Jump to content

Abortus

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben volledig voor arbortus. Omdat als iemand sex heeft gehad, gewoon met condoom of iets dergelijks, en daarbij word een kind verwekt, zonder dat zij dit allebei willen, vind ik dat er een mogelijkheid moet bestaan om het kind weg te laten halen. Want, de moeder (en vader) van het kind zullen geen normaal leven kunnen hebben voor die leeftijd.

Ook als je jezelf gaat bedenken wat voor leven het kind zou hebben als het geboren zou worden. Waarschijnlijk word het door tekort aan geld tekort gedaan, en zal niet opgevoed worden zoals dat zou moeten, en zal het later misschien alsnog een probleemkind worden.

Om die reden ben ik dus voor abortus.

Greetz,

Black Force

• Reacties 197
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Jay;

28

• gammie_

24

• Sandra

16

• Sa_bulldog

8

Geplaatst:
Ik ben TEGEN Abortus.

Je kan een Zielloos Kind Toch niet zomaar 'Vermoorden'?

Het kind Dat 'het' heeft gedaan zou eerst na moeten denken:

'Wil ik een Kind?'

Wie zegt dat dat altijd het geval is bij abortus?

Stel je krijgt te horen dat je kind altijd pijn zal hebben wanneer hij geboren wordt en vroeg zal sterven met veel afwijkingen.

Vind jij dan dat dit kind moet lijden omdat je geen abortus mag plegen?

Ik in ieder geval niet.

Maar als het kind gezond is vind ik dat er geen abortus mag. ^_^

Geplaatst:

Ben trouwens voor abortus,stel nou voor dat je ongewenst wordt verkracht.

Dat zou je toch ook niet willen dat je dan een kind krijgt of niet soms ?

Geplaatst:

Ik ben voor/tegen. Het mag van mij wel zolang het hartje nog niet klopt. Als dat wel gebeurt vind ik niet dat dat mag. Eigen schuld dikke bult.

Geplaatst:
Dat zeg ik ook, in Afrika kan ik abortus nog begrijpen maar in een land als Nederland totaal niet. Het is echt niet zo dat het kind elke week in een ander pleeggezin zit. Dat is het beeld dat je van de media krijgt voorgeschoteld. Er zijn zoveel kinderen die naar een pleeggezin gaan vanaf de geboorte en er weggaan tegen de 18 jaar. Je krijgt zoveel kansen in Nederland, we moeten die gewoon gebruiken. Omdat sommige kinderen steeds naar een ander pleeggezin gaan moeten we abortus maar doen. Het kind zal niet altijd de jeugd hebben van andere kinderen van zijn leeftijd maar vaak verloopt zo een proces soepel. Ik vind de instelling: "laat ik maar abortus doen, wie weet komt mijn kind in 15 verschillende pleeggezinnen." echt belachelijk. Er word te makkelijk voor een oplossing gezocht door abortus te doen. Soms moet je net iets verder gaan dan een naald in je buik.

Als jij je kind graag in een pleeggezin ziet moet je het zelf maar weten maar ik stel abortus voorop.

Daarnaast breng je het feit dat abortus een relatief simpele oplossing is naar voren als een argument tegen abortus, ik zou het juist een argument voor abortus noemen. Wat maakt het uit dat het de simpelste oplossing is? Liever een simpele abortus dan het gezeik met pleeggezinnen, tehuizen en de rest van die onzin.

Geplaatst:
Als jij je kind graag in een pleeggezin ziet moet je het zelf maar weten maar ik stel abortus voorop.

Daarnaast breng je het feit dat abortus een relatief simpele oplossing is naar voren als een argument tegen abortus, ik zou het juist een argument voor abortus noemen. Wat maakt het uit dat het de simpelste oplossing is? Liever een simpele abortus dan het gezeik met pleeggezinnen, tehuizen en de rest van die onzin.

Je denkt wel erg makkelijk over abortus. Ik vind dat het niet iets moet worden wat je zo even doet.

Ik denk dat een regeling van maximaal 1 abortus, misschien 2 per vrouw wel goed zou zijn, tenzij er sprake is van verkrachting.

Geplaatst:

Ik ben voor abortus:

Ik ben zelf ook zwanger geweest.

Ik was toen net 18 jaar. (maart/april 2007)

Ik slik al vanaf mn 14e de pil en had er nooit problemen mee gehad.

Ik heb hem ook nog nooit vergeten te slikken.

Toch is het vorig jaar mis gegaan.

(Ook de pil is niet 100% betrouwbaar).

Toen ik me misselijk voelde en het na een paar dagen nog niet over was, hebben ik een zwangerschaps test gedaan, en resultaat was dus dat ik zwanger was.

Ik had er lang over na moeten denken of ik het kind wel of niet wilde houden.

Aan de ene kant was is eerst ook tegen abortus, maar als je zelf eenmaal in die positie staat, denk je toch wel anders.

Ik was net 18, zat nog op school, ik zat destijds zelf nog met gezondheids problemen.

Ik was echt nog niet toe aan een kind.

Mijn vriend (waar ik toen net een jaar verkering mee had) was het met me eens en stond 100% achter me en heb ik het laten weg halen.

Ik vind dat als de moeder of vader nog niet in staat is voor een kind te zorgen. (Of het nou door (jonge) leeftijd of gezondheid komt) ze het weg mogen halen.

Een kind is pas levensvatbaar vanaf ongeveer de 26e week. (6 a 7 maanden)

Een abortus mag niet meer worden uitgevoerd na 24 weken zwangerschap. (dat is een wet)

Maar veel artsen doen het al niet meer na 22 weken.

Geplaatst:

Wel apart Sandra, maar heb je er niet over nagedacht om het kind te laten adopteren en dat je later wel kennis met hem zou maken als je daar toe in staat was? En heb je er spijt van of denk je nog elke dag aan het kind?

Geplaatst:
Wel apart Sandra, maar heb je er niet over nagedacht om het kind te laten adopteren en dat je later wel kennis met hem zou maken als je daar toe in staat was? En heb je er spijt van of denk je nog elke dag aan het kind?

Ik heb toen over allerlei mogelijkheden gedacht.

Maar een zwangerschap valt niet mee, een bevalling al helemaal niet.

Daarnaast ben ik bang, dat als ik het kind zou laten adopteren, het later ga missen en er spijt van ga krijgen dat ik hem/haar had afgestaan.

Als ik het wel zou hebben gehouden, zou mijn hele jeugd naar de kl*ten zijn gegaan.

Mijn moeder is ervaringsdeskundige wat dat betreft, want ze was zelf 16 toen ze mijn broer kreeg en 18 toen ze mij en mn tweelingzusje kreeg.

In die tijd was het nog niet zo'n ramp (kinderen op jonge leeftijd) toen ging ze niet uit enzo. Voor de jeugd van tegenwoordig is dat gewoon een must :puh: en dat wil ik ook niet missen.

Ze vond dat dat ik er er heel goed over na moest denken maar zou 100% achter mijn keuze staan.

Toen ze zwanger raakte van mijn broer, was dat een ongelukje, toen ze mij maakten, was dat een bewuste keuze van mijn ouders, omdat ze graag nog een kind wilden.

Toen ik zwanger raakte was dat geen bewuste keuze, het was een ongeluk.

Geplaatst:

Ik ben absoluut voor abortus. Waarom?

Stel: Een meisje van 15 wordt verkracht. Ze heeft noch het kapitaal, noch de ervaring om een baby te verzorgen.

Wat moet ze dan doen? De baby houden?

Stel: Een moeder heeft een besmettelijke ziekte. Ze gaat een baby krijgen. De baby zal zijn/haar hele leven invalide zijn en pijn lijden. Wat doet ze dan?

Stel: Een meisje in Iran krijgt een baby buiten het huwelijk om. Ze zal dan gestenigd worden? Wat moet ze dan?

Zoals je ziet, al 3 redenen.

Geplaatst: (bewerkt)
Ik ben absoluut voor abortus. Waarom?

Stel: Een meisje van 15 wordt verkracht. Ze heeft noch het kapitaal, noch de ervaring om een baby te verzorgen.

Wat moet ze dan doen? De baby houden?

Stel: Een moeder heeft een besmettelijke ziekte. Ze gaat een baby krijgen. De baby zal zijn/haar hele leven invalide zijn en pijn lijden. Wat doet ze dan?

Stel: Een meisje in Iran krijgt een baby buiten het huwelijk om. Ze zal dan gestenigd worden? Wat moet ze dan?

Zoals je ziet, al 3 redenen.

Ik ben het daar helemaal mee eens, en zie het verhaal van Sandra, anticonceptiemiddelen zijn nooit voor de 100% betrouwbaar en dat geld dus ook voor de pil blijkbaar. Stel het condoom scheurt of dat met de pil blijkt in ene niet goed gewerkt te hebben, dan kan je daar als vrouw/meisje dus helemaal niks aan doen. Ik vind dat je abortus niet kan verbieden, want er zijn genoeg goeie redennen te bedenken waarvoor abortus dus een veel betere oplossing is. Als Abortus verboden zou worden, moet je nagaan wat er dan gebeurd, een toename van jonge moeders, een kindje is niet alleen een nieuw leven maar er komt zoveel meer bij kijken, geld studie school!

Ik vind dat ieder kind recht heeft op een gezond bestaan een goeie en liefdevolle omgeving. Je zou maar te horen krijgen van je stiefouders/adoptieouders dat zijn biologische ouders nooit heeft gekend en het kind in hun tienerjaren niet hebben kunnen opvoeden! Ik vind dat vrouwen/meisjes het recht moeten hebben over hun eigen lichaam ''baas in eigen buik toch?!''

Pas na 2 maanden begint het pas als een mensje te groeien, dus de eerste weken is het niet meer dan cellen. Ik vind dat je dan echt niet over moord kan praten, want het heeft nog niks weg van een levend wezen, beter zo dan dat je toekomst naar de maan gaat of dat het kind steeds heen en weer moet voor een pleeggezin.

Bewerkt: door Global
Geplaatst:
Ik vind dat ieder kind recht heeft op een gezond bestaan een goeie en liefdevolle omgeving. Je zou maar te horen krijgen van je stiefouders/adoptieouders dat zijn biologische ouders nooit heeft gekend en het kind in hun tienerjaren niet hebben kunnen opvoeden!

Om deze reden als argument te gebruiken vind ik belachelijk. Kinderen die geadopteerd worden door een stel adoptieouders hebben het net zo goed als kinderen met biologische ouders. Het kan natuurlijk pijn doen als je te horen krijgt dat het niet je echte ouders zijn of dat je echte ouders je niet hebben kunnen opvoeden. Dat betekent nog niet dat ze geen liefdevolle omgeving hebben. Ik kan je echt verzekeren dat adoptieouders net zo veel liefde proberen te schenken als biologische ouders. Sterker nog, soms geven ze zelfs meer liefde dan biologische ouders.

Als je kinderen wilt adopteren volgt er eerst een groot proces. Ze gaan je verleden na, kijken hoe de leefomstandigheden zijn en doen verschillende controles om te kijken hoe het er aan toe gaat met het geadopteerde kind en haar/zijn ouders.

Geplaatst: (bewerkt)
Om deze reden als argument te gebruiken vind ik belachelijk. Kinderen die geadopteerd worden door een stel adoptieouders hebben het net zo goed als kinderen met biologische ouders. Het kan natuurlijk pijn doen als je te horen krijgt dat het niet je echte ouders zijn of dat je echte ouders je niet hebben kunnen opvoeden. Dat betekent nog niet dat ze geen liefdevolle omgeving hebben. Ik kan je echt verzekeren dat adoptieouders net zo veel liefde proberen te schenken als biologische ouders. Sterker nog, soms geven ze zelfs meer liefde dan biologische ouders.

Hoor jij mij zeggen dat adoptie ouders het kind geen liefde kan schenken? Of je begrijpt mij verkeerd, ik probeer juist duidelijk te maken, zoals jij al verwoord: Het kan pijn doen als je opeens te horen krijgt dat het je echte ouders niet zijn.

Ik vind dat sommigen te makkelijk denken, dat tieners maar het kind gedwongen moeten baren om vervolgens af te staan wegens hun eigen toekomst, geld enz. Alsof het altijd hun eigen schuld is.

De zwangerschap alleen al brengt een hoop ongemakken met zich mee, je word als meisje vreemd aangekeken op school, over je geroddeld enz, de laatste maanden kun je niet eens meer naar school en misselijkheid en al die andere kwalen waardoor je misschien wel belangrijke periode's van je studie/school tijd mist. Dan kan je zo'n meisje toch niet verbieden dat ze geen abortus mag ondergaan? En dat vind ik juist gelden voor die gene die anticonceptiemiddelen hebben gebruikt.

Ik vind gewoon dat je recht hebt om je eigen keuzes in dit leven te maken, het is tenslotte jou leven en lichaam, en nee die celletjes doe je er echt geen pijn mee...

En ik geloof best dat pleeggezinnen juist heel goed voor het kind kunne zorgen en de aandacht en opvoeding geven die het nodig heeft, maar als er geen pleeggezinnen over zijn, doordat er vaak kinderen moeten worden afgestaan, dan is dat ook niet alles voor het kindje...

Bewerkt: door Global
Geplaatst:

ik vind dat abortus moet kunnen mede door het feit dat op het moment dat abortus uitgevoerd word het nog niet een kind te noemen is. vanaf het moment dat het wel een kind mag heten is het in nederland gewoon weg verboden. dus alles dat voor die tijd uitgevoerd word vind ik prima. bedenk wel dat als een tiener ongewenst zwanger raakt en abortus niet zo mogen de jeugd van de moeder en of de vader volledig zal veranderen. dit kan natuurlijk ook positief uit pakken maar in vele gevallen pakt dit negatief uit

kortom alle argumenten met het feit dat het niet mensenlijk is om te doen vind ik onzin door boven genoemde reden.

Geplaatst:

Ik vind dat abortus moet kunnen. Maar dan alleen als je verkracht bent. Want de kans dat een anticonceptiemiddel faalt is waarschijnlijk net zo groot als de kans als dat je 10.000.000 euro wint in de loterij.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...