Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Goed Jowx. :tu:

Ik heb gezocht op google naar "dumbbell roeien" maar ik heb alleen maar dingen gezien zoals "Ik doe elke dag dumbbell roeien" enzo. Ik ben echt een hopeloos geval :duh: . Ik weet wel wat "dumbbell" betekent (dat zijn gewichten) maar "dumbbell roeien" helemaal niet.

Dit is dumbbell-roeien (dumbbell bent-over row): KLIK!

En moet ik me optrekken zodat mijn nagels naar mijn kant staan of net andersom?

Beide. Handpalmen naar je toe = meer nadruk op de biceps, handpalmen van je af = meer nadruk op de lats (rug). En ook de wijdtes van hoe je je handen vastgrijpt maakt verschil.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Goed Jowx. :tu:

Ik heb gezocht op google naar "dumbbell roeien" maar ik heb alleen maar dingen gezien zoals "Ik doe elke dag dumbbell roeien" enzo. Ik ben echt een hopeloos geval :duh: . Ik weet wel wat "dumbbell" betekent (dat zijn gewichten) maar "dumbbell roeien" helemaal niet.

Dit is dumbbell-roeien (dumbbell bent-over row): KLIK!

En moet ik me optrekken zodat mijn nagels naar mijn kant staan of net andersom?

Beide. Handpalmen naar je toe = meer nadruk op de biceps, handpalmen van je af = meer nadruk op de lats (rug). En ook de wijdtes van hoe je je handen vastgrijpt maakt verschil.

Bedankt!:)

Maar hoeveel zou ik het moeten doen met 5kg?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn eet schema hard aangepakt, en er staat nu ook meer op. :)

's ochtens een tot twee boterhammen met twee bekers melk.

Tussen de middag twee boterhammen met een halve liter melk.

's avonds een bort groente en vlees.

Voor het slapen gaan een beker melk en koekjes. :eten:

Kwa trainings schema is er niet veel veranderd. Maar ik moet het harder aanpakken want ik zie mijn spieren nog niet echt groeinen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog meer moet afvallen omdat ik mijn ribben nog niet kan zien. Maar dat staat weer in de weg met mijn voedselschema voor mijn spieren en dat gaat voor. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Maar hoeveel zou ik het moeten doen met 5kg?

Gooi die 5 kg gewoon weg, want daar heb je dus geen ruk aan. Dat is net zoiets als proberen door te fietsen met een lekke band: je schiet er geen steek mee op.

Trouwens, ik vind het goed van je dat je éindelijk eens kritisch naar je gewichtentraining bent gaan kijken :tu:

Ik heb mijn eet schema hard aangepakt, en er staat nu ook meer op. :)

's ochtens een tot twee boterhammen met twee bekers melk.

Tussen de middag twee boterhammen met een halve liter melk.

's avonds een bort groente en vlees.

Voor het slapen gaan een beker melk en koekjes. :eten:

Kwa trainings schema is er niet veel veranderd. Maar ik moet het harder aanpakken want ik zie mijn spieren nog niet echt groeinen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog meer moet afvallen omdat ik mijn ribben nog niet kan zien. Maar dat staat weer in de weg met mijn voedselschema voor mijn spieren en dat gaat voor. :Y

Als ik zó weinig zou eten als jij zou ik gewoon afvallen. :7 Volgens mij krijg je nog geen 1000 kcal per dag binnen. Dus: meer eten. Echt. Wel goed van je dat je melk probeert te drinken: hou die er zéker in! Melk is namelijk steroïden voor beginners :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn eet schema hard aangepakt, en er staat nu ook meer op. :)

's ochtens een tot twee boterhammen met twee bekers melk.

Tussen de middag twee boterhammen met een halve liter melk.

's avonds een bort groente en vlees.

Voor het slapen gaan een beker melk en koekjes. :eten:

Kwa trainings schema is er niet veel veranderd. Maar ik moet het harder aanpakken want ik zie mijn spieren nog niet echt groeinen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog meer moet afvallen omdat ik mijn ribben nog niet kan zien. Maar dat staat weer in de weg met mijn voedselschema voor mijn spieren en dat gaat voor. :Y

Als ik zó weinig zou eten als jij zou ik gewoon afvallen. :7 Volgens mij krijg je nog geen 1000 kcal per dag binnen. Dus: meer eten. Echt. Wel goed van je dat je melk probeert te drinken: hou die er zéker in! Melk is namelijk steroïden voor beginners :puh:

Melk is niet alleen gezond en goed voor je, maar ook ongelofelijk lekker. :bier: En waar kan je berekenen wat hoeveel kcal heeft? En hoeveel heb ik ongeveer nodig?

Link to comment
Delen op andere websites

Melk is niet alleen gezond en goed voor je, maar ook ongelofelijk lekker. :bier: En waar kan je berekenen wat hoeveel kcal heeft? En hoeveel heb ik ongeveer nodig?

Begin nu eerst maar gewoon eens met 20 boterhammen op een dag te eten, 4 liter melk per dag te drinken en zo. Van calorieën tellen val je alleen maar af, dus dat heeft geen enkele zin :7

Oh ja, je hoeft niet opeens morgen beginnen met meer te eten, maar bouw het op. Elke week 2 boterhammen extra scheelt alweer, snap je.

En neem voor het ontbijt ook eens Brinta, havermout of iets dergelijks. Eén van de beste ontbijten. En wat eitjes. En smeer op iedere boterham die je tegenkomt pindakaas. Als je hiermee alvast begint, ga je zeker wel aankomen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Melk is niet alleen gezond en goed voor je, maar ook ongelofelijk lekker. :bier: En waar kan je berekenen wat hoeveel kcal heeft? En hoeveel heb ik ongeveer nodig?

Begin nu eerst maar gewoon eens met 20 boterhammen op een dag te eten, 4 liter melk per dag te drinken en zo. Van calorieën tellen val je alleen maar af, dus dat heeft geen enkele zin :7

Vier liter melk? Doet me denken aan de milk challange. :7

Milk challange

http://nl.youtube.com/watch?v=q3Ebd40Gjoc

Oh ja, je hoeft niet opeens morgen beginnen met meer te eten, maar bouw het op. Elke week 2 boterhammen extra scheelt alweer, snap je.

En neem voor het ontbijt ook eens Brinta, havermout of iets dergelijks. Eén van de beste ontbijten. En wat eitjes. En smeer op iedere boterham die je tegenkomt pindakaas. Als je hiermee alvast begint, ga je zeker wel aankomen :Y

Op mijn brood eet ik bijna niks anders dan pindakaas. Maar dat is volgens mij weer slecht omdat je dan te weinig variatie hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

4 liter melk klok je toch zo weg :7 Je hoeft alles ook niet in één keer weg te werken, maar verspreid over de dag hè :puh:

En variatie is inderdaad erg belangrijk. Maar probeer in ieder geval zoveel mogelijk calorietjes naar binnen te werken. Noten bijvoorbeeld bevatten ook veel (goede) calorieën. (Dus geen holle calorieën zoals je die in junkfood vindt.)

Link to comment
Delen op andere websites

4 liter melk klok je toch zo weg :7 Je hoeft alles ook niet in één keer weg te werken, maar verspreid over de dag hè :puh:

En variatie is inderdaad erg belangrijk. Maar probeer in ieder geval zoveel mogelijk calorietjes naar binnen te werken. Noten bijvoorbeeld bevatten ook veel (goede) calorieën. (Dus geen holle calorieën zoals je die in junkfood vindt.)

4 liter melk! :o Ik heb eens gehoord dat je maar twee glazen op een dag mag :7

Link to comment
Delen op andere websites

4 liter melk klok je toch zo weg :7 Je hoeft alles ook niet in één keer weg te werken, maar verspreid over de dag hè :puh:

En variatie is inderdaad erg belangrijk. Maar probeer in ieder geval zoveel mogelijk calorietjes naar binnen te werken. Noten bijvoorbeeld bevatten ook veel (goede) calorieën. (Dus geen holle calorieën zoals je die in junkfood vindt.)

4 liter melk! :o Ik heb eens gehoord dat je maar twee glazen op een dag mag :7

Waarom dan wel?

Bron?

't Is heel simpel. Toen je geboren werd voederde je moeder je met moedermelk en daarmee groeide je van een paar kilo naar tientallen kilo's. Jij wil nu ook groot worden, dus moet je melk drinken.

Imo is melk het beste wat je kunt drinken om te groeien, daar kan geen weightgainer tegenop. Het bevat een zeer compleet aminozuurprofiel, is goedkoop, bevat weinig vet (althans, de magere variant natuurlijk), is makkelijk weg te krijgen en is ook nog eens lekkâh.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik doe nu elke dag

  • 12 keer pompen (4 sets)
  • 40 keer crunchen na elkaar.

Oja, en als ik zou gewichten kopen, van hoeveel koop ik er best?

Je zou het best gewoon iets zoals een ijzeren stok ofzo kopen en zulke ronde platen van verschillende kilo's. Zoals toen je een keer bij mij op bezoek kwam zag je ook zo'n gewicht-ding. Dan kan je de gewicht bijvoorbeeld aanpassen van 7kg naar 8kg enzo als je wil.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik doe nu elke dag

  • 12 keer pompen (4 sets)
  • 40 keer crunchen na elkaar.

Oja, en als ik zou gewichten kopen, van hoeveel koop ik er best?

Van gewichten zou ik 2 dumbells met verstelbare gewichten van 5 tot 25 kilo nemen. Met van die schijven. Zo kan je iedere keer wat meer gewicht kiezen en je spieren sneller en beter laten groeien.

En ontbreken er geen crunshes in jouw schema?

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik doe nu elke dag

  • 12 keer pompen (4 sets)
  • 40 keer crunchen na elkaar.

Oja, en als ik zou gewichten kopen, van hoeveel koop ik er best?

Van gewichten zou ik 2 dumbells met verstelbare gewichten van 5 tot 25 kilo nemen. Met van die schijven. Zo kan je iedere keer wat meer gewicht kiezen en je spieren sneller en beter laten groeien.

En ontbreken er geen crunshes in jouw schema?

Dat bedoelde ik ook maar ik wist gewoon de namen ervan niet. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...