JasonStatham Geplaatst: 2 december 2015 Rapport Geplaatst: 2 december 2015 Youth Ik kan moeilijk vertellen waar deze film over gaat en wat deze film goed maakt. Maar wat een prachtig kunstwerkje. 92/100 Reageren
Froodooo Geplaatst: 3 december 2015 Rapport Geplaatst: 3 december 2015 Burnt (Bradley Cooper, Sienna Miller, Daniel Brühl) 7/10 Waar Cooper eerder nog de "American Sniper" speelde, is hij nu een sterrenkok in zijn eigen restaurant. Tja, het kan verkeren in het leven. Met Burnt bewijst Cooper echter dat hij enorm veelzijdig is, en ook rollen als deze met gemak en overtuiging kan spelen. Samen met de rest van de cast maakt hij van Burnt een heerlijke feel-good film, waardoor je bijna zelf zin krijgt om heerlijke gerechten te gaan koken. Bijna dan. hè. The Hunger Games: Mockingjay Part 2 (Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth) 7/10 Oei, een "part 2" van het laatste deel van een trilogie. Zonder de film nog maar gezien te hebben, ruikt dat altijd naar het doortrekken van een serie om er met een extra film toch nog maar wat meer aan te verdienen. Inderdaad, uitmelken dus. Want ja, een boek dat net zo dik is als de vorige twee hoeft echt niet opeens in twee keer verfilmd te worden omdat er nog zoveel materiaal is dat afgesloten moet worden. Amehoela! Maar goed, zonder dat in je achterhoofd is Mockingjay best wel een redelijke film. Wel met te weinig actie, maar ja, wat wil je als je dat moet verspreiden over twee films. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 6 december 2015 Rapport Geplaatst: 6 december 2015 The Machinist Echt een hele goede film. Ik zou zo even niet kunnen uitleggen waar het over gaat, maar het is echt een aanrader. 9/10 American History X Derek Vinyard is de leider van een groep neo-nazi's. Nadat Derek op een nacht twee zwarte mensen op brute wijze heeft vermoord, gaat hij 3 jaar de gevangenis in. Zijn broertje Danny volgt het zelfde pad als zijn broer. In de drie jaar dat Derek in de gevangenis heeft gezeten, heeft hij een heel ander beeld gekregen over andere rassen. Als hij vrij komt probeert hij Danny te overtuigen dat hij niet hetzelfde pad moet kiezen. Echt een supergoede film. De openingsscene is erg goed gefilmd, en in de film wordt heel goed laten zien dat rassenhaat niets goeds brengt. 9,5/10 Reageren
MovieGamer Geplaatst: 6 december 2015 Rapport Geplaatst: 6 december 2015 (bewerkt) Krampus https://nl.wikipedia.org/wiki/Krampus Vind het trouwens wel gek dat ze er een kerstfilm van hebben gemaakt. Cijfer: 65/100 Bewerkt: 6 december 2015 door Noretz Reageren
Forever GTA Geplaatst: 15 december 2015 Rapport Geplaatst: 15 december 2015 Een filmmarathon van de films die er nu allemaal uit zijn. -Dummie de mummie 2 Weer erg leuk gemaakt net als z’n voorganger, goed acteer en camera werk, prima humor en wat leerzame momenten. Ik weet alleen niet precies wat voor rol Katja schuurman nou heeft maar hoe ze hier eruit ziet ik gruw ervan. -The night before Het is choatisch en raar maar er zitten toch wat mooi en leuke stukken in. De cast werk wel samen van tijd tot tijd is het grappig, maar dit is echt een film waar dingen fout gaan of niet kunnen maar schijnt te werken en toch goed komt? Dus Miley cyrus past dan wel in t plaatje. -Hallo bungalow Kan hier kort over zijn, wat een deprimerende bende waar ze proberen het met een soort humor er nog wat uit te halen of spanning te brengen. Het werkt niet en het is ook niet echt duidelijk op welke doelgroep het gericht is. Oké het camera werk ziet er goed uit maar dat is voor een aantal acteurs. -In the heart of the sea 3D Vergis je met deze film niet met het Moby dick verhaal, het is er wel op gebaseerd maar toch anders. Ze hebben de eeuw van 1800 heel mooi nagemaakt voor het deel dat te zien is, de details zijn goed te zien, prima sfeer, sets, kostuums. Het camera werk en special effects zijn bijzonder en prachtig gemaakt. Het is een sterke mooie film de acteurs doen hun best ervoor, waardoor niet alleen de spanning goed te voelen is. Er zitten wat elementen in die interessant zijn maar gaat er niet echt diep op in zoals de personage ontwikkeling of meer over de walvisvaart. -Mega mindy vs rox Beide series ken ik niet echt vorige films ook niet gezien, maar deze leek me wel wat. Leuke personages, mooie omgevingen, er zit spanning en humor in. Maar denk wel dat er meer uitgehaald kon worden. -Publieke werken Zonder dat ik er echt veel weet of waar het precies over ging, was ik toch zeer benieuwd toen ik de trailer zag. Maar had dit niet verwacht en ook iets geleerd wat ik niet wist… Het is een film over Amsterdam tegen het einde van 1800, het leven toen en de bouw van victoria hotel en het A’dam station. Een wat intense geschiedenis drama met daarbij de oude bijpassende muziek o.a viool en soort van concert/opera iets voor meer gevoel. De acteurs en kostuums zijn prima, goed camerawerk en de sets heel mooi, maar van de a’damse omgeving en details is er niet veel sprake en dat is toch wel jammer. Zo ook dat er veel op 2 mannen gericht is met hun koppigheid en ontwetendheid, en van andere maar bar weinig personage ontwikkeling is. Dacht dat het meer om de gebouwen ging, maar het laat meer het wel en weleer zien van de turf mensen, maar het is een interresant stukje geschiedenis. -Snoopy & charlie brown: peanuts film 3D Ik ken dit eigenlijk vaag en alleen van n plaatje van snoopy die op z’n hok ligt, en verder nog iets maar t is dacht ik een Amerikaanse tekenfilm serie/strip Maar deze film is echt ontzettend leuk, kleurijk en heel grappig. Heel avontuurlijk ook dankzij de hond snoopy. Jong en oud moeten dit zeker gaan bekijken. -Bon bini holland Een film vol kleurijke irritante stereotypjes, die nog erger zijn dan new kids en popoz… Hoewel het verhaal slap is met en minder geslaagde situaties, is het nog best de moeite waard. Mooie omgevingen, veel rare humor, verrassende momenten, het is dan wel niet origineel maar wel iets nieuws. -Suffragette Als je had gehoopt een pracht film te zien met deze actrices over het ontstaan van hun stemrecht en hun beweging komt iets wat bedrogen uit, had ieder geval iets anders verwacht. Filmtechnische is het beeld niet echt helder maar hierdoor hebben ze een ouderwets gevoel en sfeer gecreerd. Zou fantastische zijn als ze wat meer van de omgeving lieten zien, maar het blijft hangen in drommen mensen en de afvallige gebouwen. Blijkbaar is dat die tijd maar soms zie je wat anders samen met de kostuums dan is het een mooie tijd impressie. De film richt zich eigenlijk maar op 1 persoon die er niet eens aan mee wilde doen, het wordt dus een beetje uit haar gezichtsveld bekeken en al haar kommer en kwel. Waardoor ik afvraag gaat het wel over het stemrecht? Erg jammer want hierdoor is er nauwelijks enige personage ontwikkeling voor de andere actrices die je maar sporadisch ziet, wat het het ook wat saai maakt en nauwelijks interessant. Maar je ziet wel door haar hoe het eraan toe ging voor vrouwen in die tijd, (en nu ook nog wel) en dat is niet mis! -By the sea Ik was altijd al benieuwd of grote beroemdheden een film die saai/slecht is of waarin niks gebeurt, het nog konden redden of op z’n minst iets anders ervan konden maken en nu heb zo’n beetje m’n antwoord. De film heeft geen verhaal er gebeurt niks het duurt eigenlijk te lang en is ook nog eens traag, waar de film over gaat blijft vaag? een getrouwd stel met problemen waar pas later bekend wordt wat mogelijk het probleem is. Pas de 2e helft is het iets beter maar niet met veel want blijft alleen maar op hun gericht… Het is een slechte film ware het niet iets het interessant maakt of je aandacht blijft trekken ondanks de saaiheid zijn: 1: Zoals het uitstekende camera werk van hoeken, ruimte, omgeving. 2: Al heeft ze enkele films waarin ze het laat zien maar de kwetsbaarheid die ‘’Angelina jolie’’ hier speelt heb ik nog nooit bij haar gezien. (of het is over acting) 3: Dat er teminste nog bloot en dergelijke in zit anders was het echt niks, dit is ook ‘Jolie’s’ eerste film waarin ze na haar borsten operatie bloot te zien is weer. (zijn ze groter?) 4: De timing van dingen past best goed, het is realistisch in leven, persoonlijke emoties, problemen en dergelijke. En dit is nog maar een samenvatting… -Krampus – een aanrader Wauw! De sint film is hierbij vergeleken nauwelijks eng, wel eens een krampus film gezien maar die was anders en er zijn er geloof ik niet veel? Maar het is zeker even geleden dat er zo’n film voorbij kwam afgezien van ‘’Arthur christmas’’ Filmtechnische echt heel mooi vooral wanneer het buiten is en hoe ze de spanning opbouwen, je gaat op in t verhaal en dat is heerlijk. Het laat ook goed zien wat de bedoeling is terwijl het zo anders is tegenwoordig. En de mix met duits erin en die folklore is ook een keer leuk. De hulpjes zijn naast hun engheid grappig in wat ze doen, krampus zelf is zo vet gaaf! -Mannenharten 2 Iets minder goed dan z’n voorganger maar toch behoorlijk leuk, het gaat zo ongeveer verder waar de ander ophield alleen zijn ze verder in hun leven. Ook hier is het recht voor je raap maar tegelijk gevoelig, en zulke mooie momenten zowel romantisch als komische. Er zit hele mooie muziek in maar telkens veel te kort en dat is zo jammer. Er is zelfs een prachtige ruiné te zien geen idee waar die staat of welke het is? Reageren
JasonStatham Geplaatst: 15 december 2015 Rapport Geplaatst: 15 december 2015 (bewerkt) By the Sea Dit is oprecht de slechtste film van het jaar. Nog slechter dan al die andere mislukte actiefilms à la Hitman: Agent 47 en Transporter 3. Nog slechter dan al die waardeloze horrorfilms en nog slechter dan Burnt. Ambitieuze film, maar finaal mislukt. Ongeveer een kwart van de bezoekers liep halverwege de zaal uit want wat was dit een pijn. Angelina Jolie gaf onlangs aan te willen stoppen met acteren om te focussen op regisseren, maar het zou fijn zijn als ze ons bespaart van nog meer van zulke waardeloze permanente schijt op le film. Oja, een cijfer: 3/10. Een punt voor ambitie. Een punt voor Pitts dronken barscene. En een punt voor NIels Arestrup, heerlijke vent is dat. Bewerkt: 15 december 2015 door FrankyFourFingers Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 18 december 2015 Rapport Geplaatst: 18 december 2015 Heist Prima actiefilm. Goed verhaal, goeie acteurs (hele sterke rol van Jeffrey Dean Morgan). Een 7 voor de film, maar een bonuspunt voor Gina Carano, dus 8/10 Reageren
aron24 Geplaatst: 18 december 2015 Rapport Geplaatst: 18 december 2015 Star Wars 7 Heerlijke film, het einde voelde een beetje of het er nog snel even in de film moest. De afwerking had iets beter gekund, maar de film was zeer mooi. 9/10 Reageren
Froodooo Geplaatst: 19 december 2015 Rapport Geplaatst: 19 december 2015 Star Wars Episode VII: The Force Awakens (met onder andere Daisy Ridley, John Boyega en Oscar Isaac) 7/10 Star Wars Episode VII: een film die zo ontzettend hard gehypet is, die kan alleen nog meer tegenvallen, toch? Misschien wel. Tenzij studio Lucasfilms net als in de originele trilogie (episodes IV, V en VI) enorm weet te verrassen en een nieuwe standaard neer weet te zetten. Een nieuwe standaard krijgen we met Episode VII uiteindelijk niet, want uiteindelijk is het toch vooral "Episode IV all over again. Dat neemt niet weg dat The Force Awakens op zichzelf een heel lekkere actiefilm is, inclusief een goed verhaal. Het wakkert in ieder geval het enthousiasme voor de Star Wars-films weer aan, en maakt iedereen benieuwd naar de volgende delen. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 22 december 2015 Rapport Geplaatst: 22 december 2015 The Frozen Ground 8/10 Interessante film, het verhaal is an sich waargebeurd, maar het is serieus overgedramatiseerd(de mensen van het echte verhaal wouden niet tekenen trouwens... ), maar de grote lijnen zijn wel waargebeurd. Als je nog niet van Robert Hansen gehoord hebt, een aanrader. Reageren
3L1077 Geplaatst: 22 december 2015 Rapport Geplaatst: 22 december 2015 Butch Cassidy And The Sundance Kid Totaal zonder verwachtingen of ideeën begonnen, maar best wel legendarisch. 8.5 Reageren
aron24 Geplaatst: 23 december 2015 Rapport Geplaatst: 23 december 2015 1408 Wat een film Ik kijk zelden horror/thriller, maar deze film zat echt verdomd goed in mekaar. 8,5/10 Reageren
Forever GTA Geplaatst: 25 december 2015 Rapport Geplaatst: 25 december 2015 Bios. Carol Een oudbollige saaie film in de jaren 50e met een sterke cast die de film ‘’By the sea’’ overtreft, en ook hier gebeurt er niks of wordt het niet helder wat de bedoeling is al mogelijk met een politiek correcte boodschap? Er is 1 mooi momentje in de film, en een grap hier of daar maar die vallen plat. En geloof niet dat er gezegd wordt dat het de beste acteer rol is van die actrices want dat is het niet! Heb ze vele malen beter gezien. Le tout nouveau testament Wat kun je van Belgen/Fransen verwachten.. juist een absurde film waar realiteit en onwerkelijkheid elkaar mixen. Hoewel het vaak komisch is en op zich een prima film, goed camera werk en mooie plekjes. Is het wat ongeloofwaardig en het verhaal is dun. Als je gelovig bent ga er dan niet heen want er komen dingen in voor die verboden zijn, en ze maken het hier heel luchtig. Het idee erachter is heel goed maar er kon meer uitgehaald worden. Our little sister Een hele mooie en rustige simpele film waar je kennis kan maken met de Japanse cultuur, omgeving en landschap. Terwijl je de 3 zussen en hun pas ondekte half zusje leert kennen en volgen. Naast de schoonheid houdt het zich veel bezig met familie, verlies, dood en kennis. Maar wat er mist is toch wat romantiek of dating om wat meer levendigheid te krijgen, het wordt wel besproken en misschien gebeurt het wel, maar het richt zich er niet op. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 26 december 2015 Rapport Geplaatst: 26 december 2015 The Martian Gravity en Interstellar vond ik niet zoveel aan, dit verhaal zat leuker in elkaar. Wel redelijk wat drama en niet zo realistisch vermoed ik, maar ach, entertainment is ook wat. 8/10 Reageren
Froodooo Geplaatst: 27 december 2015 Rapport Geplaatst: 27 december 2015 Carol (met onder andere Cate Blanchett, Rooney Mara en Sarah Paulson) 8/10 Een sterk verhaal over twee vrouwen die zich op romantisch gebied tot elkaar aangetrokken voelen, in een tijd dat dit niet door iedereen werd geaccepteerd (of in ieder geval in nog mindere mate dan nu). Ge-wel-dig gespeeld door Cate Blanchett en Rooney Mara, zonder wie deze film zou zijn vervallen tot een doorsnee liefdesdrama. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.