Jump to content

Kan mijn systeem GTA IV aan?


dylijn

Recommended Posts

  • Reacties 2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    221

  • Hanneswasco

    130

  • TaartJJ~!

    104

  • Djmaddox

    93

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weken later...

Heb je GTA IV al uitgeprobeerd op die PC, het is goed mogelijk dat je GTA IV al maxed out kan spelen hoor. Als dit toch niet kan, dan doe je best eens een benchmark (en plaats die hier) zodat je ziet welke onderdelen van je PC het meest belast worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Statistics

Average FPS: 66.16

Duration: 37.08 sec

CPU Usage: 63%

System memory usage: 37%

Video memory usage: 54%

Graphics Settings

Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz)

Texture Quality: High

Shadow Quality: Very High

Reflection Resolution: Very High

Water Quality: Very High

Texture Filter Quality: Anisotropic x16

Night Shadows: Off

View Distance: 100

Detail Distance: 100

Hardware

Microsoft Windows 8

Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 660 Ti

Video Driver version: 310.70

Audio Adapter: Luidsprekers (High Definition Audio-apparaat)

Intel® Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz

File ID: Benchmark.cli Niet slecht! :D

Bewerkt: door Sammie_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Het enige probleem zal de windows 8 zijn. GTA IV heeft compatibiliteitsproblemen met windows 8 en zal hoogstwaarschijnlijk weigeren op te starten. Zelf heb ik dit op oudere GTA's niet gehad en ze kunnen optimaliseren maar voor GTA IV heb ik nog geen oplossing.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik denk dat ik met een andere pc ga wisselen om gta iv (en andere spellen beter te kunnen draaien) vooral gta iv!!!!!

mijn pc (laptop: sony vaio vpceb4l1e):

processor: intel core i3 2.53 ghz

graphics: intel hd graphics (gebruikt ram in gta iv slechts 123 mb :( )

resolutie: 1366x768

andere pc (laptop: medion akoya p6634):

processor: intel core i3 2.30 ghz

graphics: nvidia geforce gt 630m (1gb) + intel hd graphics (gebruikt ram in gta iv ?)

resolutie: 1366x768

is het de moeite om te upgraden?

gaat gta iv goed draaien op de medion akoya p6634?

alvast bedankt!

Bewerkt: door nnvt
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet zo super veel van die dingen maar ik zou zeggen; neem geen i3 maar i5,

Die Intel HD graphics heb je niet nodig :puh: Dat is een shitvideokaart, je moet gewoon een 4/8 GB RAM hebben,

en de videokaart is volgens mij wel goed genoeg... (Bevestiging?)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet zo super veel van die dingen maar ik zou zeggen; neem geen i3 maar i5,

Die Intel HD graphics heb je niet nodig :puh: Dat is een shitvideokaart, je moet gewoon een 4/8 GB RAM hebben,

en de videokaart is volgens mij wel goed genoeg... (Bevestiging?)

ik heb een zeer goede fps op die i3 met wat mods die doet het zeer goed alleen die graphics zijn rommel de medion akoya heeft nvidia en intel dus dat maakt niet uit kan gewoon intel uitzetten :*D ik heb die twee pc's allebij in mijn huis en kan dus wisselen! bij de minimum eisen van gta iv staat videokaart 512 mb dus 1gb zou moeten lukken?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal je topic even samenvoegen met het bestaande "Kan mijn systeem GTA IV aan?"-topic.

>>> Door Guardian1980: Geen dank ;)<<<

Een laptop is sowieso niet gemaakt om op te gamen. Ik heb een GT520M (en een i5) in m'n laptop zitten en kan GTA IV aan op hoge resolutie met redelijk lage instellingen. Een GT630M zal dus GTA IV dus waarschijnlijk op medium aankunnen. Maar sowieso lijkt me die "upgrade" geen goed idee. Je oude laptop is bijna even goed als de nieuwe, op de videokaart na, dus dan geef je ongeveer 600 euro uit voor een upgrade van je videokaart? En dan is het nog niet eens een high-end videokaart.. Heb je al overwogen om een desktop in huis te halen? Dit is goedkoper, beter voor het gamen en makkelijk om één bepaald onderdeel up te graden.

Over je laatste bericht trouwens: je moet niet naar het aantal geheugen kijken in een videokaart een videokaart met 512MB geheugen kan gemakkelijk beter zijn dan een videokaart met 1GB geheugen (volgens mij bestond vroeger bijvoorbeeld een 9800GT met 512MB geheugen, die een pak beter was dan een 9400GT met 1GB geheugen, om maar een voorbeeld te geven). Daar moet je dus niet te veel op af gaan, vaak zullen low-end videokaarten een hoop videogeheugen hebben om de klanten met weinig kennis zo 'beet te nemen'.

Daarnaast moet je de systeemeisen van GTA IV met een korreltje zout nemen: als je een computer hebt die aan de aanbevolen eisen voldoet kan je het spel op low spelen..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal je topic even samenvoegen met het bestaande "Kan mijn systeem GTA IV aan?"-topic.

Een laptop is sowieso niet gemaakt om op te gamen. Ik heb een GT520M (en een i5) in m'n laptop zitten en kan GTA IV aan op hoge resolutie met redelijk lage instellingen. Een GT630M zal dus GTA IV dus waarschijnlijk op medium aankunnen. Maar sowieso lijkt me die "upgrade" geen goed idee. Je oude laptop is bijna even goed als de nieuwe, op de videokaart na, dus dan geef je ongeveer 600 euro uit voor een upgrade van je videokaart? En dan is het nog niet eens een high-end videokaart.. Heb je al overwogen om een desktop in huis te halen? Dit is goedkoper, beter voor het gamen en makkelijk om één bepaald onderdeel up te graden.

Over je laatste bericht trouwens: je moet niet naar het aantal geheugen kijken in een videokaart een videokaart met 512MB geheugen kan gemakkelijk beter zijn dan een videokaart met 1GB geheugen (volgens mij bestond vroeger bijvoorbeeld een 9800GT met 512MB geheugen, die een pak beter was dan een 9400GT met 1GB geheugen, om maar een voorbeeld te geven). Daar moet je dus niet te veel op af gaan, vaak zullen low-end videokaarten een hoop videogeheugen hebben om de klanten met weinig kennis zo 'beet te nemen'.

Daarnaast moet je de systeemeisen van GTA IV met een korreltje zout nemen: als je een computer hebt die aan de aanbevolen eisen voldoet kan je het spel op low spelen..

Heb inderdaad overwogen om een desktop in huis te halen maar diegene die ik wil kost nogal veel (1000 euro) het zal dan ook nog lang duren tot ik dat geld heb en zou dan toch graag gta iv nog kunnen spelen, ik moet geen geld uitgeven voor die upgrade omdat mij ma hem heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...