Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Vreemd, de vorige keer dat ik in dit topic keek (paar maanden terug), liepen de gemoederen hier ook al hoog op. Jullie bekvechten aan de lopende band en spanningen hebben we in dit topic niet nodig, dus voorruit, niet meer zo achterbaks tegen elkaar, en voor wie leuk posten te lastig is: snel weg!

HAHA IK ZEI "BANDENSPANNING"

En "snelweg"

En "achterbak"

En "voorwiel"

Die ander moeten jullie zien. Jullie begrijpen de gedachte toch wel die hier achterligt, of kijken jullie verkeerd?

Achterlicht

verkeer

*Tekst niet meer van toepassing*

Btw, goed bedacht met je spoilers, clever...

Btw Commando, krijg je ook een lijst met advies punten, is (ongeveer) een vooruitzicht op de toekomst.

Daarnaast, zijn remleidingen niet echt delen die snel slijten, beter opletten want misschien komt het van de pekel en is de roest oppervlakkig.

Wat we vaker ook deden voor de klant, oppervlakkige roest bestrijden met wat schuurpapier en dan inspuiten met verf.

Nu is 10 meter remleiding niet echt een snel klusje, maar wel goedkoper voor je.

Desnoods zelf een brug huren bij een bedrijf en het zelf doen, kost wat tijd maar bespaart je honderden euro's.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

modder2.jpg

Kan je wel gebruiken hé Golf

Heerlijk, waar is dat, dan kan ik mezelf erin wassen, te geweldig gewoon, je houdt echt van me :)

Sorry MP, ik ga mijzelf een hoop grijze haren besparen, ik negeer gewoon wat je schrijft, zelfs als je berichtje 500 euro waard is :)

Ohja, en dat doe ik om dit topic, maar ook andere topics niet in de afgrond te laten verdwijnen.

Woei, negeer functie werkt :D

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ach nog even en diesel gaat er toch uit in de gewone wagens. Ze zitten toch bijna op het hoogtepunt van milieueisen en uitstoot.. :7

De eisen van de regering liggen diesels juist zeer goed en benzines minder. Daarom dat we in België zo dieselgeil zijn..

En nu hebben ze er spijt van dat ze diesels zo hebben gepromoot :7. Bij diesel zitten ze op het einde om de uitstoot te beperken, bij benzine kunnen ze nog heel wat aanpassen, dus diesel gaat er over een kleine 10 jaar uit.

Vreemd, de vorige keer dat ik in dit topic keek (paar maanden terug), liepen de gemoederen hier ook al hoog op. Jullie bekvechten aan de lopende band en spanningen hebben we in dit topic niet nodig, dus voorruit, niet meer zo achterbaks tegen elkaar, en voor wie leuk posten te lastig is: snel weg!

HAHA IK ZEI "BANDENSPANNING"

En "snelweg"

En "achterbak"

En "voorwiel"

Die ander moeten jullie zien. Jullie begrijpen de gedachte toch wel die hier achterligt, of kijken jullie verkeerd?

Achterlicht

verkeer

Eindelijk, iemand met verstand van auto's... :clown:

@the rest: naja, Ik noem het geen karma, immers heb ik een perfecte tijd ermee gereden in dat karretje. Los daar van vind ik meer dan 500 euro aan reparatie het niet waard voor een Fiat uit 2001 :puh:. Ik gok zo dat dit een begin van een reeks lange kwalen zijn.

Al kan het ook natuurlijk zijn dat de Kwikfit echt niet goed de APK doet. En dat dit nog geen begin is van een reeks lange kwalen.

Ach laat er eens door een degelijke garage naar kijken, seicento's en cinquencento's gaan normaal gezien lang mee hoor :D.

@Megapilot : trouwens mijn punto is ook een goedkoop wagentje, enige dat ik er aan heb moeten vervangen is op 96.000km de koppakking en natuurlijk ineens de distributieriem. Op 103.000km heb ik de banden vervangen, achterste banden waren nog altijd de eerste firestones ;).

Overigens heeft men vriendin net een Volkswagen polo uit 2004 gekocht met ik denk iets tegen de 80.000km voor niet al teveel geld. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

@Megapilot : trouwens mijn punto is ook een goedkoop wagentje, enige dat ik er aan heb moeten vervangen is op 96.000km de koppakking en natuurlijk ineens de distributieriem. Op 103.000km heb ik de banden vervangen, achterste banden waren nog altijd de eerste firestones ;).

Overigens heeft men vriendin net een Volkswagen polo uit 2004 gekocht met ik denk iets tegen de 80.000km voor niet al teveel geld. :puh:

Maarja, het scheelt al dat je het zelf kan maken, beide zijn niet echt goedkoop bij een garage.

En 103k op een setje achterbanden doe je goed, maar opzicht hebben die bij een lichte voorwiel aangedreven wagen ook amper wat te verduren onder normale omstandigheden.

Link to comment
Delen op andere websites

@Megapilot : trouwens mijn punto is ook een goedkoop wagentje, enige dat ik er aan heb moeten vervangen is op 96.000km de koppakking en natuurlijk ineens de distributieriem. Op 103.000km heb ik de banden vervangen, achterste banden waren nog altijd de eerste firestones ;).

Overigens heeft men vriendin net een Volkswagen polo uit 2004 gekocht met ik denk iets tegen de 80.000km voor niet al teveel geld. :puh:

Maarja, het scheelt al dat je het zelf kan maken, beide zijn niet echt goedkoop bij een garage.

En 103k op een setje achterbanden doe je goed, maar opzicht hebben die bij een lichte voorwiel aangedreven wagen ook amper wat te verduren onder normale omstandigheden.

Inderdaad, ik was nu aan onderdelen ongeveer €400 kwijt (inclusief nieuwe injector en bougies), in de garage zou me dit met werkuren bij ongeveer €1500 gekost hebben. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Btw Commando, krijg je ook een lijst met advies punten, is (ongeveer) een vooruitzicht op de toekomst.

Daarnaast, zijn remleidingen niet echt delen die snel slijten, beter opletten want misschien komt het van de pekel en is de roest oppervlakkig.

Wat we vaker ook deden voor de klant, oppervlakkige roest bestrijden met wat schuurpapier en dan inspuiten met verf.

Nu is 10 meter remleiding niet echt een snel klusje, maar wel goedkoper voor je.

Desnoods zelf een brug huren bij een bedrijf en het zelf doen, kost wat tijd maar bespaart je honderden euro's.

Ach laat er eens door een degelijke garage naar kijken, seicento's en cinquencento's gaan normaal gezien lang mee hoor :D.

@Megapilot : trouwens mijn punto is ook een goedkoop wagentje, enige dat ik er aan heb moeten vervangen is op 96.000km de koppakking en natuurlijk ineens de distributieriem. Op 103.000km heb ik de banden vervangen, achterste banden waren nog altijd de eerste firestones ;).

Overigens heeft men vriendin net een Volkswagen polo uit 2004 gekocht met ik denk iets tegen de 80.000km voor niet al teveel geld. :puh:

Bedankt beide, de keurmeester zei zelf dat ze te erg doorgeroest waren ( ik weet dat ie bij de vorige eigenaar veel ( stil ) buiten stond ) om dat te doen. Ik zal morgen proberen eventjes wat foto's van mijn onderstel te maken, zodat jullie zelf kunnen beoordelen of dit inderdaad het geval is. nogmaals en alvast bedankt :sigaar:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Zou het raar vinden, het kan altijd natuurlijk maar men punto heeft altijd al buitengestaan, en daar zijn nog nooit zo'n dingen op verroest. Als ik er zo over nadenk heeft ie eigenlijk nergens roest :7.

Ligt er ook aan hoe ie is schoongemaakt, vooral in Nederland met in de winter strooizout, dat vreet als de pest.

We hebben zo ook een wagen naar de sloop kunnen brengen, dorpels waren binnen een maand van goed(keur) naar zwaar afkeur, spijtig.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou het raar vinden, het kan altijd natuurlijk maar men punto heeft altijd al buitengestaan, en daar zijn nog nooit zo'n dingen op verroest. Als ik er zo over nadenk heeft ie eigenlijk nergens roest :7.

Ligt er ook aan hoe ie is schoongemaakt, vooral in Nederland met in de winter strooizout, dat vreet als de pest.

We hebben zo ook een wagen naar de sloop kunnen brengen, dorpels waren binnen een maand van goed(keur) naar zwaar afkeur, spijtig.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet bepaald een wasser ben :7.

Link to comment
Delen op andere websites

@ GolfG60:

Ach ja, iedereen is af en toe wel eens een driftkop. LAMP!!! Houd er nou eens mee op Spacy, anders plakken we je achter het behang. LAMP!!! En kappen nu, je doet het niet per abuis. LAMP!!! Lichtelijk begin ik me hieraan te ergeren, klootzak! LAMP!!! EN NOU AFGELOPEN OF IK ZET JE OP HET GAS! LAMP!!! Er zit ook echt geen peper in je donder... Stuur maar weer een mailtje als je weer normaal kan doen, of geef een ander signaal. LAMP!!!

Haha ik zei *inhaleer*: Drift, koplamp, lamphouder, hanglamp, lampenkap, buislamp, lamplicht, zaklamp, lampen, gaslamp, amper, onderstuur, signaallamp. En nu hou ik op. LAMP!!! AAARGH!

Link to comment
Delen op andere websites

@ GolfG60:

Ach ja, iedereen is af en toe wel eens een driftkop. LAMP!!! Houd er nou eens mee op Spacy, anders plakken we je achter het behang. LAMP!!! En kappen nu, je doet het niet per abuis. LAMP!!! Lichtelijk begin ik me hieraan te ergeren, klootzak! LAMP!!! EN NOU AFGELOPEN OF IK ZET JE OP HET GAS! LAMP!!! Er zit ook echt geen peper in je donder... Stuur maar weer een mailtje als je weer normaal kan doen, of geef een ander signaal. LAMP!!!

Haha ik zei *inhaleer*: Drift, koplamp, lamphouder, hanglamp, lampenkap, buislamp, lamplicht, zaklamp, lampen, gaslamp, amper, onderstuur, signaallamp. En nu hou ik op. LAMP!!! AAARGH!

Ahh you're awake... so relax now and take it easy... I'm dr. Edison and this is my assistant mrs. Philips,you're in good hands now...

3940529317_8a0fcd7626.jpg

Edit: trouwens een beetje lastig foto's maken zo zonder een brug om hem op te zetten :clown:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...