Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Mijn 2 uurtjes in de sportschool zijn wel genoeg. Beetje conditie op pijl houden, ook n beetje krachttrainen.

Ik doe zelf ook al een tijdje aan krachttraining ^_^

Kinderen van tegenwoordig :7

Laat me raden, het heeft te maken met die vetklep uit jouw topic. Wat is je training´s schema? Gewoon uit nieuwsgierigheid. :puh:

Nu weer even serieus. :Y In

youtube filmpje zag ik dat die gast zijn voeten wat hoger neerzet. Wat is het nut hiervan?

Ik heb niet echt een schema, maar in lange tijd ben ik wel gespierde geworden :$

Ook drink ik veel melk, kwark, eieren, witabix ???.

Meestal lees ik op de achterkant van het pak, hoeveel eiwit, voedingstoffen in het product zitten.

Normale training schema in real life.

45 x push ups

6 x optrekken

Hoeveelheid situps is verschillend.

Ik heb ook een eigen manier, handstand tegen de muur en dan opdrukken :7

Elke dag om 6.30 opstaan,7.30 vertrekken 30 km fietsen (gelt voor heen en terug !), wat bij mij beenspier betreft heb ik wel aardig veel.

Voor mezelf vind ik van wel :)

Als ik thuiskom, soms 250 ml melk drinken.

Ik train zelf meer in de avond :*D.

Wie kan er een mooi schema voor me maken :$

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mijn 2 uurtjes in de sportschool zijn wel genoeg. Beetje conditie op pijl houden, ook n beetje krachttrainen.

Ik doe zelf ook al een tijdje aan krachttraining ^_^

Kinderen van tegenwoordig :7

Laat me raden, het heeft te maken met die vetklep uit jouw topic. Wat is je training´s schema? Gewoon uit nieuwsgierigheid. :puh:

Nu weer even serieus. :Y In

youtube filmpje zag ik dat die gast zijn voeten wat hoger neerzet. Wat is het nut hiervan?

Ik heb niet echt een schema, maar in lange tijd ben ik wel gespierde geworden :$

Ook drink ik veel melk, kwark, eieren, witabix ???.

Meestal lees ik op de achterkant van het pak, hoeveel eiwit, voedingstoffen in het product zitten.

Normale training schema in real life.

45 x push ups

6 x optrekken

Hoeveelheid situps is verschillend.

Ik heb ook een eigen manier, handstand tegen de muur en dan opdrukken :7

Elke dag om 6.30 opstaan,7.30 vertrekken 30 km fietsen (gelt voor heen en terug !), wat bij mij beenspier betreft heb ik wel aardig veel.

Voor mezelf vind ik van wel :)

Als ik thuiskom, soms 250 ml melk drinken.

Ik train zelf meer in de avond :*D.

Wie kan er een mooi schema voor me maken :$

Ik zou die sit-up's vervangen door crunshes. Weinig verschil maar je traint je buikspieren veel effectiever!

Link to comment
Delen op andere websites

Nu weer even serieus. :Y In
youtube filmpje zag ik dat die gast zijn voeten wat hoger neerzet. Wat is het nut hiervan?

Bedoel je dat stukje waar hij zijn knieën op de grond zet (en daarbij zijn voeten in de lucht houdt, wat overigens niet eens nodig is)? Dat is ervoor om de push-up makkelijker te maken. Op die manier verminder je namelijk het aantal te tillen lichaamsgewicht. Dus van weinig naar nòg minder :7

Absolute beginners (die nog niet eens één push-up zouden kunnen maken) moeten op hun knieën beginnen.

@ Fuffie: verstandig dat je veel gezonde voedingsmiddelen probeert te eten :tu:

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Mensen,

Ik zoek iets simpels, voor in de ochtend en voor in de avond. Zonder materiaal. Ongeveer een kwartiertje iets doen aan krachttraining en het belangrijkste is wel conditie. Gewoon een halfuur per dag. Zonder materiaal..

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen,

Ik zoek iets simpels, voor in de ochtend en voor in de avond. Zonder materiaal. Ongeveer een kwartiertje iets doen aan krachttraining en het belangrijkste is wel conditie. Gewoon een halfuur per dag. Zonder materiaal..

Crunches en push ups, je weet toch.

Dat is het makkelijkste antwoord denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen,

Ik zoek iets simpels, voor in de ochtend en voor in de avond. Zonder materiaal. Ongeveer een kwartiertje iets doen aan krachttraining en het belangrijkste is wel conditie. Gewoon een halfuur per dag. Zonder materiaal..

Crunches en push ups, je weet toch.

Dat is het makkelijkste antwoord denk ik.

Pusch ups kan ik dus al niet, heb je niet iets meer varieerdend?

Link to comment
Delen op andere websites

Onlangs ben ik naar een opening van een gym geweest in Aalst. Ik heb daar met iemand gesproken die al 23 jaar aan powertraining doet. Die gast eet 8 maal per dag en zit over de 6000 caloriëen. :{

Zo zie je maar weer dat eten enorm belangrijk is. :puh:

Zeker, ik kom ook aan de 5000 kcal per dag ongeveer :puh:

Is ook logisch, want met te weinig kcals gain je gewoon niet. Je moet eten voor je lichaam én voor je spieren. Hoe kun je anders aankomen als je niet eens genoeg voor je eigen lichaam eet? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuwtje:

Volgend jaar word ik waarschijnlijk getraind door een professional bodybuilder, die al vele prijzen heeft gewonnen.

Ook word volgend jaar mijn debuut: Mijn 1e natural wedstrijd! ^_^

Ligt eraan waar het is, anders kom ik ook ! :)

Link to comment
Delen op andere websites

:7

Maar hoe weet je ongeveer hoeveel cal je binnen moet hebben?

2500 Kcal

Ja dat wist ik, maar das enkel als je geen krachttraining doet en als je niet wil bijkomen. :7

dah wist ik ook wel

Maar je vroeg er zelf om vin ik

Link to comment
Delen op andere websites

:7

Maar hoe weet je ongeveer hoeveel cal je binnen moet hebben?

2500 Kcal

Ja dat wist ik, maar das enkel als je geen krachttraining doet en als je niet wil bijkomen. :7

Nee, 2500 kcal is algemeen als gemiddelde genomen voor mannen. Een een gemiddelde wil dus niet zeggen dat jouw onderhoud precies op 2500 calorietjes zit.

Je kunt achter je onderhoud aan calorieën komen door je BMR (Basal Metabolic Rate) te berekenen. Dit is het aantal calorieën dat je lichaam per dag sowieso verbrandt, als je heel de dag niets anders doet dan stilzitten (niet eens opstaan of zo). Dat is dus exclusief je bezigheden. Als je dan wilt aankomen moet je (vanzelfsprekend) boven je onderhoud gaan zitten.

Eenvoudig je energieverbruik berekenen (BMR) + vetverlies voorspellen (Dutchbodybuilding.com)

Link to comment
Delen op andere websites

:7

Maar hoe weet je ongeveer hoeveel cal je binnen moet hebben?

2500 Kcal

Ja dat wist ik, maar das enkel als je geen krachttraining doet en als je niet wil bijkomen. :7

dah wist ik ook wel

Maar je vroeg er zelf om vin ik

Nee, ik vroeg hoeveel kcal je binnen moet krijgen als je aan krachttraining doet...

Aangezien we in een krachttraining topic zitten en na de volgende posts, kon je dat toch wel afleiden..

Onlangs ben ik naar een opening van een gym geweest in Aalst. Ik heb daar met iemand gesproken die al 23 jaar aan powertraining doet. Die gast eet 8 maal per dag en zit over de 6000 caloriëen. :{

Zo zie je maar weer dat eten enorm belangrijk is. :puh:

Zeker, ik kom ook aan de 5000 kcal per dag ongeveer :puh:

Is ook logisch, want met te weinig kcals gain je gewoon niet. Je moet eten voor je lichaam én voor je spieren. Hoe kun je anders aankomen als je niet eens genoeg voor je eigen lichaam eet? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...