Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Ik zit ongelofelijk te twijfelen. Ik heb rondgekeken en ik zei dat ik links was. maar de man zei dat ik gewoon een rechtse moest kopen omdat het met gitaarspelen niet uitmaakt wat je voorkeurshand is. Maar ik dacht dat het gewoon een verkooppraatje was. Dus ik heb nog niks gekocht. Moet ik nou een linkse kopen of een rechtse ? Ik voelde me lekkerder met een linkse gitaar. Maar ik heb gehoord dat je ook kan leren rechts te spelen. helpt iemand mij uit de put ? :-(

Je geeft zelf al aan links te zijn, en je lekkerder te voelen bij een linkshandige gitaar.... waarom zou je dan moeilijk gaan doen en een rechtse kopen? Een linkshandige gitaar is naar mijn weten niet duurder dan een rechtshandige.... dus volgens mij is het geen 'verkoopspraatje'.

Ik zou voor de linkshandige gitaar gaan :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja oke maar het blijft jammer. Er is echt niet zo heel veel keus van linkshandige gitaren. En steeds zie ik een mooie gitaar en dan denk ik van die moet ik echt kopen.. Maar wacht ik ben links. Dat is zwaar lullig altijd.

Ik heb nog een vraagje. :7

veel merken zijn van dimavery en stagg maar ik heb gehoord dat die merken behoorlijk slecht zijn en dat ik beter een squier kon kopen. Zijn deze merken echt slecht ? en hoe duur zou zo een 'betere' gitaar kosten ? Ik heb best wel wat meer geld er voor over als ik dan een betere gitaar kan krijgen.

Bewerkt: door powerpats
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit ongelofelijk te twijfelen. Ik heb rondgekeken en ik zei dat ik links was. maar de man zei dat ik gewoon een rechtse moest kopen omdat het met gitaarspelen niet uitmaakt wat je voorkeurshand is. Maar ik dacht dat het gewoon een verkooppraatje was. Dus ik heb nog niks gekocht. Moet ik nou een linkse kopen of een rechtse ? Ik voelde me lekkerder met een linkse gitaar. Maar ik heb gehoord dat je ook kan leren rechts te spelen. helpt iemand mij uit de put ? :-(

Wat een onzinverhaal van de verkoper :? Als jij je met een linkshandige beter voelt én je zowiezo linkshandig bent moet je gewoon een linkse gitaar kopen. Je kan best leren met rechts spelen, maar omdat je zelf links bent zal het als je linkshandig speelt waarschijnlijk beter gaan.

Als je moet kiezen tussen Stagg en Squier zou ik voor Squier gaan, over het algemeen zijn dat betere gitaren dan Stagg.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben vandaag weer naar een plaatselijke gitaarwinkel geweest. Ben goed geïnformeerd over effecten & versterkers (voor & eindversterkers) :).

Heb in een foldertje zo een prachtige versterker gezien:

De Hughes & Kettner Statesman :D

Wat een ding zeg!

Heeft iemand ervaring met deze versterker of met het merk Hughes & Kettner?

Ik kon heel weinig vinden op internet....

Bewerkt: door Arthis
Link to comment
Delen op andere websites

Als het een echt H&K buizenversterker is zit je goed... Er is alleen ook nog de transistorversie en die zijn gewoon bagger ;)

Ja, dat is het zeker ;)

Wat voor versterker heb jij eigenlijk? En welke merken vind jij goed?

Zelf lijken me Hughes & kettner en Marshall goede merken...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu alleen nog mijn MegaAmps 20 watt oefenversterker, maar ben aan het kijken naar de Peavey Valveking 212, die schijnt erg goed te zijn. Of, mocht ik ooit de loterij winnen dan ga ik voor de Marshall JCM800, oldschool maar nogsteeds één van de beste versterkers.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn gitaar bestelt maar het bleek dat hij al uitverkocht was dus de man moest hem opnieuw bestellen en hij komt waarschijnlijk volgende week aan. maar nu komt het: Ik ga deze zondag een versterker zoeken. wat zijn goede merken ? en kan je goede versterkers onder de 100 euro krijgen ?

Link to comment
Delen op andere websites

De laatste tijd ben ik een beetje wezen oefenen in het lezen van tabs maar ik snap er nog niet echt heel veel van. Maar dit is ongeveer wat ik denk dat het inhoudt.

------0--------0--------------------------3-----------------

---------3--------3-----3----------3---------3-----0--------

------------0--------0----------0-----0---------0-----------

------------------------------------------------------------

---3-------------------------2------------------------------

------------------------------------------------------------

die streepjes moeten de snaren voorstellen en de cijfers zijn de frets als er een nul staat betekend het dat je gewoon op de snaar zelf moet spelen. Klopt dit en heb ik het dus begrepen ?

Bewerkt: door powerpats
Link to comment
Delen op andere websites

Jazeker, bij nulletjes moet je gewoon de snaar aanslaan :)

Btw, even rats uit het hoofd; is het Metallica met Enter Sandman? :$

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar Enter Sandman is idd van Metellica....

Hij bedoelde denk ik dat dat de noten of whatever van dat liedje zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...