Jump to content

Welke videokaart bij de PC


Faex

Recommended Posts

Je wilt geen discussie voeren, maar je grijpt nog wel even de kans om met modder te gooien over warmteproductie, stroomgerbuik en productieprocdede? Geen discussie is geen discussie, dan moet je het ook niet uitlokken. Bovendien bakt AMD haar processors op 28nm, niet op 32nm.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Faex

    22

  • SilverRST

    13

  • Sprunk

    8

  • GolfG60

    7

Top Posters In This Topic

Nee, de PC builder heb ik net gedaan, en ik kom dan uit op €1800 haha. Welke site heb jij gebruikt? Die lijkt mij goedkoper.

Ja ,waarom ik AMD liever niet wil.. voorkeur haha. Maar goed, de PC word niet de hele tijd belast hoor, dus 550Watt is voldoende lijkt mij. En ja als ze hem kunnen assembleren, dat is wel fijn ^^.

Bedankt voor het lijstje! ^^. Ziet er goed uit, en de prijs valt mij reuze mee. Ja de DVD-speler heb ik zeker wel nodig. Maar LG? is een Samsung bijv niet beter?

HDD is verder goed hoor, en videokaart laat ik wel zo. Nou die behuizing ziet er zeker goed uit. Heb nog naar anderen gekeken, maar deze is zeker niet verkeerd. Maar omdat hij zo dicht is etc. Er is genoeg ruimte voor koeling?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, de PC builder heb ik net gedaan, en ik kom dan uit op €1800 haha. Welke site heb jij gebruikt? Die lijkt mij goedkoper. Ja ,waarom ik AMD liever niet wil.. voorkeur haha. Maar goed, de PC word niet de hele tijd belast hoor, dus 550Watt is voldoende lijkt mij. En ja als ze hem kunnen assembleren, dat is wel fijn ^^. Bedankt voor het lijstje! ^^. Ziet er goed uit, en de prijs valt mij reuze mee. Ja de DVD-speler heb ik zeker wel nodig. Maar LG? is een Samsung bijv niet beter? HDD is verder goed hoor, en videokaart laat ik wel zo. Nou die behuizing ziet er zeker goed uit. Heb nog naar anderen gekeken, maar deze is zeker niet verkeerd. Maar omdat hij zo dicht is etc. Er is genoeg ruimte voor koeling?

Misschien heb je nog de lijst van de vorige samenstelling of zo haha. Ik gebruik de Alternate.nl website.

Mijn behuizing is dicht al vanaf de dag dat ik om ontving haha. Alles blijft koel en GTX780 wordt 67C, dat bleef ook zo toen ik een dag 5 uur GTAV speelde.

Er is voldoende koeling. Die gaten zijn allemaal dicht maar die zijn met bepaalde blokken erop geschroefd. Als je meer koeling wil of meer fans erbij wilt monteren,

kan je ze uiteraard eraf schroeven.

Ik heb die LG dvd-speler genomen omdat het mij werd aangeraden maar die speler heeft ook enorm veel positieve beoordelingen.

Alternate heeft de teller op 0 gezet want vorig jaar was ie over 100 positieve beoordelingen. Desalniettemin, GTAV goed geïnstalleerd op de LG speler.

De GTX980 is zo zuinig dat de Cooler Master VS550 goed genoeg is.

Ze kunnen het voor je in elkaar zetten als je wil of als je bang dat je iets breekt. Het wordt alleen wel €60.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook alternate? Ja, die PC builder? :sigaar: Wow haha. Maar ik zie het al. Ik had ASUS STRIX GTX980 (€693) en jij de MATRIX (€539).. Dan is die Matrix net zo goed lijkt mij. En er zullen nog wel wat prijs verschillen zitten, ik had bijv. Kingston geheugen. Jij g.Skill. Nogmaals, zit daar merkbaar verschil tussen? Want Kingston is voor mij van goede kwaliteit.

Oke! Mooi om te horen dat de behuizing goed ventileert. En dan is de LG-speler nog niet eens zo heel gek haha. Dat zit dan wel goed.

Ja, ik heb weleens een PC in en uit elkaar gezet/gehaald.. maar door hun gebeurt het zeker weten goed. :Y

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

Alternate is een prima web/winkel. Ik bestel regelmatig bij hun, geen problemen mee gehad.

Verschillen tussen de Matrix en Strix zijn er bijna niet behalve de kloksnelheid opgevoerd met 63MHz en overklok mogelijkheden maar daar betaal je dan teveel geld voor niks.

Het feit blijft dat beide kaarten gewoon GTX980 zijn. Als je de Fractal R5 neemt zonder het venster, maken de looks geen reet uit, maar jemig, wat is die Asus Strix toch spuuglelijk, zeg haha

Wat de RAM betreft, er zijn gigantisch veel verschillende geheugen dat je door al het RAM het bos niet meer ziet haha.

Ik had die G.Skill genomen na aanraden toen ik mijn systeem ging samenstellen vorig jaar. Kingston is inderdaad een goede merk met kwaliteit,

ik heb van hun mijn Kingston HyperX 256GB USB stick haha. Zolang je maar kwalitatieve RAM neemt, komt het goed.

Verschil is er nauwelijks, althans hier niet. Ik heb geen enkel probleem met Firefox in het achtergrond met serieus 300+ tabbladen en ondertussen GTAV opstarten en spelen.

Ja dat klopt, ze hebben de kabelmanagement uitstekend gedaan, helemaal niets erover te klagen. Echt te netjes!

Link to comment
Delen op andere websites

Ram is idd heel veel dingen waar je naar kan kijken, maar sommige dingen vergeten mensen ook vaak, net zoals bij een CPU gaat het niet altijd om de hoeveelheid cores of snelheid dat ze op werken.

Bv. 1333, 1600 of 1800mhz, alleen het probleem is dat de timings dan vaak hoger liggen(en die wil je zo laag mogelijk), dus dat de snelheid hoger ligt, betekend niet dat het geheugen per direct beter of sneller is.

Het beste is gewoon je moederbord fabrikant opzoeken, en de ram compability lijst erbij pakken, voor de MSI B85-G43 Gaming staat ie hier.

Als je iets anders hebt, betekend niet dat het slecht is of dat het niet werkt, maar het lijstje is gewoon onafhankelijk getest door de moederbord fabrikant zelf volgens hun eigen eisen.

Welk geheugen je het beste kan pakken qua snelheid, zou even iemand anders moeten zeggen, dat durf ik je even niet te zeggen.

Zelf heb ik Corsair, Crucial, G-Skill en Kingston gehad, en allemaal was naar mijn mening prima.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Thanks guys! :tu: Mooie info! Ik leer hier genoeg zeg en dan ga ik wel even op onderzoek uit ^^. Want Alternate gaf eerder ook al aan dat de snelheid van mijn geheugen, hoger lag dan die van mijn moederbord o.i.d. Dus moest wat minder snel geheugen pakken.

Oke! Dan pak ik de Matrix versie. En bedankt voor de link. Zal even kijken wat compatible is. Die G. Skill bijv. die zal inderdaad wel goed zijn, maar staat dus niet op de lijst.

Edit: Die op Alternate staan, van Kingston, staat geen 1 van op de compatible lijst. :7

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

Thanks guys! :tu: Mooie info! Ik leer hier genoeg zeg en dan ga ik wel even op onderzoek uit ^^. Want Alternate gaf eerder ook al aan dat de snelheid van mijn geheugen, hoger lag dan die van mijn moederbord o.i.d. Dus moest wat minder snel geheugen pakken.

Oke! Dan pak ik de Matrix versie. En bedankt voor de link. Zal even kijken wat compatible is. Die G. Skill bijv. die zal inderdaad wel goed zijn, maar staat dus niet op de lijst.

Edit: Die op Alternate staan, van Kingston, staat geen 1 van op de compatible lijst. :7

Ja, het probleem van zo'n compability lijst is, dat het onbekend is wat er getest is, en welke geheugen wel getest is, het niet doet

Maar als Alternate of welk bedrijf dan ook je pc gaat bouwen, doen ze hem ook testen dus mocht het niet merken zullen ze vast contact met je opnemen.

Link to comment
Delen op andere websites

( http://i.imgur.com/b4Ja4Si.png ) vorig lijstjeyf9wCeE.jpgZoals Je kan zien met het vorige lijstje. Ik heb het geheugen, HDD, DVD brander en voeding aangepast. (Waarschijnlijk doe ik de windows niet maar dat terzijde) Geheugen, HDD en DVD brander zijn eigenlijk gewoon geheel naar mijn voorkeur. De rest heb ik van het vorige lijstje. :tu:

Maar de voeding. Cooler master V550 Semi-Modular, 550 Watt voeding. Nu heb ik de G550M, 550 Watt voeding gepakt. Volgens mij maakt het niks uit, maar voor de zekerheid? Maakt het wat uit? :puh::sst:

Link to comment
Delen op andere websites

De V550 is beter, maar ook alleen omdat ie een iets betere 12 volt rail heeft en hij is wat energie zuiniger(80 plus gold ipv. bronze).

Uiteindelijk boeit het relatief weinig welke je pakt, beide zijn gewoon goed ;)

Als voorbeeld van de certificering, op 50% load, is de gold 4 tot 7% efficiënter dan de 80 plus bronze voedingen.

Met wat rekensommetjes kan je uitrekenen wanneer de V550 goedkoper is qua prijs/verbruik verhouding, maar ik denk dat het irrelevant voor je is.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien kan je ook i.p.v. Windows 8.1, Windows 7 nemen als je later de upgrade naar Windows 10 wilt doen, dit zal waarschijnlijk ook weer iets besparen wat je dan in een ander onderdeel kan stoppen. De upgrade van Windows komt echt over een paar maanden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...