Jump to content

[SA|OV] Handleiding voor IMG-Tool 2.0.


Flying Dutchman

Recommended Posts

Hey ik krijg een melding als ik die .dff bestanden verwijder en ook bij de .txd

ik heb windows vista zou het daar missgien aan liggen

Probeer ''Alleen lezen'' eens uit te vinken. Je gaat dan naar C -> Program Files -> Rockstar Games. Je klikt met de rechtermuisknop op de SA map en gaat naar eigenschappen. Vink Alleen lezen uit en probeer het nog eens.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 425
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Matthijs-

    36

  • Ghost_Rider

    29

  • Beagle

    18

  • K.O.

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik ging naar Download ( Op deze site ) dan GTA San Andreas, toen Modificaties toen, Voertuigen, en toen Infernus-politie en slamvan-politie! dus doe ik die map Opslaan in een nieuwe map.. Klik er 2keer op krijg ik allemaal bestanden te zien DFF en TXD, er staat bijvoorbeeld copcarla.dff en coplarla.txd dus ben ik bij IMG tool 2.0 doe ik Edit/Find F2/en type ik in copcarla.dff en hij vind niks??? :duh: , zouden jullie dat meschien eens allemaal willlen doen en dan dat bestand openen en kijken hoe jouw bestand heet met .dff erachter.. ik snap het niet.. :N doe ik iets verkeerd?? Help! liefts so vlug mogelijk antwoorden ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Nou copcarla.dff en copcarla.txd staan er gewoon in hoor. Er kunnen 2 redenen zijn waardoor jij dit bestand niet kan vinden.

1. Je maakt een typfout.

2. Je hebt het verkeerde IMG-bestand geopend. Je moet gta3.img hebben. Níet cutscene/gta_int/player.img

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het 100% niet verkeerd ingetypt.. heb het net nog eens geprobeerd.. maar wat je zegt bij 2., dat snap ik niet echt :N

Ik ben nu weer een stukje verder.. nu bij stap 6 :tu: , ik ehb txd en dff bestand verwijderd.. en als Command/Add doe en dan naar de map ga waar mijn mod van de auto staat... krijg ik z,n IMG Tool 2.0 Schermpje opnieuw.. en daar staan de txd/dff bestand niet bij.. ik snap het nu niet echt. help

Link to comment
Delen op andere websites

Met de IMG-Tool kun je elk voorwerp of textuur vervangen door een nieuwe, als je bijvoorbeeld missies wilt vervangen moet je met een ander programma werken. En dat is één van de weinige dingen die je niet met een IMG-Tool kunt aanpassen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

hej

ten eerste hele mooie uitleg! maar als ik rebuild doe had ik daarnet 98% en komt er een error :duh:

en als ik dan em bij gta3 bij models opstart komt er eerst een error en dan opent hij em en dan staat er links onderin iets van archief closed. pls help me snel word er gek van :bonk: .

grtz ricbun :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Alles gaat goed totdat ik bij stap 8 kom, als ik de tekst in de verschillende mappen vervang door die van in de readme en dan wilt opslaan kan hij hem niet opslaan.. dan moet ik een juiste plaats vinden waar ik hem op wil slaan ofzo, dus ik probeer alle mogelijkheden die gegeven worden alleen niks werkt..

Iemand een idee?

Link to comment
Delen op andere websites

Alles gaat goed totdat ik bij stap 8 kom, als ik de tekst in de verschillende mappen vervang door die van in de readme en dan wilt opslaan kan hij hem niet opslaan.. dan moet ik een juiste plaats vinden waar ik hem op wil slaan ofzo, dus ik probeer alle mogelijkheden die gegeven worden alleen niks werkt..

Iemand een idee?

Probeer het kopje 'Alleen lezen' eens uit te vinken. Deze vind je door naar C:\Program Files\Rockstar Games te gaan en met de rechtermuisknop op 'GTA San Andreas'te klikken. Ga dan naar eigenschappen en vink 'Alleen lezen' uit. Laat deze wijziging ook op alle submappen uitvoeren. Nu moet hij het wel opslaan. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik heb net een hummer 2 gemod en alles,, :D

maar ik kan hem niet vinden in GTA San Andreas,

moet ik hiervoor een nieuwe game starten?

alvast bedankt,

Luc :cya:

Ga even na welke auto je hebt vervangen, en kijk dan even >>hier<< na de auto die je hebt vervangen. Klik erop en klik naast vindplaats op 'Klik'. Je ziet nu een oranje/rode bolletje en ga daar in SA na toe. Staat hij er niet, dan moet je even een blokje omlopen of weggaan van de plek en later terugkomen. Het kan ook zijn dat de auto import/export gerelateerd is, waardoor de auto er pas staat waneer je met de lijst bezig bent waar die op staat. >>hier<< is meer info over Import/Export.

Veel succes. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn versie gedowngrade naar versie 1.

Ik download een mod en installer hem.

Ik kan de tekst die in de readme staat in de data niet veranderen, dus start ik mijn pc in veilige modes en dan kan het wel. Dan start ik mijn pc weer in normale modes en kijk de tekst in data niet verandert is, dit is niet het geval.

Ik start GTA en load een game, hij laad voor de helft en dan krijg ik het bericht dat gta niet meer werkt.

WTF kan ik hieraan doen, ik word nu toch wel een beetje ziek van die problemen :muur:

[e] en heeft iemand de vehicles.ide, handling.cfg, carmods.dat & de carcols.dat de standaard tekst die bij de bravura hoort? Dan kan ik hem iig weer replacen door de oude bravura. Plz

Bewerkt: door The Brasco
Link to comment
Delen op andere websites

Daarom staat er in koeienletters dat je een backup moet maken voordat je begint. Dan kun je gewoon de mappen terugzetten.

Ik snap zoiezo jouw probleem niet helemaal, hoe komt het dat je niets kan aanpassen zonder in de veilige modus te gaan? Als je precies doet wat ik uitleg, zou het moeten werken. Zorg dat je Versie 1 hebt en lees en bekijk alles heel nauwkeurig, probeer het niet snel snel te doen, dan is de kans op fouten groter. Als je de mods uit het spel wilt hebben kun je GTA San Andreas gewoon opnieuw installeren, je savegames blijven dan gewoon bewaard. Dit gaat nog sneller dan eerst overal bestanden moeten aanvragen.

Link to comment
Delen op andere websites

Rustigg, waarom ik die mappen alleen kan opslaan in veilige modes: Dit is een probleem met vista, microsoft erkent het probleem en geeft er een oplossing voor die van geen kant schijnt te werken.

Backups: Ik heb backups van de bravura.txd en bravura.dff gemaakt maar simpelweg vergeten (doordat ik eindelijk dacht dat het zou werken) om van de date ook een kopietje te maken.

Maar je hebt indd gelijk, nu zal ik (voor de 5e keer) mijn spel herinstalleren.

[E] Yes Gta doet het nu helemaal niet meer \o/

Bewerkt: door The Brasco
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...