Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik doe nu dit:

  • Elke dag 3x 4 sets van 20xpompen
  • Elke dag 4 sets van 20x crunchen
  • 5x optrekken in sets van 4

Heel goed miek, maar probeer het eens om de 2 dagen te doen i.p.v elke dag :Y

:) Dank je, moet ik ook nog sit-ups erbij doen, of niet? Maar soms vergeet ik het veel, dan doe ik deze oefeningen bv maar 3 à 4 keer per week :$

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe nu dit:

  • Elke dag 3x 4 sets van 20xpompen
  • Elke dag 4 sets van 20x crunchen
  • 5x optrekken in sets van 4

Heel goed miek, maar probeer het eens om de 2 dagen te doen i.p.v elke dag :Y

:) dank je, moet ik ook nog sit-ups erbij doen, of niet? Maar soms vergeet ik het veel, dan doe ik deze oefeningen bv maar 3 à 4 keer per week :$

nein, geen sit ups doen, die kunnen je wervelkolom verneuken. En 3 a 4 keer per week is perfect

Link to comment
Delen op andere websites

Maar soms vergeet ik het veel, dan doe ik deze oefeningen bv maar 3 à 4 keer per week :$

Dat is ruim genoeg als je nog maar net begonnen bent. Je moet je ten eerste niet overbelasten, dat spreekt voor zich. Ook is het zo dat je spieren groeien in rust toestand. Trainen stimuleert je spieren om te groeien, het gebeurt niet meteen zodra je traint. Als je dus alleen maar traint en je spieren geen rust gunt zullen ze veel minder groeien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn schema een beetje opgekrikt. Het is nogsteeds erg weinig maar ik heb dan ook een conditie van 0.00 :7 . Ik doe dit nogsteeds 2 á 3 keer per dag. Meestal ´s anvonds.

Dagelijkse schema:

5x squasen

10 push up's

40 seconden lang mezelf hoog houden op één hand (links)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één hand (rechts)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één onderarm (links)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één onderarm (rechts)

15 sit-up's

20 scheve sit-up's (10 links en 10 rechts dus)

5x squasen

En over dat eten, ik krijg gewoon niet meer binnen. Al prop ik mijn mond helemaal vol ik krijg het dan gewoon nouwelijks doorgeslikt. Maar ik heb er ook genoeg aan. Ik heb nooit honger en heb altijd genoeg energie.

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe nu dit:

  • Elke dag 3x 4 sets van 20xpompen
  • Elke dag 4 sets van 20x crunchen
  • 5x optrekken in sets van 4

Heel goed miek, maar probeer het eens om de 2 dagen te doen i.p.v elke dag :Y

:) Dank je, moet ik ook nog sit-ups erbij doen, of niet? Maar soms vergeet ik het veel, dan doe ik deze oefeningen bv maar 3 à 4 keer per week :$

Erg goed schema. :Y Al weet ik niet wat crunshen betekend. Maar ik vind het al een prestatie opzig dat je 3x per dag 20 updrukt. (zal mij niet lukken) Het is alleen wat weinig. Er zouden best wat meer goeden oefeningen bij kunnen. En wat die sit-up's betreft, dat is in jouw situatie niet echt nodig. Als je erg sterk wilt worden om harder te slaan heb je hier niets aan. Je traint alleen maar je midden-buikspieren.

Ik heb gisteren 7.5 km gejogt, m'n benen zijn kapot Maar ik heb me record verbeterd: in 35 min heb ik dit gelopen. Daardoor kan ik minder trainen. En dan morgen weer naar het school, want de school begint weer.

Leuk dat je jogt, maar je schema moet er niet onder leiden. Probeer eens voor dat je gaat joggen te trainen.

Ik heb mijn schema een beetje opgekrikt. Het is nogsteeds erg weinig maar ik heb dan ook een conditie van 0.00 . Ik doe dit nogsteeds 2 á 3 keer per dag. Meestal ´s anvonds.

Dagelijkse schema:

5x squasen

10 push up's

40 seconden lang mezelf hoog houden op één hand (links)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één hand (rechts)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één onderarm (links)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één onderarm (rechts)

15 sit-up's

20 scheve sit-up's (10 links en 10 rechts dus)

5x squasen

En over dat eten, ik krijg gewoon niet meer binnen. Al prop ik mijn mond helemaal vol ik krijg het dan gewoon nouwelijks doorgeslikt. Maar ik heb er ook genoeg aan. Ik heb nooit honger en heb altijd genoeg energie.

Iemand nog een reactie?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja hoor, jij doet het erg goed, je doet veel beweging! :tu:

Maar ik heb ff een vraag: doe ik genoeg beweging? Kijk eens:

  • Elke dag 12 km fietsen
  • Om de 2 dagen 7 km lopen
  • Elke dag 3keer 3 sets van 20 crunches
  • Elke dag 3x 5x optrekken
  • Elke dag 20 keer pompen en 4 sets van 10 pompen
  • + traplopen :clown:
  • 1x atletiek per week

Is dit genoeg (beweging)?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja hoor, jij doet het erg goed, je doet veel beweging! :tu:

Maar ik heb ff een vraag: doe ik genoeg beweging? Kijk eens:

  • Elke dag 12 km fietsen
  • Om de 2 dagen 7 km lopen
  • Elke dag 3keer 3 sets van 20 crunches
  • Elke dag 3x 5x optrekken
  • Elke dag 20 keer pompen en 4 sets van 10 pompen
  • + traplopen :clown:
  • 1x atletiek per week

Is dit genoeg (beweging)?

Jepperdepep, je bent erg sportief bezig :tu:

Het is niet goed voor spiermassa, maar je word er wel gespierd van. ;)

Bewerkt: door Disturbed
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn schema een beetje opgekrikt. Het is nogsteeds erg weinig maar ik heb dan ook een conditie van 0.00 . Ik doe dit nogsteeds 2 á 3 keer per dag. Meestal ´s anvonds.

Dagelijkse schema:

5x squasen

10 push up's

40 seconden lang mezelf hoog houden op één hand (links)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één hand (rechts)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één onderarm (links)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één onderarm (rechts)

15 sit-up's

20 scheve sit-up's (10 links en 10 rechts dus)

5x squasen

En over dat eten, ik krijg gewoon niet meer binnen. Al prop ik mijn mond helemaal vol ik krijg het dan gewoon nouwelijks doorgeslikt. Maar ik heb er ook genoeg aan. Ik heb nooit honger en heb altijd genoeg energie.

Wat is 'squasen'? :?

En over dat eten: niemand is geboren met de mogelijkheid om in één keer 8 x per dag redelijke maaltijden naar binnen te werken. Zoiets moet je ook opbouwen. Daar weet ik een uitstekende manier voor, en daar moet je je ook écht aan houden.

Voor de eerste 5 dagen is het de bedoeling dat je elk uur gaat eten. JA ELK UUR!!! Het is niet zo erg als je denkt. Geen volledige maaltijden elk uur, maar kleine porties van om het even wat.

Voorbeeld:

1 appel, ½ broodje pindakaas, ½ eiwitshake, eiwit-/chocoladereep, een banaan etc. De kwaliteit van deze voeding die je eet in deze periode van 5 dagen is niet zo belangrijk: het gaat erom dat je überhaupt wat eet. Het moet klein genoeg zijn om je maag niet te vullen, zelfs als je nog honger hebt, eet niet.

Laat je maag gewoon worden aan de kleine snack/voeding elk uur. Na de 3de of 4de dag sterf je van de honger, 'smekend' voor die onweerstaanbare snack. Je metabolisme zal zich ook aanpassen aan je nieuwe eetgedrag. In tegenstelling met opsparen van calorieën voor je volgende maaltijd na 4 tot 5 uur (zoals je gewend was), zal het verwachten dat je binnen een korte tijd weer voeding tot je krijgt. Met als gevolg, meer calorieën worden verbrand voor energie, of meer en beter herstel van je training/sportactiviteit. Kan je de mogelijkheden al zien voor de reductie van lichaamsvet? (Ook al denk ik niet dat jij daar erg last van hebt.)

Nadat je je lichaam gewoon hebt laten worden aan de frequente voedingsmomenten, zal je bij jezelf merken dat je bijna constant honger hebt. De logische stap voor de volgende 5 dagen periode, is dat je méér gaat eten bij elke maaltijdsnack. Maar in plaats van elk uur te eten, verspreid je nu de tijd naar elke 90 minuten (1½ uur) of 105 minuten (1 uur 45 min.).

Ga door met dit proces van periodes van 5 dagen tot je elke 2½ tot 3 uur (minimum) een volledige maaltijd eet.

Tja, de meeste jongens zullen mij gelijk geven als ik zeg dat proberen aan te komen een ontmoedigende taak is: 'Hoe kan ik verder gaan met eten als ik al vol zit of gewoon geen honger heb?' Maar met dit effectieve trucje kun je nu zeggen: laat het aankomen beginnen! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn schema een beetje opgekrikt. Het is nogsteeds erg weinig maar ik heb dan ook een conditie van 0.00 . Ik doe dit nogsteeds 2 á 3 keer per dag. Meestal ´s anvonds.

Dagelijkse schema:

5x squasen

10 push up's

40 seconden lang mezelf hoog houden op één hand (links)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één hand (rechts)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één onderarm (links)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één onderarm (rechts)

15 sit-up's

20 scheve sit-up's (10 links en 10 rechts dus)

5x squasen

En over dat eten, ik krijg gewoon niet meer binnen. Al prop ik mijn mond helemaal vol ik krijg het dan gewoon nouwelijks doorgeslikt. Maar ik heb er ook genoeg aan. Ik heb nooit honger en heb altijd genoeg energie.

Wat is 'squasen'? :?

Dat moet squashen zijn. Mijn fout. :$ En squashen is gewoon een duur woord voor hurken. :7 Dus je armen gestrekt voor je uit en dan door je kieën gaan. En dan weer omhoog gaan. Schijt oefening, ik weet het maar ik gebruikt het als warming up en als sluiting.

En over dat eten: niemand is geboren met de mogelijkheid om in één keer 8 x per dag redelijke maaltijden naar binnen te werken. Zoiets moet je ook opbouwen. Daar weet ik een uitstekende manier voor, en daar moet je je ook écht aan houden.

Voor de eerste 5 dagen is het de bedoeling dat je elk uur gaat eten. JA ELK UUR!!! Het is niet zo erg als je denkt. Geen volledige maaltijden elk uur, maar kleine porties van om het even wat.

Voorbeeld:

1 appel, ½ broodje pindakaas, ½ eiwitshake, eiwit-/chocoladereep, een banaan etc. De kwaliteit van deze voeding die je eet in deze periode van 5 dagen is niet zo belangrijk: het gaat erom dat je überhaupt wat eet. Het moet klein genoeg zijn om je maag niet te vullen, zelfs als je nog honger hebt, eet niet.

Laat je maag gewoon worden aan de kleine snack/voeding elk uur. Na de 3de of 4de dag sterf je van de honger, 'smekend' voor die onweerstaanbare snack. Je metabolisme zal zich ook aanpassen aan je nieuwe eetgedrag. In tegenstelling met opsparen van calorieën voor je volgende maaltijd na 4 tot 5 uur (zoals je gewend was), zal het verwachten dat je binnen een korte tijd weer voeding tot je krijgt. Met als gevolg, meer calorieën worden verbrand voor energie, of meer en beter herstel van je training/sportactiviteit. Kan je de mogelijkheden al zien voor de reductie van lichaamsvet? (Ook al denk ik niet dat jij daar erg last van hebt.)

Nadat je je lichaam gewoon hebt laten worden aan de frequente voedingsmomenten, zal je bij jezelf merken dat je bijna constant honger hebt. De logische stap voor de volgende 5 dagen periode, is dat je méér gaat eten bij elke maaltijdsnack. Maar in plaats van elk uur te eten, verspreid je nu de tijd naar elke 90 minuten (1½ uur) of 105 minuten (1 uur 45 min.).

Ga door met dit proces van periodes van 5 dagen tot je elke 2½ tot 3 uur (minimum) een volledige maaltijd eet.

Ik waardeer het echt heel erg dat je dit verteld. Maar mijn ouders zeggen dat dat gewoon verhongeren is en dat vinden ze geen goed idee. (jammergenoeg) Ik denk dat ik maar gewoon wat minder moet gaan eten.

Wat is crunschen mensen?

Dat vraag ik mij ook af.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...