Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

13 uur geleden, GolfG60 zei:

Ik weet wel dat een TSI de nokkenassen geblokkeerd moeten worden, en de 1ste zuiger op BDP gezet moet worden en je dit moet uitmeten met een micrometer, dus het zal wel aardig nauw komen.

 

Bij een VR6 is een tand verspringen iig wel resultaat in een hoop motorschade, maar die hebben een dubbele ketting.

Van krukas naar tussen tandwiel, en van tussen tandwiel naar nokkenassen.

 

Mijn stiefpa's Passat van 1988 was de riem geknapt, was de eerste riem nog die er ongeveer 180.000 km op lag en was meer dan 20 jaar oud.

Nieuwe riem erop en ding liep weer, de tijd dat de zuigers de kleppen niet kunnen raken is al heel wat jaren voorbij.

De huidige generatie motoren is inderdaad zo nauwkeurig en fijn geworden, dat het kleinste foutje al motorschade kan betekenen idd.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1309

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

23 uur geleden, Sir_Ballas zei:

En ondertussen kan je bij een kever uit de 60s de v snaar vervangen terwijl de motor loopt :7

Op een bmw motor a la 1100, 1150 en 1200 boxer motor kan dat ook. Enkel opletten dat je schroefdraaier niet weggekatapulteert word. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren ritje mogen maken in deze auto van Dordrecht naar Alkmaar. Rijdt wel fijn, alleen een ellende als die op de vierde verdieping van een parkeergarage staat en die lange bak eruit moet rijden met een afrit die hooguit 50cm breder is dan de auto. :7

 

dNRGJ35.jpg?1

Link to comment
Delen op andere websites

Het is alweer een tijd geleden dat ik in dit topic heb gekeken. Ik zie dat iedereen grote stappen vooruit heeft gemaakt qua vervoer.. Jukes, E46's, Polo's, E60's, mijn complimenten daarvoor.

 

Ik zelf rij nu al een half jaar in een Vectra. Heb in zo'n 6 maanden tijd 18000 kilometers weggetikt. Aardig veel dus voor een benzine. Waarschijnlijk in de komende maanden opzoek naar een diesel.

Overigens heb ik de Vectra gekocht nadat de turbo in mijn Cupra in de soep liep. Ik heb hem nog voor een redelijk goed bedrag kunnen verkopen aan een Turk die het blok in z'n Ibiza ging leggen, de werd verkocht als donorauto.

 

Link to comment
Delen op andere websites

18 minuten geleden, Davedavy zei:

Zijn hier wel eens mensen die naar de ring gaan? Wil binnenkort (als het wat warmer is) eens daar heen gaan (door de weeks) maar weet niet zo goed wat ik moet verwachten :7

Ik ga binnenkort met wat collega's er heen, weet zelf ook niet wat ik moet verwachten, maar een collega vertelde dat het er wel heel erg gaaf zou moeten zijn.

Lijkt mij ook wel gaaf om met de VR6 de baan op te gaan, maar ik vind de consequenties te hoog gezien het hoeveelheid gekken die er rijden en mijn gebrek aan ervaring.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 2-2-2017 om 14:52, Bassieboy35 zei:

Gisteren ritje mogen maken in deze auto van Dordrecht naar Alkmaar. Rijdt wel fijn, alleen een ellende als die op de vierde verdieping van een parkeergarage staat en die lange bak eruit moet rijden met een afrit die hooguit 50cm breder is dan de auto. :7

 

 

Doet me denken aan deze brug waar ik gister tussen door moest manouvreren (spiegels inklappen :puh: ). Check die paaltjes.. Echt 2 cm aan beide kanten >.<  XD

 

Edam,_Oosterbaansbrug.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Vorige week mijn auto naar de garage voor een APK-keuring. APK-technisch niks aan de hand :). Ze hebben de kleppen gesteld en bougies vervangen.

 

Ben nu van plan om aftermarket koplampunits met angle eyes op mijn auto te zetten, en misschien ook de achterlichtunits te vervangen. Daarin Philips BlueVision lampen, dat staat net wat vetter dan de standaard halogeen lampen.

En, om het af te maken, zwarte velgen, maar da's voor later.

 

sm__111-hp97-bk.jpgsm__444-hp97-hl-bk.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

14 uur geleden, MegaPilot zei:

Heb je dan eerst lessen gericht op circuitrijden gevolgd of gewoon zonder ervaring erop?

Er zijn verschillende groepen naargelang je ervaring, niveau en tijd.

Eerste keer had ik me bij de beginners ingeschreven. Dan krijg je de eerste sessie onder begeleiding om het circuit te leren kennen en een briefing.

Daarna is het vrij rijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...