Jump to content

Nieuwe pc: Miek


Miek

Recommended Posts

Behuizing: Antec Three Hundred,Zwart (56eu)

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB (40eu)

Dvd Speler/brander: Lite-On LH-20A1S (19eu)

Videokaart: Eventueel een Ati kaart? Die netzo snel is maar goedkoper. Ik heb niet zoveel verstand van die kaarten maar misschien iemand anders wel.

Zo bespaar je toch weer een hoop geld.

Owja, ik zou voor Vista Home Premium 32bit gaan hoor, een kameraad heeft 64bit en de eerste programma's werkte al niet. En 4gb is meer als zat. ik heb nu 2gb in mn pc met Vista en draai Crysis op High.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 369
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Miek

    51

  • TaartJJ~!

    45

  • Limbolander

    42

  • Sprunk

    38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heb je em al besteld? Zo nee, dit is een veel betere configuratie:

knipsel259.jpg

Opmerkingen:

-Wat moet je met een 150GB HDD? Dat is toch veelste weinig? Keb een 640GB HDD gedaan.

-Een dualcore processor werkt veel beter met games dan een quadcore. Alleen voor zware bewerkingprogramma's is een quadcore beter. Die E8400 kan je goed overklokken, dus keb ook een processorkoeler toegevoegd.

- Een ATi videokaart is veel beter als je kijkt naar de prijs/prestatieverhouding.

- Ik heb geen BluRay brander. Die kan je evt ergens anders kopen, de LG hadden ze niet bij Azerty.

- Je kan ook nog een andere kast doen. 150 euro is wel erg veel. De Coolermaster CM690 is ook een zeer goede kast, en maar 70 euro.

- Waarom bij Azerty? Goedkoper en een beter RMA afhandeling.

En over 32bit: Die kan 4GB aan inclusief videokaart geheugen. Meestal heb je 512MB videokaartgeheugen, dus er blijft nog maar 3.5 over...

Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr pino112

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Hey, heb even met een maat een nieuwe PC samengesteld die veel minder kost. Ik heb er zelfs een scherm, toetsenbord, muis, printer en speakersboxen. Dat alles vanaf de prijs van €735!

Check ff dit; wat denken jullie, kan ik daar lang mee gamen?

naamloos-7.jpg

Graag reacties.

Ik ben bij een andere maat, door die heb ik al onderdelen die 2x zoveel minder kosten :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is geen slecht systeem, maar geen top systeem. De videokaart is geen super kaart en de processor is niet super snel. Je kan veel beter investeren en wat meer nu uitgeven, dan hoef je in de toekomst niet weer veel geld uit te geven.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

ik sluit me bij gallorix aan, de C2D 7xxx serie zijn mss mooie overclockers maar om te gamen kan je beter iets uit de 8xxx halen, de videokaart is denk ik wel prima, je zal er gerust nog wel ff mee vooruit kunnen, evt kan je kijken naar een 9800GT.

Ook zou ik kijken voor een andere dvd brander, je heb nu een IDE, mss eens kijken naar een sata, zijn sneller :)

en ik zie geen voeding, let er wel op dat als je een voeding in je kast koop dat die ook genoeg stroom heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

[...]

en ik zie geen voeding, let er wel op dat als je een voeding in je kast koop dat die ook genoeg stroom heeft.

Om hier wat dieper op in te gaan: pak een voeding van 500 watt, dat is genoeg om het hele systeem stabiel te laten draaien en als je gaat upgraden naar zwaardere hardware, is het nog steeds genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Als er iemand wil, kan er iemand een lijstje voor mij samenstellen van eigen keuze! De minimum eisen die mijn lijstje moet hebben:

  • Een goeie Game PC voor minstens vier of drie jaar zorgeloos mee te gamen.
  • Een draadloze muis
  • Een toetsenbord (draad of geen: wat het best is.)
  • Printer (printen en scannen.)
  • Een breedbeeld PC-scherm die perfect is om mee te gamen en andere dingen te doen.
  • USB adaptertje om draadloos internet te ontvangen (moet van superkwaliteit zijn.)
  • Webcam en microfoon (maakt niet uit, zolang ze maar werken en goed zijn)

Als je wil mag je een paar dingen weglaten, of kan je alles apart hier neerzetten om gewoon ik te berekenen en te weten wat te besparen, jullie doen maar, zolang het bakje maar :tu: is!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Hey iedereen, ik heb eens rondgesurft op 2dehands.be en vond dit artikel. Zou dit iets zijn voor me, maar dat ik dan RAM bijsteek tot 4 GB, of zou ik beter me geld in iets anders steken?

Greetz, Miek

@ .SpongeRob.: Thanx voor je lijstje, maar ik denk dat ik voor Kerst, Nieuwjaar en me verjaardag maximum een 500€ heb :-(.

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Hey iedereen, ik heb eens rondgesurft op 2dehands.be en vond dit artikel. Zou dit iets zijn voor me, maar dat ik dan RAM bijsteek tot 4 GB, of zou ik beter me geld in iets anders steken?

Niet aan beginnen, de Processor die er in zit is prut.

@ .SpongeRob.: Thanx voor je lijstje, maar ik denk dat ik voor Kerst, Nieuwjaar en me verjaardag maximum een 500€ heb :-(.

Misschien willen je ouders wel wat bijschieten, en dat je hun later terugbetaald.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey iedereen, ik heb eens rondgesurft op 2dehands.be en vond dit artikel. Zou dit iets zijn voor me, maar dat ik dan RAM bijsteek tot 4 GB, of zou ik beter me geld in iets anders steken?

Greetz, Miek

@ .SpongeRob.: Thanx voor je lijstje, maar ik denk dat ik voor Kerst, Nieuwjaar en me verjaardag maximum een 500€ heb :-( .

Voor €500,- heb je geen goed systeem,je kan beter door gaan sparen.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je em al besteld? Zo nee, dit is een veel betere configuratie:

knipsel259.jpg

Opmerkingen:

-Wat moet je met een 150GB HDD? Dat is toch veelste weinig? Keb een 640GB HDD gedaan.

-Een dualcore processor werkt veel beter met games dan een quadcore. Alleen voor zware bewerkingprogramma's is een quadcore beter. Die E8400 kan je goed overklokken, dus keb ook een processorkoeler toegevoegd.

- Een ATi videokaart is veel beter als je kijkt naar de prijs/prestatieverhouding.

- Ik heb geen BluRay brander. Die kan je evt ergens anders kopen, de LG hadden ze niet bij Azerty.

- Je kan ook nog een andere kast doen. 150 euro is wel erg veel. De Coolermaster CM690 is ook een zeer goede kast, en maar 70 euro.

- Waarom bij Azerty? Goedkoper en een beter RMA afhandeling.

En over 32bit: Die kan 4GB aan inclusief videokaart geheugen. Meestal heb je 512MB videokaartgeheugen, dus er blijft nog maar 3.5 over...

Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr pino112

Videokaarten hebben gewoon hun eigen geheugen hoor, die pakken niks van je RAM geheugen, das alleen met Onboard VGA's als ik het goed heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...