Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Ben deze week voor het eerst naar de sportschool geweest, ga in het vervolg 3 keer per week!

Lijkt me gaaf ^_^

Je bent 13 dus je kan misschien al een baantje krijgen en zo sparen voor bijvoorbeeld Dumbells of voor een abonement op de sportschool als je 16 word. Sportscholen zijn niet gratis weet je...

Daar zijn ouders voor :7

Toch maar ouders :)

Nee, ik denk dat ik voor een baantje ga :tu:

Alleen wat voor baantje, folderwijk valt zoiezo af (bah) !

Lijkt me sterk dat je ouders ook dumbells enzo voor je gaan kopen. Je bent alleen al €160,- kwijt aan 2 dumbells. Als je daar extra gewichten voor wilt hebben moet je daar ook ongeveer nog €75,- bij optellen, en voor een haltern ben je ook al 100 euries kwijt...

Je kan het ook met flessen cola doen.

Naja ik heb een vraagje.

Ik zou graag een ietsje gespierder lichaam willen enzo.

Hoe kan ik hier het beste mee beginnen. In de fitness moet ik 16 zijn om powertraining te doen dus ik moet nog ff wachten. Ik zou ook liever geen extra dingen kopen.

Dus wat kan ik allemaal doen van oefeningen zonder toestellen etc...?

alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Als je spullen voor thuis aan wilt schaffen zou ik sowieso dumbbellstangen kopen waar je zelf gewicht aan kunt bevestigen. Een hele rits dumbbells met verschillende gewichten zou pas écht een godsvermogen kosten en het is nog inefficiënt ook. Vooral (als je een beetje serieus bezig bent) omdat je snel zwaardere gewichten zult pakken en de lichtere dumbbells dus volstrekt waardeloos zullen worden.

Enne... de prijzen verschillen per winkel. Uiteraard. Ik heb hier in mijn kamer een bankje staan + 2 dumbbellstangen + een halterstang + een EZ-stang + een heel zootje gewichten. Flink tijdje terug aangeschaft bij de lokale sportzaak. Was ik geloof ik een euro of 500 aan kwijt (inclusief bankje; die kostte € 310,-). Af en toe gebruik ik het, gewoon voor de lol als een extra setje, maar het echte werk doe ik eigenlijk altijd in de sportschool.

@ Moechy: lees dit topic door, zou ik zeggen! Die vraag die jij nu stelt is al zoveel vaker hier aan bod geweest...

Ow enne... flessen cola? Zelfs Disturbeds piemel weegt nog meer. Niet echt effectief dus.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Ben deze week voor het eerst naar de sportschool geweest, ga in het vervolg 3 keer per week!

Lijkt me gaaf ^_^

Je bent 13 dus je kan misschien al een baantje krijgen en zo sparen voor bijvoorbeeld Dumbells of voor een abonement op de sportschool als je 16 word. Sportscholen zijn niet gratis weet je...

Daar zijn ouders voor :7

Toch maar ouders :)

Nee, ik denk dat ik voor een baantje ga :tu:

Alleen wat voor baantje, folderwijk valt zoiezo af (bah) !

Lijkt me sterk dat je ouders ook dumbells enzo voor je gaan kopen. Je bent alleen al €160,- kwijt aan 2 dumbells. Als je daar extra gewichten voor wilt hebben moet je daar ook ongeveer nog €75,- bij optellen, en voor een haltern ben je ook al 100 euries kwijt...

Je kan het ook met flessen cola doen.

Naja ik heb een vraagje.

Ik zou graag een ietsje gespierder lichaam willen enzo.

Hoe kan ik hier het beste mee beginnen. In de fitness moet ik 16 zijn om powertraining te doen dus ik moet nog ff wachten. Ik zou ook liever geen extra dingen kopen.

Dus wat kan ik allemaal doen van oefeningen zonder toestellen etc...?

alvast bedankt

Ik doe het volgende schema nu al een tijdje en het bevalt me goed. Je hebt er verder niets voor nodig op een tas gevult met stoeptegels, (als de buren even niet kijken kan je die makkenlijk uit hun tuin jatten) bakstenen en zware boeken:

5x squatten met zware tas

15 push up's met zware tas

40 seconden lang mezelf hoog houden op één hand (links)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één hand (rechts)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één onderarm (links)

40 seconden lang mezelf hoog houden op één onderarm (rechts)

15 crunshes

10 crunshes met één been gestrekt (links)

10 crunshes met één been gestrekt (rechts)

5x squatten met zware tas

@ PietjeII. Met of zonder dat bankje?

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

Wat zijn squats en crunches?

Bijde oefeningen zijn hier, meestal met videotut, te vinden. Ik ben op het moment te lui om de oeffeningen appart op te zoeken. Maarja, ik ga nu trainen.

@ PietjeII. Jij was sneller, en nog met filmpjes ook!

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

Maarja, ik ga nu trainen.

In je profiel staat dat je 13 bent, en je gaat 3 keer per week naar sportschool?

En over prijs van dumbells. Niet alle dumbells kosten zo veel. Ik heb lang geleden bij kijkshop voor 30 euro een setje gehaald, 2 x 9 kilo met aanpasbare gewichten. Het hoeft dus neit door te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Maarja, ik ga nu trainen.

In je profiel staat dat je 13 bent, en je gaat 3 keer per week naar sportschool?

En over prijs van dumbells. Niet alle dumbells kosten zo veel. Ik heb lang geleden bij kijkshop voor 30 euro een setje gehaald, 2 x 9 kilo met aanpasbare gewichten. Het hoeft dus neit door te zijn.

Je verwart me waarschijnlijk met MiniShark. Ik kan nog niet naar de sportschool. Daar moet ik 16 voor zijn.

Kijkshop. Daar moet ik dan snel eens heen!

Link to comment
Delen op andere websites

En over prijs van dumbells. Niet alle dumbells kosten zo veel. Ik heb lang geleden bij kijkshop voor 30 euro een setje gehaald, 2 x 9 kilo met aanpasbare gewichten. Het hoeft dus neit door te zijn.

Ja dat klopt wel, maar 9 kilo... daar veeg je je reet mee af joh. Snap je wat ik bedoel?

Link to comment
Delen op andere websites

En over prijs van dumbells. Niet alle dumbells kosten zo veel. Ik heb lang geleden bij kijkshop voor 30 euro een setje gehaald, 2 x 9 kilo met aanpasbare gewichten. Het hoeft dus neit door te zijn.

Ja dat klopt wel, maar 9 kilo... daar veeg je je reet mee af joh. Snap je wat ik bedoel?

Jij wel, maar iemand van 13 zal er goed mee kunnen trainen. Toen ik 13 was kon ik amper dat hele ding optillen. (en als je alle gewichten aan 1 stang hangt dan krijg je iets van 12 kilo maar dan heb je maar 1 dumbell).

En er zijn ook hoop oefeningen die je met dumbell doet waar je minder gewicht nodig hebt (zoals schouders).

Ik vind het een mooi setje tot je naar de sportschool mag, en je kan eventueel altijd nog wat extra gewichtschijven kopen.

Weet niet of je nog steeds bij kijkshop zijn (af en toe zijn ze er dacht ik nog) want ik heb ze al 4 jaar geleden gehaald.

Verder staan op bijv maerktlaats nog goedkoperen (typ dumbells of halters in op marktplaats) maar dan is eht wel zo handig als je er 1 in de buurt vind.

Hier bijvoorbeeld, 2x 18,5 kilo dumbells voor maar 25 euro

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat klopt wel, maar 9 kilo... daar veeg je je reet mee af joh. Snap je wat ik bedoel?

Jij wel, maar iemand van 13 zal er goed mee kunnen trainen. Toen ik 13 was kon ik amper dat hele ding optillen. (en als je alle gewichten aan 1 stang hangt dan krijg je iets van 12 kilo maar dan heb je maar 1 dumbell).

Ik vroeg of je me snapte, maar kennelijk dus niet (:puh:)

Waar het om gaat is dat je de 9 kg, of 15 kg, of 20 kg, zo voorbij bent. En dan? Tja, dan sta je daar een beetje te klooien met een pussyweight. Daarom zeg ik ook dat je beter een lege dumbbell-stang kunt kopen + een paar gewichtschijven (beste dan 2 schijfjes van 1,25 kg, 2 van 2,5 kg, 4 van 5 kg en 2 van 10 kg of zo om mee te beginnen, voor die dumbbells. Op die manier kun je geleidelijk gewicht erbij zetten, en ben je wel ff zoet voor dumbbell-gewichten). Anders blijf je maar geld uitgeven natuurlijk.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

9 kilo is idd niet het meeste, maar 20 kilo voorbij op je 15de? Dat setje op marktplaats dat ik liet zien totaal 47 kilo voor maar 25 euro.

Als hij het voorbij is, dan kan die altijd nog een extra schijfje kopen, en dan doe je de lichtste schijven op de dumbell weg en zet je die zwaardere eraan. Maar zoals ik al zei, ik denk niet dat hij op zen 15de daar te weinig aan heeft. Zeker als je kijkt dat hij thuis traint. Op sportschool gaat het natuurlijk stukje sneller de gewichtopbouw van gewichten.

Link to comment
Delen op andere websites

9 kilo is idd niet het meeste, maar 20 kilo voorbij op je 15de?

Maar waar heb je dan vandaan dat kracht exponentieel toeneemt met wanneer je leeftijd toeneemt? :puh:

Ligt er maar net aan hoe sterk jij bent en hoe snel je vooruit gaat. Ook jij kunt bijvoorbeeld 100 kg benchen hoor, als je er maar voor traint.

Link to comment
Delen op andere websites

't Is misschien een br33z4h-spiergroep, maar ik heb me toch een intensieve training voor m'n biceps gevonden joh! 8)

Eerst de cable curl: 10-14-10 -> voorvermoeien...

Daarna incline seated dumbell curl: 12-12-10-8-6-6 -> zwaar...

Vervolgens preacher curl: 12-10-8 als superset met rope hammer curl: 15-15-12-10 -> goed laten branden...

Spider curl: 8-8-8

Concentration curl: 10-8-8-6 -> piekcontractie 3 seconden vasthouden!

En om het af te maken: one arm cable: 15-20-30 -> leegpompen.

Ik was er effe mee bezig, maar dan heb je ook wat! :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...