Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Rob, dacht je ook dat ik dit schema volhield? :7 Het was om uit te proberen. Nou, na de eerste superset was ik al kapot. Ik heb het schema wel afgemaakt, maar dan wel met rust tussen de oefeningen.

@ Warrock: omdat het één van de schema's van Arnie was wil dat nog niet zeggen dat het ook een 'goed' schema voor mij is. Maar ik wilde het gewoon eens uitproberen. Het pakte helemaal niet slecht voor me uit, in ieder geval: ik had een goeie pomp en een voldaan gevoel na de training. Maar de intensiteit was wel een tikkeltje te hoog voor mij. (En dan te bedenken dat Arnold dit schema in een splitschema gebruikte waarbij hij 's ochtends en 's avonds trainde; borst-rug deed hij wel 3 keer per week op deze manier! :cab:)

Wel heb ik nog bij bankdrukken en deadlift wat PR's gemaakt. Deadlift: 6x180 kg :sigaar: Heel de sportschool stond naar mij te kijken toen ik die deed :7

Ik kan wel zien dat jij er verstand van hebt, fitness al een tijdje maar snap niks van die begrippen (PR, deadlift, goeie pomp, superset)?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik kan wel zien dat jij er verstand van hebt, fitness al een tijdje maar snap niks van die begrippen (PR, deadlift, goeie pomp, superset)?

Fitness = oud wijf dat met andere ouwe wijven staat te keten, vervolgens gaat hobbelen op een loopband, effe een paar keer d'r been bijna verrekken op een glute-machine, keten, koffie met suiker en melk drinken. Daar doe ik niet aan :sigaar: Gewoon hardcore beulen in de gym :puh:

PR = Personal Record = persoonlijk record. Spreekt voor zich lijkt me :puh:

Deadlift = grootste massaoefening die je maar hebt. Hij gaat zo (zie afbeelding)

deadlift2.gif

Goeie pomp = bloed dat zich in je spieren verzamelt. Als je bijv. je biceps lekker traint, zwelt ie op omdat er extra bloed naartoe stroomt. Die pomp kan zó groot worden dat het net lijkt alsof de spier door je huid heen gaat klappen :puh: En dat is een heerlijk gevoel.

Superset = combinatie van twee oefeningen zonder rust achter elkaar uitgevoerd. Bijvoorbeeld bankdrukken in supersetstijl met dumbbell flyes. Dan doe je dus bankdrukken-flyes-bankdrukken-flyes-bankdrukken-flyes. Eén van de intensiteitverhogende technieken in de sportschool (ik heb vandaag toevallig nog voor m'n triceps smal bankdrukken in supersetstijl met triceps pressdown gedaan).

Link to comment
Delen op andere websites

Jongens... Ik wil graag ook een beginnetje maken aan krachttraining, ik doe het af en toe wel, maar niet echt serieus.

Nu wil ik aan jullie vragen welke oefeningen het beste zijn voor de volgende spieren:

- Beenspieren (deze vooral)

- Buikspieren

- Armspieren

- Allerlei andere spieren, maar die zijn wat minder genoodzaakt

Het zal wel opdrukken enz zijn, maar ik hoop op het beste omdat hier de meeste kenners zijn. :puh:

Mvg,

Die Soft :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan wel zien dat jij er verstand van hebt, fitness al een tijdje maar snap niks van die begrippen (PR, deadlift, goeie pomp, superset)?

Fitness = oud wijf dat met andere ouwe wijven staat te keten, vervolgens gaat hobbelen op een loopband, effe een paar keer d'r been bijna verrekken op een glute-machine, keten, koffie met suiker en melk drinken. Daar doe ik niet aan :sigaar: Gewoon hardcore beulen in de gym :puh:

PR = Personal Record = persoonlijk record. Spreekt voor zich lijkt me :puh:

Deadlift = grootste massaoefening die je maar hebt. Hij gaat zo (zie afbeelding)

deadlift2.gif

Goeie pomp = bloed dat zich in je spieren verzamelt. Als je bijv. je biceps lekker traint, zwelt ie op omdat er extra bloed naartoe stroomt. Die pomp kan zó groot worden dat het net lijkt alsof de spier door je huid heen gaat klappen :puh: En dat is een heerlijk gevoel.

Superset = combinatie van twee oefeningen zonder rust achter elkaar uitgevoerd. Bijvoorbeeld bankdrukken in supersetstijl met dumbbell flyes. Dan doe je dus bankdrukken-flyes-bankdrukken-flyes-bankdrukken-flyes. Eén van de intensiteitverhogende technieken in de sportschool (ik heb vandaag toevallig nog voor m'n triceps smal bankdrukken in supersetstijl met triceps pressdown gedaan).

Oke, bedankt het wordt al iets duidelijker. Ik ken al die namen echt niet, haha. Wat zijn flyes?

Link to comment
Delen op andere websites

Jongens... Ik wil graag ook een beginnetje maken aan krachttraining, ik doe het af en toe wel, maar niet echt serieus.

Nu wil ik aan jullie vragen welke oefeningen het beste zijn voor de volgende spieren:

- Beenspieren (deze vooral)

- Buikspieren

- Armspieren

- Allerlei andere spieren, maar die zijn wat minder genoodzaakt

Het zal wel opdrukken enz zijn, maar ik hoop op het beste omdat hier de meeste kenners zijn. :puh:

Mvg,

Die Soft :engel:

Benen: squats 'n' milk.

En veel eten!

Oke, bedankt het wordt al iets duidelijker. Ik ken al die namen echt niet, haha. Wat zijn flyes?

Check http://exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Jongens... Ik wil graag ook een beginnetje maken aan krachttraining, ik doe het af en toe wel, maar niet echt serieus.

Nu wil ik aan jullie vragen welke oefeningen het beste zijn voor de volgende spieren:

- Beenspieren (deze vooral)

- Buikspieren

- Armspieren

- Allerlei andere spieren, maar die zijn wat minder genoodzaakt

Het zal wel opdrukken enz zijn, maar ik hoop op het beste omdat hier de meeste kenners zijn. :puh:

Mvg,

Die Soft :engel:

Benen: squats 'n' milk.

En veel eten!

Bedankt voor je reactie, maar kan je me ook vertellen wat die oefening inhoud? :puh:

Ik ken voor de beenspieren wel een oefening dat je zo lang mogelijk tegen een muur aan moet zitten, met beide benen op de grond.. Op een gegeven moment ga je er last van krijgen. Is dat een goede oefening om snel spieren te krijgen?

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie, maar kan je me ook vertellen wat die oefening inhoud? :puh:

http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html > Dit is de squat. Dat is de koning der beenoefeningen.

En milk betekent melk, en dat moet je veel gaan drinken :puh:

Maar je kunt ook nog lunges gaan doen, ook een heel goeie :)

Ik ken voor de beenspieren wel een oefening dat je zo lang mogelijk tegen een muur aan moet zitten, met beide benen op de grond.. Op een gegeven moment ga je er last van krijgen. Is dat een goede oefening om snel spieren te krijgen?

Nee :puh:

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Ik fitness graag, al zie je er niet veel van... Ben helemaal niet schriel maar ook niet echt gespierd. Vooral mijn armen. Terwijl ik toch bijna elke dag met een Dumbell train (thuis) en ook best vaak naar de sportschool ga. Maar soms ga ik in één week 6 x, en dan weer twee weken niet. Slecht, ik weet het (!). Maar soms komt het gewoon zo uit als je het druk hebt met school/werk

fijn om te weten :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie, maar kan je me ook vertellen wat die oefening inhoud? :puh:

http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html > Dit is de squat. Dat is de koning der beenoefeningen.

En milk betekent melk, en dat moet je veel gaan drinken :puh:

Maar je kunt ook nog lunges gaan doen, ook een heel goeie :)

Ik ken voor de beenspieren wel een oefening dat je zo lang mogelijk tegen een muur aan moet zitten, met beide benen op de grond.. Op een gegeven moment ga je er last van krijgen. Is dat een goede oefening om snel spieren te krijgen?

Nee :puh:

Ehm.. Ik heb geen gewichten tot mijn beschikking, ik doe het gewoon thuis. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ehm.. Ik heb geen gewichten tot mijn beschikking, ik doe het gewoon thuis. :)

Ik heb ook dat probleem. Weet iemand hoe ik goed mijn armspieren/buikspieren en borstspieren kan trainen? Ik heb geen gewichten tot mijn beschikking jammergenoeg :N. Ik doe al 3x per week 5 uur judo maar ik merk dat dat niet meer genoeg is. Ik ben dus al boven gemiddeld van mijn leeftijd maar ik zou graag iets meer willen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ehm.. Ik heb geen gewichten tot mijn beschikking, ik doe het gewoon thuis. :)

Ik heb ook dat probleem. Weet iemand hoe ik goed mijn armspieren/buikspieren en borstspieren kan trainen? Ik heb geen gewichten tot mijn beschikking jammergenoeg :N. Ik doe al 3x per week 5 uur judo maar ik merk dat dat niet meer genoeg is. Ik ben dus al boven gemiddeld van mijn leeftijd maar ik zou graag iets meer willen.

Judo heeft niks te maken met krachttraining. Net zoiets als ´ik fiets elke dag 5 km naar school, dus ik heb gespierde benen´.

Armen: Dumbell raise. Kan ook zonder dumbell, gewoon een tas vol dumpen met stoeptegels en bakstenen. (makkelijk van de buren te jatten als ze even niet thuis zijn) Push up's behoren ook tot een goed schema.

Buikspieren: Crunshen, crunshen en nog eens crunshen. Rechte crunch, crunch met een been gestrekt, het moet allemaal, en veel.

Link to comment
Delen op andere websites

Judo heeft niks te maken met krachttraining. Net zoiets als ´ik fiets elke dag 5 km naar school, dus ik heb gespierde benen´.

Nou, als je ziet wat ik moet doen voor warming up en de hele les, daar ga je wel even van zweten. Verder bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, als je ziet wat ik moet doen voor warming up en de hele les, daar ga je wel even van zweten. Verder bedankt.

Zweten heeft óók niks met krachttrainen te maken. Je spieren moeten spannen en vol laten pompen met bloed. Meestal zie je ook na je training de bloedvaten flink opzwellen. Dat geeft een heerlijk gevoel en het ziet er stoer uit. :Y Maar ik krijg toch standaart al een trots gevoel als ik mijn spieren train.

>>> Door Jowx: Kap met z'n allen eens met die @$#*&!@ quote-piramides!!<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even jullie advies nodig..

Ik ben daarnet wezen kijken naar gewichten.. Nou heb ik gezien dat je voor je armen van die gewichten kan kopen zonder extra gewicht eraan, dus gewoon een botvormige stokjes met een gewicht van 1 kg, 2 kg of 3 kg.. Nou is die 1kg veel en veel ste licht, maar helaas lagen er alleen twee voorbeelden van een 1 kg, als ik die twee stokken van 1kg in een hand neem, blijkt ook 2 kg wel erg licht te zijn. Komt dat omdat ik het verdeel over twee stukken of kan ik beter de 3 kg kopen?

Ook kan ik een set kopen met een lange staaf waaraan je die gewichten kan ophangen (niet de allerlangste staaf, maar gewoon om omhoog te houden ofzo) Daar zitten twee gewichten van 1,25 kg bij en een gewicht van 2,5 kg. Die staaf is al 2,5 kg. Er zitten ook nog wat meer zooi bij, maar dat is niet zo heel belangrijk. Ik denk dat deze doos wel goed is om te kopen, maar wat geven jullie als advies?

Even voor de duidelijkheid: Ik ben pas net begonnen met krachttraining.. Dus echt grote spieren heb ik nog niet.

Met vriendelijke groet,

Die Soft :engel:

Bewerkt: door Die Hard
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...