Jump to content

Jij en GFX


Ferre

Recommended Posts

Hoelang design jij al? Al bijna een jaar

Hoe ben je eignlijk begonnen? Via het forum

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja, grotendeels van de tips en tuts

Wat vind je er zo leuk aan? Je maakt iets waar je wat aan hebt, bijvoorbeeld het opvullen van je handtekening

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Met veel brushes

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Verschild vaak

Ga je er nog lang mee door? Tuurlijk

Wat is jou favoriete GFX site? Planetrenders.com

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Volg veel tuts!

Bewerkt: door Jesperkaj
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ferre

    3

  • Jon-asses

    2

  • Forumrunner

    2

  • NickyHendriks

    2

Hoelang design jij al? Pfoe, al een tijdje, ik denk zo'n 3 jaar.

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Eerst ben ik gestart met signatures, ava's voor ondermeer op forums en toen later ging ik mezelf verdiepen in webdesign. Ik maak eigenlijk geen signatures en ava's meer.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ach je leert wat bij, gewoon veel oefenen. Ik zit ook op een grafische school sinds 2 jaar, dus het gaat goed. ;)

Wat vind je er zo leuk aan? Je kan je creativiteit op een plat scherm toch zodanig maken dat de gebruiker een ervaring krijgt. Je kan altijd wat anders maken en vooral nieuwe mogelijkheden ontdekken is leuk.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Ik hou me vooral bezig met een zakelijke stijl en hou niet van teveel tutti frutti. Straight to the point. :)

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Heb ik beantwoord. :puh: Maar vooruit, waar ik niet van hou; té overdreven websites waar je de weg niet meer weet. Zelf ben ik wel even klaar met de MSN, Apple stijlen.

Ga je er nog lang mee door? Verwacht het wel, ik ben vanplan mijn beroep ervan te maken.

Wat is jou favoriete GFX site? Eerlijk gezegt heb ik bijna geen tijd om op nóg een design site te zitten. Maar ik ben lid van SiteDeals en TBForum. (het verkopen en adviseren van mensen in de design branch dus) Máár, ik vind videocopilot.net zeer goed. (daar kan je leren omgaan door tuts met Adobe After Effects) Ik proef van alles wat. Ik wil me denk ik vooral richten op het vormgeven, maar van het systeem erachter wil ik steeds meer leren kennen. En zo ook met Flash, 3DSMax, After Effects, we krijgen het allemaal.

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Gewoon veel oefenen en nieuwe dingen proberen. Veel mensen zeggen dat tuts 100% garantie geeft dat je het kunt, maar dat is niet zo. Gewoon zelf aan de slag gaan en simpel beginnen. Dat tuts daarbij kúnnen helpen is slechts bij zaak. Oh en niet te veel brushes en gradients gebruiken, dat is echt fout tegenwoordig. (met mate gebruiken dus)

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. ;)

Groeten,

Grove St. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? 1 dag

Hoe ben je eignlijk begonnen? GTAForum tuorials

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Nog niet

Wat vind je er zo leuk aan? De mogelijkheid om je eigen impulsen op het scherm te zetten.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Zoveel stijlen..

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Whatever de tutorial voor style hanteerd

Ga je er nog lang mee door? Uhh, goede vraag.. Misschien als ik er goed in wordt wel ja.

Wat is jou favoriete GFX site? RendersPlanet.net

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Nee, je wilt geen advies van me, geloof me.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Nog niet zo lang ik denk nog maar 1 trimester.

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Via Tut's op GTAForum.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Veel,heel veel via tuts en tips!

Wat vind je er zo leuk aan? Alles!Brushes borders effecten renders gewoonweg alles

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Anime vind ik wel leuk.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Anime :dans: en soms cartoon.

Ga je er nog lang mee door? Jep zeker!Ik vind het heel leuk!En ik ga nog zolang door todat ik in mijn graf beland(hopelijk is dat nog lang!)

Wat is jou favoriete GFX site? planetrenders.com

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Heb veel vertrouwen in jezelf en ga ervoor(ben zelf ook nog maar een beginner.)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Een paar weken

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Via GTAForum natuurlijk :Y

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Eerst snapte ik er niets van en nu wel :Y Heel veel dus.

Wat vind je er zo leuk aan? Alles. Gewoon het maken van mooie creaties en anderen helpen

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Met Real Life Looking Babes. (Weet alleen niet hoe ik die het mooiste kan maken:n)

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Anime

Ga je er nog lang mee door? Natuurlijk.. Ik kan het altijd goed gebruiken en het blijft leuk :D

Wat is jou favoriete GFX site? www.planetrenders.net en GTAForum -> Graphics

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Veel oefenen en veel Tutorials volgen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Hoelang design jij al? Eén maand of twee.

Hoe ben je eignlijk begonnen? Met Photoshop en een nieuw bestand van 500x150. :7

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja, erg veel.

Wat vind je er zo leuk aan? Dat je er mooie dingen mee kunt maken, en het spaart je Topics met aanvragen. En je kan mensen ook blij maken. :Y

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Modern.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Modern.

Ga je er nog lang mee door? Jazeker, je blijft nieuwe dingen ontdekken dus pas je ze toe en blijf je bezig.

Wat is jou favoriete GFX site? Planet Renders en GTAForum, de Graphics gedeelte.

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Ja: Je begint als een n00b en eindigd als een pro. Geef niet op, en stel vragen over dingen die je niet begrijpt. En probeer het zo goed mogelijk te doen! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? 7 á 8 maandjes

Hoe ben je eignlijk begonnen? Ik vond het mooi hoe mensen dingen maakte en toen ben ik eens gaan kijken naar een gratis Photoshop. Ik kwam uit op GIMP. GIMP was &$%%@#% en toen ben ik gaan zoeken naar wat beters. Toen kwam ik uit op Adobe PS CS2. En tot op heden ben ik nog bij Adobe PS. Maar nu wel CS4 :engel:

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Heel veel

Wat vind je er zo leuk aan? Dat ik lekker creatief kan werken en al mijn gedachtes etc. in die veel te kleine signature te douwen :puh:

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Van Jon-asses, 2fast{0}, Ice Banana, Dizzee en -Matthijs-. En Rippl 'n Smudge. Kortom vele stijlen. Ik vind vooral de sigs van de namen die ik noemde prachtig :Y

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Ripple 'n Smudge

Ga je er nog lang mee door? Zeker.

Wat is jou favoriete GFX site? Ik ken er geen eigenlijk :7 Deze dan maar :puh: Qua renders enzo ga ik naar Planetrenders.net

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Volg veel tuts. Leer de basis met de beginnerstut van Visser23 en eenmaal die gemaakt ga meteen een nieuwe techniek leren. De outcome is niet zo mooi maar je leert in die tut heel veel goede dingen. Ga dus over op Full Sig Tuts bv. Of volg een tut van een goede GFX'er :Y

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al?3,5 jaar

Hoe ben je eignlijk begonnen?Ik begon met heel wat geklooi, volgde dan wat tuts en uiteindelijk heb ik langzamerhand mijn eigen style ontwikkelt :)

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit?Over Photoshop heel wat, maar voor de rest maakt het niet zoveel verschil. Ik ben wel beter geworden in dingen te bedenken. Bijvoorbeeld op school, plastische opvoeding lukt me beter omdat ik meer ideeën heb :)

Wat vind je er zo leuk aan?Dat als je het onder de knie hebt er zo ver mee kunt gaan.

Wat voor een stijl vind jij het mooist?Donker met veel lichteffecten.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak?Donker met veel lichteffecten.

Ga je er nog lang mee door?Ja, ik hoop er nog erg lang met voor te gaan en ook nog heel wat beter te worden.

Wat is jou favoriete GFX site?SoccerGraphics.

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers?Ja, iedereen is begonnen en het is altijd wel beetje kut als je andere goede designers van die superdingen ziet maken. Gewoon niet opgeven. Je verbetert door te oefenen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Zo'n 7 jaar.

Hoe ben je eignlijk begonnen? Beetje aanklooien in Paint, toen Photoshop gaan gebruiken.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja, je krijgt verstand van designs, stijlen en je creeert je eigen stijl.

Wat vind je er zo leuk aan? Je bent helemaal vrij om te doen wat jij wilt!

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Heel verschillend, soms rustig, soms heftig, soms simpel, soms ingewikkeld.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Vaak strak en evenwichtig met veel kleuren uit dezelfde familie.

Ga je er nog lang mee door? Zeker weten! :*D

Wat is jou favoriete GFX site? http://www.planetrenders.net/

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Zie het niet als een plicht om goed te worden. Doe wat je leuk vind en je leert het vanzelf! ;)

Bewerkt: door Bellic
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Hoelang design jij al? 1 Jaar

Hoe ben je eignlijk begonnen? Tuts volgen

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Eh, ja

Wat vind je er zo leuk aan? Dat je helemaal kan maken wat je zef wil, je fantasie mogen/kunnen gebruiken

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Alles

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Alles

Ga je er nog lang mee door? Als er niks naars gebeurt wel ja

Wat is jou favoriete GFX site? planetrenders.net

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Doe je best, volg veel tut en zet je fantasiekraan open

Zie het niet als een plicht om goed te worden. Doe wat je leuk vind en je leert het vanzelf! ;)

Mooie woorden :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Als Designer :7 zal ik ook maar eens het lijstje invullen.

Hoelang design jij al? 4-5 maanden

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Door tutorials te volgen hier op het forum.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja en nee, in het begin leerde ik basic dingen en daarna wat gevorderde dingen. Maar tot nu toe heb ik eigenlijk niet erg veel geleerd.

Wat vind je er zo leuk aan? Je kan je helemaal uitleven, je kan je eigen fantasie op beeld brengen. Dit maakt het zo leuk!

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Een fleurige stijl vind ik leuk maar ook stijlen die veel effecten bevatten.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Meestal een simpele stijl, een stijl die niet zo moeilijk te maken is maar toch mooi kan zijn.

Ga je er nog lang mee door? Ik denk het wel, zolang ik nog actief ben op forums zoals deze zal ik er mee doorgaan. Maar nadat ik de forums verlaten zal, zal ik het meer gaan gebruiken voor andere dingen zoals beeldbewerking en dergelijke.

Wat is jou favoriete GFX site? Planetrenders.net

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Ja, wanneer je begint lijkt alles erg moeilijk, maar eigenlijk valt het best wel mee. :)

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Ongeveer een jaartje denk ik.

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Dramatisch :puh: Ik deed maar wat, en volgde geen enkele tut.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja, dat zeker!

Wat vind je er zo leuk aan? Het resultaat. Altijd wel leuk om te kijken wat je resultaat is als je ergens aan begint.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Van alles

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Ik maak veel voetbalsignatures, maar tot welke stijl het behoord, dat is totaal verschillend.

Ga je er nog lang mee door? Jazekers

Wat is jou favoriete GFX site? Soccergraphics.nl

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Tuts volgen, en vooral naar anderen kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Ongeveer 1,5 jaar

Hoe ben je eigenlijk begonnen? Door verschillende tutorials die ik tegen kwam op internet/forums.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja zeker, van verschillende tutorials en tips.

Wat vind je er zo leuk aan? Dat iets waar je aan begint, uitgroeit tot iets moois :) Hoewel dat natuurlijk ook wel eens in de soep kan lopen, door overschot aan ideeën bijvoorbeeld.

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Divers

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Anime

Ga je er nog lang mee door? Ik denk van wel

Wat is jou favoriete GFX site? Planetrenders.net

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Ja zeker, ik zou nooit een te hoog gegrepen tutorial volgen, dus waar veel effecten en C4D's in zitten. Dit maakt het wel eens verwarrend en erg moeilijk. Begin dus altijd met een wat makkelijkere tutorial en bouw het zo op. Op die manier leer je op een makkelijke manier leuke signature's maken en wordt je zelf ook steeds handiger in Photoshop ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Vanaf eind Juni) dus nu ongeveer 10 á 11 maanden

Hoe ben je eignlijk begonnen? Ik kwam het forum eens binnen wandelen en zag mooie werken. wilde ook zo kunnen photoshoppen

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Alles wat ik nu weet :schater: Wist amper hoe ik een render in PS moest zetten :7

Wat vind je er zo leuk aan? Dat je steeds bij leerd door proberen en zo prachtige werkjes maakt. Je kunt je helemaal uit leven en even al je concentratie erop zetten

Wat voor een stijl vind jij het mooist? Zegmaar beetje abstracte. 3D lijkt me ook wel eens mooi om te doen

Wat voor een stijl maak je zelf vaak? Van alles en nog wat. Ripple Sigs maak ik tot op heden best vaak

Ga je er nog lang mee door? Ik hoop het wel :Y

Wat is jou favoriete GFX site? PlanetRenders.net

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Volg niet te veel tuts waar precies staat wat je moet doen en er niet staat wat er gebeurd. Experimenteer zelf ook een beetje met effecten

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang design jij al? Pfoe.. geen idee. Mijn eerste sig was ongeveer 1 1/4 jaar geleden. Tussentijds heb ik ook nog wel eens geslapen ofzo... niet non-stop aan het designen geweest.

Hoe ben je eignlijk begonnen? Zag van die geinige plaatjes op het forum, en wist dat wij op de pc ook fotowinkel hadden, dus ik d8: maar eens proberen.

Heb je veel geleerd sinds je in de GFX scene zit? Ja héél veel. Helemaal in het begin had ik echt zo iets van: hoe kan je dit progamma nou door krijgen?

Wat vind je er zo leuk aan? Je eigen ideeën uitwerken. En het zien van vorderingen bij je zelf. Ook voel je altijd weer trots na je een naar jou mening mooie creatie hebt gemaakt. Ook de complimentjes enzo geven je wel een goed gevoel :')

Wat voor een stijl vind jij het mooist? check m'n gallerij. Beetje voetbalstijl, maar gebruik ook technieken uit andere stylen. Probeer zo veel mogelijk een eigen stijl te ontwikkelen.

Wat voor een stijl maak je zelf vaak?stijl die ik hierboven beschrijf.

Ga je er nog lang mee door? Tot ik het saai vind worden.

Wat is jou favoriete GFX site? Op Soccergraphics ligt het niveau echt heel hoog, daar kan ik nog heel veel leren. Jammer dat ze in sommige opzichten wat onprofesioneel zijn.

Wil je nog iets zeggen tegen beginnende designers? Gewoon lekker veel expirimenteren, tuts volgen en proberen je eigen stijl te ontwikkelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...