Steel Dogg Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 Een ding. Ik wil niet offtopic gaan, maar ik heb een vraag. Heb je nou een dubbelaccount gemaakt, Meetlatsback? Dat mag niet Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 Koop gewoon een ps3, blu-ray speler, maakt geen krassen op cd's, hdmi zo ingebouwd, en je moet geen draadloze ontvanger kopen van 70€ om internet te hebben, en het netwerk is gratis, de graphics van de firsth gen games hebben dezelfde graphics als een game die nu uitkomt op de 360,.... kzouw gewoon een ps3 kopen. En hij is 250 euro duurder en hij verkoopt voor geen meetlat. Sorry, ik bedoel natuurlijk meter :$ Reageren
Fabelous_P Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 Koop gewoon een ps3, blu-ray speler, maakt geen krassen op cd's, hdmi zo ingebouwd, en je moet geen draadloze ontvanger kopen van 70€ om internet te hebben, en het netwerk is gratis, de graphics van de firsth gen games hebben dezelfde graphics als een game die nu uitkomt op de 360,.... kzouw gewoon een ps3 kopen.Vergeet de bagger games niet, en die toppers waarvoor je 600 euro neer legt! Reageren
M4X Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 (bewerkt) Koop gewoon een ps3, blu-ray speler, maakt geen krassen op cd's, hdmi zo ingebouwd, en je moet geen draadloze ontvanger kopen van 70€ om internet te hebben, en het netwerk is gratis, de graphics van de firsth gen games hebben dezelfde graphics als een game die nu uitkomt op de 360,.... kzouw gewoon een ps3 kopen.Vergeet de bagger games niet, en die toppers waarvoor je 600 euro neer legt! Bagger games? Omg, Resistance Fall of men en Motorstorm hebben het heel goed gedaan en het waren ook nog eens games die meteen bij de release verschenen. Dan heb je ook nog de opgepimpte versies van Oblivion, Rainbow six, etc, en The Darkness, alhoewel die hetzelfde is als op de 360. Heavenly Sword is wat minder goed dan verwacht, maar desondanks is het nog steeds een topper. Daarnaast komen er nog een hoop exclusives uit naast de andere topgames die voor de 360 komen. O.a Uncharted: Drake's Fortune, Killzone 3, Ratchet & Clank, Warhawk, en de MMORPG The Agency zullen op korte termijn exclusief voor de PS3 gereleased worden. En dat is nog maar een voorproefje op Gran Turismo 5, God of War 3, Time Crisis 4, Final Fantasy XII etc. Het ligt dus zeker niet aan de games. @Piet-Herr: Hij verkoopt erg matig, maar zeker niet slecht. De Xbox is immers al 2x zo lang op de markt, en daar zijn er ook ongeveer 2x zoveel van verkocht, misschien iets meer, en met de prijsverlagingen van binnenkort gaat de PS3 zeker inlopen. En met de Wii kan je hem niet echt goed vergelijken vind ik, die verkoopt nu in een heel rap tempo maar in de toekomst wordt dat misschien anders. En in vergelijking met de Wii doet de Xbox het net zo slecht als de PS3. Bewerkt: 15 september 2007 door M4X Reageren
Mania-92 Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 Koop gewoon een ps3, blu-ray speler, maakt geen krassen op cd's, hdmi zo ingebouwd, en je moet geen draadloze ontvanger kopen van 70€ om internet te hebben, en het netwerk is gratis, de graphics van de firsth gen games hebben dezelfde graphics als een game die nu uitkomt op de 360,.... kzouw gewoon een ps3 kopen. En hij is 250 euro duurder en hij verkoopt voor geen meetlat. Sorry, ik bedoel natuurlijk meter :$ Dat valt best mee hoor, de PS3 verkocht in het releasejaar (2006) in Japan en de VS alleen 1,8 miljoen stuks. De 360 maar 1,5 miljoen stuks in het releasejaar (2005), de wii verkocht er in 2006 3,2 miljoen. Van Januari tot mei 2007 verkocht de 360 in japan 100.000 stuks, de ps3 445.000 en de wii 1.235.000. In de eerste 6 maanden na de release zijn er in de vs 1.500.000 360's verkocht, 1.300.000 ps3's en 2.500.000 wii's verkocht. Kortom de ps3 doet het ongeveer net zo goed als de 360. En de wii overtroeft beide systemen. Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 (bewerkt) @Piet-Herr: Hij verkoopt erg matig, maar zeker niet slecht. De Xbox is immers al 2x zo lang op de markt, en daar zijn er ook ongeveer 2x zoveel van verkocht, misschien iets meer, en met de prijsverlagingen van binnenkort gaat de PS3 zeker inlopen. Met de vorige prijsverlaging in de VS ging 'ie ook niet ineens uitzonderlijk goed verkopen. Ja, natuurlijk had 'ie een piekje, maar dat zakte al vrij snel weer in. En met de Wii kan je hem niet echt goed vergelijken vind ik, die verkoopt nu in een heel rap tempo maar in de toekomst wordt dat misschien anders. En omdat de Wii misschien in de toekomst slechter gaat verkopen mag je hem daar niet mee vergelijken? Inderdaad, misschien gaat de Wii in de toekomst slechter verkopen, maar voorlopig staat de Wii qua sales ver boven de PS3 en ik zie daar zo gauw geen verandering in komen. Zeker niet wanneer de drie grote, langverwachte systemsellers komende herfst tegelijk verschijnen en dan heb ik het natuurlijk over Super Smash Bros. Brawl, Super Mario Galaxy en Metroid Prime 3. En in vergelijking met de Wii doet de Xbox het net zo slecht als de PS3. Xbox 360 verkoopt anders al een tijdje veel beter dan de PS3 als je kijkt naar Amerika. Twee keer zoveel zelfs, afgelopen maand. Er zit een heel groot gat tussen de PS3 en Xbox 360 en zolang de PS3 niet spectaculair van koers verandert wordt dat gat alleen maar groter. En hij is 250 euro duurder en hij verkoopt voor geen meetlat. Sorry, ik bedoel natuurlijk meter :$ Dat valt best mee hoor, de PS3 verkocht in het releasejaar (2006) in Japan en de VS alleen 1,8 miljoen stuks. De 360 maar 1,5 miljoen stuks in het releasejaar (2005), de wii verkocht er in 2006 3,2 miljoen. Ik wil niet heel kritisch wezen, maar mij persoonlijk lijkt het vrij sterk dat de PS3 alleen in 2006 al 1,8 miljoen stuks heeft verkocht. En dan de Wii, 3,2 miljoen stuks in minder dan twee maanden? Zoek een betere bron Van Januari tot mei 2007 verkocht de 360 in japan 100.000 stuks, de ps3 445.000 en de wii 1.235.000. In Japan had de 360 net zo goed niet uitgebracht kunnen worden. Echter, het zou echt zorgwekkend moeten zijn dat de PS3 in z'n thuisland zo slecht verkoopt. Want dat doet 'ie onder de 10k per week is gewoon slecht en dan is 15-20k nog steeds niet echt veel beter. In de eerste 6 maanden na de release zijn er in de vs 1.500.000 360's verkocht, 1.300.000 ps3's en 2.500.000 wii's verkocht.Kortom de ps3 doet het ongeveer net zo goed als de 360. En de wii overtroeft beide systemen. Lekker belangrijk trouwens de sales in de eerste zes maanden waren. Het gaat om de cijfers zoals ze nú zijn en nú verkoopt de PS3 gewoon voor geen meter. Kom nou, 130k in de VS in augustus waar de directe concurrent ruim twee keer zo veel verkoopt. En nee, dat zijn niet alleen de cijfers van augustus, zo ziet het er al een tijdje uit. Bovendien, de PS3 heeft wereldwijd gewoon een enorme achterstand. Lekker belangrijk wát daar de oorzaak van is, het gaat er om dát het zo is. Zoals het er nu naar uitziet zal dat gat alleen maar groter worden en dat is niet zo goed voor Sony. Ontwikkelaars die moeten kiezen tussen de userbase van de 360 en de PS3 kiezen al gauw voor de twee keer zo grote userbase. Dan zal het hun een knakworst wezen dat dat 'alleen maar' komt omdat de PS3 een jaar later is gereleased, het gaat hun er om dat het zo is. Zij moeten afzet vinden voor hun dure game en die vinden ze veel moeilijker op de PS3. Wat is trouwens je bron van al dit moois? Bewerkt: 15 september 2007 door Piet-Herr Reageren
Mania-92 Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 @Piet-Herr: Hij verkoopt erg matig, maar zeker niet slecht. De Xbox is immers al 2x zo lang op de markt, en daar zijn er ook ongeveer 2x zoveel van verkocht, misschien iets meer, en met de prijsverlagingen van binnenkort gaat de PS3 zeker inlopen. Met de vorige prijsverlaging in de VS ging 'ie ook niet ineens uitzonderlijk goed verkopen. Ja, natuurlijk had 'ie een piekje, maar dat zakte al vrij snel weer in. En met de Wii kan je hem niet echt goed vergelijken vind ik, die verkoopt nu in een heel rap tempo maar in de toekomst wordt dat misschien anders. En omdat de Wii misschien in de toekomst slechter gaat verkopen mag je hem daar niet mee vergelijken? Inderdaad, misschien gaat de Wii in de toekomst slechter verkopen, maar voorlopig staat de Wii qua sales ver boven de PS3 en ik zie daar zo gauw geen verandering in komen. Zeker niet wanneer de drie grote, langverwachte systemsellers komende herfst tegelijk verschijnen en dan heb ik het natuurlijk over Super Smash Bros. Brawl, Super Mario Galaxy en Metroid Prime 3. En in vergelijking met de Wii doet de Xbox het net zo slecht als de PS3. Xbox 360 verkoopt anders al een tijdje veel beter dan de PS3 als je kijkt naar Amerika. Twee keer zoveel zelfs, afgelopen maand. Er zit een heel groot gat tussen de PS3 en Xbox 360 en zolang de PS3 niet spectaculair van koers verandert wordt dat gat alleen maar groter. En hij is 250 euro duurder en hij verkoopt voor geen meetlat. Sorry, ik bedoel natuurlijk meter :$ Dat valt best mee hoor, de PS3 verkocht in het releasejaar (2006) in Japan en de VS alleen 1,8 miljoen stuks. De 360 maar 1,5 miljoen stuks in het releasejaar (2005), de wii verkocht er in 2006 3,2 miljoen. Ik wil niet heel kritisch wezen, maar mij persoonlijk lijkt het vrij sterk dat de PS3 alleen in 2006 al 1,8 miljoen stuks heeft verkocht. En dan de Wii, 3,2 miljoen stuks in minder dan twee maanden? Zoek een betere bron Van Januari tot mei 2007 verkocht de 360 in japan 100.000 stuks, de ps3 445.000 en de wii 1.235.000. In Japan had de 360 net zo goed niet uitgebracht kunnen worden. Echter, het zou echt zorgwekkend moeten zijn dat de PS3 in z'n thuisland zo slecht verkoopt. Want dat doet 'ie onder de 10k per week is gewoon slecht en dan is 15-20k nog steeds niet echt veel beter. In de eerste 6 maanden na de release zijn er in de vs 1.500.000 360's verkocht, 1.300.000 ps3's en 2.500.000 wii's verkocht.Kortom de ps3 doet het ongeveer net zo goed als de 360. En de wii overtroeft beide systemen. Lekker belangrijk trouwens de sales in de eerste zes maanden waren. Het gaat om de cijfers zoals ze nú zijn en nú verkoopt de PS3 gewoon voor geen meter. Kom nou, 130k in de VS in augustus waar de directe concurrent ruim twee keer zo veel verkoopt. En nee, dat zijn niet alleen de cijfers van augustus, zo ziet het er al een tijdje uit. Bovendien, de PS3 heeft wereldwijd gewoon een enorme achterstand. Lekker belangrijk wát daar de oorzaak van is, het gaat er om dát het zo is. Zoals het er nu naar uitziet zal dat gat alleen maar groter worden en dat is niet zo goed voor Sony. Ontwikkelaars die moeten kiezen tussen de userbase van de 360 en de PS3 kiezen al gauw voor de twee keer zo grote userbase. Dan zal het hun een knakworst wezen dat dat 'alleen maar' komt omdat de PS3 een jaar later is gereleased, het gaat hun er om dat het zo is. Zij moeten afzet vinden voor hun dure game en die vinden ze veel moeilijker op de PS3. Wat is trouwens je bron van al dit moois? En de PS3 verkoopt in azië meer als de 360. Als puntje bij paaltje komt verkopen de 360 en ps3 gewoon ongeveer gelijk. Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 En jouw bron van cijfers uit Azië is? Ik ben trouwens ook nog wel benieuwd naar de bron van je vorige bericht. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 En jouw bron van cijfers uit Azië is? Ik ben trouwens ook nog wel benieuwd naar de bron van je vorige bericht. Al die cijfers heb ik van vgcharts.com Reageren
M4X Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 En omdat de Wii misschien in de toekomst slechter gaat verkopen mag je hem daar niet mee vergelijken? Inderdaad, misschien gaat de Wii in de toekomst slechter verkopen, maar voorlopig staat de Wii qua sales ver boven de PS3 en ik zie daar zo gauw geen verandering in komen. Zeker niet wanneer de drie grote, langverwachte systemsellers komende herfst tegelijk verschijnen en dan heb ik het natuurlijk over Super Smash Bros. Brawl, Super Mario Galaxy en Metroid Prime 3. Dat kan wel zijn, maar rond dezelfde tijd krijgt de Wii veel meer serieuse concurrentie van de Xbox en de PS3 qua prijs, en ook voor die 2 consoles komen er games waarvoor veel mensen een xbox of een PS3 aanschaffen. En dat 'nieuwe' van de Wii is er dan ook een beetje af, iedereen heeft dan wel eens een op een Wii gespeeld en daarom is het minder speciaal dan eerst. Xbox 360 verkoopt anders al een tijdje veel beter dan de PS3 als je kijkt naar Amerika. Twee keer zoveel zelfs, afgelopen maand. Er zit een heel groot gat tussen de PS3 en Xbox 360 en zolang de PS3 niet spectaculair van koers verandert wordt dat gat alleen maar groter. Aan de andere kant van de oceaan ligt er ook nog een land genaamd Japan, waar de PS3 is ontwikkeld en goed verkoopt, en de Xbox doet het daar in tegenstelling tot Amerika erg slecht. Zoals het er nu naar uitziet zal dat gat alleen maar groter worden en dat is niet zo goed voor Sony. Ontwikkelaars die moeten kiezen tussen de userbase van de 360 en de PS3 kiezen al gauw voor de twee keer zo grote userbase. Dan zal het hun een knakworst wezen dat dat 'alleen maar' komt omdat de PS3 een jaar later is gereleased, het gaat hun er om dat het zo is. Zij moeten afzet vinden voor hun dure game en die vinden ze veel moeilijker op de PS3. Developers hadden in het begin wat moeite met de PS3, maar zodra ze zich beter op de hardware van de PS3 kunnen richten zal het veel beter gaan, en dat moment zal binnenkort zeker komen. Ook zal het 'gat' tussen de PS3 en de Xbox juist niet groter maar kleiner worden door de prijsverlaging. Die prijsverlaging is niet voor niets, het is een grote stap in de goede richting. Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Al die cijfers heb ik van vgcharts.com Vgcharts is niet erg betrouwbaar en er staan ook geen algemene cijfers op uit Azië. Betekent dat dat je vorgie opmerking een wilde gok was? Dat kan wel zijn, maar rond dezelfde tijd krijgt de Wii veel meer serieuse concurrentie van de Xbox en de PS3 qua prijs, en ook voor die 2 consoles komen er games waarvoor veel mensen een xbox of een PS3 aanschaffen. Tegen welke tijd precies? De 360 heeft net een kleine prijsverlaging achter de rug en de PS3 komt voorlopig nog niet in de buurt van de prijs van de Wii. Bovendien kan de Wii tegen de tijd dat de concurrentie veel goedkoper wordt zich makkelijk een prijsverlaging veroorloven, dus dat haalt niet zo heel veel uit. En dat 'nieuwe' van de Wii is er dan ook een beetje af, iedereen heeft dan wel eens een op een Wii gespeeld en daarom is het minder speciaal dan eerst. Het mag wel duidelijk zijn dat een console die al 9 maanden heel goed verkoopt niet slechts een tijdelijke hype is, die er puur en alleen is omdat het nieuw is. In de eerste paar maanden zou je dat kunnen zeggen, maar nu niet meer. De Wii is gewoon heel goed aangeslagen bij een groot deel van de wereld. Aan de andere kant van de oceaan ligt er ook nog een land genaamd Japan, waar de PS3 is ontwikkeld en goed verkoopt, en de Xbox doet het daar in tegenstelling tot Amerika erg slecht. Sorry? De PS3 verkoopt goed in Japan? Ik weet niet welke cijfers jij hebt gezien, maar de PS3 verkoopt alles behalve goed in Japan. Voor volledige lijstjes verwijs ik je door naar Game On editie 41, Game On editie 44 en Game On editie 56, daar staan ze allemaal per week in vanaf eind april. Globaal gezien heeft de PS3 daar een hele tijd lang onder de 10 000 per week verkocht en dat is echt heel weinig. Daarna een tijdje wat hoger met een topje rond de 28 000, maar dat zakte al gauw weer in tot onder de 20k. Nu zweeft het weer ergens in de 10k, wat nog steeds niet heel veel is. Cijfers van eerste week september: Hardware - This Week | Last Week | YTD | LTD 1. NDS - 77,488 | 94,339 | 5,267,004 | 19,272,683 2. WII - 29,088 | 39,371 | 2,619,238 | 3,538,881 3. PSP - 15,564 | 22,196 | 1,385,230 | 5,917,359 4. PS2 - 13,360 | 14,280 | 559,434 | 20,714,293 5. PS3 - 13,248 | 18,068 | 675,170 | 1,132,728 6. 360 - 1,286 | 1,635 | 142,644 | 407,346 7. GBA - 550 | 474 | 46,320 | 15,344,399 8. NGC - 82 | 73 | 9,547 | 4,179,015 Ik ga niet ontkennen dat de 360 in Japan voor geen meter verkoopt, maar dat compenseert elkaar niet. De Xbox 360 zal nooit wereldwijd marktleider worden dankzij Japan, maar zoals het er nu voor staat wordt de PS3 dat evenmin. Zoals het er nu naar uitziet zal dat gat alleen maar groter worden en dat is niet zo goed voor Sony. Ontwikkelaars die moeten kiezen tussen de userbase van de 360 en de PS3 kiezen al gauw voor de twee keer zo grote userbase. Dan zal het hun een knakworst wezen dat dat 'alleen maar' komt omdat de PS3 een jaar later is gereleased, het gaat hun er om dat het zo is. Zij moeten afzet vinden voor hun dure game en die vinden ze veel moeilijker op de PS3. Developers hadden in het begin wat moeite met de PS3, maar zodra ze zich beter op de hardware van de PS3 kunnen richten zal het veel beter gaan, en dat moment zal binnenkort zeker komen. Ik had het er niet over dat ontwikkelaars de PS3 moeilijk vinden, maar dat ze er simpelweg geen markt in zien. Wereldwijd slechts 5 miljoen potentiële kopers is niet heel veel om een hele game op te richten. Er valt op die manier gewoon weinig winst te halen en dat vinden de meeste ontwikkelaars niet zo'n prettig vooruitzicht voor een exclusieve game. Ook zal het 'gat' tussen de PS3 en de Xbox juist niet groter maar kleiner worden door de prijsverlaging. Die prijsverlaging is niet voor niets, het is een grote stap in de goede richting. Om het gat te dichten moet de PS3 eerst beter gaan verkopen dan de Xbox 360 en dat doet 'ie niet. Misschien dat een flinke prijsverlaging daaraan mee helpt, maar die prijsverlaging in juli bracht vrij weinig te weeg qua sales. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Al die cijfers heb ik van vgcharts.com Vgcharts is niet erg betrouwbaar en er staan ook geen algemene cijfers op uit Azië. Betekent dat dat je vorgie opmerking een wilde gok was? En dat die onbetrouwbaar is moeten we zomaar van jou aannemen? Je hebt echt geen idee of het betrouwbaar is of niet... Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Al die cijfers heb ik van vgcharts.com Vgcharts is niet erg betrouwbaar en er staan ook geen algemene cijfers op uit Azië. Betekent dat dat je vorgie opmerking een wilde gok was? En dat die onbetrouwbaar is moeten we zomaar van jou aannemen? Je hebt echt geen idee of het betrouwbaar is of niet... Ik had de bronvermelding nergens gezien toen ik dat zei, dus dan ben ik al gauw geneigd het niet te geloven. Gelukkig zijn de bronnen die ze aangeven te gebruiken goed, dus dan neem ik m'n woorden terug. Dat neemt niet weg dat ik graag wil weten waar je dan je cijfers van Azië vandaan hebt, want die zijn er niet. Ook zou je natuurlijk kunnen overwegen om op de rest van m'n berichten in te gaan in plaats van alleen de vraag om een bron. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Al die cijfers heb ik van vgcharts.com Vgcharts is niet erg betrouwbaar en er staan ook geen algemene cijfers op uit Azië. Betekent dat dat je vorgie opmerking een wilde gok was? En dat die onbetrouwbaar is moeten we zomaar van jou aannemen? Je hebt echt geen idee of het betrouwbaar is of niet... Ik had de bronvermelding nergens gezien toen ik dat zei, dus dan ben ik al gauw geneigd het niet te geloven. Gelukkig zijn de bronnen die ze aangeven te gebruiken goed, dus dan neem ik m'n woorden terug. Dat neemt niet weg dat ik graag wil weten waar je dan je cijfers van Azië vandaan hebt, want die zijn er niet. Ook zou je natuurlijk kunnen overwegen om op de rest van m'n berichten in te gaan in plaats van alleen de vraag om een bron. mwuah dat van asië was inderdaad een fout geformuleerde zin, het moest Japan zijn. Maar je beweert dat de ps3 het slecht doet, maar daarme zeg je ook dat de ps2, ps1, xbox en xbox 360 het ook slecht deden want meer als de ps3 nu doet verkochten ze in hetzelfde tijdframe niet... Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 mwuah dat van asië was inderdaad een fout geformuleerde zin, het moest Japan zijn.Maar je beweert dat de ps3 het slecht doet, maar daarme zeg je ook dat de ps2, ps1, xbox en xbox 360 het ook slecht deden want meer als de ps3 nu doet verkochten ze in hetzelfde tijdframe niet... Een vergelijking met de vorige generatie heeft er niets mee te maken. Sinds 2000/2001 is de markt enorm gegroeid, dus er valt dan geen eerlijke vergelijking te maken. Bovendien verkochten de PS2 en Xbox in de eerste maanden wel degelijk beter dan de PS3. De vergelijking met de 360 een jaar geleden is ook irrelevant: Het gaat er om hoe de consoles nú verkopen, niet om hoe ze verkochten in dezelfde tijdsperiode. Dat laatste staat natuurlijk heel leuk in de statistieken, maar je hebt er helemaal niets aan. De omstandigheden zijn namelijk alles behalve gelijk, de concurrentie is anders, de consumenten kijken anders en de ontwikkelaars zijn anders. Straks in het begin van 2008, waar de PS3 als je naar het tijdsframe kijkt zou moeten opkrabbelen, zijn de omstandigheden totaal anders dan die van de Xbox 360 begin 2007 en daarom kun je aan die vergelijking geen oordeel knopen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.