Jump to content

Jij en GFX


Ferre

Recommended Posts

Hoelang design jij al? Om eerlijk te zijn al zo'n 2½ tot 3 jaar, sinds ik hier mij aanmeldde was ik al bezig met Photoshop. Dus sowieso sinds 22Jan. 2004.

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Voordat ik Photoshop ontdekte had mijn broer het progje Fireworks (Macromedia). Dat is ongeveer hetzelfde als PS alleen minder uitgebreid. Mijn broer zei dat PS minder opties had. Nouja, ik checken dus of dat waar was. Later bleek PS veel en veel uitgebreider te zijn dan Fireworks en zodoende ben ik met PS aan de gang gegaan.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Zeker, zeker. Ik begon ook met tutorials (het eerste wat ik zocht was 'Hoe laat je een plaatje in een ander plaatje overlopen?'). En door steeds tutorials te volgen krijg je meer kennis van PS en ga je je eigen dingen ontwerpen. Eerst ontwerpte ik ook allemaal simpele dingen en ik was lang niet zo goed als de nieuwe PS'ers van nu.

Wat vind je er zo leuk aan? Het idee dat je iets ontwerpt is hartstikke leuk. Als je sommige websites bezoekt is er soms vraag naar een designer. Dan meld ik mij aan en vraag of ik wat voor hun kan doen. Het idee dat je iets ontwerpt voor iemand anders is een lekker gevoel. Iets wat jij hebt gemaakt staat op een ander zijn website.

Maar ook het uiterlijk is belangrijk, ik hou van normale softe ontwerpen met niet al te veel toeters en bellen.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Zoals ik al zei, lekker strak / zakelijk (zo noem ik het dan). Zakelijk is geen stijl, maar met zakelijk bedoel ik van die simpele dingen waar een verhaal achter zit ipv een alleenstaand plaatje.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? De laatste tijd probeer ik steeds nieuwe dingen te maken. Een stijl met verschillende lettertypes en een goede overgang van kleur is mijn stijl denk ik.

Ga je er nog lang mee door? Nouja, ik ben niet van plan mijn beroep er van te maken, maar ik hou het wel als mijn hobby. Ik ben niet de slechtste in PS en door je op verschillende sites te laten zien krijg je ook een 'kleine' naam.

Wat is jou favoriete GFX site? Mijn eigen geheime ondergrondse website (arjenproductions.nl). Ik zit niet meer op die GFX sites, af en toe nog op Gamerenders of op Good-Tutorials. Vaak kom je GFX-sites tegen die mensen geregistreerd hebben en die denken dat ze echt de beste zijn en goed kunnen ontwerpen. Vaak kunnen ze dat ook wel, alleen vind ik het jammer dat ze daar zo over opscheppen. Er zijn veel betere designers in de wereld die alles (!!) zelf maken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ferre

    3

  • Jon-asses

    2

  • Forumrunner

    2

  • NickyHendriks

    2

Hoelang design jij al? Sinds Carnaval

Hoe ben je eignlijk begonnen? door een Mooie Tut van Froodooo

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Echt wel.

Wat vind je er zo leuk aan? Alles. gewoon wat maken met een fotobewerkings programma

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Strak

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Laatste tijd veel Strak (ik kan nu tijdelijk niet meer Designen ... PS staat er niet op)

Ga je er nog lang mee door? Jaaaaaa

Wat is jou favoriete GFX site? www.chaosgfx.com

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Ongeveer een half jaar.

Hoe ben je eignlijk begonnen? Zoals als een aantal hobby's, via me broer (dizcid). Hij heeft weer eens wat nieuws, en ik ga het ook proberen.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Echt wel. Je leer in het begin veel door naar andere te kijken, en tuts te volgen om technieken onder de knie te doen. Het is net zoals leerwerk, als je het kent, kun je het ook goed toepassen. Ik zit nu ook in GT06. Voor sommige aanvragen heb je iets speciaals nodig, en dan ga je zoeken naar het antwoord. Als het me is gelukt, geeft dat echt een kick.

Wat vind je er zo leuk aan? Ik design vooral met Photoshop. Je kunt er echt zoveel mee, je leert altijd wat nieuws. En als ik een signature aan vrienden laat zien, dan krijg ik meestal positieve reacties. Ze vinden het vooral vet, dit ik ze zelf maakt.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Vector, strak. Designs met allerlei effecten vind ik soms minder mooi, dan een simpel logo met tekst. Het ligt er aan.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Vector, strak. Mijn designs zijn soms ook simpel, maar ik vind ze mooi. Strak vind ik gewoon mooi. Daarom maak ik het ook vaak.

Ga je er nog lang mee door? Ik hoop het wel. Ik denk dat ik met m'n opleiding naar de grafische kant toe wil. Aleen ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik hoop dat ik er nog lang mee door zal gaan.

Wat is jou favoriete GFX site? Magnetic GFX, die is van mezelf en dizcid. Nee, ik kies voor het GFX Fora van GTAForum. Het is Nederlandstalig, de sfeer is hier goed en naar mijn idee respecteren ze me hier ook. En ik vind het geweldig om in het Graphics Team 06 te zitten.

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Geef niet op! Als het niet lukt, neem even pauze haal diep adem en probeer het weer. Als je iets niet weet, kun je het altijd vragen in het Photoshop HelpDesk. Het is altijd beter om iets te vragen ipv maar je mond dicht houden. Anders leer je het nooit!

Updated!

Bewerkt: door Ferre
Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Zo'n 6 jaar.

Hoe ben je eignlijk begonnen? Met mspaint.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja, vooral dat onproffesionele gfx sites, of sites niet gericht op gfx met een gfx gedeelte vooral n00bs bevatten.

Wat vind je er zo leuk aan? Het creëren

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Vraag me niet om nep-stijlen zoals grunge abstract enz. dat zijn woorden die niet zo in het woordenboek staan, en voor mij niet bestaan.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Ik heb een eigen stijl.

Ga je er nog lang mee door? Waarschijnlijk wel.

Wat is jou favoriete GFX site? GFX sites?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Zo'n 10 a 11 maanden.

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Ik keek hier eens rond, zo'n jaar geleden en ik vond dat iedereen van die leuke plaatjes maakte, dat wou ik ook leren.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Heel veel, en daar ben ik blij om.

Wat vind je er zo leuk aan? Je kunt dingen maken die boven je eigen verwachtingen komen, waarvan mensen zeggen 'Wauw', zoiets is altijd leuk om te horen.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Fotomanipulatie en abstracte dingen.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak?Ik ben zelf meer in voor fotomanipulatie en sigs maken met alleen een render als beginpunt. Abstract is ook een favoriet.

Ga je er nog lang mee door? Zo lang als ik maar kan.

Wat is jou favoriete GFX site? Nationofgfx, Gamerenders.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al?9 Maanden

Hoe ben je eignlijk begonnen?Ik wou ook een mooie sig. Dus ja..

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit?

Wat vind je er zo leuk aan?Nix eigenlijk, het houdt mij gewoon bezig. En als ik een mooi resultaat heb dan ga ik weer steeds meer photoshoppen omdat die creatie's zo mooi zijn.

Wat voor een stijl vind jij het mooist?Smudge en natuur.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak?Smudge en natuur.

Ga je er nog lang mee door?Ja zeker de hypotheker

Wat is jou favoriete GFX site?ChaosGFX.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? 9 maanden

Hoe ben je eignlijk begonnen? Met een gekke VideoViewer (Maak ik)

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Niet veel, maar wel een aantal dingen.

Wat vind je er zo leuk aan? Het is een grappig en leuk werkje wat ik maak.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Halo Stijl :puh:

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Allerij effecten.

Ga je er nog lang mee door? Misscihen

Wat is jou favoriete GFX site? Heb ik niet.

Ik maak trouwens zo'n videoviewer (Zie je filmpjes in een paint bestand :) ) maar ik heb het aangepast, het heet nu Recon Viewers, de eerste versie release ik nog niet. (Geen tijd bedacht)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? 2 jaar

Hoe ben je eignlijk begonnen? klooien met PS

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Jazeker

Wat vind je er zo leuk aan? Iets maken dat iedereen mooi vind

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Alles

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Alles maar Tech vind ik het mooist want daar moet je alles zelf maken en met Blending options klooien en dat is echt ontwerpen..

Ga je er nog lang mee door? Standaard ;)

Wat is jou favoriete GFX site? Gamerenders.com

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? 4 maanden.

Hoe ben je eignlijk begonnen? Trial downloaden en proberen maar!

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja zeker wel.

Wat vind je er zo leuk aan? niet iets specifieks, gewoon bezig zijn met photoshop vind ik leuk.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Abstract.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Veel brushes.

Ga je er nog lang mee door? Nee het begint een beetje saai te worden.

Wat is jouW(het geeft een bezit aan) favoriete GFX site? shootnshop.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Ik ben sinds maanden weer bezig, van CS naar 7.0 ( :-( )

Hoe ben je eignlijk begonnen? Ik was jaloers op sommige signature's hier, en ik wou ze zelf gaan maken!

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Alles wat ik nu weet

Wat vind je er zo leuk aan? Trots zijn als je iets moois hebt gemaakt!

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Strakke dingen

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Ik doe meestal maar wat

Ga je er nog lang mee door? Ja, net zo lang totdat ik erop uit gekeken ben :t

Wat is jou favoriete GFX site? Flopdesingers.tk

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Veel succes!

Wel lol om dit in te vullen! Nog heel veel Photoshop plezier jongens!

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? vanaf september 2005

Hoe ben je eignlijk begonnen? vriend had het en wou ik het ook es proberen

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit?heel veel

Wat vind je er zo leuk aan?het is iets wat jij hebt gemaakt, ontspannend.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? rustig stijl, grunge

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? rustige

Ga je er nog lang mee door?zo lang als ik kan

Wat is jou favoriete GFX site?heb ik niet echt

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? in het begin is het moeilijk en sukkel je veel, maar naarmate je vordert loopt het van een leijen dakje dus doorzetten!

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Ik design nu ongeveer een anderhalf jaar met Adobe Photoshop 8.0.

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Zo’n anderhalf jaartje terug zag ik veel leden hier op het forum meedoen aan contests. Tijdens die contest zag ik twee hele goede photoshoppers in die tijd dan, genaamd Hayate X en Vinewood. Ikzelf kon die mooie signatures en andere designs niet maken, dus ik kon het alleen krijgen via een ander lid. Slimm had toen die tijd ook photoshop op zijn computer gezet, dus ik wou het ook wel proberen. En zo ben ik eraan begonnen.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scène zit? Veel geleerd over het programma zeker, alleen nog lang niet alles wat het programma allemaal in huis heeft. Veel tutorials opzoeken niet alleen voor signatures maar ook voor bewerkingen van foto’s en allemaal andere dingen die jijzelf eigenlijk helemaal niet hoeft te weten, maar om te doen vind ik wel leuk want daar leer je alleen maar nieuwe dingen van.

Wat vind je er zo leuk aan? Het leuke is, dat je met een plaatje van bijvoorbeeld een zanger iets erg gaafs kan maken terwijl het normaal een saai plaatje is. Zo kun je er heel veel van bewerken en er een signature van maken met mooie effecten en een leuk achtergrondje. Ook is het leuk om jouw gemaakte design aan jou familie, vrienden te laten zien. Ze staan er meestal al verstelt van als je een signature hebt gemaakt met een leuke achtergrond en wat andere kleuren hebt toegevoegd, of een foto licht hebt gemaakt terwijl hij normaal erg donker is.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Ik vind heel veel stijlen erg mooi en dan heb ik het niet alleen over signatures. Ik houd wel van druk maar niet te druk het moet wel aantrekkelijk bekijkbaar zijn. Zakelijk en strak, modernachtig. Ik vind alles wel mooi, maar natuurlijk vind ik ook veel dingen niet mooi maar dan ligt het meestal aan hoe het is gemaakt.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Vroeger maakte ik veel grunge signatures, de stijl grunge dus. Met grunge bedoel ik meer de donkerachtige stijl, en het grauwe een beetje wildachtig. Maar nu maak ik ook wel eens abstracte signatures met mooie effecten of signatures die er erg strak en modern uitzien. Ik ben eigenlijk heel afwisselend in stijlen. Ik heb niet echt een bepaalde stijl op dit moment waar ik mij heel lang mee bezig houd.

Ga je er nog lang mee door? Ik vind het nog niet vervelen, dus ik denk dat ik er wel een poosje mee door ga. Ik heb soms gewoon erge zin om lekker te designen en nieuwe dingen uit te vinden en dat vind ik zo leuk aan het programma, dus een reden om te stoppen heb ik nog niet. Dit programma is namelijk erg handig voor veel dingen, bijvoorbeeld mislukte vakantie foto's waar de foto erg donker is, of iemand heeft rode ogen op de foto.

Wat is jou favoriete GFX site? Ik kom het meest op Gtaforum.nl. Het is geen GFX site maar daar zit wel een subforum Graphics en ik ben daar moderator samen met Slimm, en daarom is dat ook mijn favoriete gfx gedeelte en geen één andere site vind ik leuker dan daar. Het is Nederlands. Ik beheer het en ik kan zelf dingen ondernemen samen met Slimm. Het is ook gewoon leuk om jouw eigen gfx subforum te verbeteren en leden het naar hun zin te maken. Er wordt voorzien van tutorials, battle's, aanvraag sectie en een gfx-algemeen gedeelte waar je over van alles en nog wat kunt praten. Reden genoeg waarom ik het hier het leukst vind lijkt mij.

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Ik wil zeker nog iets zeggen tegen de beginnende designers. Net als jullie ben ik ook begonnen met photoshop en ik kende nog helemaal niets van het programma. Ik weet precies wat jullie soms denken als jullie iets proberen te maken, maar het wilt maar niet lukken. Dan zie je iemand die prachtige dingen maakt, maar jou lukt het maar niet en je krijgt het maar niet onder de knie. Op een gegeven moment denk je "ik word volgens mij nooit goed.." Dit dacht ik zelf wel. Ik bakte er helemaal niks van en vroeg aan Slimm wel eens hoe doe je dat en dit.

Belangrijke tips waar ik vroeger wat later achter kwam:

-Deviantart.com is een site waar je veel goede brushes kan opzoeken voor je achtergrond.

-Volg veel tutorials van photoshop op google. Je kunt als je wilt signature tutorials volgen als je daar goed in wilt worden, maar meestal heb je wel brushes nodig.

-Ook hebben wij een Adobe Photoshop Guide hier op het forum waar je veel informatie in kan vinden, hoe je brushes moet instaleren en nieuwe lettertypes moet toevoegen. Ook staan er veel goede graphic-sites waar je tutorials kunt vinden en nog veel meer andere dingen.

-Nog een gouden tip. Ik knipte vroeger mijn plaatjes zelf uit die ik in mijn signature wou hebben. Maar je kunt ook al uitgeknipte plaatjes vinden op sites, zo heb je de site gamerenders.com. Daar heb je een sectie renders en daar kun je plaatjes vinden van (personen, auto's, games, zangers). Je kunt ook zelf plaatjes uitknippen en daar hebben wij twee tutorials van op dit forum.Render Tutorial & pen tool rendering.. Voor veel meer tutorials kun je in het GTAForum's Tutorials topic kijken.

Heel veel succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? 1,5 jaar, ik heb ongeveer een half jaar tegen die geweldige signatures gekeken en na een half jaar wou ik hetzelf proberen.

Hoe ben je eignlijk begonnen? Ik zag veel andere signatures en ik wou dat ook, ik kreeg tips van Hayate en sindsdien ben ik meer en meer gaan ontdekken. Op dit moment ben ik bezig met plaatjes bewerken en simpele signatures. Zoals die ik nu heb.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Jawel, ik ben nog steeds één van de minste maar ik vind het wel leuk. Ik vind het pas geslaagd wanneer ik hetzelf mooi vind en wat anderen daar van vinden boeit me dan niet zoveel!

Wat vind je er zo leuk aan? Het uitgebreide, je kun alles maar dan ook alles doen met Photoshop

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Nature of sigs zonder render

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Plaatje bewerken en tekst er op zetten

Ga je er nog lang mee door? Ja, zolang ik het programma heb ga ik door, het is goed voor bewerken. Aan paint heb je dan helemaal niets.

Wat is jou favoriete GFX site? GTAForums Tutorials

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Nee, zelf ben ik er ook één, dus ik moet me maar stil houden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Hoelang design jij al? half jaar

Hoe ben je eignlijk begonnen? ik vond alles heel mooi en ik wilde dat ook

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja

Wat vind je er zo leuk aan? Alles. Alles is leuk en mooi om te maken

Wat voor een stijl vind jij het mooist? abstract

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? abstract of volgens de tuts

Ga je er nog lang mee door? tuutlijk!

Wat is jou favoriete GFX site? chaosGFX

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? gebruik veel tuts dan kom je er wel ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Al minstens 1 jaar

Hoe ben je eignlijk begonnen? Door men zus

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja, heel photoshop en nog beetje 3DS max

Wat vind je er zo leuk aan? Dat je zelf creaties kan maken en die ook weer laten zien aan anderen

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Grunge,vector, Abstract & smudge

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Grunge, abstract & smudge

Ga je er nog lang mee door? Tuurlijk

Wat is jou favoriete GFX site? sigtutorials.com,pslover.com,good-tutorials.com

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Probeer als eerst wat makkelijke tutorials uit. Ik was eerst nooit tevreden over mijn werk en wilde stoppen, maar Blijf volhouden dan word je vanzelf stukken beter

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...