Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het is opzich niet zo moeilijk,maar lukt het nu een beetje? Als je maandag moet optreden zou je het al best (een beetje) moeten kunnen. En als het niet lukt,wat lukt er niet? De akkoorden spelen,timing van de aanslag of iets anders?

Link to comment
Delen op andere websites

Nog 1 vraagje :D

zie dit:

Dsus4 D C G

------------3-----2-----------------------------------------

------3--------3-----3-------------3---------3--------3-----

---------2--------------0-------0----------0----------------

---0--------------------------------------------------------

-----------------------------3----------2-------------------

----------------------------------------------------3-------

gewoon een intro van een liedje. Nu vraag ik me af die D C en G zijn dus de akkoorden toch ? en wat betekend die Dsus4 ?

En waar in godsnaam begint het liedje. Moet ik gewoon het rijtje af van links naar rechts ?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar is het erg moeilijk om te spelen denk je? Maandag moet ik het oefenen op een gewone gitaar, daarna moet ik als ik optreed elektrisch. Maar ik heb totaal geen evaring, ik kan namelijk nog nee zeggen..

Je hoeft alleen het A en het D akkoord te doen? Simple as shit, je moet namelijk voor jou nummer powerchords gebruiken. Dat houdt voor A in dat je je wijsvinger op vakje 5 zet van de DIKSTE snaar, en je ringvinger op vakje 7 van de snaar daaronder. Voor de D zet je je wijsvinger op vakje 10 van de DIKSTE snaar, en je ringvinger op vakje 12 van de snaar daaronder.

Elke keer sla je alleen dus de dikste en de op één na dikste snaar aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Tripple post...

Kom op gitaristen! Spa... Posten!

vandaag weer lkkr veel gespeeld en me weer verdiept in wat masterlijke stukken van de red hot chil peppers :)

Ik zit er over te denken om voor sinterklaas (:7) een Line 6 oefenversterker te vragen... volgens mij zijn dat prima versterkers. Het zou dan een Line 6 Spider III moeten worden van 200 á 300 euro :)

Heb ook even wat zitten kloten met de settings van me huidige versterker. Kreeg een best gave sound om Guns 'N Roses te spelen. Was bezig met Sweet child 'O Mine (solo's en intro).

Ik had vrijdag ook eens een 0.12 mm hoge E snaar gehaald in plaats van een 0.10. Zag op Wikipedia dat John Frusciante daat ook deed en de vorige was in een solo (van de red hot chili peppers) geknapt... Heeft iemand hier ook een 0.12 hoge E snaar? (of gehad)

Heb BTW ook een hele mooie online gitaarshop gevonden: Thomann Cyberstore Daar hebben ze werkelijk alles ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

BossDS-2Big.jpg

_O_

Ik heb 'm ook. Hij is geweldig als je RHCP speelt, maar meer kan ie niet. Wel jammer..

Wat kan hij dan niet?

Gewoon, hij is niet geschikt voor rock enzo. in iedergeval, vind ik dan. Ik ga waarschijnlijk zo'n monkey geval van Digitech kopen. Schijnt wel harde dis te zijn. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...