Jump to content

Voor Trein Springen


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Wow Lantyz, mooi gesproken! _O_

Nee dat kan je niet doen. Technisch gezien is het moord dan.

Met een schriftelijke verklaring van deze persoon: Uit eigen wil is geen moord.

Jij bent de baas over je eigen leven...

En ik zeg het maar nog eens: Is het dan bedoeling dat de Politie en de Gemeentelijke Schoonmaakdiensten ze van de stoep kunnen schrapen? of van de Rails afhalen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 291
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    29

  • Groot-Duimpje

    22

  • Fiegel5

    16

  • 2fast{0}

    15

Maar heeft iemand van jullie wel eens stilgestaan bij de mogelijkheid dat iemand die zelfmoord overweegt het stadium van rationeel denken, oplossen, hulp zoeken reeds lang voorbij is? Hoevaak denken jullie dat het voorkomt dat een zelfdoder zich wel degelijk bewust is van het verdriet dat hij zal veroorzaken, in de volle overtuiging dat hij er niets aan kan veranderen en daarmee zijn eigen wanhoop alleen maar groter makend?

Ja, natuurlijk. De meesten plegen zelfmoord uit wanhoop, omdat er in hun ogen geen andere mogelijkheid meer is. Ze kunnen naar eigen mening (of willen) geen hulp meer krijgen, geen anderen er lastig mee vallen en plegen uit paniek/wanhoop zelfmoord. Er is volgens hen geen andere uitweg.

Helemaal waar, dus. Maar hoe dan ook, met het verhaal uit mijn post probeerde ik aan te tonen dat bovenstaande oorzaken niet van kracht waren. Naar wat gebleken is, leek het een overhaaste beslissing uit woede te zijn. Misschien ook niet en waren er meer problemen in zijn leven, maar toch is nooit duidelijk gebleken dat hij in bepaalde moeilijkheden zat, laat staan hier hulp voor had gezocht.

Ik zeg niet dat zelfmoord een oplossing is, maar dat wil niet zeggen dat een zelfdoder direct veroordeeld moet worden. Je hoeft het niet te accepteren; je doet er een dode immers geen plezier meer mee. Maar voor jezelf is het wel iets om over na te denken.

Maar omdat dat persoon die keuze gemaakt heeft, krijgen de nabestaanden hier schuldgevoelens over. Ik snap dat iemand wanhopig kan zijn en hierdoor geen kant uit weet te gaan, maar als je daar - als nabestaander - nooit wat van gemerkt hebt, komen deze gevolgen hard aan en kan dit de anderen dus behoorlijk schaden.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je geen andere uitweg ziet dan ga je niet ff denken aan de nabestaanden of de machinist. Je wilt gewoon weg.

Je springt.... *pats* weg problemen, weg verdriet, weg alles...

Verdriet blijft niet weg hoor , je bezorgt ellende aan je familie leden :7 .

Link to comment
Delen op andere websites

Als je geen andere uitweg ziet dan ga je niet ff denken aan de nabestaanden of de machinist. Je wilt gewoon weg.

Je springt.... *pats* weg problemen, weg verdriet, weg alles...

Verdriet blijft niet weg hoor , je bezorgt ellende aan je familie leden :7 .

Maar jijzelf hebt er geen last meer van...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het onnodig dat het bekijken van een paar stukken lichaam bij de taakomschrijving van de machinist hoort. Dat is politie/opruimteam-werk vind ik.

Hohoho, ze kozen zelf voor het vak. En ze weten allemaal dat ze dat een keer kunnen meemaken, respect moet je tonen voor de mensen die springen weetje..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...