MFCL Geplaatst: 21 december 2008 Rapport Geplaatst: 21 december 2008 *bump*[/font] :$ VERVANGT: BIKE (Normale fiets) Zeer pijnlijke zware simpele nieuwe fiets WIP. EEN TENDEM Bijna af. Ik heb de BMX even uit SA gehaald, wat stangen ertussen gezet en klaar. Alleen nog even de stangen naar het wiel maken en nog een zadeltje erbij. Vast wel morgen al ingame. Verwacht er nu nog niet te veel van, ik ben er vanmiddag pas mee begonnen. Ik ga misschien nog wat gekke dingen erop zetten, zoals vlammen en een nep-uitlaat. Andere velgen en nog een rugleuning. De raarste dingen. En uiteindelijk lijkt het niet eens meer op de BMX. Hopelijk krijg ik mijn site snel online, dan kan ik de vooruitgang beter laten zien. PS: ziet er goed uit Matiscus! EDIT: Yeuh, ik heb de 600ste post! EDIT 2: Ik ga nog een handgreepje maken waar de bijrijder zich kan aan vast pakken, of misschien dat het mogelijk is om ook achterop te kunnen rijden. Ik ga hem eerst maar eens vanmiddag ingame zetten om te kijken hoe hij werkt. LOLOLOLOLOLOLOLOL :schater: :schater: erg leuk
Remi-X Geplaatst: 21 december 2008 Rapport Geplaatst: 21 december 2008 (bewerkt) Ja, het enige probleem is nog het ingame zetten. In Sketchup heb je components voor wielen en dergelijke, in 3DSMAX ook maar vanaf SKP > 3DS worden die op een of andere manier niet onthouden waardoor ik de fiets niet ingame kan zetten Maar ben de goede optie aan het zoeken, dus het kan niet lang duren. EDIT: Op het groene zal de COL komen, voor verschillende kleuren. Nog even leuke texture nu. Al vind ik het er niet erg stevig uit zien. Iemand een idee waar ik een stang zou kunnen plaatsen? Bewerkt: 21 december 2008 door Remi-X
dutchgod Geplaatst: 21 december 2008 Rapport Geplaatst: 21 december 2008 Ja hij is echt bruut, maar op een tendem hoort degene die achterop zit ook te kunnen trappen, dus kan je niet beter daar ook even wat pendalen plaatsen en een kettingkast, kijk even op google om te kijken waar de stangen zitten bij een echte tendem. verder vind ik het wel een goed idee. KUTGW
Beagle Geplaatst: 21 december 2008 Rapport Geplaatst: 21 december 2008 @Remi-X: Rechtsklik > Convert to Editable Poly > Op rode vakje rechts drukken > Polygonen die los gaan zitten selecteren > in paneel rechts op "Detach" drukken. Alleen ik dacht dat verschillende modellen gewoon onthouden werden hoor... Misschien heb je alles aan elkaar "gelast" in Sketchup waardoor het een model word.
Remi-X Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Geplaatst: 22 december 2008 (bewerkt) Ja hij is echt bruut, maar op een tendem hoort degene die achterop zit ook te kunnen trappen, dus kan je niet beter daar ook even wat pendalen plaatsen en een kettingkast, kijk even op google om te kijken waar de stangen zitten bij een echte tendem. verder vind ik het wel een goed idee. KUTGW Ik heb ook wel een beetje rekening gehouden met San Andreas bijrijders. Die gaan niet zitten trappelen en sturen Dus waarschijnlijk, als ik hem ingame eb gehad, ga ik wat voetensteuntjes en een handgreep maken. @Remi-X: Rechtsklik > Convert to Editable Poly > Op rode vakje rechts drukken > Polygonen die los gaan zitten selecteren > in paneel rechts op \\\\\\\"Detach\\\\\\\" drukken.Alleen ik dacht dat verschillende modellen gewoon onthouden werden hoor... Misschien heb je alles aan elkaar \\\\\\\"gelast\\\\\\\" in Sketchup waardoor het een model word. Dat heb je al een keer verteld, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik hoor het nog steeds niet te kunnen bewerken, ik hoor alleen meer delen van modellen te zien. Kijk: Lijkt goed heh? Nu niet meer. Zo moet het zijn: En deze heeft 8 onderdelen, wat in Sketchup componenten word genoemd. HOE BEHOUD IK DIE IN 3DSMAX? En niet met convert to editable K poly. En het ligt aan een converteringsoptie van Sketchup, maar wat nou de goede zal zijn weet ik niet. Stuur me maar een PB, want dit topic was volgens mij niet bedoeld voor vragen. geen idee wat hier gebeurt, maar ik lijk gehackt :S Bewerkt: 22 december 2008 door Remi-X
Beagle Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Geplaatst: 22 december 2008 Hoe bedoel je gehackt? Trouwens, ik denk dat je vergeten bent plaatjes toe te voegen Kijk:[plaatje] Goed he? Maar zo moet het eruit zien: [plaatje] Ik spreek je op MSN wel.
Remi-X Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Geplaatst: 22 december 2008 Doen het niet... Ik krijg error dat het bestandsformaat niet werkt, terwijl het gewoon een link is naar imageshack
MartyCeha Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Geplaatst: 22 december 2008 Remi, als je die ingame wilt zetten krijg je wat problemen. Op de eerste plaats (werd als gezegd) dat je verschillendene onderdelen moet hebben (chassis, chassis_vlo, chainset, etc etc). Daarbij komen nog de dummy's. Als je iemand achterop plaatst zal die zich vasthouden aan de achterkant van de fiets... Anyway: succes!
Remi-X Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Geplaatst: 22 december 2008 (bewerkt) Dat weet ik allemaal. Alleen moet ik even een nieuwe chassis_VLO maken, omdat ik die niet meer heb Wat houd Chassis VLO in? Kan ik ook gewoon een klein simpel ding maken i.p.v. weer een nieuwe vlo maken? En over het zitten: Ik ga ingame even kijken waar hij zijn handen vast houd, dan ga ik daar een greep maken. Ik denk ook dat het wel handig is om maar even een los topic over de fiets te maken, zodat dit topic niet onnodig volgelult word. Wie stemt mee? Bewerkt: 22 december 2008 door Remi-X
Beagle Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Geplaatst: 22 december 2008 Dat weet ik allemaal. Alleen moet ik even een nieuwe chassis_VLO maken, omdat ik die niet meer heb Wat houd Chassis VLO in? Kan ik ook gewoon een klein simpel ding maken i.p.v. weer een nieuwe vlo maken? En over het zitten: Ik ga ingame even kijken waar hij zijn handen vast houd, dan ga ik daar een greep maken. Ik denk ook dat het wel handig is om maar even een los topic over de fiets te maken, zodat dit topic niet onnodig volgelult word. Wie stemt mee? Ik stem tegen, omdat deze mod toch geen vooruitgang heeft, dus waarom niet hier slap lullen? Chassis_vlo is niet nodig. Het loopt niet vast als je het niet hebt. Chassis_vlo is het model dat je ziet als je van een lange afstand kijkt. Dit maakt het voor je computer makkelijker, omdat hij dan niet de modellen die je nog net ziet helemaal moet laden, dan draait alles wat sneller. je kan beter met de Animation IFP een model (Hoer) importeren, en dan de bike animatie eraan toevoegen. Dan weet je precies waar hij zit Werkt erg goed. Als je de ped_frontseat selecteert, en op ALT+A drukt, en dan op het speler/hoer model, staat de dummy meteen op de goede plek
Timske Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Geplaatst: 28 december 2008 Remi, heel leuk gedaan. Alleen als je heel de fiets zelf gemaakt had was die nog leuker. En bij het achsterte zadel kun je ook een stuur ofsoiets maken. Dat zie je ook vaak op tandems
Remi-X Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Geplaatst: 28 december 2008 Ja, ik had het wel zelf kunnen maken, maar ik ben nog niet heel erg ervaren met modellen. Ik ken elk knopje uit Sketchup, alleen om ze goed te gebruiken is een ander verhaal. Maar om eerst zo die ifets te maken heb ik een goede oefening voor mezelf, waarmee ik later een geheel eigen kan maken. Nu alleen nog het ingame krijgen uitvogelen Over het stuur: Ja weet ik, alleen in SA heb je het probleem dat de bijrijder dan never z'n handen enkel op die fiets dat stuur vast houd. Dan zou je wat moeten wijzigen en dan houd hij bij alle motoren en fietsen net een stuur vast. Of een cleo script moet een idee zijn, maar ik ben totaal geen cleo scripter.
Timske Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Geplaatst: 28 december 2008 (bewerkt) Je kan ook een ped uit GTA halen en die erin douwen. Dan met ene plug-in van Google Skechup hem in de goede vorm zetten en achterop zetten. Als je trappers doet komt het er lelijk uit te zien. Maar als je bijvoorbeeld 2 steuntjes ofso neerdoet niet. Ik zal even een voorbeeld zoeken Edit, zie hier de Puppet Tool! Bewerkt: 28 december 2008 door Timske
Traser Geplaatst: 2 januari 2009 Rapport Geplaatst: 2 januari 2009 (bewerkt) Je kan ook een ped uit GTA halen en die erin douwen. Dan met ene plug-in van Google Skechup hem in de goede vorm zetten en achterop zetten. Als je trappers doet komt het er lelijk uit te zien. Maar als je bijvoorbeeld 2 steuntjes ofso neerdoet niet. Ik zal even een voorbeeld zoeken Edit, zie hier de Puppet Tool! This video is fake. It is not really SketchUp, is only a simulation. Dus het bestaat niet. ############################################## http://code.google.com/p/sketchyphysics2/ De video. Bewerkt: 2 januari 2009 door Traser
Remi-X Geplaatst: 3 januari 2009 Rapport Geplaatst: 3 januari 2009 Je kan ook een ped uit GTA halen en die erin douwen. Dan met ene plug-in van Google Skechup hem in de goede vorm zetten en achterop zetten. Als je trappers doet komt het er lelijk uit te zien. Maar als je bijvoorbeeld 2 steuntjes ofso neerdoet niet. Ik zal even een voorbeeld zoeken Edit, zie hier de Puppet Tool! De Dummy's van GTA werken niet in Sketchup. Ook zijn faces en edges niet flexibel, dus wil je een knie draaien, dan gaat hij los staan van z'n been. En ook zul je alle dummy's zelf moeten plaatsen, waardoor je ook het verkeerde effect zelf kan geven. De vorm blijft dus nog even geen Sketchup werk.
Recommended Posts