Jump to content

Formule 1


Spacecraft

Recommended Posts

Dit topic is prima, ik voel me niet verplicht hier vandaan te blijven. Juist handig nu er twee verschillende discussies lopen, dan loop je elkaar niet voor de voeten. :)

@ GTAGijsso: Ze kunnen testen, dat is waar. Maar een test is nooit 100%. Is de veer niet goed door een monteur gemonteerd? Is het materiaalmoeheid? Stond de auto verkeerd afgesteld? Er zijn zoveel factoren en op de een of andere manier is het fout gegaan. Je kan niet alles testen en alles voorkomen, dat is helaas zou eenmaal zo. Voor hetzelfde geld had Massa het gezien of was hij er langs gereden, net als vorig jaar in Singapore. Het had ook een stuk voorvleugel kunnen zijn, die komt ook hard aan. Er zijn oneindig veel situaties, dus testen is onbegonnen werk, ook al doen ze altijd alle best om de onderdelen heel te houden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 584
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Niels-

    38

  • Thundercover

    38

  • Spacecraft

    30

  • Only GrandTheftAuto

    27

idd, zoiet si gewoon neit te voorspellen, het zijn autos gebouwd om te racen, niet om langdurig mee te gaan, er kan dus altijd iets kapot gaan.

De gemaakte onderdelen gaan na gemaakt te zijn eerst door een inspectie heen, hier is deze dus gewoon gehaald, dan nog kan hij kapot zijn gegaan doordat er bijvoorbeeld teveel load in 1 keer op kwam, of zoals thunder al zei, een afstelfout, het kan net zo goed zijn dat die er al lang lag, vna geen enkele auto kwam maar dat rubens eroverheen reed, hierdoor is hij gaan stuiteren ne heeft massas helm geraakt, dat klinkt stom, maar toch is eht mogelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

idd, zoiet si gewoon neit te voorspellen, het zijn autos gebouwd om te racen, niet om langdurig mee te gaan, er kan dus altijd iets kapot gaan.

De gemaakte onderdelen gaan na gemaakt te zijn eerst door een inspectie heen, hier is deze dus gewoon gehaald, dan nog kan hij kapot zijn gegaan doordat er bijvoorbeeld teveel load in 1 keer op kwam, of zoals thunder al zei, een afstelfout, het kan net zo goed zijn dat die er al lang lag, vna geen enkele auto kwam maar dat rubens eroverheen reed, hierdoor is hij gaan stuiteren ne heeft massas helm geraakt, dat klinkt stom, maar toch is eht mogelijk.

Maar toen ze naar de auto van Rubens keken zagen ze dat dat onderdeel ontbrak.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
nou ik verwacht er weinig van hoor.

ook fotos van het lola schaalmodel gezien(deden die nu wel of neit mee?) de auto itself was al op achterstand, nu al verouderd en de regels zijn pas net ingevoert.

We zullen zien. Maar eigenlijk is het niet het echte Lotus, aangezien Colin Chapman er niet meer is.

Link to comment
Delen op andere websites

De laatste jaren van Lotus waren ook niet meer van acceptabel niveau. En blijkbaar hebben ze de zaakjes sowieso op orde, anders had de FIA Lotus echt niet toegelaten. Maar ik vind het wel mooi dat de naam terug komt. Hopelijk kiezen ze een mooie kleurstelling (lees: vooral niet wit). ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Die oude kleuren van in hun succesjaren? Donkergroen en zwart en een beetje Goud ^_^ .

Ik weet niet wat ik er van ga verwachten, ze hebben een mooie geschiedenis maar wel van decennia terug.

Er kwam toch ook nog een Amerikaans team maar weet iemand hier wat meer over? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Die oude kleuren van in hun succesjaren? Donkergroen en zwart en een beetje Goud ^_^ .

Ik weet niet wat ik er van ga verwachten, ze hebben een mooie geschiedenis maar wel van decennia terug.

Er kwam toch ook nog een Amerikaans team maar weet iemand hier wat meer over? :7

J bedoelt USF1 (Working name USGP) zeker? Daar weet ik niks van. Maar hopelijk rijd Bruno Senna volgend jaar F1, ik wil wel weten of hij ook echt beter dan Ayrton wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het Amerikaanse USF1, Lotus, Manor Grand Prix en Campos Grand Prix komen volgend jaar als nieuwe teams, waardoor we een startveld van dertien teams hebben. Wellicht komt BWM-Sauber met de nieuwe eigenaren als veertiende team, maar dat onderzoekt de FIA nu.

@ De Stofzuiger: Je kan Bruno en Ayrton nooit met elkaar vergelijken. Andere auto's, andere tijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Het Amerikaanse USF1, Lotus, Manor Grand Prix en Campos Grand Prix komen volgend jaar als nieuwe teams, waardoor we een startveld van dertien teams hebben. Wellicht komt BWM-Sauber met de nieuwe eigenaren als veertiende team, maar dat onderzoekt de FIA nu.

@ De Stofzuiger: Je kan Bruno en Ayrton nooit met elkaar vergelijken. Andere auto's, andere tijden.

Klopt, was ook niet serieus bedoelt.

If you think I'm good, just wait until you see my nephew Bruno.
Link to comment
Delen op andere websites

Bruno is zoals Senna in die quote al zegt mss wel een meester, in de GP2 reed hij echt geniale races, maar soms maakte hij ook fouten, hij zit in zijn leertijd nu dus fouten horen erbij. Ik zie in hem ook een echte held, meer dan Hamilton nu is. Een serieus goede coureur stampt de rondjes eruit als het nodig is en kan zijn auto sparen als het nodig is, Hamilton werd echt ontvangen als een held, maar nu de auto niet goed is zie je zijn zwaktes, hij mist dat gene wat het team er weer bovenop helpt, hij weet totaal niet wat het is om in een slechte auto te rijden en dat ondervind hij nu, een leerproces voor hem.

Maar nu ff waar ik het over had, een echte held voldoet aan veel eisen:

1.Kan tegen de druk

2.Weet gewoon de rondjes te stampen wanneer het nodig is

3.Is foutloos wanneer dat moet

4.Kan met een mindere auto toch resultaten boeken

5.Is niet bang om in te halen(Schumacher won ooit een race van achteraan bijvoorbeeld)

6.Kan de auto sparen

7.Heeft de rust

Geen van de huidige formule 1 coureurs voldoet aan de eisen die imo van een goede coureur een ster maken, om ff een paar voorbeelden te noemen:

Hamilton: Mist 1. en 4.

Alonso: Mist 4. 5. en 7.

Sutil: Mist 2. 3. 5. en hij is enorm lui

Massa: Mist 1. 3. 6. 7. Hongarije was een mooi voorbeeld van punt 6, hij had een ruime voorsprong, en echt ruim, maar vergooit het door zijn krachtbron op te blazen, hij nam op dat moment, wat best had gekunt geen gas terug en vergooide daar de zege mee en uiteindelijk het kampioenschap.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar nu ff waar ik het over had, een echte held voldoet aan veel eisen:

1.Kan tegen de druk

2.Weet gewoon de rondjes te stampen wanneer het nodig is

3.Is foutloos wanneer dat moet

4.Kan met een mindere auto toch resultaten boeken

5.Is niet bang om in te halen(Schumacher won ooit een race van achteraan bijvoorbeeld)

6.Kan de auto sparen

7.Heeft de rust

Geen van de huidige formule 1 coureurs voldoet aan de eisen die imo van een goede coureur een ster maken, om ff een paar voorbeelden te noemen:

Hamilton: Mist 1. en 4.

Hamilton mist 1 en 4, maar ook 3 en 7 ook, ik herinner je aan China 2 jaa geleden:

Hamilton vergooit zijn kampioenstitel bij het binnenrijden van de pitlane door in de grindbak te rijden,

Bahrain vorig jaar, bij de start rijd hij bij het acceleren gewoon vanachter op Alonso.

Zo kan ik nog wat opsommen hoor ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het niet helemaal met je lijstje eens, Wesley. Alonso heeft vier en vijf wel. Zijn huidige Renault is niet vooruit te branden en toch rijdt hij regelmatig in de punten. En inhalen doet hij ook altijd wel. En die ontplofte motor van Massa kan je hem weinig aanrekenen. Je kan de boel altijd sparen, maar dit had hij niet kunnen voorkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...