Phoenyxar Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Leuk dat je het helemaal hebt gelezen Maar wat vinden jullie van de straf van Alsonso? Ik vind 'm echt zwaar overdreven. Alleen omdat er een wiel afvloog, volgende race een schorsing voor het hele Renault team. Ze zijn echt gek geworden bij de FIA, en die Ecclestone al helemaal. Het enigste wat ze willen, is geld verdienen. Zo gaat de lol er toch ook af? Ik snap ze echt niet. Het zou mij niks verbazen als alle teams in de zomerstop rond de tafel gaan en dan gaan praten over hoe het zit. Want dit is echt onacceptabel. De lol is er al jaren af, het is naar mijn mening ietsje TE serieus geworden, dezelfde motor is trouwens gewoon dat iedereen zich gaat concentreren op ontwikkeling van aërodynamica die dan in de toekomst naar mogelijk op productie-wagens kunnen worden toegepast. Reageren
Thundercover Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Sinds de straf voor Mark Webber is de FIA de weg kwijt met dingen die gewoon bij autoracen horen. Gelukkig kwam Raikkonen er zonder straf af, anders had de FIA zich (opnieuw) belachelijk gemaakt. Overigens ben ik het eens met de schorsing van Renault. Een week geleden is nog iemand omgekomen door een los wiel. Die wielen moeten volgens de regels ook vast zitten, zodat ze niet alle kanten op kunnen vliegen (waardoor vroeger toeschouwers en marshalls nog wel eens om het leven kwamen). De teamleiding van Renault had aan Alonso moeten vertellen dat hij geen lekke band had, maar een losse wheel fairing doordat de crewleden rechtsvoor nog niet klaar waren. Renault heeft de coureurs in gevaar gebracht, dus een schorsing is in mijn ogen terecht. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Sinds de straf voor Mark Webber is de FIA de weg kwijt met dingen die gewoon bij autoracen horen. Gelukkig kwam Raikkonen er zonder straf af, anders had de FIA zich (opnieuw) belachelijk gemaakt.Overigens ben ik het eens met de schorsing van Renault. Een week geleden is nog iemand omgekomen door een los wiel. Die wielen moeten volgens de regels ook vast zitten, zodat ze niet alle kanten op kunnen vliegen (waardoor vroeger toeschouwers en marshalls nog wel eens om het leven kwamen). De teamleiding van Renault had aan Alonso moeten vertellen dat hij geen lekke band had, maar een losse wheel fairing doordat de crewleden rechtsvoor nog niet klaar waren. Renault heeft de coureurs in gevaar gebracht, dus een schorsing is in mijn ogen terecht. Ik ben het wel eens met het feit dat het wiel niet los mag zitten, daar zijn al vele personen mee omgekomen, maar dan gestraft worden door een weekend niet mee te mogen doen? Meestal zou je van de FIA geoon verwacgten dat ze er weer een enorme geldboete opgooien, even als herinnering: vond ik het wel grappig, Alonso heeft 2 jaar geleden hetzelfde voorgehad, weer een wiel los . Reageren
Thundercover Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 even als herinnering: vond ik het wel grappig, Alonso heeft 2 jaar geleden hetzelfde voorgehad,weer een wiel los . Ja, dat was inderdaad ook op de Hungaroring, in 2006. En met Heidfeld in Spanje, 2007. Bij mijn weten zijn er toen een straffen uitgedeeld, maar zoals we al weten is de FIA alles behalve rechtlijnig. Maar ik blijf toch achter de straf staan, aangezien de teamleiding had moeten weten dat het wiel los kon schieten en dat niet duidelijk aan Alonso heeft laten weten. Reageren
Gijsso Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Jij zegt dat het wiel altijd vast moet zitten aan de auto. Dat klopt ook, dat is als de ophanging los gaat, dan bungelt het wiel aan een ijzerdraadje, maar omdat het wiel niet eens vast zat aan de naaf, kon het ook niet vast zitten aan het ijzerdraadje. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Jij zegt dat het wiel altijd vast moet zitten aan de auto. Dat klopt ook, dat is als de ophanging los gaat, dan bungelt het wiel aan een ijzerdraadje, maar omdat het wiel niet eens vast zat aan de naaf, kon het ook niet vast zitten aan het ijzerdraadje. Die 'lollypop-man' of monteur zullen met veel kans ontslagen worden, als ze zoiets hebben veroorzaakt voor Renault . Reageren
Thundercover Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 @ GTAGijsso: Ja, daar heb je gelijk in. Ik weet niet exact hoe die verbinding in elkaar zit, maar dan blijft het feit dat de teamleiding Alonso had moeten zeggen dat het geen lekke band was (dat was duidelijk te zien), terwijl Alonso dat wel over de boordradio riep. @ Hearv94: De man vooraan zat al met z'n hand omhoog, terwijl een ander nog met de wheel fairing bezig was. Zij waren dus nog niet klaar, maar zaten wel met hun hand omhoog. De lollipopman telt vier handen en wacht tot de slang eruit is, dus hij is in mijn ogen niet fout. Reageren
Gijsso Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Dan vind ik dat ze het team dan een geldboete op moeten leggen. En het rare is, is dat Brawn GP helemaal niks krijgt. Dan kun je wel zeggen dat het een fout was met een onderdeel, maar dat is dat toch gevaarlijk? Dat ding had net zo goed in het publiek kunnen vliegen. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Dan vind ik dat ze het team dan een geldboete op moeten leggen. En het rare is, is dat Brawn GP helemaal niks krijgt. Dan kun je wel zeggen dat het een fout was met een onderdeel, maar dat is dat toch gevaarlijk? Dat ding had net zo goed in het publiek kunnen vliegen. Renault wist van de fout en informeerde Alonso er niet juist over, Brawn GP wist het hoogst waarschijnlijk niet tot de veer er af schoot. Reageren
Gijsso Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Maar dan hebben ze het onderdeel niet voldoende getest of het zou werken of niet. Of zie ik dat nou verkeerd? Ze kunnen het zo onder elke omstandigheden in de fabriek testen. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Maar dan hebben ze het onderdeel niet voldoende getest of het zou werken of niet. Of zie ik dat nou verkeerd? Ze kunnen het zo onder elke omstandigheden in de fabriek testen. Ze hebben het test verbod hé, en ze zijn nu aan het onderzoeken wat er precies gebeurde. Mogelijk krijgen ze als nog een straf. Reageren
TahR78 Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 (bewerkt) Leuk dat je het helemaal hebt gelezen Maar wat vinden jullie van de straf van Alsonso? Ik vind 'm echt zwaar overdreven. Alleen omdat er een wiel afvloog, volgende race een schorsing voor het hele Renault team. Ze zijn echt gek geworden bij de FIA, en die Ecclestone al helemaal. Het enigste wat ze willen, is geld verdienen. Zo gaat de lol er toch ook af? Ik snap ze echt niet. Het zou mij niks verbazen als alle teams in de zomerstop rond de tafel gaan en dan gaan praten over hoe het zit. Want dit is echt onacceptabel. *nieuw int topic* Ze overdrijven t idd. Eigenlijk, toen die 8 teams zich wouden afscheiden van FIA, begreep ik hun best, want ze gaan nu een beetje te ver. De lol is er al een beetje van af. Bewerkt: 27 juli 2009 door TahR78 Reageren
Gijsso Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Maar dan hebben ze het onderdeel niet voldoende getest of het zou werken of niet. Of zie ik dat nou verkeerd? Ze kunnen het zo onder elke omstandigheden in de fabriek testen. Ze hebben het test verbod hé, en ze zijn nu aan het onderzoeken wat er precies gebeurde. Mogelijk krijgen ze als nog een straf. Ik bedoel in de fabriek zelf, op een apparaat waar je alle krachten kan simuleren bij elk soort weer. Dat is toch niet verboden? Dat is testen of het ding werkt of niet. Ik weet best wel dat er een testverbod is, maar dat is rijden op een circuit met de coureurs. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Maar dan hebben ze het onderdeel niet voldoende getest of het zou werken of niet. Of zie ik dat nou verkeerd? Ze kunnen het zo onder elke omstandigheden in de fabriek testen. Ze hebben het test verbod hé, en ze zijn nu aan het onderzoeken wat er precies gebeurde. Mogelijk krijgen ze als nog een straf. Ik bedoel in de fabriek zelf, op een apparaat waar je alle krachten kan simuleren bij elk soort weer. Dat is toch niet verboden? Dat is testen of het ding werkt of niet. Ik weet best wel dat er een testverbod is, maar dat is rijden op een circuit met de coureurs. In de fabriek kan je het nooit het zelfde testen als in de praktijk. Reageren
Miek Geplaatst: 28 juli 2009 Rapport Geplaatst: 28 juli 2009 Zouden jullie alsjeblief kunnen doorgaan in mijn topic? Dat topic is er speciaal om te discussieren over het 2009 seizoen van de F1. Dit topic is er voorlopig, tot als mijn topic achter slot en grendel zit, voor het algemene nieuws voor de F1. Ik wil echt niet doen alsof ik hier de baas ben hoor, maar ik vind niet dat er moet over dezelfde dingen moeten gediscussieerd worden in twee verschillende topics. En die iemand is Henry Surtees, teammate van de nieuwe Jaime Alguersuari die in de F3 zat... RIP. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.