Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Een stomme vraag maar kan je ene arm gespierder zijn dan de andere? Want ik doe nu zo´n basis oefening waarbij ik mijn rugtas voldump met stoeptegels en zawre boeken en hem dan als een soort dumbell gebruik door ze per arm op te tillen. Vanaf elleboog helemaal omhoog en dan weer helemaal naar beneden. Mijn bovenarm blijft dus gestrekt naar beneden... Maar anyway, ik merk dat ik meer moeite ehb om na de 10e keer het gewicht te raisen met mijn linker arm dan met mijn rechterarm. Kan dit of is dit gewoon mijn verbeelding?

@ PietjeII. Veel dure namen en vaak herhalen. Ziet eruit als een goed schema. Anders heeft Scooby er ook nog eentje klaarliggen. (geen idee of die voor beginners is, te lui omh helemaal te kijken. :7 )

Scooby´s Killer arm Workout (biceps and triceps)

http://nl.youtube.com/watch?v=UheCchftswc

Update: Ik zie Disturbed weer eens posten. :dans: Komt hij dan misschien toch nog terug?

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

't Is misschien een br33z4h-spiergroep, maar ik heb me toch een intensieve training voor m'n biceps gevonden joh! 8)

Eerst de cable curl: 10-14-10 -> voorvermoeien...

Daarna incline seated dumbell curl: 12-12-10-8-6-6 -> zwaar...

Vervolgens preacher curl: 12-10-8 als superset met rope hammer curl: 15-15-12-10 -> goed laten branden...

Spider curl: 8-8-8

Concentration curl: 10-8-8-6 -> piekcontractie 3 seconden vasthouden!

En om het af te maken: one arm cable: 15-20-30 -> leegpompen.

Ik was er effe mee bezig, maar dan heb je ook wat! :sigaar:

Hm...Een beetje over the top als je het mij vraagt. Je bicep is een kleine spier. Maar het kan werken voor sommige mensen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een stomme vraag maar kan je ene arm gespierder zijn dan de andere? Want ik doe nu zo´n basis oefening waarbij ik mijn rugtas voldump met stoeptegels en zawre boeken en hem dan als een soort dumbell gebruik door ze per arm op te tillen. Vanaf elleboog helemaal omhoog en dan weer helemaal naar beneden. Mijn bovenarm blijft dus gestrekt naar beneden... Maar anyway, ik merk dat ik meer moeite ehb om na de 10e keer het gewicht te raisen met mijn linker arm dan met mijn rechterarm. Kan dit of is dit gewoon mijn verbeelding?

Yep klopt, meestal is de arm waarmee je schrijft sterker en dus wat meer vatbaar voor groei dan je andere arm. Check maar eens foto's van (professionele) bodybuilders die een front double biceps-pose uitvoeren, vrijwel altijd zie je de ene bicep van de minst sterke arm wat minder vol. In mijn geval is mijn linkerarm het minst groot.

Ow en die Scooby is best een sympathieke vent :D Lult tenminste geen bullshit. Alleen damn hé dat fonteintje steeds op de achtergrond, moet er elke keer spontaan van plassen als ik het hoor :7

Hm...Een beetje over the top als je het mij vraagt. Je bicep is een kleine spier. Maar het kan werken voor sommige mensen.

Yep, is ook niet een training die ik elke keer uit zou voeren. Maar volgende week wil ik effe een rustweekje inlassen, dus voor de laatste keer even een erg intensieve training voor elke spiergroep is mijn plan. En wat biceps betreft is dat aardig gelukt. De kramp schiet nu al in m'n arm als ik alleen maar al een theekopje op wil pakken :7 Maar een pomp jongen wajooo! :D:7

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Maar anyway, ik merk dat ik meer moeite ehb om na de 10e keer het gewicht te raisen met mijn linker arm dan met mijn rechterarm. Kan dit of is dit gewoon mijn verbeelding?

Niet zo veel rukken jij!

Of probeer met je linkerarm te doen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Heel veel mensen hebben een iets sterkere rechterkant dan linker kant. Omdat je rechts bent probeert je lichaam natuurlijk meer gewicht met rechts te pakken. Dus als jij bijvoorbeeld een biceps curl met een gewone rechte stang met gewichten doet, wil jouw rechter arm het meeste gewicht tillen. Dat is bij alledaagse dingen die je tilt ook zo. Daarom kan je rechterkant dus iets sterker zijn dan je linker.

Dit effect is niet helemaal weg te krijgen, zoals Pietje II al aangaf. Wat je wel kunt doen is oefeningen met dumbells doen, zoals een biceps curl. Dan tillen je armen onafhankelijk van elkaar, zodat je rechter arm je linker arm niet gaat 'helpen'.

Link to comment
Delen op andere websites

Heel veel mensen hebben een iets sterkere rechterkant dan linker kant. Omdat je rechts bent probeert je lichaam natuurlijk meer gewicht met rechts te pakken. Dus als jij bijvoorbeeld een biceps curl met een gewone rechte stang met gewichten doet, wil jouw rechter arm het meeste gewicht tillen. Dat is bij alledaagse dingen die je tilt ook zo. Daarom kan je rechterkant dus iets sterker zijn dan je linker.

Dit effect is niet helemaal weg te krijgen, zoals Pietje II al aangaf. Wat je wel kunt doen is oefeningen met dumbells doen, zoals een biceps curl. Dan tillen je armen onafhankelijk van elkaar, zodat je rechter arm je linker arm niet gaat 'helpen'.

Of gewoon pallets sorteren, door de ruimtes tussen de planken zoeken je armen een balans van het zware gewicht. Deze methode heeft het meeste baat bij mensen wiens kachel stuk is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een volwassen iemand zei tegen mij dat trainen op jonge leeftijd hartstikke slecht is :7

Nee hè, niet weer dat vre-se-lijke fabeltje. Als nou nog ook maar één iemand aan komt zetten met deze (ongegronde) bewering in dit topic, dan stuur ik de GTAForum-knokploeg op hem af. Gesnopen?

Dus, als iemand weer dat fabeltje naar boven haalt, dan laat je hem het volgende artikeltje zien en laat je 'm vooral kijken onder de kopjes 'Voordelen van vroeg beginnen met trainen' en 'De nadelen en de mythe dat krachttraining slecht zou zijn om te beoefenen': KLIK

Heel veel mensen hebben een iets sterkere rechterkant dan linker kant. Omdat je rechts bent probeert je lichaam natuurlijk meer gewicht met rechts te pakken. Dus als jij bijvoorbeeld een biceps curl met een gewone rechte stang met gewichten doet, wil jouw rechter arm het meeste gewicht tillen. Dat is bij alledaagse dingen die je tilt ook zo. Daarom kan je rechterkant dus iets sterker zijn dan je linker.

Dit effect is niet helemaal weg te krijgen, zoals Pietje II al aangaf. Wat je wel kunt doen is oefeningen met dumbells doen, zoals een biceps curl. Dan tillen je armen onafhankelijk van elkaar, zodat je rechter arm je linker arm niet gaat 'helpen'.

Haha ja klopt, je kan het trouwens ook proberen te verhelpen door met je zwakke arm het aantal herhalingen te bepalen en vervolgens met je sterke arm net zoveel herhalingen te doen (je kunt er dan waarschijnlijk meer, maar dat doe je dan niet). Zo kun je je armen ook laten bijtrekken.

Maar ik heb het nu zo ver gekregen dat mijn linkerarm (van nature m'n zwakkere arm) sterker is dan m'n rechterarm, gek genoeg. Als ik bijvoorbeeld met een gewicht waarmee ik maar net 10 herhalingen kan maken per arm ga curlen, zal mijn rechterarm maar 9 herhalingen halen terwijl mijn linkerarm de 10 haalt. En dat terwijl mijn rechterarm toch weer veel voller is dan mijn linkerarm en ook veel makkelijker groeit.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Een volwassen iemand zei tegen mij dat trainen op jonge leeftijd hartstikke slecht is :7

Nee hè, niet weer dat vre-se-lijke fabeltje. Als nou nog ook maar één iemand aan komt zetten met deze (ongegronde) bewering in dit topic, dan stuur ik de GTAForum-knokploeg op hem af. Gesnopen?

Dus, als iemand weer dat fabeltje naar boven haalt, dan laat je hem het volgende artikeltje zien en laat je 'm vooral kijken onder de kopjes 'Voordelen van vroeg beginnen met trainen' en 'De nadelen en de mythe dat krachttraining slecht zou zijn om te beoefenen': KLIK

Dude, zijn er nog steeds mensen die die lulverhaaltjes nog geloven. Als je jonger bent ontwikkel je sneller, dus je spieren ook. Des te eerder je begint, des te beter!

Link to comment
Delen op andere websites

Het klopt wel dat je niet veel te vroeg moet beginnen, maar dan heb je het echt over een leeftijd van 5 á 6 jaar. Dan kunnen je botten nog niet een te grote spiermassa aan (of zoiets:P) Maar zodra je 10 jaar bent kun je al prima gaan trainen, je traint dan idd sneller ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Gespierde armen en een wasbordje zijn wel sexy. ^_^

Er is meer dan alleen gespierde armen en een sIxp4Ckjuuuuh..

Wat vind je bijvoorbeeld van gespierde benen en een mooie V-rug?

Disturbed? Weet jij hoe je je heup goed kan trainen? Aangezien je die elke dag traint.

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

Gespierde armen en een wasbordje zijn wel sexy. ^_^

Er is meer dan alleen gespierde armen en een sIxp4Ckjuuuuh..

Wat vind je bijvoorbeeld van gespierde benen en een mooie V-rug?

Disturbed? Weet jij hoe je je heup goed kan trainen? Aangezien je die elke dag traint.

Ik train elke dag mijn heup? Niet echt.. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...