Jump to content

Jij en GFX


Ferre

Recommended Posts

Hoelang design jij al? Nog niet zo lang ik denk zo'n 4 maanden...

Hoe ben je eignlijk begonnen? Door veel tutorials en creaties te beoordelen. Dacht ik het zelf ook maar is te gaan proberen.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ik he zeker veel geleerd voornamelijk van dit forum.

Wat vind je er zo leuk aan? Gewoon het zelf iets kunnen maken en er steeds meer bij leren is erg leuk.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Ik vind alles wel mooi als het maar realistisch blijft.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Abstract, Anime en veel kleur gebruik.

Ga je er nog lang mee door? Zeker ^_^

Wat is jou favoriete GFX site? Ik heb er niet echt een ik heb er meerdere er daar zit deze site zeker tussen.

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Ik ben zelf een beginner :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ferre

    3

  • Jon-asses

    2

  • Forumrunner

    2

  • NickyHendriks

    2

Hoelang design jij al?Half jaar ongeveer denk ik

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Ik zag een paar vette sigs en ik wou dat ook xD

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja

Wat vind je er zo leuk aan? Gewoon mooie plaatjes maken ^^

Wat voor een stijl vind jij het mooist?Sig's met stock's weet niet hoe je de style noemt xD

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Vooral met stock's, soccersigs soms.

Ga je er nog lang mee door?Denk ik wel :puh: Ik kan de toekomst niet voorspellen -.-

Wat is jou favoriete GFX site?Heb ik niet echt

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers?volg HEEL VEEL tut's en onthoud alle stappen die je doet

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Hoelang design jij al? Dat weet ik niet. Vergeten.

Hoe ben je eignlijk begonnen? Door een forum van requests.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja.

Wat vind je er zo leuk aan? Uhm. Alles.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Wtf, kon je geen betere vraag stellen?

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Verschilt altijd.

Ga je er nog lang mee door? Ja.

Wat is jou favoriete GFX site? Sigtutorials.com.

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Ga tuts volgen.

Stfu

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Af en toe, ongeveer een half jaar.

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Door het Graphics gedeelte op dit forum.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja. Té veel.

Wat vind je er zo leuk aan? Eigenlijk alles, behalve de dingen die ik niet snap :D

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Abstract.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Abstract.

Ga je er nog lang mee door? Denk het wel ja.

Wat is jou favoriete GFX site? Planetrenders.net en natuurlijk het tut gedeelte op dit forum ;)

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Lees de tuts.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Omdat mijn vorige post in dit topic ietwat hypocriet was, hier een nieuwe:

Hoelang design jij al? Ik schat ongeveer één jaartje.

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Ik zat op een request forum en soms werd daar een prijsje meegegeven voor het desbetreffende spel; Premium-account punten. Je raad het al, dat wou ik natuurlijk ook. Maar ik ben dus uitgegroeid tot een plaatjesmaker ('designer' is een groot woord). Ironisch: Ik heb in die tussentijd nooit wat verdiend op dat forum. Men had zo... Zijn eigen smaak. :sigaar:

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja, echt wel. Ik heb geleerd met vrijwel alle tools om te gaan en ze goed te gebruiken. Ook heb ik - al zeg ik het zelf - toch wel wat progres gemaakt. Mijn plaatjes zijn toch echt wel een beetje beter geworden dan vanaf het moment dat ik begon. Ik heb in zekere zin geleerd diepte, lightning en een stukje flow te creëren. Dat lukt me natuurlijk nog niet perfect, en dat gaat ook nog lang niet gebeuren.

Wat vind je er zo leuk aan? Ik vind het zo leuk om jezelf gewoon iets 'moois' te zien maken. Waar de ander tekstdroppen al een hele skill vind, vind jíj je sig nooit goed genoeg en wil je alleen maar beter worden. Het resultaat? Progres. Één van de dingen die het zo leuk maakt, je ziet jezelf groeien en met jou nog vele andere.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Ja.. Er bestaat niet echt een lijst met 'stijlen' waar ik er dan eentje uit zou moeten pikken. Ik ga het hierbij laten: Een signature (met bijbehorende stijl dus) is pas geslaagd als men er graag naar kijkt. Dat is het belangrijkste.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Ik probeer vrijwel altijd iets nieuws uit. Diverse mensen zeggen dat ik nu mijn stijl aan het ontwikkelen men maar zelf zie ik dat niet zo.

Ga je er nog lang mee door? Jazeker!

Wat is jou favoriete GFX site? Die heb ik ook niet echt.. Sites waar ik graag op zit: Sigtutorials (Let op: Deze site is niet speciaal alleen voor tutorials. Je zou het eigenlijk zo moeten zien: Sigs & Tutorials), en SoccerGraphics is ook altijd wel leerzaam.

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Ja. (Eigenlijk ben ik zelf nog een beginner, maargoed.) Laat je nooit demotiveren door andere. Doe gewoon je ding, maar probeer wel kritiek op te nemen in je volgende signature. Gaandeweg word je beter en beter en beter.. En op een dag ben jij een idool voor sommige.

En daar sluit ik dan ook mee af. 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Sinds mijn verjaardag, 17 oktober jl.

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Ik wou al heel lang photoshop, en ik kreeg het op mijn verjaardag. Ik werd vooral geboeid door texteffecten. Daar hou ik me het ook het meest mee bezig.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Zeker, ik krijg vooral geen genoeg van text effects tutorials.. :)

Wat vind je er zo leuk aan? ART is het mooiste wat er is; je expressie uitdrukken dmv een simpel kunstwerkje.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? AbstractGrunge-achtig. Ik ben vooral weg van de pen tool in combinatie met text.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Abstracte tekst-effecten denk ik. Maar veel mensen denken dat text er gewoon maar 'bij' hoort. Ik vind juist dat je de tekst centraal moet zetten.

Ga je er nog lang mee door? Zolang als ik er plezier in heb :sigaar:

Wat is jou favoriete GFX site? Deviantart, SigTutorials, PhotoshopTutorials, TutCast

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Ontwikkel je eigen stijl. Doe mee aan battles en SOTM, want al win je niet, je werk wordt gerated en dan krijg je weer punten waar je aan kunt werken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 years later...

Tijd voor een update dacht ik, maar tot mijn verbazing had ik hier nog niet eens iets gepost. puh2.gif

Hoelang design jij al?

Een jaartje of zeven ongeveer.

Hoe ben je eigenlijk begonnen?

Door een oud klasgenoot. Die liet me ooit wat signatures zien en verwees me naar dit forum voor tutorials. Ik denk dat ik zo wat alle tutorials die er op dat moment waren wel gevolgd heb. Nadat de basis me duidelijk was, ben ik op mijn eigen expeditiereis gegaan in Photoshop. Daarnaast ben ik van mezelf uit wel redelijk creatief aangelegd. Op school wachtte ik altijd met smart op de tekenlessen. blij.gif De kans is groot dat ik sowieso wel iets met Photoshop gedaan zou hebben, ook als ik niet toevallig op dit forum terecht was gekomen.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit?

Jazeker! Vooral toen signatures nog upcoming waren en het hele Graphics forum in bloei stond. Je leert heel snel als je omringt bent door mensen die veel al verder zijn dan jou. Daarnaast leer je naar verloop van tijd jezelf ook te verbeteren. Je bent echter nooit uitgeleerd, telkens kun je weer je grenzen verleggen!

Wat vind je er zo leuk aan?

Het hele proces. Het begint in je hoofd en daarna moet je het zien over te brengen naar je canvas. Dat gaat uiteraard met vallen en opstaan, maar dat is ook het leuke eraan.

Wat voor een stijl vind jij het mooist?

De stijlen lopen zo uiteen dat ik daar geen specifiek antwoord op kan geven. Creaties spreken je vooral aan omdat je een bepaalde smaak hebt.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak?

Ik heb een lichte voorkeur voor een donkere en duistere sfeer. Met name wat large arts betreft. Ook bij signatures werk ik vrijwel altijd met donkere achtergronden en grauwe renders. Dat heeft waarschijnlijk te maken met 't feit dat de effecten waar ik van houd beter tot hun recht komen op een donkere ondergrond.

Ga je er nog lang mee door?

Het zit in me, dat zal ook altijd wel zo blijven.

Wat is jou favoriete GFX site?

Behance.net. Dat is een online portfolio waar ook de, laten we zeggen, groten der aarde hun werk laten zien. Uitstekende inspiratiebron en heerlijk om af en toe eens rond te neuzen.

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers?

Doe je eigen ding en laat je niet demotiveren door anderen. Een veelgemaakte fout van mezelf was (en is soms nog steeds), dat ik mijn werk ga vergelijken met werkjes van mensen die echt ver boven mijn niveau zitten. Dat zorgt er weliswaar voor dat je kritisch naar je eigen werk gaat kijken, maar het kan ook een ontmoedigend effect hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Nog geen half jaar

Hoe ben je eignlijk begonnen? Vooral door dit forum, ik zag mooie werkjes verschijnen, dus wou er eigenlijk ook maar een gokje aan wagen.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Nee, bak er niets van.

Wat vind je er zo leuk aan? De vrijheid en altijd leuk om een eigen werk te bewonderen.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Beetje strak met niet al te veel opvallende poespas.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Zelfde als hierboven.

Ga je er nog lang mee door? Waarschijnlijk niet, ben niet gauw van het opgeven, maar helaas.

Wat is jou favoriete GFX site? Geen voorkeur.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...