DJ-Vincento Geplaatst: 28 september 2008 Rapport Geplaatst: 28 september 2008 Een instrument leren bespelen moet je zo vroeg mogelijk mee beginnen. Ik was 15 toen ik met orgel begon, en 16 toen ik met gitaar begon. Achteraf gezien vind ik dat ik veeeel te laat begonnen ben. Reageren
PowerPats Geplaatst: 29 september 2008 Rapport Geplaatst: 29 september 2008 Mijn ouders zeiden dat ik een instrument moest bespelen omdat ik daar de handen voor heb ofz In ieder geval ik wil niet op een duffe trompet ofz spelen. Als ik een instrument moet bespelen dan moet het een gitaar zijn. Het liefst een elektrische aangezien rock mijn grootste passie is. Ik ben nogal een noob in zulke dingen dus ik wil even een paar vraagjes stellen. 1.Moet je al normaal gitaar hebben gespeelt voordat je aan een elektrische begint. 2.Waar kan je zoiets kopen. 3.Wat voor een raden jullie voor mij aan (ik ben een beginner) 4.Is het een dure hobby ? (onderdelen,onderhoud enz) Ik zou het heel erg waarderen als deze vragen beantwoord worden. Reageren
Ice Banana Geplaatst: 29 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 29 september 2008 (bewerkt) 1.Moet je al normaal gitaar hebben gespeelt voordat je aan een elektrische begint. -Neen eigenlijk niet nee, ikzelf ben direct begonnen met electrische gitaar te spelen. Als je al natuurlijk acoustische gitaar hebt gespeeld is het een tikkeltjes makkelijker volgens mij. Je hebt al ervaring met frets (noten), met ritmes of gevoel. Maar je hoeft niet noodzakelijk al "normale" gitaar te hebben gespeeld. 2.Waar kan je zoiets kopen. Zoiets, de gitaren en best in jouw geval een starterspakket kan je zowel online (Ebay, Martkplaats of muziek winkels online) of gewoon in de locale gitaar winkels. In de gitaar of muziekwinkel kan je informatie vragen over welk type gitaar je het beste aanspreekt (blues , rhyme of normaal als ik het goed heb) en kan je zelfs handige boekjes kopen met al de basis kennis in over het bespelen van een electrische gitaar. Ik vertel meer hieronder. 3.Wat voor een raden jullie voor mij aan (ik ben een beginner) Ik raad je een starters pakket aan. Niet meer en niet minder. Starters zijn normaal goede functionerende gitaren, en lange levensduur. Zo'n pakket bevat onderandere een versterker, de gitaar zelfs, snoeren om je gitaar aan te sluiten, extra snaren, een band om de gitaar te dragen, en optioneel dacht ik ook nog een pedaal. Maar daar ben ik niet zo zeker van. Even kijken; Een Ibanez bevat dit: - Electrische Ibanez gitaar - Electronische gitaar tuner - Gevoerde gitaar tas - Gitaarriem - Plectra set - Aansluit kabel - 10 watt ibanez gitaar versterker (3 band Equalizer gain koptelefoon aansluiting) En voor een richtprijs aan de €200. Dit zijn de beste starters gitaren. Als je echt pro wilt gaan met erg veel goeie motivatie kan je al een Epiphone aanschaffen. Dit zijn relatief erg goeie gitaren en in meerdere varianten verkrijgbaar. Epis kosten wel een tikkeltje meer, daar betaal je ongeveer €500 + voor de gitaar alleen. Aanbiedingen Strato!! Keymusic (BE) Mijn voeders voor gitaarvlees Muziek metropool En daar kan je al wat rondsnuffelen voor richtprijzen. 4.Is het een dure hobby ? (onderdelen,onderhoud enz) Ahwelnee, de enigste dingen die je nodig hebt staan hierboven wat beschreven. Soms kan je wel deffectjes hebben aan je gitaar, knoppen die mankementjes hebben of de snaar die kapotspringt. Extra kosten lopen volgens mij niet zo hoog op. Het kan duur worden als je besluit om merk gitaren te kopen met AMPs (versterker). Kijk eerst naar koopjes op het internet. Zo heb ik nog altijd mijn startertje liggen die me overal €90 incluis de versterker,riem etc.. heeft gekost. Hoop dat je wat geholpen bent, als je vragen hebt, stel ze gerust . Bewerkt: 29 september 2008 door Ice Banana Reageren
Arthis Geplaatst: 29 september 2008 Rapport Geplaatst: 29 september 2008 Even nog een aanvulling op IB: Ik ben ook meteen begonnen met Elektrische gitaar omdat rock mij gewoon erg goed lag. Ik zelf het een Squier Stratocaster (goedkope versie van de Fender), dat is echt een heel goed ding en ik zou hem je zeker aanraden En of het duur is? Het ligt er eigenlijk aan hoe snel jij tevreden bent gesteld. Als jij steeds nieuwe dingen wil hebben kunnen de kosten aardig oplopen, maar als je al tevreden bent met een beginners gitaar en een kwalitatief mindere Amp is het helemaal niet duur.... En als je om welke reden dan kan je met het internet al een heel stuk komen http://www.ultimate-guitar.com/ Dit is de site waar ik altijd mijn tabs vandaan haal Reageren
Sdajafol Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Alweer een vraagje Ik hen dus een squier stratocaster en een Fender Frontman Reverb (buizenversterker), en wil graag met effecten beginnen. Ik was dus aan het overwegen de Boss Ds-2 Turbo Distortion te halen, maar ik vind eigenlijk dat ik dan eerst een goede versterker meoot hebben. Weet iemand een goede versterker? er hoeven niet zo veel effecten e.d. op te zitten, maar wel moet er een heel goed geluid in zitten. Effecten doe ik dan met pedalen enzo.... Alvast bedankt Voor de duidelijkheid, de Frontman Reverb is geen buizenversterker Een goede versterker heb je voor €500 wel, het hangt er alleen van af wat je wilt. Wees eens specifieker in wat je vraagt... Wat voor muziek speel je, speel je live, heb je een grote kamer waar je speelt of een slaapkamer van 2 bij 2m? Ik kan zo 20 goede versterkers opnoemen maar het hangt allemaal van je budget en de andere dingen die ik net noemde af. 1.Moet je al normaal gitaar hebben gespeelt voordat je aan een elektrische begint.2.Waar kan je zoiets kopen. 3.Wat voor een raden jullie voor mij aan (ik ben een beginner) 4.Is het een dure hobby ? (onderdelen,onderhoud enz) 1. Nee, is niet nodig. Veel muziekscholen doen het wel, maar het hangt compleet af van wat je zelf wilt spelen. Als jij rock, metal, pop etc gaat spelen dan kan je het beste een elektrische nemen, wil je klassiek o.i.d. gaan spelen dan kan je een akoestische nemen. 2. Alle muziekwinkels en tegenwoordig zelfs bij Blokker, kijkshop etc. Een muziekwinkel is meer aan te raden, met Blokker weet je nooit waar je aan begint. 3. Zoals IB zei een starterspakket. Bijna alle grote bouwers hebben dit wel. Squier maakt Fender-stijl gitaren voor een lage prijs, Epiphone is de goedkope versie van Gibson, BC Rich heeft een aantal instapmodellen voor een lage prijs als je van een extremer design houd, Ibanez heeft er ook een aantal maar de Ibanez starters vind ik zelf niet super. In veel winkels hebben ze vaak ook wel starterspakketten zoals die ene die IB aangaf, maar dan van onbekende of minder bekende merken, deze zijn vaak ook prima voor beginners. Als je net begint hoeft een gitaar zowiezo weinig speciaals te hebben, zolang hij maar niet ontstemd en goed afgesteld is. 4. Snaren heb je voor €7,50 of minder (tenzij je Elixer gebruikt, zoals ik ), dus dat is niks. Vooral als je bedenkt dat je ze nauwelijks hoeft te vervangen. Ik ken mensen die elke maand wel nieuwe snaren nodig hebben, ik doe meestal 3 maanden met een setje. Als je b.v. veel zweet kan het zijn dat ze sneller af raken. Andere onderdelen heb je eigenlijk niet nodig, tenzij je je gitaar wilt verbouwen Je hebt gitaren in alle prijsklassen, van €100 tot €10.000. Persoonlijk zou ik nooit een gitaar van 10 ton kopen, maar dat ligt aan mijn budget en persoonlijke smaak. Reageren
Arthis Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Alweer een vraagje Ik hen dus een squier stratocaster en een Fender Frontman Reverb (buizenversterker), en wil graag met effecten beginnen. Ik was dus aan het overwegen de Boss Ds-2 Turbo Distortion te halen, maar ik vind eigenlijk dat ik dan eerst een goede versterker meoot hebben. Weet iemand een goede versterker? er hoeven niet zo veel effecten e.d. op te zitten, maar wel moet er een heel goed geluid in zitten. Effecten doe ik dan met pedalen enzo.... Alvast bedankt Voor de duidelijkheid, de Frontman Reverb is geen buizenversterker Een goede versterker heb je voor €500 wel, het hangt er alleen van af wat je wilt. Wees eens specifieker in wat je vraagt... Wat voor muziek speel je, speel je live, heb je een grote kamer waar je speelt of een slaapkamer van 2 bij 2m? Ik kan zo 20 goede versterkers opnoemen maar het hangt allemaal van je budget en de andere dingen die ik net noemde af. Ik wist ff niet goed wat een buizenversterker was, ik dacht dat het juist negatief was en dat het kloonk alsof het geluid eerst door een lange buis ging ach ik heb wat veel fantasie..... Ik speel eigenlijk van alles. Mijn voorkeur gaat vooral naar stijlen in de trend van rock. Ik houd erg van bands als AC/DC, Guns 'N Roses, Greenday, ik ben een hele grote fan van Red hot chili peppers. Ik speel in de woonkamer - De voorkamer bij ons loopt als je van boven kijkt in een soort L in spiegelbeeld, ik zit dan te spelen in het liggende streepje - Een hele grote kast is dus niet zo handig, maar dat valt wel op te lossen Reageren
PowerPats Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Heel erg bedankt voor alle antwoorden. Ik zal rondkijken naar gitaren. en dan zal ik mijn bevindingen hier posten. Reageren
Galiorix Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Je hebt gitaren in alle prijsklassen, van €100 tot €10.000. Persoonlijk zou ik nooit een gitaar van 10 ton kopen, maar dat ligt aan mijn budget en persoonlijke smaak. 10 ton = 10.000.000 Je hebt wel van die special editions, die een versterker erbij hebben, helemaal in stijl. Die zijn opzich wel leuk, maar om nou 20 duizend euro te verspijkeren aan een gitaar, terwijl je nog maar net begonnen bent.... Nee, lijkt me niet. Ik vind persoonlijk de Gibson SG Faded Cherry wel een mooie gitaar, alleen ze zijn redelijk prijzig. Laatst was er ergens een model voor 710 euro te koop... Maar dan heb je ook iets Een echte, cleane rock gitaar Reageren
Wesley Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Je hebt gitaren in alle prijsklassen, van €100 tot €10.000. Persoonlijk zou ik nooit een gitaar van 10 ton kopen, maar dat ligt aan mijn budget en persoonlijke smaak. 10 ton = 10.000.000 Je hebt wel van die special editions, die een versterker erbij hebben, helemaal in stijl. Die zijn opzich wel leuk, maar om nou 20 duizend euro te verspijkeren aan een gitaar, terwijl je nog maar net begonnen bent.... Nee, lijkt me niet. Ik vind persoonlijk de Gibson SG Faded Cherry wel een mooie gitaar, alleen ze zijn redelijk prijzig. Laatst was er ergens een model voor 710 euro te koop... Maar dan heb je ook iets Een echte, cleane rock gitaar Gitaar van Eddie van Halen kost 25 duizend euro.. ik zal er gelijk even 10 van bestellen Reageren
Sdajafol Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Je hebt gitaren in alle prijsklassen, van €100 tot €10.000. Persoonlijk zou ik nooit een gitaar van 10 ton kopen, maar dat ligt aan mijn budget en persoonlijke smaak. 10 ton = 10.000.000 Je hebt wel van die special editions, die een versterker erbij hebben, helemaal in stijl. Die zijn opzich wel leuk, maar om nou 20 duizend euro te verspijkeren aan een gitaar, terwijl je nog maar net begonnen bent.... Nee, lijkt me niet. Ik vind persoonlijk de Gibson SG Faded Cherry wel een mooie gitaar, alleen ze zijn redelijk prijzig. Laatst was er ergens een model voor 710 euro te koop... Maar dan heb je ook iets Een echte, cleane rock gitaar Oeps, ik zat nog even met mijn hoofd op school Veel van de éxtra dure gitaren zijn handgebouwd, wat ze zowiezo stukken duurder maakt. Een andere factor is vaak merknaam. Je hebt handgemaakte gitaren van rond de duizend euro, maar bij Gibson en andere grote bedrijven zijn ze minstens 3x zo duur. En geloof me het is niet alleen de kwaliteit waar je voor betaald, helaas. Reageren
PowerPats Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Ik heb rondgekeken naar gitaren en ik heb er nogal wat moeite mee. Er zijn verschillende termen die ze gebruiken die ik helemaal niet ken. Ik weet ook niet echt welke de voordeligste is met alle onderdelen enz. Kunnen jullie anders niet een paar gitaren posten die ze momenteel verkopen op nederlandse sites. Oja ik ben in rl linkshandig moest je daar ook iets speciaals van een gitaar voor hebben ? Ik zou het errug waarderen Reageren
Ice Banana Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Ik heb rondgekeken naar gitaren en ik heb er nogal wat moeite mee. Er zijn verschillende termen die ze gebruiken die ik helemaal niet ken. Ik weet ook niet echt welke de voordeligste is met alle onderdelen enz.Kunnen jullie anders niet een paar gitaren posten die ze momenteel verkopen op nederlandse sites. Oja ik ben in rl linkshandig moest je daar ook iets speciaals van een gitaar voor hebben ? Ik zou het errug waarderen Powerpats, zeg dan dat je links bent . natuurlijk bestaan er gitaren voor linkshandigen (Oa Tonny Iommi van Black Sabbath en Brian May van Queen, Paul Mcartney, Billy Ray Cyrus, Jimmi Hendrix, Iggy Pop, ... zijn linkshandig dacht ik zo te menen). Maar kan je ook even vermelden welke termen je niet begijpt? Zo kan ik of andere mensen ze uitleggen aan je. Ik kijk even voor je naar linkshandige gitaren. Deze zijn natuurlijk erg moeilijk te vinden zelfs. Op een belgisch forum kreeg ik even de link mee. www.leftyguitars.be Zo zie je op de prijslijst staan dat ze degelijk zelfs profesioneele modellen en merken verkopen zoals Epiphone,Fender, Ibanez, Jackson, Gibson uiteraard ook zie ik. Lijst. Ik weet niet hoe dit zit in in Nederland. Ze zijn erg moeilijk te vinden, dat wel. maar ik denk en hoop dat als je bij een muziekwinkel (liefst gitaarwinkel) wel linkse gitaren hebben. Vindt je ze niet in de buurt of in de winkels heb je altijd Ebay/Marktplaats of andere gitaar websites nog. Waar toch wel mooi en handig materiaal op staat. Op ebay vindt je ze meestal terug uit winkels in Duitsland. Geen idee waarom, maar hier een pagina vol leftys http://search.ebay.nl - Left+handed+guitar Ook door handige ads heb ik nog Main Music.nl gevonden, die ook linke gitaren verkoopt en trouwens ook erg snel levert (7-10 werkdagen). Uiteraard lopen de prijzen boven de .-€150. Er staat ook een prachtige Stagg op (het merk waar ik op speel nu) STAGG - Linkshandige elektrische gitaar STAGG SG model + versterker en accessoires Angus young ( AC/DC) Starterspack. Die "maar" 229,00 kost. Met een erg leuke Gibson SG replica. STAGG Linkhandige gitaar Linkshandige gitaren pagina Beetje duidelijk? Reageren
Sdajafol Geplaatst: 2 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2008 Dat je in rl linkshandig bent betekent niet direct dat je ook linkshandig speelt. Als je iemand kent met een gitaar, vraag eens of je daar even op kan spelen, of ga op school het muzieklokaal in. Vaak heeft school ook wel een linkshandige, en anders draai je die akoestische even om, al is het alleen maar om te kijken hoe je het lekkerst vind vasthouden Hier heb je een aantal starterspakketten, voor elke stijl wat: http://feedback.nl/?id=52&a=9&q=pack Reageren
Ghost_Rider Geplaatst: 2 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2008 Ik wil toch even om hulp vragen hier. Ik speel nou al een jaartje gitaar, maar ik wil nu graag liedjes van Bullet For My Valentine's album The Poison spelen. Ik las op het internet dat ze dit album in drop C tuning hebben opgenomen. Het probleem is dat ik die drop C maar niet krijg. Kan iemand me misschien helpen hiermee? Het liefste stem ik het met een stemapparaat, maar als het zonder moet probeer ik wel zonder. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.