TaartJJ~! Geplaatst: 16 februari 2009 Rapport Geplaatst: 16 februari 2009 Er zit geen 9600GT in die PC, maar een 9400GT. Groot verschil. Reageren
Limbolander Geplaatst: 16 februari 2009 Rapport Geplaatst: 16 februari 2009 een 8800 zal bijvoorbeeld beter presteren dan een 9600-9700 eal zit die in een hogere serie, bij nvidia begint een goede kaart eigelijk bij de 8800/9800 dus bij de x800 en dan heb je nog de gts/gt/gtx varianten, bij ati begint het pas bij xx50/xx70 dus bijvoorbeeld hd4850/hd4870, dan heb je dus echt de de krachtige kaarten. Reageren
wesley123 Geplaatst: 16 februari 2009 Rapport Geplaatst: 16 februari 2009 Als je een pc wilt waar j drie-vier mee jaar mee kunt doen moet je echt niet zoiets kopen. aan die voeding heb je niks, de videokaart en cpu zijn al verouderd. als je dat dan over ene jaar wilt upgraden moet je meteen een nieuwe voeding kopen. als je een kant en klare koopt betaal je voor het spul wat erin zit+fabricagekosten voor het in elkaar zetten+het merk. Uiteindelijk heb je meer waar voor je geld als je het zelf in elkaar zet. als je zelf kiest kun je precies hebben wat je wilt, als je een kant en klare koopt klopt er altijd iets niet. en zoals scrtz zegt kost 400MHz ook al geen ene bal meer. Je betaalt 65 euro voor 4 gb, dat is niks. het prijsverschil tussen 333 en 400 zou hooguit 4 euro zijn, en wat is nou 4 euro? ena ls je nou nog een paar maanden wacht kun je alles voor veel goedkoper inkopen, er kopen nieuwe phenoms en i7's aan(octocores geloof ik), dan gaan de oude phenoms en core 2 quads voor niks de winkel uit. ook komen nvidea en at met veel krachtigere kaarten, zolas superclocked gtx295 en een nieuwe HD4890 komt eraan, nvidea's prijzen gaan dalen om te concureren met ati, hierdoor zou je over een paar maanden een gtx260 of HD4850 voor de helft kunnen kopen. Het geld dat je dan bespaart kun je in betere koeling of sli investeren. Reageren
Limbolander Geplaatst: 16 februari 2009 Rapport Geplaatst: 16 februari 2009 Als je een pc wilt waar j drie-vier mee jaar mee kunt doen moet je echt niet zoiets kopen.aan die voeding heb je niks, de videokaart en cpu zijn al verouderd. als je dat dan over ene jaar wilt upgraden moet je meteen een nieuwe voeding kopen. als je een kant en klare koopt betaal je voor het spul wat erin zit+fabricagekosten voor het in elkaar zetten+het merk. Uiteindelijk heb je meer waar voor je geld als je het zelf in elkaar zet. als je zelf kiest kun je precies hebben wat je wilt, als je een kant en klare koopt klopt er altijd iets niet. en zoals scrtz zegt kost 400MHz ook al geen ene bal meer. Je betaalt 65 euro voor 4 gb, dat is niks. het prijsverschil tussen 333 en 400 zou hooguit 4 euro zijn, en wat is nou 4 euro? ena ls je nou nog een paar maanden wacht kun je alles voor veel goedkoper inkopen, er kopen nieuwe phenoms en i7's aan(octocores geloof ik), dan gaan de oude phenoms en core 2 quads voor niks de winkel uit. ook komen nvidea en at met veel krachtigere kaarten, zolas superclocked gtx295 en een nieuwe HD4890 komt eraan, nvidea's prijzen gaan dalen om te concureren met ati, hierdoor zou je over een paar maanden een gtx260 of HD4850 voor de helft kunnen kopen. Het geld dat je dan bespaart kun je in betere koeling of sli investeren. mja zo blijf je bezig met wachten he, alles wordt goedkoper maarja, ik raad sowieso de phenoms af omdat intel dualcores/quadcores gewoon veel beter presteren in gamen, weet niet hoe het gaat worden met de phenom II's maar ik ben erg benieuwd aangezien ik stiekem een amd/ati fanboy ben:P Reageren
wesley123 Geplaatst: 16 februari 2009 Rapport Geplaatst: 16 februari 2009 Ja, de intels presteren beter dan de AMD, maar daar tegenover zijn de AMD's toch stukken goedkoper. De nieuwe phenoms kunnen worden aanschouwd als een aanval op de core 2 quad. Van alles schijnen binnenkort nieuwe en betere versies te komen. Reageren
Limbolander Geplaatst: 17 februari 2009 Rapport Geplaatst: 17 februari 2009 ja klopt, de phenom II's en de hd4890, ben benieuwd ^^ Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 17 februari 2009 Rapport Geplaatst: 17 februari 2009 Hoop dat AMD nu eindelijk weer eens met iets degelijks te komen. Intel domineert de markt nu al enkele jaren terwijl AMD ergens achterblijft. Is er trouwens ook al nieuws over een processor die het tegen de i7/i5 moet opnemen? Reageren
Limbolander Geplaatst: 17 februari 2009 Rapport Geplaatst: 17 februari 2009 Hoop dat AMD nu eindelijk weer eens met iets degelijks te komen.Intel domineert de markt nu al enkele jaren terwijl AMD ergens achterblijft. Is er trouwens ook al nieuws over een processor die het tegen de i7/i5 moet opnemen? Phenom II denk ik Reageren
Miek Geplaatst: 19 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 Het beste wat jullie verlopig kunnen doen is PC'tjes samenstellen. Mij budget blijft echter wel onder de 800/900 euro, maar als die duurder zijn is dat gaan nationale ramp. Liefst geef je een korte omschrijving bij de onderdelen. Ik verlang een PC die toch 2 jaar kan meedraaien zonder te upgraden. Als ik dan 16 ben, kan ik altijd nieuwere onderdelen op de markt kopen. Toch verlang ik een paar jaar of twee een mooie game-machine te hebben. Het liefst een goede processor, denk maar aan Intel of AMD Athlom en een videokaart van nVidea of ATI Radeon. Wel de nieuwere versies. Ik zou graag vlot toepassingen draaien als Photoshop, maar volgens mij hebben die nog niet zoveel systeemeisen. Ik zou graag een systeem hebben die kan, zoals ik al 328 keer heb gezegd, soepel kan toekomstische GTA games draaien en Fall Out 2 ofzo, ook shooters. Ik geef maar zo even een voorbeeld . Bedankt alvast als jullie een PC'tje als voorbeeld willen samenstellen. Laten we samen gaan voor een toffe PC! Veel succes! Groeten, Miek Reageren
Thundercover Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 Wanneer denk je je pc te kunnen aanschaffen, met andere woorden: wanneer heb je al het geld bij elkaar? Als dat pas over bijvoorbeeld drie maanden is, kan er beter tegen die tijd een pc samengesteld worden met de nieuwste prijzen in plaats van nu drie maanden enkel samengestelde pc's posten. Daar heeft niemand wat aan. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 Ja, over enkele maanden kunnen de prijzen drastisch gedaalt zijn, denk hierbij aan de Core i5 en de nieuwe Core i7 modellen die aangekondigd zijn. Reageren
Limbolander Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 We kunnen wel leuk pcs gaan maken elke keer, maar dan kom je toch ongeveer op dezelfde specificaties uit, alleen wss wat andere a-merken maar uiteindelijk dus dezelfde dingen, ik wil best een pc voor je samenstellen maar ga het niet elke keer doen als je toch weer voor wat anders gaat:P Reageren
Dieko Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 Wanneer denk je je pc te kunnen aanschaffen, met andere woorden: wanneer heb je al het geld bij elkaar? Als dat pas over bijvoorbeeld drie maanden is, kan er beter tegen die tijd een pc samengesteld worden met de nieuwste prijzen in plaats van nu drie maanden enkel samengestelde pc's posten. Daar heeft niemand wat aan. [NilsHolgersson Eerst wachten tot Miek een computer heeft die GTA IV aankan (dat zal naar schatting ergens eind 2011 / begin 2012 zijn) voordat de ganzen zich weer in Liberty City wagen. /quote] Miek, over paar maanden gaan de prijzen weer wat lager. Tot die tijd heb je denk ik ook wat meer gespaard. Dan kan je een mooie pc kopen Reageren
Limbolander Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 prijzen van hardware zakt sowieso snel omdat er elke maand of maanden wel weer wat nieuws komt dus daar hoef je niet op te gaan wachten, zeg gewoon wanneer je je geld heb en vraag dan of iemand een pc voor je samenstelt, je kan me eventueel pmen ik wil het graag voor je doen Reageren
wesley123 Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 de prijzen voor de core 2 quads, nvidia, ati en ander spul gaan drastisch dalen. Er komt echt geweldig nieuw spul op de markt(geloof zelfs een octo core), zo komt de HD4890 binnenkort, supperclocked GTX295 en watergekoelde kaarten, nieuwe amd phenoms, het am3 socket(weet niet zeker)en ander spul. Er gaat echt een hoop gebeuren deze maanden dus om nu maar pc's samen te stellen zou zonde van onze tijd zijn aangezien het spul wat we nu kiezen over 2 maanden waarschijnlijk al weer ruim gedateerd is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.