Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Men broer van bijna 16 heeft reuze armspieren, buikspieren en een grote borstkas en is geen bodybuilder. Hij heeft die gekweekt van een vaste trainingsschema en de sport "boksen".

Heey Nikita, vraag 'ns aan je broer of ie z'n armen wil opmeten (met een meetlint) en post dan eens hoeveel cm zijn armomtrek is. :)

Hij deed dat als hij van school kwam of 's ochtends en 's avonds. Dus diegenen die willen krachttraining doen, doe het 2 keer per dag met een vaste schema die ongeveer 10 minuten à 30 minuten duurt. Het moet wel een schema zijn die je aankunt! Ik doe ook krachttraining en ik volg de raad van men broer op. Ik wil hier niet de les lezen of stoer doen maar ik zeg gewoon hoe het eigenlijk moet.

Ja, je bent ook breder dan Miek dus ik denk wel dat je een erg goeie krachtsporter bent :$

En ja, god ontopic posten... ik weet niets te vertellen :-( Jowx, vertel eens hoe groot jouw armspieren zijn :$ En ook of je 40 seconden kunt blijven hangen, net als Miek :$

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jowx, vertel eens hoe groot jouw armspieren zijn :$

You can't measure what you don't have..

En ook of je 40 seconden kunt blijven hangen, net als Miek :$

Ik kan wel langer blijven hangen, maar dat doe ik niet graag.. >.<

Een hele tijd terug heb ik er even over nagedacht om er iets aan te doen, maar uiteindelijk heb ik besloten dat ik het links laat liggen. Natuurlijk heeft het zijn voordelen, maar ik heb er op dit moment geen behoefte aan. Sexy ben ik sowieso wel, dus daar is die sixpack niet voor nodig. Tot nu toe heb ik geen extra spierkracht nodig gehad, ik kan me prima redden zo. Ik train wel, maar niet specifiek op het kweken van een spiermassa.. :puh: Sporten vind ik veel leuker dan met gewichtjes in de weer zijn, ik heb mijn handen vol om mijn eigen gewichtje in controle te houden.. En daarnaast vind ik zo'n enorme spiermassa vreselijk om te zien, maar dat zal wel aan mijn verknipte blik op de wereld liggen.. No offence tough..

Link to comment
Delen op andere websites

En daarnaast vind ik zo'n enorme spiermassa vreselijk om te zien, maar dat zal wel aan mijn verknipte blik op de wereld liggen.. No offence tough..

Ja, dat ligt inderdaad aan je verknipte blik... :-(

Maar alles beter dan zo'n platte plank though.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Je zult het niet geloven, maar ik ben ook wat bewuster gaan leven. :clown:

Zo neem ik een appel in plaats van chips wanneer ik honger heb, drink ik meer water in plaats van cola, en doe ik elke dag wat bewegingsoefeningen. Het is ook helemaal niet mijn bedoeling er uit te zien als Schwarzenegger in z'n jonge jaren, maar er mag best wat af. 0_0

Bewerkt: door Silverbyte
Link to comment
Delen op andere websites

Het is ook helemaal niet mijn bedoeling er uit te zien als Schwarzenegger in z'n jonge jaren, maar er mag best wat af. 0_0

Oeh ik zou maar oppassen als ik jou was want als je zo doorgaat ben je binnen 2 maanden al wèl net zo ver als Arnie eruit zag :O :7

Link to comment
Delen op andere websites

dus denk aan je hart.

Pas maar op wat je zegt, zometeen verwacht hij een persoon voor zijn deur die zijn hart besteld heeft :schater:

OT:

Nou dit zijn mijn benen:

benen.png

Nee grapje :7

Ik heb gewoon benen met een (ongeveer) iets minder als 4MM vet ofzo, spieren bij de knie komen er wel doorheen maar voor de rest niet.

Bovenkant zit trouwens haast niks, aan de binnenkant rechts (bij het linkerbeen) en aan de binnenkant links (bij het rechterbeen) zit het juist. Maar gewoon dieet en op het juiste fitnessapparaat stappen?

Bewerkt: door ::: Tha Hawk :::
Link to comment
Delen op andere websites

Dus je benen zijn droog, maar je vindt ze gewoon groot in verhouding met je bovenlichaam? Nou ja, kan. Hoe dan ook, ik kan je vertellen dat je benen echt niet direct gigantisch gaan worden als je ze nu serieus en gericht gaat trainen (ook met een juist voedingspatroon erbij, uiteraard). Eerst zullen ze strak gaan trekken en later zullen ze ook pas echt de ruimte in groeien. Maak je geen zorgen, dat soort dingen heb je heus wel in de hand. Krachttraining pakt over het algemeen alleen maar positief uit op je lichaam, omdat je spieren hun vormen gaan tonen. Niet meteen denken dat je van die lelijke, dikke, logge benen krijgt (integendeel juist).

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat nu weer vlotter nu ik weer m'n schema oppik. Langzaam oefen ik om meer aan te kunnen, neem nu maar dat ik elke week 1 pomp meer doe bij mij set dan anders. Ik bouw langzaam iets op. BV vorige week deed ik per tien, nu doe ik er per elf. Dus nu doe ik 4 x sets van elf, volgende week van twaalf, volgende keer dertien...

Elke week dus ééntje bij. Ik denk dat ik het zo wel zal kunnen iets dergelijks bekomen, na een half jaartje... Ik kna me nu 6 keer optrekken, mijn record, aan een twee-meter hoge tak die tussen twee bomen vastzit. Mijn record met een zware boekentas met boeken doe ik er vier seconden.

Crunches doe ik 40x na elkaar, dus met de benen naar het hoofd hé? Sets doe ik wel eens, neem nu 20 crunches, daarna eens 40 crunches, dat gebeurt allemaal toevallig.

Ten slotte oefen ik nog mijn record voor te blijven hangen: 64 seconden! Ik probeer zoveel mogelijk mijn buikspieren te oefenen en dat moet mij lukken. Hopelijk, toch.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat nu weer vlotter nu ik weer m'n schema oppik. Langzaam oefen ik om meer aan te kunnen, neem nu maar dat ik elke week 1 pomp meer doe bij mij set dan anders. Ik bouw langzaam iets op. BV vorige week deed ik per tien, nu doe ik er per elf. Dus nu doe ik 4 x sets van elf, volgende week van twaalf, volgende keer dertien...

Elke week dus ééntje bij. Ik denk dat ik het zo wel zal kunnen iets dergelijks bekomen, na een half jaartje... Ik kna me nu 6 keer optrekken, mijn record, aan een twee-meter hoge tak die tussen twee bomen vastzit. Mijn record met een zware boekentas met boeken doe ik er vier seconden.

Crunches doe ik 40x na elkaar, dus met de benen naar het hoofd hé? Sets doe ik wel eens, neem nu 20 crunches, daarna eens 40 crunches, dat gebeurt allemaal toevallig.

Ten slotte oefen ik nog mijn record voor te blijven hangen: 64 seconden! Ik probeer zoveel mogelijk mijn buikspieren te oefenen en dat moet mij lukken. Hopelijk, toch.

Maar Miek, het is niet de bedoeling om elke week moeilijker en moeilijker te doen! Je moet niet letten op tijd maar op hoeveel je aan kunt. Dus eigenlijk moet je het jezelf niet zwaar maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat nu weer vlotter nu ik weer m'n schema oppik. Langzaam oefen ik om meer aan te kunnen, neem nu maar dat ik elke week 1 pomp meer doe bij mij set dan anders. Ik bouw langzaam iets op. BV vorige week deed ik per tien, nu doe ik er per elf. Dus nu doe ik 4 x sets van elf, volgende week van twaalf, volgende keer dertien...

Elke week dus ééntje bij. Ik denk dat ik het zo wel zal kunnen iets dergelijks bekomen, na een half jaartje... Ik kna me nu 6 keer optrekken, mijn record, aan een twee-meter hoge tak die tussen twee bomen vastzit. Mijn record met een zware boekentas met boeken doe ik er vier seconden.

Crunches doe ik 40x na elkaar, dus met de benen naar het hoofd hé? Sets doe ik wel eens, neem nu 20 crunches, daarna eens 40 crunches, dat gebeurt allemaal toevallig.

Ten slotte oefen ik nog mijn record voor te blijven hangen: 64 seconden! Ik probeer zoveel mogelijk mijn buikspieren te oefenen en dat moet mij lukken. Hopelijk, toch.

Maar Miek, het is niet de bedoeling om elke week moeilijker en moeilijker te doen! Je moet niet letten op tijd maar op hoeveel je aan kunt. Dus eigenlijk moet je het jezelf niet zwaar maken.

Ik doe met zulke dingen waarmee je je armspieren traint (ik kan niet aan de naam ervan komen), 5kgx50 keer met de rechterhand en de linkerhand. En nog andere oefeningen om bijvoorbeeld buikspieren te trainen en borstspieren. En de borstspieren en brede schouders krijg je door veel met je handen te bewegen: zoals mijn broer doet: De sport "boksen" en bij zijn krachttraining springttouwt hij wel regelmatig.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat nu weer vlotter nu ik weer m'n schema oppik. Langzaam oefen ik om meer aan te kunnen, neem nu maar dat ik elke week 1 pomp meer doe bij mij set dan anders. Ik bouw langzaam iets op. BV vorige week deed ik per tien, nu doe ik er per elf. Dus nu doe ik 4 x sets van elf, volgende week van twaalf, volgende keer dertien...

Elke week dus ééntje bij. Ik denk dat ik het zo wel zal kunnen iets dergelijks bekomen, na een half jaartje... Ik kna me nu 6 keer optrekken, mijn record, aan een twee-meter hoge tak die tussen twee bomen vastzit. Mijn record met een zware boekentas met boeken doe ik er vier seconden.

Crunches doe ik 40x na elkaar, dus met de benen naar het hoofd hé? Sets doe ik wel eens, neem nu 20 crunches, daarna eens 40 crunches, dat gebeurt allemaal toevallig.

Ten slotte oefen ik nog mijn record voor te blijven hangen: 64 seconden! Ik probeer zoveel mogelijk mijn buikspieren te oefenen en dat moet mij lukken. Hopelijk, toch.

Maar Miek, het is niet de bedoeling om elke week moeilijker en moeilijker te doen! Je moet niet letten op tijd maar op hoeveel je aan kunt. Dus eigenlijk moet je het jezelf niet zwaar maken.

Ik doe met zulke dingen waarmee je je armspieren traint (ik kan niet aan de naam ervan komen), 5kgx50 keer met de rechterhand en de linkerhand. En nog andere oefeningen om bijvoorbeeld buikspieren te trainen en borstspieren. En de borstspieren en brede schouders krijg je door veel met je handen te bewegen: zoals mijn broer doet: De sport "boksen" en bij zijn krachttraining springttouwt hij wel regelmatig.

Hm...dan wil ik de omtrek van je broers armen wel weten. De oefeningen die jij doet zijn niet correct. 50 keer met 5 kilo...doe liever 5 keer met 20 kilo dan.

Verder bestaat je lichaam uit meer dan alleen de armen en borst. Probeer je rug eens te trainen ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Hm...dan wil ik de omtrek van je broers armen wel weten.

Daar vroeg ik ook al naar, maar daar kreeg ik vreemd genoeg geen antwoord op rw3w47.gif Ben dan toch wel érrug benieuwd naar die 'gigantische' armpjes van Nikita's broer.

Maar ik ben blij dat we tenminste eens een beescht als Nikita op het forum hebben gekregen. Hoeven we tenminste niet meer naar die macho-praatjes van Disturbed te luisteren.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Dalijk weer lekker de benen trainen, na een weekje rust. Gister de schouders gedaan, en ik voel me echt weer lekker in m'n vel! :tu: Al vind ik mezelf nog lang niet groot genoeg...

Kheb ook last van bigorexia, man :-( Maar wat zou je er nu in vredesnaam aan moeten doen?

Ikzelf ben vandaag pas weer begonnen na een weekje rust. Ik heb daarnet m'n schouders, traps en buik gedaan, en het was weer erg lekker om die spanning te voelen ^_^ Gewoon lekker hardcore zeulen in de gym, dat is waar 't om draait :tu: (en lekkere wijven natuurlijk)

Edit: Welke trut had 'wijven' in 'gasten' veranderd :D

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...