

Ik was precies in hetzelfde boot als jij vorig jaar, ik twijfelde sterk of ik de i7-4770 wou nemen of de i7-4960X of de i7-4930K.

Uiteindelijk ben ik voor de i7-4770 gegaan en bevalt het me uitstekend, is snel genoeg voor alle toepassingen en ook snel genoeg voor GTAV.

Niet alles hoeft duur te zijn, als je maar weet wat je wil en genoeg onderzoek doet.

En wil je snel een nieuwe GPU? Of kan je even wachten of anders tot 2016 tot nVidia hun nieuwe Pascal GPU's uitbrengt?

Anders gewoon de GTX980Ti nemen, heb je Titan X prestatie voor minder dan 1279 euro.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb er geen haast bij, maar ik denk dat het wel dit jaar wordt ^^. En die Pascal GPU's kosten vast ook wel wat. Dus de GTX980 wordt het dan. (=hetzelfde als GTX980Ti?)

En ja, de i7-4790K word dan mijn processor.

Ja dat ze goed winst ermee maken geloof ik best! Maar video bewerking wat jij zegt, doe ik niet. Ik zie nu wel in dat het zonde is ja.. Thanks! Die €750 houdt ik dan liever ^^.

Ik houdt het topic wel up to date ^_^ Want er komen vast en zeker nog meer vragen haha.

Edit: ik zie net. GTX980 is niet hetzelfde als de GTX980Ti.. maar die schijnt wel sneller te zijn haha. Je betaalt voor de Ti 150 euro meer.

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

Voor een gaming pc zou ik lekker voor een snelle i5 gaan. Het aantal games wat echt profiteert van hyperthreating in de i7 is vervaarloosbaar en dus is de i7 zijn meerprijs imo absoluut niet waard. Gooi de i5 op een stevig moederbord en ga 'm lekker overklcoken, dan kun je echt nog jaren vooruit.

Overigens is een GTX Titan X echt overkill als je gaat gamen op een resolutie van Full HD of lager, ga dan gewoon voor een GTX 980 (of 970) en houdt wat geld over om games te kopen! :tu:

Daarnaast las ik iemand die beweerde dat een AMD FX-8350 geen 8-core processor is? Diegene moet denk ik nog eens even wat research gaan doen, voordat hij of zij hier met onwaarheden begint te strooien.

Link to comment
Delen op andere websites

Het aantal games wat echt profiteert van hyperthreating in de i7 is vervaarloosbaar

Ah, maar GTA V profiteert daar wel van. ;) Dat is waarom het spel het nog zo goed doet op mijn i7 first gen uit 2009.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor een gaming pc zou ik lekker voor een snelle i5 gaan. Het aantal games wat echt profiteert van hyperthreating in de i7 is vervaarloosbaar en dus is de i7 zijn meerprijs imo absoluut niet waard. Gooi de i5 op een stevig moederbord en ga 'm lekker overklcoken, dan kun je echt nog jaren vooruit. Overigens is een GTX Titan X echt overkill als je gaat gamen op een resolutie van Full HD of lager, ga dan gewoon voor een GTX 980 (of 970) en houdt wat geld over om games te kopen! :tu: Daarnaast las ik iemand die beweerde dat een AMD FX-8350 geen 8-core processor is? Diegene moet denk ik nog eens even wat research gaan doen, voordat hij of zij hier met onwaarheden begint te strooien.

Ik ben niet vertrouwd met overclocken :$ Dus hoe dat zit, I don't know.

Ja die Titan dat wordt hem ook zeker niet. Maar die GTX980 kan dacht ik niet voor 4K..? Maar Ultra/Full HD is ook wel nice dacht ik zo.

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...