Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Even gelezen, klopt idd. Ik zal wel even bellen met de verkoper van de week. Kijken wat voor leuks ze nog uit t blok kunnen krijgen met behoud van garantie.

Volgensmij passen ze alleen de turbo waardes aan.

Bij hogere turbodruk hoort meer brandstof, dus het is iets meer, maar het is allemaal op fabrieksmotoren dus het zal nog aardig binnen de maten blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

In jouw geval kan je wel op 30 PK rekenen.

Ben wel benieuwd hoe je dat fixt met je verzekering, ik vind iig nergens op internet waar men de vraag verzekering mbt chiptuning deftig beantwoordt.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een gezelligheid toch ook weer hier :{

Voor je verzekering maakt chiptuning niet uit, doen ze niet moeilijk over

Het begint pas anders te worden als je over serieuze vermogens verschillen gaat praten, maar dan moet je auto toch herkeurd worden

Zo is mijn auto van 220 pk naar 330 pk gegaan, verschilletje van 110 pk, terwijl het oude vermogen nog op het kenteken staan :puh:

Maargoed, mijn auto is op het moment toch kapot, zometeen maar eens zien te maken :ch:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een gezelligheid toch ook weer hier :{

Voor je verzekering maakt chiptuning niet uit, doen ze niet moeilijk over

Het begint pas anders te worden als je over serieuze vermogens verschillen gaat praten, maar dan moet je auto toch herkeurd worden

Zo is mijn auto van 220 pk naar 330 pk gegaan, verschilletje van 110 pk, terwijl het oude vermogen nog op het kenteken staan :puh:

Maargoed, mijn auto is op het moment toch kapot, zometeen maar eens zien te maken :ch:

Watskebeurt met de Sub?

Link to comment
Delen op andere websites

Dus hoeveel zal hij er ongeveer bij krijgen? rond de 30 pk ofzo?

Je zal naar ongeveer 170pk gaan, ABT levert namelijk chips van 140pk naar 170pk.

Koppel stijgt ook van 320nm naar 370nm.

Enigste nadeel is dat je koppelbereik wordt verlegt van 1750-2500rpm naar 2000-3000rpm, voordeel is wel dat je koppelbereik wordt verlengd.

Ohja, en je toerengebied wordt ingekort met 200rpm.

In de spoiler staan de technische praatjes van ABT uit:

Konstruktive Änderungen: modifiziertes Motormanagement

81,0 mm 81,0 mm

95,5 mm 95,5 mm

103/(140) kW/(PS) 125/(170) kW/(PS)

4200 U/min 4000 U/min

320 Nm 370 Nm

1750-2500 U/min 2000-3000 U/min

205 km/h 218 km/h

9,3 s 8,7 s

146 g/km 146 g/km

1,04 g/(km * PS) 0,86 g/(km * PS)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...