Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • 2 weken later...
  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1309

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ziet er goed uit hoor :tu: 

 

Bij mij veranderd binnenkort het wagen park denk ik, mijn eerste auto gaat er wss uit.

Heb hem nu 4 jaar maar heb het afgelopen jaar er nog geen 150km mee gereden en dat is zonde van mijn geld maar ook van het wagentje.

Binnenkort maar nog wat reparaties eraan doen en hem te koop aanbieden, scheelt dat ie niet weg moet maar weg mag.

 

Er komt wel weer iets terug, in de vorm van iets Japans, klap koplampjes, cabrio en achterwiel aandrijving, precies het tegenovergestelde dus van de Golf.

Als dat bevalt, dan gaat de zwarte TDI Golf er ook uit en ga ik in de tussentijd voor een andere diesel kijken die meer auto bied voor vergelijkbaar geld.

Link to comment
Delen op andere websites

7 uur geleden, ERRWINS zei:

Binnenkort schaf ik een VW Polo 6R 1.2 TSI 105pk aan. Iemand nog tips waar ik op moet letten? Denk aan kwaaltjes of dergelijks. 

slechte distributie, let op tikken of rateltjes in het blok, deze kunnen binnen 40.000 al kapot gaan, zeker bij de vroege series, 

eigenlijk moet je met een grote boog om een gebruikte TSI heen lopen... en iets anders zoeken.

 

en DSG versnellingsbak (als je die hebt) zijn onbetrouwbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

9 uur geleden, moechy zei:

Jouw criteria doen me meteen denken aan een Nissan 300ZX of een Mazda MX-5 :puh:

300ZX heeft toch geen klapkoplampen geloof ik?

 

Maar ik bedoel idd een eerste generatie MX5.

 

1 uur geleden, DDT Dorus zei:

slechte distributie, let op tikken of rateltjes in het blok, deze kunnen binnen 40.000 al kapot gaan, zeker bij de vroege series, 

eigenlijk moet je met een grote boog om een gebruikte TSI heen lopen... en iets anders zoeken.

 

en DSG versnellingsbak (als je die hebt) zijn onbetrouwbaar.

Distributie zijn idd klote op die dingen, alleen hebben ze wel het voordeel dat ze echt super simpel zijn.

Wissel kan binnen pakweg 3 uurtjes klaar zijn indien je de motor kent.

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, GolfG60 zei:

300ZX heeft toch geen klapkoplampen geloof ik?

 

Maar ik bedoel idd een eerste generatie MX5.

 

Distributie zijn idd klote op die dingen, alleen hebben ze wel het voordeel dat ze echt super simpel zijn.

Wissel kan binnen pakweg 3 uurtjes klaar zijn indien je de motor kent.

Nee je hebt gelijk. Ik vergistte me van naam. Bedoelde de silvia s12.

Mx-5 is wel leuk als project.

Link to comment
Delen op andere websites

6 uur geleden, DDT Dorus zei:

slechte distributie, let op tikken of rateltjes in het blok, deze kunnen binnen 40.000 al kapot gaan, zeker bij de vroege series, 

eigenlijk moet je met een grote boog om een gebruikte TSI heen lopen... en iets anders zoeken.

 

en DSG versnellingsbak (als je die hebt) zijn onbetrouwbaar.

Zal er op letten :)

Link to comment
Delen op andere websites

8 uur geleden, moechy zei:

Nee je hebt gelijk. Ik vergistte me van naam. Bedoelde de silvia s12.

Mx-5 is wel leuk als project.

Idd, ik wou eigenlijk al tijden een RWD wagen voor wat rond te crossen en dan kom je vaak al uit bij een BMW.

Maar met 4 wagens voor de deur kan ik niet nog eens een relatief zware wagen aanschaffen, wegenbelasting betalen en verzekeren dus ja.

Een MX-5 is in vaste lasten goedkoop, qua onderdelen ook en past precies wat ik wil dus ja.

 

Vandaag ook weer goed nieuws, ik heb voor de VR6 een andere motor gevonden, gelukkig want de VR6 staat al maanden met een gare motor voor de deur.

De bedoeling was om de oude te reviseren maar dan zit je snel op hoge kosten, dat is niet het probleem maar ik wist niet wat ik ging aantreffen.

Motor heeft 291k op de klok, een vorige eigenaar die het apparaat heeft staan afraggen, en dan nog eens de VR6 kwalen, dat kan velen foute kanten op gaan.

 

Vandaag een motor gevonden die een gereviseerde kop heeft, nieuwe kettingen, nieuwe koppeling, goede versnellingsbak, heb ook video's van de motor en loopt hartstikke zuiver.

Verkoper is een bekende van mij en ook in de Corrado wereld, en het beste is nog, hij komt hem ook nog eens brengen :D 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 29-1-2017 om 23:02, ERRWINS zei:

Binnenkort schaf ik een VW Polo 6R 1.2 TSI 105pk aan. Iemand nog tips waar ik op moet letten? Denk aan kwaaltjes of dergelijks. 

En houdt dit aankoopadvies in de gaten, naar mijn idee nuttige tips. Succes met je zoektocht :puh:

 

http://www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-polo-occasion-video-aankoopadvies-64872

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie daar dat ze het ook over de kettingen hebben, heb een tijd terug aan een 1.2 benzine gewerkt met een ketting.

Ding liep ook gewoon nog maar ratelde zelfs tijdens het rijden, achteraf bleek de nokkenassen 2 tanden verkeerd te staan van elkaar, en 3 tanden verkeerd met de krukas.

 

Opnieuw op tijd gezet en een nieuwe ketting erop en hij liep weer als nieuw, normaal is een tand verspringen al fataal en heb je motor schade.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet wel dat een TSI de nokkenassen geblokkeerd moeten worden, en de 1ste zuiger op BDP gezet moet worden en je dit moet uitmeten met een micrometer, dus het zal wel aardig nauw komen.

 

Bij een VR6 is een tand verspringen iig wel resultaat in een hoop motorschade, maar die hebben een dubbele ketting.

Van krukas naar tussen tandwiel, en van tussen tandwiel naar nokkenassen.

 

Mijn stiefpa's Passat van 1988 was de riem geknapt, was de eerste riem nog die er ongeveer 180.000 km op lag en was meer dan 20 jaar oud.

Nieuwe riem erop en ding liep weer, de tijd dat de zuigers de kleppen niet kunnen raken is al heel wat jaren voorbij.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...