Jump to content

Het Grote Oblivion Topic

Recommended Posts

Geplaatst:
-Sorry voor de bump, maar als ik een nieuw topic zou aanmaken dan had ik de zoekfunctie moeten gebruiken. Dat heb ik ook inderdaad gedaan, en kwam toen in dit topic terecht, dus dan weten jullie ook de reden waarom ik bump-

Ik heb dit spel net aangeschaft en ik ben net uit de gevangenis gekomen, maar mijn vraag is nu: Wat moet ik nu doen? Waar moet ik heen? Wat is eigenlijk het doel van het spel? Oftewel: Ik snap er nu niks meer van, kan iemand even deze vraagjes beantwoorden?

Bedankt,

Apple-Mac

Dat is het mooie van Oblivion je kunt zelf kiezen wat je doet.

- Je kunt het hoofdverhaal volgen:

Ga in het menu dat je opent met tab naar quest journal en klik op de quest "Deliver the Amulet" als je dat hebt gedaan zal er een groene of rode marker verschijnen op de radar onderin het beeld.

Een groene pijl betekend dat de locatie waar je heen moet gaan zich bevind in het gebied waar jij je ook bevindt. (bijv. jij zit in dezelfde stad waar je pijl ook heen wijst.)

Een rode pijl betekend dat de locatie waar je heen moet gaan zich bevind in het gebied waar je dan niet bent. (bijv. jij zit in een stad terwijl de locatie waar je heen moet in een andere stad is.)

- Je kunt zelf op zoek gaan naar quests.

Ga een stad in of iets dergelijks en ga met mensen praten er zijn af en toe wel mensen die een quest voor je hebben als je een quest krijgt van iemand verschijnt er links bovenin het scherm een stukje tekst waaraan je kunt zien dat je een quest hebt gekregen.

Ga vervolgens naar je quest journal om te zien welke quest het is en je kunt hem activeren om de quest te starten.

- Verken de wereld.

Ga opzoek door de wereld naar mensen planten en grotten om bijv. te zorgen dat je sterker wordt enz. of ga kijken in steden of daar nog wat te doen valt enz.

- Ga bij een gilde (Guild)

Ga naar een stad en sluit je aan bij de wariors guild of magic guild. (kun je je in elke stad bij aan sluiten behalve de Imperial City daar heb je een arena voor vechters en de Arcane University daar kun je pas in als je in elke stad een quest hebt gedaan voor de magic guild) Of ga opzoek naar geheime guilds waar niemand van af weet.

- Vecht in de arena.

Zoals ik hierboven al vermelde is er een arena in de Imperial City dat ligt in de Arena district recht tegen over de hoofdingang van de stad aan de andere kant van het paleis.

Daar kun je vechten waardoor je steeds een rank omhoog gaat tot je uiteindelijk de rank van Grand Champion behaalt. Daarna kun je elke week een gevecht houden in de arena waar je vecht tegen dieren. (varieerd van sterkte word aangepast aan het level dat jij bent) Hier kun je trouwens redelijk wat geld aan verdienen als je het nodig hebt.

Je kunt ook bij de ingang van de arena kiezen om te kijken naar een wedstrijd dan kun je geld inzetten en als je wint krijg je geld als je verliest verlies je dus geld. (Ik stem altijd op het blauwe team maar dat is mijn keus)

Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust en ik zal ze beantwoorden.

• 2 maanden later...
  • Reacties 416
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• -->nick<--

68

• Verrity

23

• M4X

19

• Backsmash

18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Is toch alweer maandje geleden sinds er hier nog eens gepost is, dus zal ik even mijn bevindingen noteren:

Ik heb het spel nu sinds december, maar heb het even gewisseld voor AC met een vriend, nu ik heb het dus terug en ben er redelijk verslaafd aan... Ik ga waarschijnlijk wel opnieuw beginnen, aangezien mijn character nu niet zo goede skillkeuzes heb gemaakt... Nuja, we zullen wel zien, maar het is gewoon een fantastisch spel!

Binnenkort de enige echte oblivion guide ook op mijn bureau'tje. Je kunt alles vinden op internet zeggen ze dan, maar ik vind de boek versie toch mooier en echter enzo :D

Heeft er iemand toevallig die guide? Bevindingen? :eten:

Geplaatst:
Is toch alweer maandje geleden sinds er hier nog eens gepost is, dus zal ik even mijn bevindingen noteren:

Ik heb het spel nu sinds december, maar heb het even gewisseld voor AC met een vriend, nu ik heb het dus terug en ben er redelijk verslaafd aan... Ik ga waarschijnlijk wel opnieuw beginnen, aangezien mijn character nu niet zo goede skillkeuzes heb gemaakt... Nuja, we zullen wel zien, maar het is gewoon een fantastisch spel!

Binnenkort de enige echte oblivion guide ook op mijn bureau'tje. Je kunt alles vinden op internet zeggen ze dan, maar ik vind de boek versie toch mooier en echter enzo :D

Heeft er iemand toevallig die guide? Bevindingen? :eten:

Ik heb het boekje niet :puh:

Op zich lijkt het me wel leuk maar ik hoef het niet.

Ik heb het niet nodig. :puh:

Ik begrijp alles wel van het spel en anders heb ik altijd internet nog :puh:^_^

• 1 maand later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb oblivion op xbox360.

Ik hou het kort.

Ik ben vampier. Ik wil het niet meer zijn dus ik moet een drankje regelen maar nu heb ik soul gems nodig.

Wie kan me helpen waar ik die kan vinden ?

Geplaatst:
Ik heb oblivion op xbox360.

Ik hou het kort.

Ik ben vampier. Ik wil het niet meer zijn dus ik moet een drankje regelen maar nu heb ik soul gems nodig.

Wie kan me helpen waar ik die kan vinden ?

Je vind ze wel in grotten enz. en je kan ook kopen bij de Arcane University, alleen moet je daarvoor wel lid zijn van de mages quild.

Als je er 5 moet hebben voor de "Vampire cure quest" heb je er hier een paar:

1.Calindil in deMystic Emporium in de Market District heeft er één, Die kun je kopen of stelen van hem.

2. Je kunt er 1 stelen uit Melisande's kelder (Je kunt er komen via de kachel naast haar bed).

3. Er is er ook één in Squandered Mine terwijl je de bijbehorende quest doet, dat is tevens de Vampire cure quest.

4. Er is er ook één in de entree bij de Arcane University, die ligt in zo'n glazen ding, maar hij is wel op slot. Er liggen er meerdere in maar er is maar 1 lege.

5/6 . De Chorrol Mages' Guild heeft er ook 1 in zo'n glazen ding in de kamer links naast de ingang, en nog 1 naast de trap. Als je lid bent van de quild mag je de gems pakken zonder iets strafbaars te doen.

Dat tafeltje rechts met die glazen klep bedoel ik als dat glazen ding:

obhouserosethornhallrecjr9.jpg

• 5 weken later...
Geplaatst:

Bedankt !

Ik had nu nog een vraag.

Ik ben in de thieves guild gegaan, nou heel leuk allemaal.

Als je veel verder komt en bijna bij het einde van de opdrachten dan ontmoet je de grey fox. Deze man is ook een soort baas van de guild.

Nou had ik al 2 opdrachten van hem gedaan maar nu moet ik dus weer 800 gold aan gestolen spullen terug brengen bij the best fence the guild has, fathis ules.

Deze man staat dus in een cafe maar elke keer als ik wat gestolen heb zonder mensen het door hebben en ik wil het terugbrengen naar die gekke man dan zegt hij :

you've made your choice....now leave me be, en dan kan ik voor de rest nie met hem praten ofzo.

Hoe moet ik dan in godsnaam die spullen aan hem verkopen als ik nog geeneens een menu krijg van dat ik aan hem kan verkopen. :N

Geplaatst:
Bedankt !

Ik had nu nog een vraag.

Ik ben in de thieves guild gegaan, nou heel leuk allemaal.

Als je veel verder komt en bijna bij het einde van de opdrachten dan ontmoet je de grey fox. Deze man is ook een soort baas van de guild.

Nou had ik al 2 opdrachten van hem gedaan maar nu moet ik dus weer 800 gold aan gestolen spullen terug brengen bij the best fence the guild has, fathis ules.

Deze man staat dus in een cafe maar elke keer als ik wat gestolen heb zonder mensen het door hebben en ik wil het terugbrengen naar die gekke man dan zegt hij :

you've made your choice....now leave me be, en dan kan ik voor de rest nie met hem praten ofzo.

Hoe moet ik dan in godsnaam die spullen aan hem verkopen als ik nog geeneens een menu krijg van dat ik aan hem kan verkopen. :N

Ik neem aan dat je Ongar in Bruma bedoeld?

Hmm.. vreemd...

Weet je wel zeker dat je 800 gold hebt gestolen?

Geplaatst:

Wie weet hoe ik aan een Skeleton Key kan komen? Als er een code is zou ik die ook graag horen. Ik speel het op de PS3.

Geplaatst:
Wie weet hoe ik aan een Skeleton Key kan komen? Als er een code is zou ik die ook graag horen. Ik speel het op de PS3.

Die krijg je na het halen van de Nocturnal's Daedric quest die je vind bij de Shrine of Nocturnal.

De shrine is te vinden op de rechter weg die langs de rivier loopt bij Leyawiin.

Als je bij leyawiin in het oosten eruit gaat moet je de weg volgen en vervolgens loopt er een weggetje naar rechts.. daar moet je een paar meter lopen en dan kom je hem tegen.

Kaart:

mapcyrodiilic1.jpg

Deze kaart heb ik even snel gemaakt, omdat ik geen tijd meer heb. Als je het hiermee niet kan vinden zal ik even een andere zoeken. :bier:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb het gevonden, Dank je wel! :tu:

Alleen je moet level 10 zijn om deze quest te mogen doen, en ik ben pas level 2 :(

Edit: Even nog een vraag, wat is een goede manier om aan geld te komen? Ik heb namelijk bijna geen geld :(

Bewerkt: door Kloep
Geplaatst:

Ik ben uit de fighters guild gezet. Ik wil weer terug maar ik heb 20 bear pelts nodig, waar kan ik die precies op de kaart vinden.

Ik kom er niet uit.

Moet ik trouwens ook voor de fighters guild een huis in skingrad kopen voor rond de 12500 gold ofzo.

Geplaatst:
Ik heb het gevonden, Dank je wel! :tu:

Alleen je moet level 10 zijn om deze quest te mogen doen, en ik ben pas level 2 :(

Edit: Even nog een vraag, wat is een goede manier om aan geld te komen? Ik heb namelijk bijna geen geld :(

Op het begin moet je gewoon een beetje spul verkopen wat je niet gebruikt... Alleen de dingen die je echt nodig hebt gebruiken, en anders in grotten zoeken enz. Het gaat op het begin moeilijk maar als je eenmaal wat sterker bent en een paar levels hoger gaat het geld ook steeds sneller, of je kunt natuurlijk bij een guild gaan of zoiets. :7

Geplaatst:
Ik ben uit de fighters guild gezet. Ik wil weer terug maar ik heb 20 bear pelts nodig, waar kan ik die precies op de kaart vinden.

Ik kom er niet uit.

Moet ik trouwens ook voor de fighters guild een huis in skingrad kopen voor rond de 12500 gold ofzo.

Nee, je hoeft geen enkel huis te kopen voor welke guild dan ook.

En bear pelt vind je bij dode beren, beren kom je meestal wel tegen in het bos of langs de weg, alleen kun je ze als het goed is pas vinden als je lvl 9 (black bear) of 16 (brown bear) bent (dat kan ik ook fout hebben) maar anders kom je ze wel tegen rond skingrad, zoniet dat de info hierboven.

Geplaatst:

Ik kom er niet uit.

Nee, je hoeft geen enkel huis te kopen voor welke guild dan ook.

En bear pelt vind je bij dode beren, beren kom je meestal wel tegen in het bos of langs de weg, alleen kun je ze als het goed is pas vinden als je lvl 9 (black bear) of 16 (brown bear) bent (dat kan ik ook fout hebben) maar anders kom je ze wel tegen rond skingrad, zoniet dat de info hierboven.

Ik ben pas level 6 maar ik kan niet gaan slapen want dan word ik na 1 uur slapen al gelijk door een vampier gebeten en die quest van de vampire cure is echt heel moeilijk. Ik ga eens zoeken rond skingrad en hopen dat ik 20 beren vachten kan krijgen. Bedankt trouwens !

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...