Jump to content

Het grote Xbox 360 topic


RTS

Recommended Posts

mwuah dat van asië was inderdaad een fout geformuleerde zin, het moest Japan zijn.

Maar je beweert dat de ps3 het slecht doet, maar daarme zeg je ook dat de ps2, ps1, xbox en xbox 360 het ook slecht deden want meer als de ps3 nu doet verkochten ze in hetzelfde tijdframe niet...

Een vergelijking met de vorige generatie heeft er niets mee te maken. Sinds 2000/2001 is de markt enorm gegroeid, dus er valt dan geen eerlijke vergelijking te maken. Bovendien verkochten de PS2 en Xbox in de eerste maanden wel degelijk beter dan de PS3. De vergelijking met de 360 een jaar geleden is ook irrelevant: Het gaat er om hoe de consoles nú verkopen, niet om hoe ze verkochten in dezelfde tijdsperiode. Dat laatste staat natuurlijk heel leuk in de statistieken, maar je hebt er helemaal niets aan. De omstandigheden zijn namelijk alles behalve gelijk, de concurrentie is anders, de consumenten kijken anders en de ontwikkelaars zijn anders. Straks in het begin van 2008, waar de PS3 als je naar het tijdsframe kijkt zou moeten opkrabbelen, zijn de omstandigheden totaal anders dan die van de Xbox 360 begin 2007 en daarom kun je aan die vergelijking geen oordeel knopen.

Ook als je ze nu met elkaar vergelijkt lijkt de ps3 het netzogoed te doen als de 360, probleem is alleen dat ik nergens cijfers van de laatste maanden kan vinden, alleen uit japan en daar doet de ps3 het stukken beter.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • lexus123

    102

  • NickOwnage

    65

  • TekaLoca

    63

  • Dvt

    60

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dat kan wel zijn, maar rond dezelfde tijd krijgt de Wii veel meer serieuse concurrentie van de Xbox en de PS3 qua prijs, en ook voor die 2 consoles komen er games waarvoor veel mensen een xbox of een PS3 aanschaffen.

Tegen welke tijd precies? De 360 heeft net een kleine prijsverlaging achter de rug en de PS3 komt voorlopig nog niet in de buurt van de prijs van de Wii. Bovendien kan de Wii tegen de tijd dat de concurrentie veel goedkoper wordt zich makkelijk een prijsverlaging veroorloven, dus dat haalt niet zo heel veel uit.

Nou nou, je zegt zelf ook 'voorlopig' niet. Langzamerhand zal de PS3 op gang komen, je kan moeilijk aangeven wanneer dat is, maar ik denk dat dat begrijpelijk is, als je naar zijn voorganger kijkt. Ik herinner me nog hoe het ging bij de vorige generatie, de Gamecube begon erg sterk (weliswaar wat minder succesvol dan de Wii maar toch), en daarna stelde hij totaal niks voor in vergelijking met de Xbox en de PS2. Geen echt goede Mario's meer na Mario Kart Double Dash in mijn ogen, en langzamerhand zag ik overal de Gamecube spellen uit de rekken verdwijnen. Misschien praat ik nu een beetje als een Playstation fanboy, maar ik kan het zelf weten want ik had de Gamecube al vanaf het eerste moment.

Het mag wel duidelijk zijn dat een console die al 9 maanden heel goed verkoopt niet slechts een tijdelijke hype is, die er puur en alleen is omdat het nieuw is. In de eerste paar maanden zou je dat kunnen zeggen, maar nu niet meer. De Wii is gewoon heel goed aangeslagen bij een groot deel van de wereld.

Sorry? De PS3 verkoopt goed in Japan? Ik weet niet welke cijfers jij hebt gezien, maar de PS3 verkoopt alles behalve goed in Japan. Voor volledige lijstjes verwijs ik je door naar Game On editie 41, Game On editie 44 en Game On editie 56, daar staan ze allemaal per week in vanaf eind april. Globaal gezien heeft de PS3 daar een hele tijd lang onder de 10 000 per week verkocht en dat is echt heel weinig. Daarna een tijdje wat hoger met een topje rond de 28 000, maar dat zakte al gauw weer in tot onder de 20k. Nu zweeft het weer ergens in de 10k, wat nog steeds niet heel veel is. Cijfers van eerste week september:

Hardware - This Week | Last Week |	   YTD |		LTD
1. NDS   -	77,488 |	94,339 | 5,267,004 | 19,272,683
2. WII   -	29,088 |	39,371 | 2,619,238 |  3,538,881
3. PSP   -	15,564 |	22,196 | 1,385,230 |  5,917,359
4. PS2   -	13,360 |	14,280 |   559,434 | 20,714,293
5. PS3   -	13,248 |	18,068 |   675,170 |  1,132,728
6. 360   -	 1,286 |	 1,635 |   142,644 |	407,346
7. GBA   -	   550 |	   474 |	46,320 | 15,344,399
8. NGC   -		82 |		73 |	 9,547 |  4,179,015

Ik ga niet ontkennen dat de 360 in Japan voor geen meter verkoopt, maar dat compenseert elkaar niet. De Xbox 360 zal nooit wereldwijd marktleider worden dankzij Japan, maar zoals het er nu voor staat wordt de PS3 dat evenmin.

Ik had het over wat jij hierboven schreef, dat de Xbox veel beter in Amerika verkoopt. Dat staat Japan tegen over. En inderdaad, de PS3 verkoopt nu matig, maar 1 goede Final Fantasy, Metal Gear Solid, of een andere topper uit Japan, en heel Japan is in de ban van de PS3..

Ik had het er niet over dat ontwikkelaars de PS3 moeilijk vinden, maar dat ze er simpelweg geen markt in zien. Wereldwijd slechts 5 miljoen potentiële kopers is niet heel veel om een hele game op te richten. Er valt op die manier gewoon weinig winst te halen en dat vinden de meeste ontwikkelaars niet zo'n prettig vooruitzicht voor een exclusieve game.

Wie niet waagt, wie niet wint, zoals ik hierboven ook al zei. Met een goede game kan je vooral als Japanse producer heel veel bereiken, dat staat vast.

Om het gat te dichten moet de PS3 eerst beter gaan verkopen dan de Xbox 360 en dat doet 'ie niet. Misschien dat een flinke prijsverlaging daaraan mee helpt, maar die prijsverlaging in juli bracht vrij weinig te weeg qua sales.

Daardoor ging hij wel iets beter verkopen, maar een echte prijsverlaging was niet. Sony is nu wat realistischer geworden, en ze zien nu ook heus wel in dat het niet werkt, en daarom komt die grote prijsverlaging ook waarschijnlijk. Het is een flink gat, maar als de eerste stappen in de goede richting gezet zijn dan komt het nog wel goed :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga eind deze week me 360 Elite halen. Nog wat tips na het opstarten van me 360. Wat moet ik als eerst doen want dat is belangrijker?

Bartje waarom loog je tegen me ? Lang geleden zei je dat je een 360 had, ik vroeg je gamertag maar je wist niet wat het was = omdat je geen 360 had. Terwijl je wel zei dat je der een had.

In ieder geval moet je een goeie Gamertag maken met een MSN die ouder is dan 18 ( Anders krijg je gezeur met de servers van EA )

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga eind deze week me 360 Elite halen. Nog wat tips na het opstarten van me 360. Wat moet ik als eerst doen want dat is belangrijker?

Bartje waarom loog je tegen me ? Lang geleden zei je dat je een 360 had, ik vroeg je gamertag maar je wist niet wat het was = omdat je geen 360 had. Terwijl je wel zei dat je der een had.

In ieder geval moet je een goeie Gamertag maken met een MSN die ouder is dan 18 ( Anders krijg je gezeur met de servers van EA )

ik zei dat een vriend hem had en daar had ik die dag gespeeld

Over de gamertag met 18+ weet ik al!

Link to comment
Delen op andere websites

Om even los van deze discussie te gaan. Ik botste meerdere malen op het dashboard daar waar er stond dat je je Xbox360 kon aansluiten op je computer. Zijn er mensen die weten hoe je dit moet doen? ^_^

ik heb het zo ingesteld, is niet zo moeilijk. wel handig, kan je al je films en muziek uit de bibliotheek van windows media player op je 360 afspelen.

Hier staat wat je moet doen:

http://www.xbox.com/nl-NL/pcsetup/XPSP2.htm

Link to comment
Delen op andere websites

Om even los van deze discussie te gaan. Ik botste meerdere malen op het dashboard daar waar er stond dat je je Xbox360 kon aansluiten op je computer. Zijn er mensen die weten hoe je dit moet doen? ^_^

ik heb het zo ingesteld, is niet zo moeilijk. wel handig, kan je al je films en muziek uit de bibliotheek van windows media player op je 360 afspelen.

Hier staat wat je moet doen:

http://www.xbox.com/nl-NL/pcsetup/XPSP2.htm

Is het dan ook mogelijk om afbeeldingen & filmpjes die je ingame hebt gemaakt (bv. Test Drive Unlimited) deze over te kunnen zetten naar de PC? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hey gasten,ik krijg een 360 met Halo 3 voor me vormsel (ik ben belg en christenen)!!!

Ik ben er egt blij mee,ik zal nu games bv Bioshock kunnen kopen!!!

leuk voor je zeg :)

maar ik ben ook blij met mijn ps3 :)

Greetz,

Black force

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...