Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Dat moet squashen zijn. Mijn fout. :$ En squashen is gewoon een duur woord voor hurken. :7 Dus je armen gestrekt voor je uit en dan door je kieën gaan. En dan weer omhoog gaan. Schijt oefening, ik weet het maar ik gebruikt het als warming up en als sluiting.

Squashen? :7 Squashen is een soort van tennissen... :puh: Volgens mij bedoel je squatten, da's kniebuigen. Maar oké, dat doe je dus gewoon zonder extra gewicht. Ik zou als ik jou was er een sprongsquat van maken. :Y

Ik waardeer het echt heel erg dat je dit verteld. Maar mijn ouders zeggen dat dat gewoon verhongeren is en dat vinden ze geen goed idee. (jammergenoeg) Ik denk dat ik maar gewoon wat minder moet gaan eten.

Huh? Verhongeren? Hoe kan je nou verhongeren als het juist de bedoeling is dat je méér gaat eten?

De manier die ik beschreef zorgt ervoor dat je je lichaam gewoon kunt maken aan het meerdere maaltijden eten per dag. Je zei namelijk dat je eten naar binnen propte totdat je vol zat, maar dat was nog lang niet genoeg. Echter, hoe kun je nou genoeg eten als je gewoonweg niet meer naar binnen krijgt? Daarvoor vertelde ik jou dat handige trucje. Je kunt voor mijn part op je kop gaan staan, maar je zult nevernooit aankomen als je niet genoeg calorieën binnen krijgt. De eerste vijf dagen eet je gewoon elk uur, dus te weinig voedsel zul je nooit binnen krijgen.

Ik begrijp dat je ouders bezorgd zijn, en dat is ook hun goed recht. De bezorgdheid moet echter niet ten koste gaan van jouw (gezonde) doelen. Er bestaan al zoveel misverstanden en verkeerde opvattingen over voeding, aankomen en krachttraining. Daarom hoop ik toch dat je je ouders kunt overtuigen dat deze manier puur gezond is. Het is een trucje dat al talloze keren zijn efficiëntie heeft bewezen onder bodybuilders. (En nee, bodybuilders zijn niet per definitie de gigantisch grote gasten die meedoen aan wedstrijden. Als jij nu aan wilt komen en je lichaam dus wilt veranderen, is dat ook gewoon bodybuilding (de naam zegt het feitelijk ook al).)

Wat is crunschen mensen?

Dat vraag ik mij ook af.

Crunch? Dat is gewoon een buikspieroefening. Lijkt best veel op de sit-up, hoor, alleen is de sit-up niet echt effectief (aangezien je de spanning heel erg op je heupstrekkers legt) en alleen maar slecht voor je wervelkolom is.

Dit is de crunch:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dat moet squashen zijn. Mijn fout. :$ En squashen is gewoon een duur woord voor hurken. :7 Dus je armen gestrekt voor je uit en dan door je kieën gaan. En dan weer omhoog gaan. Schijt oefening, ik weet het maar ik gebruikt het als warming up en als sluiting.

Squashen? :7 Squashen is een soort van tennissen... :puh: Volgens mij bedoel je squatten, da's kniebuigen. Maar oké, dat doe je dus gewoon zonder extra gewicht. Ik zou als ik jou was er een sprongsquat van maken. :Y

Ik vond het al zo raar dat het vernoemd was naar een sport. :puh: Maar kan je een schooltas gevult met veels te zware boeken ook een goed gewicht noemen? Anders kan ik dat ook op andere oefeningen zoals de push-up's toepassen.
Ik waardeer het echt heel erg dat je dit verteld. Maar mijn ouders zeggen dat dat gewoon verhongeren is en dat vinden ze geen goed idee. (jammergenoeg) Ik denk dat ik maar gewoon wat minder moet gaan eten.

Huh? Verhongeren? Hoe kan je nou verhongeren als het juist de bedoeling is dat je méér gaat eten?

De manier die ik beschreef zorgt ervoor dat je je lichaam gewoon kunt maken aan het meerdere maaltijden eten per dag. Je zei namelijk dat je eten naar binnen propte totdat je vol zat, maar dat was nog lang niet genoeg. Echter, hoe kun je nou genoeg eten als je gewoonweg niet meer naar binnen krijgt? Daarvoor vertelde ik jou dat handige trucje. Je kunt voor mijn part op je kop gaan staan, maar je zult nevernooit aankomen als je niet genoeg calorieën binnen krijgt. De eerste vijf dagen eet je gewoon elk uur, dus te weinig voedsel zul je nooit binnen krijgen.

Ik geloof je hoor, mijn ouders hebben alleen hun twijfels. Wat ik overigens erg jammer vind. Ik wil graag mijn conditie omhoog werken (en zo ook mijn cijfers voor gim op school) en in ieder geval iets sterken worden. Maar daar hoort ook inderdaat veel eten bij.
Ik begrijp dat je ouders bezorgd zijn, en dat is ook hun goed recht. De bezorgdheid moet echter niet ten koste gaan van jouw (gezonde) doelen. Er bestaan al zoveel misverstanden en verkeerde opvattingen over voeding, aankomen en krachttraining. Daarom hoop ik toch dat je je ouders kunt overtuigen dat deze manier puur gezond is. Het is een trucje dat al talloze keren zijn efficiëntie heeft bewezen onder bodybuilders. (En nee, bodybuilders zijn niet per definitie de gigantisch grote gasten die meedoen aan wedstrijden. Als jij nu aan wilt komen en je lichaam dus wilt veranderen, is dat ook gewoon bodybuilding (de naam zegt het feitelijk ook al).)

Tot nu toe heb ik mijn ouders nog niet weten te overtuigen. :cry: En er zijn inderdaat veel misverstanden over bodybuilding. Te veel zelfs. En mijn ouders zijn ook tegen bodybuilding. Dus ik doe het min of meer stiekem.

Wat is crunschen mensen?

Dat vraag ik mij ook af.

Crunch? Dat is gewoon een buikspieroefening. Lijkt best veel op de sit-up, hoor, alleen is de sit-up niet echt effectief (aangezien je de spanning heel erg op je heupstrekkers legt) en alleen maar slecht voor je wervelkolom is.

Dit is de crunch:

*filmpje*

Dat ziet er in ieder geval effectiever uit als een sit-up. Ik denk dat ik het ook maar eens in mijn schema ga plaatsen. Is het dan verstandig om dat in plaats van mijn sit-up's te doen of is het verstandiger mijn sit-up's te verlagen naar 5 en dan 15 crunshes toe te voegen?

Ik wil je in ieder geval al bedanken voor al die raad die je me tot nu toe heb gegeven. Dat waardeer ik echt. :tu:_O_

Link to comment
Delen op andere websites

Dat moet squashen zijn. Mijn fout. :$ En squashen is gewoon een duur woord voor hurken. :7 Dus je armen gestrekt voor je uit en dan door je kieën gaan. En dan weer omhoog gaan. Schijt oefening, ik weet het maar ik gebruikt het als warming up en als sluiting.

Squashen? :7 Squashen is een soort van tennissen... :puh: Volgens mij bedoel je squatten, da's kniebuigen. Maar oké, dat doe je dus gewoon zonder extra gewicht. Ik zou als ik jou was er een sprongsquat van maken. :Y

Ik vond het al zo raar dat het vernoemd was naar een sport. :puh: Maar kan je een schooltas gevult met veels te zware boeken ook een goed gewicht noemen? Anders kan ik dat ook op andere oefeningen zoals de push-up's toepassen.

Een rugzak volstouwen met gewichtige dingen is inderdaad een mooi alternatief! En om daarmee je push-ups te verzwaren is inderdaad ook erg goed :tu: Goeie instelling, warrock!

Ik geloof je hoor, mijn ouders hebben alleen hun twijfels. Wat ik overigens erg jammer vind. Ik wil graag mijn conditie omhoog werken (en zo ook mijn cijfers voor gim op school) en in ieder geval iets sterken worden. Maar daar hoort ook inderdaat veel eten bij.

Tja, inderdaad vrij jammer... probeer dan in ieder geval toch maar zoveel mogelijk te eten, als je begrijpt wat ik bedoel. En anders kun je sowieso wel meteen beginnen met het eten van 6 maaltijden per dag (voorlopig even niet meer), maar dan bouw je het geleidelijk aan op. Het duurt alleen wat langer; met het trucje dat ik beschreef kun je je lichaam direct laten wennen aan het meerdere malen eten per dag, snap je. :)

Dus dan probeer je gewoon op de volgende tijden te eten:

Ontbijt

Ochtendtussendoortje

Lunch

Middagtussendoortje

Avondeten

Vlak voor het slapen

Dit is al veel handiger om meer voedsel binnen te krijgen, en het is bovendien nog gezonder ook om op deze manier te eten dan de gebruikelijke drie maaltijden per dag (i.v.m. metabolisme, maar ook omdat je lichaam op deze manier een constante aanvoer van voedingsstoffen krijgt).

Tot nu toe heb ik mijn ouders nog niet weten te overtuigen. :cry: En er zijn inderdaat veel misverstanden over bodybuilding. Te veel zelfs. En mijn ouders zijn ook tegen bodybuilding. Dus ik doe het min of meer stiekem.

Proberen aan te komen in spiermassa is min of meer bodybuilding. Het duurt alleen wel wat jaren om een écht gespierd lichaam te kweken :puh: (Als je al zo gedisciplineerd kunt zijn natuurlijk, en afhankelijk van je doelen.)

Dat ziet er in ieder geval effectiever uit als een sit-up. Ik denk dat ik het ook maar eens in mijn schema ga plaatsen. Is het dan verstandig om dat in plaats van mijn sit-up's te doen of is het verstandiger mijn sit-up's te verlagen naar 5 en dan 15 crunshes toe te voegen?

Ik wil je in ieder geval al bedanken voor al die raad die je me tot nu toe heb gegeven. Dat waardeer ik echt. :tu:_O_

Heey, ik zou die sit-ups sowieso er helemaal uitgooien. Zoals ik al zei heb je helemaal niets aan die oefening, dus zou ik als ik jou was je volledig gaan focussen op de crunch (eventueel met een extra gewichtje op je borst of achter je hoofd). Eigenlijk een iets andere beweging, maar wel zoveel effectiever!

Als je nog een goeie buikspieroefening wilt horen: hangend knie-/beenheffen. Hiervoor hoef je alleen maar met je armen ergens aan te hangen (bijvoorbeeld een stang of zo) en je knieën/benen op te trekken richting je borst. Vervolgens gecontroleerd laten zakken. Je voelt je buikspieren branden!

Link to comment
Delen op andere websites

Een rugzak volstouwen met gewichtige dingen is inderdaad een mooi alternatief! En om daarmee je push-ups te verzwaren is inderdaad ook erg goed :tu: Goeie instelling, warrock!

Oké, dan ga ik dat zeker doen want oefeningen worden effectiever als je gewichten toevoegd.

Ik geloof je hoor, mijn ouders hebben alleen hun twijfels. Wat ik overigens erg jammer vind. Ik wil graag mijn conditie omhoog werken (en zo ook mijn cijfers voor gim op school) en in ieder geval iets sterken worden. Maar daar hoort ook inderdaat veel eten bij.

Tja, inderdaad vrij jammer... probeer dan in ieder geval toch maar zoveel mogelijk te eten, als je begrijpt wat ik bedoel. En anders kun je sowieso wel meteen beginnen met het eten van 6 maaltijden per dag (voorlopig even niet meer), maar dan bouw je het geleidelijk aan op. Het duurt alleen wat langer; met het trucje dat ik beschreef kun je je lichaam direct laten wennen aan het meerdere malen eten per dag, snap je. :)

Dus dan probeer je gewoon op de volgende tijden te eten:

Ontbijt

Ochtendtussendoortje

Lunch

Middagtussendoortje

Avondeten

Vlak voor het slapen

Dit is al veel handiger om meer voedsel binnen te krijgen, en het is bovendien nog gezonder ook om op deze manier te eten dan de gebruikelijke drie maaltijden per dag (i.v.m. metabolisme, maar ook omdat je lichaam op deze manier een constante aanvoer van voedingsstoffen krijgt).

Dat vinden mijn ouders vast wel goed. Of anders valt het teminste niet zo op. 8)

Tot nu toe heb ik mijn ouders nog niet weten te overtuigen. :cry: En er zijn inderdaat veel misverstanden over bodybuilding. Te veel zelfs. En mijn ouders zijn ook tegen bodybuilding. Dus ik doe het min of meer stiekem.

Proberen aan te komen in spiermassa is min of meer bodybuilding. Het duurt alleen wel wat jaren om een écht gespierd lichaam te kweken :puh: (Als je al zo gedisciplineerd kunt zijn natuurlijk, en afhankelijk van je doelen.)

Bodybuilden kost inderdaat vele jaren en vooral op mijn leeftijd gaat het minder hard. Plus het feit dat ik geen geld heb om dure apparaten te kopen en te jong ben voor de sportschool doe ik het met een zware schooltas en veel oefening zo vaak mogenlijk verhalen. (Minstens 2x per dag, dat staat vast)

En mijn doelen? Hier komen ze:

(*) Een betere conditie krijgen

(*) Een begin maken voor later als ik het echte werk mag gaan doen (gewichten, sportschool etc.)

(*) Mijn lichaam op zo veel mogenlijk plekken trainen

(*) Sneller kunnen rennen en opdrukken

Dat was het tot nu toe. Grotere doelen komen later wel. Het punt is nu om zo snel mogenlijk naar dat 'Later' te komen. Dus zo veel mogenlijk trainen om al een goede start te maken.

Dat ziet er in ieder geval effectiever uit als een sit-up. Ik denk dat ik het ook maar eens in mijn schema ga plaatsen. Is het dan verstandig om dat in plaats van mijn sit-up's te doen of is het verstandiger mijn sit-up's te verlagen naar 5 en dan 15 crunshes toe te voegen?

Ik wil je in ieder geval al bedanken voor al die raad die je me tot nu toe heb gegeven. Dat waardeer ik echt. :tu:_O_

Heey, ik zou die sit-ups sowieso er helemaal uitgooien. Zoals ik al zei heb je helemaal niets aan die oefening, dus zou ik als ik jou was je volledig gaan focussen op de crunch (eventueel met een extra gewichtje op je borst of achter je hoofd). Eigenlijk een iets andere beweging, maar wel zoveel effectiever!

Dan verander ik de 15 sit-up's voor 15 crunshes. Ik heb die oefening eens geprobeerd en hij bevalt me wel. Ik moet hiervoor echt mijn spieren spannen en het is voor mijn doen redelijk zwaar. Beter dan sit-up's. Daar kan ik er zo 50 van achter elkaar doen. Met crunshen moet je echt goed je best doen!

Als je nog een goeie buikspieroefening wilt horen: hangend knie-/beenheffen. Hiervoor hoef je alleen maar met je armen ergens aan te hangen (bijvoorbeeld een stang of zo) en je knieën/benen op te trekken richting je borst. Vervolgens gecontroleerd laten zakken. Je voelt je buikspieren branden!

Ik had ook al het idee om optrekken etc. aan mijn schema toe te voegen maar de enigste plek waar dat bij mij kan ik een vierkante balk met splinter en er groeit een bramenstruik over. (die heeft stekels) Ik heb echt heel veel voor over om mijn lichaam optimaal te kunnen trainen maar dat doet me gewoon echt te zeer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had ook al het idee om optrekken etc. aan mijn schema toe te voegen maar de enigste plek waar dat bij mij kan ik een vierkante balk met splinter en er groeit een bramenstruik over. (die heeft stekels) Ik heb echt heel veel voor over om mijn lichaam optimaal te kunnen trainen maar dat doet me gewoon echt te zeer.

Wat is dat nou voor instelling? Je handen moet bloeden als een bezetene wil je progressie maken! Pak dus allerlieft die stekels nog met je blote handpalmen vast ook!

Garpje hoor :7 Nee als die rand vol gevaren zit moet je die ook niet gaan gebruiken natuurlijk :puh: Heb je nergens anders in huis iets waaraan je je eventueel zou kunnen optrekken? Voor mij part het trapgat of zo? (In sommige huizen, zoals bij mij, zit daar een rand waaraan je vast kunt grijpen.)

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je nergens anders in huis iets waaraan je je eventueel zou kunnen optrekken? Voor mij part het trapgat of zo? (In sommige huizen, zoals bij mij, zit daar een rand waaraan je vast kunt grijpen.)

Hee, grappig. dat heb ik ook in mijn huis, dan loop ik s'ochtends de trap af en dan eerst ff zo'n 20 seconden hangen XD

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt vet niet omzetten in spieren, dat is totaal iets anders. Als je teveel vet massa heb (=overgewicht) dan zul je dit eraf moeten trainen met cardio training. Daarna kun je spiermassa aankomen met krachttraining. Het principe van echt bodybuilden is ook zo weinig mogelijk vetmassa en zo veel mogelijk spiermassa.

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuwtje:

Volgend jaar word ik waarschijnlijk getraind door een professional bodybuilder, die al vele prijzen heeft gewonnen.

Ook word volgend jaar mijn debuut: Mijn 1e natural wedstrijd! ^_^

En ik kom je aanmoedigen :D

@ Vegeta: haha dat dat oerstomme fabeltje nog steeds heerst onder het 'volk', zeg... Laatst ook nog, kwam er zo'n meid met een ijzersterk plan naar me toe: als ik nog groter wil worden zou ik eens heel veel vet aan moeten komen, en dat zou ik dan om kunnen zetten in spieren! :tu::7

Dan zou dat mens dus, als zij aan krachttraining zou beginnen, binnen de korste keren een beescht zijn.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vroeg me zomaar af:

Gister middag had ik een beetje haast omdat ik bij het eten thuis moest zijn (:clown: (wie lust er nou houd eten?!)) en toen reed ik dus zo hard als mogelijk, maar dan wel constant. Er was een beetje tegenwind en uiteindelijk heb ik over zo'n 6,5 kilometer 13 tot 14 minuten gedaan. Stel, je doet dit elke dag (niet aan te raden, of je moet zin hebben in doorweekte t-shirtjes :7) train je dan je spieren of je uithoudings vermogen? Of allebei?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vroeg me zomaar af:

Gister middag had ik een beetje haast omdat ik bij het eten thuis moest zijn (:clown: (wie lust er nou houd eten?!)) en toen reed ik dus zo hard als mogelijk, maar dan wel constant. Er was een beetje tegenwind en uiteindelijk heb ik over zo'n 6,5 kilometer 13 tot 14 minuten gedaan. Stel, je doet dit elke dag (niet aan te raden, of je moet zin hebben in doorweekte t-shirtjes :7) train je dan je spieren of je uithoudings vermogen? Of allebei?

Uithoudingsvermogen ja. Je traint de benen met fietsen inderdaad, maar op een andere manier dan bij krachttraining. Wat je bij fietsen (of voetbal o.i.d.) doet is te vergelijken met wat je bij (high intensity) cardio doet: hardlopen, wandelen, joggen, springen etc. Tijdens fietsen ligt er geen halter met extra gewicht in je nek en het aantal herhalingen ligt veel hoger. Om spiermassa te winnen heb je een laag aantal herhalingen nodig en voldoende weerstand. Je traint bij voetbal voornamelijk de slow-twitch spiervezels (type I), terwijl je bij krachttraining voornamelijk de fast-twitch spiervezels (type II) traint. Je raadt het al: het zijn vooral de fast-twitch spiervezels die in volume toenemen en dus belangrijk zijn voor bodybuilders. Fietsen of een andere cardio-training is een goede aanvulling voor de benen (als je het kan combineren, want dit kan erg moeilijk worden als je beide serieus wilt doen) maar het is geen bodybuilding-training en moet dus ook niet op die manier gezien worden. Want volgens mij hoopte je stiekem op knotsen van benen als je dit een tijdje zou gaan doen, nietwaar? :D

Snappie?

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vroeg me zomaar af:

Gister middag had ik een beetje haast omdat ik bij het eten thuis moest zijn (:clown: (wie lust er nou houd eten?!)) en toen reed ik dus zo hard als mogelijk, maar dan wel constant. Er was een beetje tegenwind en uiteindelijk heb ik over zo'n 6,5 kilometer 13 tot 14 minuten gedaan. Stel, je doet dit elke dag (niet aan te raden, of je moet zin hebben in doorweekte t-shirtjes :7) train je dan je spieren of je uithoudings vermogen? Of allebei?

Spier-uithoudingsvermogen, dus je word en lichtelijk gespierd van in je benen, maar niet veel.

ik pomp 's avonds 50 keer achter elkaar, en doe 50 situps (en soms 50 keer squatten).

is dat goed of niet? :D

NEIN! Lees aub het topic door, en vooral de 1e 10 pagina's, daar staat het meeste informatie :tu:

@ hierboven: Ooh god, PietjeII weer met zijn wetenschappelijke beredenering! :D Hou het gewoon kort, en verwijs ze door naar het begin van dit topic man!

Bewerkt: door Disturbed
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...