Jump to content

Welke videokaart bij de PC


Faex

Recommended Posts

Als ik een MSI moederbord neem, en die videokaart is van Asus trix GeForce.. etc. Dat kan wel samen? Of is beide Asus ''beter''. :sigaar:

Maakt in dit geval niks uit ;)

Beter gezegd, zelfs een AMD CPU met een AMD videokaart zorgt voor geen tot zeer minimaal voordeel.

Als je niet gaat overklokken, waarom dan wel een 'K' processor?

Omdat die volledig unlocked is, en fabrieksaf meer kloksnelheid heeft, en 35 euro duurder is wat op een 380 euro kostende CPU verwaarloosbaar is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Faex

    22

  • SilverRST

    13

  • Sprunk

    8

  • GolfG60

    7

Top Posters In This Topic

@Sprunk: Geen idee. Ik wist niet dat een ''K'' processor meestal daarvoor wordt gebruikt. Deze is het beste qua prijs/kwaliteit. Daarom. ^_^

@GolfG60: Oh oke! :tu: Top.

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

@Sprunk: Geen idee. Ik wist niet dat een ''K'' processor meestal daarvoor wordt gebruikt. Deze is het beste qua prijs/kwaliteit. Daarom. ^_^

@GolfG60: Oh oke! :tu: Top.

Een K processor is gewoon een unlocked processor, overclockers kiezen hiervoor omdat de multiplier zelf aangepast kan worden voor meer kloksnelheid.

In jouw geval zou je een 4790 kunnen pakken, maar die is ook iets trager dan de 4790K, maar het prijs verschil is imo te klein daarvoor.

Ik zou in jouw geval gewoon voor de 4790K gaan, mocht je over een tijd toch (subtiele) overclocks willen draaien, dan kan dat gewoon.

Link to comment
Delen op andere websites

AMD is ook bezig met een geheel nieuwe CPU architectuur (codenaam Zen) die in 2016 uit zal gaan komen. Dan zullen ook alle cores een eigen flotingpoint unit krijgen. AMD claimt dat die processors een 40% hogere IPC zullen hebben dan de huidige FX, dus dat zullen behoorlijk snelle jongens gaan worden als AMD's stelling klopt. Er zijn daarnaast best wel workloads te bedenken waarin een FX processor sneller is dan een Core i5. Dat geldt echter niet voor gaming, dus dat is in dit topic niet zo interessant.
IPC is te meten in single core benchmarks(en officieel op dezelfde kloksnelheid), als je op de site van Passmark kijkt, de eerste 200 plekken worden gewoon gedomineerd door Intel. Zelfs de snelste 8-core AMD staat qua IPC onder een i7 4600U, welke een laptop CPU is, met een TDP van 15 watt en een kloksnelheid van 2,1ghz. Die AMD heeft niet alleen 8-cores, maar ook een kloksnelheid met turbo stand tot 5ghz, met een mooie TDP van 220watt. Ze moeten echt wel met wat meer dan 40% IPC komen willen ze weer wat terrein winnen, maar ze moeten met nog meer komen willen ze ook maar iets voor Intel lopen en dit blijven doen. Op Tom's hardware hebben ze nog een relatief oude test staan met wat CPU's van 2005 tot 2011, alles gelocked op 3ghz en alles single threaded. Daar scoort Intel alles beter, op eentje na, maar dat is een 2005 CPU(Pentium 4) en wordt door enkel twee CPU's ingehaald(oa. AMD 6000+), beiden nog van de 2007/2008 generatie. Om het nog erger te maken, zelfs de AMD Athlon X2 6000+ scoort beter gelocked op 3ghz dan de X6 1100T op 3ghz welke 3 jaar nieuwer is. Terwijl bij Intel alle CPU's op vergelijkbaar niveau blijven, of het dual, quad of octa cores zijn. Het is te hopen dat AMD in 2016 echt met een knaller van een CPU generatie komt, anders komt het nooit meer goed vrees ik.

Volledig dat dus.

Waar ik bang voor ben is het aantal cores dat AMD Zen zal hebben. 16 cores klinkt geweldig maar je hebt er niks aan als games niet meer dan 4 cores gebruiken.

En dan heb je nog TDP, je wilt toch niet dat Zen meer dan 220 gaat consumeren.

@Faex,

vorig jaar moest ik wel een nieuw PC bouwen maar dat werd tijd ook. Ik pakte de i7-4770 zonder K en het bevalt me uitstekend.

Als de laptop het nog kon uithouden tot jaar, dan had ik de i7-4790K genomen. Hoe dan ook, het zijn toch hele goede CPU's en miskoop is er niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een K processor is gewoon een unlocked processor, overclockers kiezen hiervoor omdat de multiplier zelf aangepast kan worden voor meer kloksnelheid. In jouw geval zou je een 4790 kunnen pakken, maar die is ook iets trager dan de 4790K, maar het prijs verschil is imo te klein daarvoor. Ik zou in jouw geval gewoon voor de 4790K gaan, mocht je over een tijd toch (subtiele) overclocks willen draaien, dan kan dat gewoon.

Oke! Dat is dan wel mooi ^^. En dan met overklokken heb ik i.p.v. 4ghz, 4,5 ghz? Moet ik het overklokken zo zien. Maargoed, dat ben ik toch eerst niet van plan.

@Faex, vorig jaar moest ik wel een nieuw PC bouwen maar dat werd tijd ook. Ik pakte de i7-4770 zonder K en het bevalt me uitstekend. Als de laptop het nog kon uithouden tot jaar, dan had ik de i7-4790K genomen. Hoe dan ook, het zijn toch hele goede CPU's en miskoop is er niet.

Oke ^_^ Dat is mooi haha, dat het sowieso een goede CPU is.http://videocardz.co...ance-benchmarks , Je hebt de gewone GTX980Ti (Die is denk ik wel wat beter dan de GTX980). Maar je hebt ook varianten met ''OC'' erachter staan en SLI. SLI zijn 2 stuks, maar OC? Is dat een variant van de videokaart of een setup. :X Overklock dus xd

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

http://tweakers.net/shopreview/ kun je genoeg beoordelingen geven over sites waar je onderdelen kunt bestellen, tevens kun je ook een lijst samenstellen om te zien waar een complete set onderdelen het goedkoopste is, waar alles op voorraad is en ga zo maar door.

Tevens zie ik zo vaak mensen hier beginnen over overclocken etc terwijl duidelijk is dat de topicstarter uberhaupt amper tot geen kennis heeft over hardware en software, laten we desbetreffende personen daarmee niet meer verwarren met dit soort termen, heeft verder ook geen meerwaarde in dit soort topics.

Link to comment
Delen op andere websites

No offcence, jij hebt zo te merken best wel wat verstand van overklokken, maar er is een tijd geweest dat jij ook niet wist wat dat was en hoe dat moest. Jij hebt het waarschijnlijk ook geleerd via tutorials, experimenteren, vallen en opstaan. Andere mensen kunnen dat ook best leren, een simpele overklock is op een moderne PC helemaal niet meer zo moeilijk te behalen als vroeger (toen er nog geen 'FX' en 'K' processors bestonden met een unlocked multiplier en je steeds met de fsb aan de gang moest, haha).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal de site eens bekijken ;) En mijn kennis is vrij oppervlakkig wat betreft hardware inderdaad. Maar er valt zeker altijd nog wat te leren. :);)

Edit: Dit is een setup die ik wel zie zitten. Is er iets overkill? of is er een bottleneck? Op en aanmerkingen altijd welkom.

UItyPH4.jpg

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

Van welke site is dat? Het lijkt wel of je een pre-build PC pakt met beschikbare opties?

Nee, dat systeem is volledig uit balans. Je combineert een high-end CPU met een low-end moederbord dat helemaal niet geschikt is voor om te overklokken.

Het is het beste om een budget aan te geven zodat een van ons je een veel beter en gebalanceerde systeem kan samenstellen.

Op 16 juni zal AMD hun nieuwe GPU presenteren genaamd AMD Fury en deze zou 4GB HBM hebben, wat dus veel sneller is dan GDDR5.

Kan je tot die tijd wachten? Wie weet pakt AMD eindelijk eens de troon af van nVidia. En anders kan je misschien voor een GTX980Ti gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil (liever) geen AMD ;) Ik ben Intel gewend en het draait heerlijk. En ik wil trouwens niet overklokken. ^_^

De GTX980 en GTX98Ti. Ik heb die eens vergeleken.. En voor de prijs die je betaalt (35% meer) heb je maar 30% meer snelheid. (Tweakers review) Dus dan word het voor mij de GTX980.

Over het moederbord.. Aangezien ik niet wil overklokken, dacht ik dat dat moederbord wel zou kunnen. ^^

Via Alternate. Klopt, een PC waar al wat in zit ja :puh: en die pas ik aan. Deze samenstelling zit rond de €1700.. Dus rond dat bedrag mag het wel zijn. Maar zoals ik al zei, als het echt een goed systeem is, kan 100 euro meer nooit kwaad. Dus ik wil eerst een zien wat een mooi systeem is :) Prijs dat kan ik altijd nog wat aanpassen.

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

Ah via Alternate. Probeer eens de PC Builder tool te gebruiken, of gebruik je die al?

Wat betreft AMD en Intel. Wil je prestatie, dan inderdaad voor Intel. AMD doet het al sinds 2012 niet meer goed op het gebied van CPU's

en als het zo doorgaat en de geruchten waar zijn, zullen ze dan het ook niet meer goed doen op het gebied van GPU's.

Intel CPU en nVidia GPU all the way.

Ik zal een systeempje samenstellen. Wil je dat de PC voor je gebouwd wordt?

En wordt je systeem meeste van de tijd belast? Ik bedoel game je de hele dag door? Dan kan ik je een prima voeding aanraden.

Mijn eigen systeem is een dikke bak van een PC met Intel i7 en GTX780 maar het systeem wordt het meeste van de tijd niet zwaar belast

en heb je dus een behoefte aan een efficiënte voeding.

-edit-

Ik heb alvast een lijst voor je samengesteld, je hebt nog genoeg budget over om dingen te veranderen

zoals een 980 te veranderen in 980Ti. Of je kan SSD/HDD veranderen als je meer ruimte nodig hebt.

Deze samenstelling is gebaseerd op mijn ervaringen zoals oa de voeding, de harde schijf, het merk moederbord

en Asus merk voor videokaart. Indien je zeker weet de DVD-speler nooit te gaan gebruiken, kan je die weglaten

en anders gewoon erin laten. Ik heb zelf wel die DVD-speler genomen omdat ik GTAV op de fysieke DVD's heb.

Je weet het maar nooit maar een optische speler is wel handig.

Het besturingssysteem heb ik niet erbij gezet want dat kan je zelf bepalen.

De behuizing is volledig op smaak zonder toeters en bellen, maar het is een uitstekend behuizing

en nu al een jaar heel weinig stof is gekomen in de behuizing. Alhoewel ik wel de Fractal R4 heb.

Wil je een andere behuizing, kies dan een die goed koelt want de zomers kunnen snikheet worden,

maar in het echt is die Fractal echt stylish en prachtig afgewerkt. (Mijn mening natuurlijk :puh: )

Uiteraard kan je het zelf ook aanpassen :)

Hier de lijst:

http://i.imgur.com/b4Ja4Si.png

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom grijp jij elke gelegenheid aan om te beginnen over hoe slecht AMD wel niet is in jouw ogen? AMD heeft geen processors die even snel (of sneller) zijn dan Intel in het high-end segment. Punt. Dat betekent echter niet dat AMD slecht is, of dat ze geen goede producten maken. Zeker in het lagere en midrange segment maken ze prima producten voor een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom grijp jij elke gelegenheid aan om te beginnen over hoe slecht AMD wel niet is in jouw ogen? AMD heeft geen processors die even snel (of sneller) zijn dan Intel in het high-end segment. Punt. Dat betekent echter niet dat AMD slecht is, of dat ze geen goede producten maken. Zeker in het lagere en midrange segment maken ze prima producten voor een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

We hoeven hier geen discussie erover te voeren. Klopt, AMD produceert prima CPU's maar de warmte die ze genereren en te veel slurpen...

Plus dat ze nog steeds CPU's produceren op 32nm procedé. En klopt, ze hebben zeer goede prijs/prestatie verhouding maar niet goed voor je energierekening.

In mijn vorige post heb ik trouwens niet gezegd dat AMD CPU's slecht zijn maar duidelijk aangegeven als hij voor prestatie wil,

dat hij dan voor Intel gaat.

En verder is het een eindeloos gediscuss waar we er niet beter van zullen worden.

Faex heeft zelf ook aangegeven en meer valt er niet erover te praten.

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...