Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

Brommers in belgië hebben inderdaad geen kentekenplaat. Echter houden ze hier de Snor en bromfietsen uit elkaar dmv op de snorfietsen een Geel plaatje te hangen achteraan. Bij gewone bromfietsen hangt daar niks op.

Gestolen zien ze meteen aan het chassisnummer en de verzekering. Qua snelheidscontroles zijn ze hier een pak strenger dan in NL.

Je ben hem geloof ik al kwijt vanaf dat je sneller gaat dan 54km/h. 1ste keer krijg je hem na een maand terug met alle opgevoerde stukken ofwel begrensd ofwel doorgeslepen + zoveel euro direkt te betalen en boete van €2500 voorwaardelijk.

2De keer krijg je deze boete van €2500 erbij en moet je voorkomen. Brommer krijg je geloof ik wel terug.

3de keer voorkomen + nog hogere boete + brommer samengeperst.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Brommers in belgië hebben inderdaad geen kentekenplaat. Echter houden ze hier de Snor en bromfietsen uit elkaar dmv op de snorfietsen een Geel plaatje te hangen achteraan. Bij gewone bromfietsen hangt daar niks op.

Gestolen zien ze meteen aan het chassisnummer en de verzekering. Qua snelheidscontroles zijn ze hier een pak strenger dan in NL.

Je ben hem geloof ik al kwijt vanaf dat je sneller gaat dan 54km/h. 1ste keer krijg je hem na een maand terug met alle opgevoerde stukken ofwel begrensd ofwel doorgeslepen + zoveel euro direkt te betalen en boete van €2500 voorwaardelijk.

2De keer krijg je deze boete van €2500 erbij en moet je voorkomen. Brommer krijg je geloof ik wel terug.

3de keer voorkomen + nog hogere boete + brommer samengeperst.

Een chassisnummer kun je niet op een afstand lezen? ofwel?

Dat ze strenger op snelheidscontroles zijn wist ik al, niet precies maar in grove lijnen.

Toen we in Nederland nog kleine platen hadden, hadden ze op de voorspatbord een gele of oranje sticker zitten en zo zag je of het een snor of brommer was.

Link to comment
Delen op andere websites

Brommers in belgië hebben inderdaad geen kentekenplaat. Echter houden ze hier de Snor en bromfietsen uit elkaar dmv op de snorfietsen een Geel plaatje te hangen achteraan. Bij gewone bromfietsen hangt daar niks op.

Gestolen zien ze meteen aan het chassisnummer en de verzekering. Qua snelheidscontroles zijn ze hier een pak strenger dan in NL.

Je ben hem geloof ik al kwijt vanaf dat je sneller gaat dan 54km/h. 1ste keer krijg je hem na een maand terug met alle opgevoerde stukken ofwel begrensd ofwel doorgeslepen + zoveel euro direkt te betalen en boete van €2500 voorwaardelijk.

2De keer krijg je deze boete van €2500 erbij en moet je voorkomen. Brommer krijg je geloof ik wel terug.

3de keer voorkomen + nog hogere boete + brommer samengeperst.

Een chassisnummer kun je niet op een afstand lezen? ofwel?

Dat ze strenger op snelheidscontroles zijn wist ik al, niet precies maar in grove lijnen.

Toen we in Nederland nog kleine platen hadden, hadden ze op de voorspatbord een gele of oranje sticker zitten en zo zag je of het een snor of brommer was.

Nee, maar als een brommer gestolen is pakken ze die sneller op dan je denkt. Bij de eerste de beste controle vallen ze door de mand.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wanneer je je netjes aan de regels houd wordt het al een stuk moeilijker, aangezien de politie de tijd niet heeft om ieders framenummer te lezen. Verzekering kan je zo 1 2 3 ook niet controleren, aangezien je nergens een koppelpunt ziet wanneer de brommer voorbijrijdt. En hoe wil de politie zien of je brommer gestolen is?

Model: Yamaha Aerox

Kleur: Rood wit zwart

Succes met zoeken, hiervan rijden er 100000 :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wanneer je je netjes aan de regels houd wordt het al een stuk moeilijker, aangezien de politie de tijd niet heeft om ieders framenummer te lezen. Verzekering kan je zo 1 2 3 ook niet controleren, aangezien je nergens een koppelpunt ziet wanneer de brommer voorbijrijdt. En hoe wil de politie zien of je brommer gestolen is?

Model: Yamaha Aerox

Kleur: Rood wit zwart

Succes met zoeken, hiervan rijden er 100000 :tu:

Al die modellen tegenhouden en controleren. En denk maar niet dat dat niet gedaan word.

Link to comment
Delen op andere websites

Al die modellen tegenhouden en controleren. En denk maar niet dat dat niet gedaan word.

Dan zijn kentekens toch echt een stuk efficiënter.

Heb nooit gezegd dat ze niet handiger zijn? :puh: Ze zijn gewoon handiger om minder snel gepakt te worden als je te snel rijdt.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb nooit gezegd dat ze niet handiger zijn? :puh: Ze zijn gewoon handiger om minder snel gepakt te worden als je te snel rijdt.

Jij hebt dat niet gezegd, maar MegaPilot zei dat een kentekenplaat niet veel handiger is. Was misschien een beetje onhandig gequote door mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb nooit gezegd dat ze niet handiger zijn? :puh: Ze zijn gewoon handiger om minder snel gepakt te worden als je te snel rijdt.

Jij hebt dat niet gezegd, maar MegaPilot zei dat een kentekenplaat niet veel handiger is. Was misschien een beetje onhandig gequote door mij.

Je weet ook wel dat MP genoeg lult over zaken waar ie geen verstand van heeft. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Jij hebt dat niet gezegd, maar MegaPilot zei dat een kentekenplaat niet veel handiger is. Was misschien een beetje onhandig gequote door mij.

Als ik een brommer zou stelen in NL, dan zou ik toch het verstand hebben om het kentekenplaat eraf te halen. En dan ben je in net dezelfde situatie belandt als die van in België.

Maargoed, het kenteken eraf halen, zover zijn jullie nog niet geëvolueerd zo te zien..:7

Link to comment
Delen op andere websites

Jij hebt dat niet gezegd, maar MegaPilot zei dat een kentekenplaat niet veel handiger is. Was misschien een beetje onhandig gequote door mij.

Als ik een brommer zou stelen in NL, dan zou ik toch het verstand hebben om het kentekenplaat eraf te halen. En dan ben je in net dezelfde situatie belandt als die van in België.

Maargoed, het kenteken eraf halen, zover zijn jullie nog niet geëvolueerd zo te zien..:7

Jonge, ga met je lego spelen ofzo, als je in Nederland zonder kenteken rijdt, wordt je zo snel mogelijk van de weg gepikt door de politie, kenteken is verplicht hier.

Link to comment
Delen op andere websites

Jij hebt dat niet gezegd, maar MegaPilot zei dat een kentekenplaat niet veel handiger is. Was misschien een beetje onhandig gequote door mij.

Als ik een brommer zou stelen in NL, dan zou ik toch het verstand hebben om het kentekenplaat eraf te halen. En dan ben je in net dezelfde situatie belandt als die van in België.

Maargoed, het kenteken eraf halen, zover zijn jullie nog niet geëvolueerd zo te zien..:7

MP, je weet dat je er niks van kent ga dan ook niet zo lopen lullen. In NL is het verplicht, dan hebben ze je nog sneller dan als je met een gestolen brommer rijdt.

Dus op dat vlak hebben ze een beter systeem dan hier.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ze amper in NL controleren op snelheid, dan vraag ik me ten stelligste af of ze het vlug zouden doorhebben dat je zonder nummerplaat rondrijdt..:7 Er moet een politieagent zijn die je zo ziet rondrijden en als je amper wordt tegengehouden, duurt dat héél lang. :7 Zowat iedereen in NL drijft z'n brommer op, check dit topic dan. Is toch een teken dat er weinig gecontroleerd wordt? Ik heb hier zelf al zien passeren dat ze amper worden gecontroleerd op snelheid in NL, en dat werd gezegd door NLers..:bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

jij vind feiten nog erg moeilijk he megapilot. Verplichte kentekens zijn gewoon handig, waarom zouden ze anders ook op auto's zitten overal ter wereld? Het kan zelfs nog efficiënter zoals het kentekensysteem in Cuba.

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan zelfs nog efficiënter zoals het kentekensysteem in Cuba.

En wij weten allemaal hoe het daar werkt natuurlijk :)

Ik heb overigens nooit een scooter/brommer gehad. Maar wel vaak genoeg op gereden. Scooters zijn voor de youngones doe mij maar motorscooter 180cc runner :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...