Jump to content

Nieuwe pc: Miek


Miek

Recommended Posts

5 gig ram wordt nog niet ondersteund door Vista, dus pak gewoon 4 gig, daar heb je ruim genoeg aan. Ik heb op het moment een computer met 1 gig RAM en dat is voor mij nog steeds genoeg. Overigens upgrade ik mijn computer niet meer met het huidige mobo, omdat er nog steenoud DDR1 geheugen in zit, welke relatief duur is (als je naar DDR2 kijkt).

De vriend van mij en me vader, een kenner van PC, zegt dat ik best een 64 bit besturingsysteem neem, omdat dat beter is voor o.a games, en je veel meer RAM kan opzetten. Bij 32 bit-besturingsystemen zijn er meer limieten. Ook ga ik me PC laten samenstellen, op een site de onderdelen kiezen en de case enzo. Hij heeft het berekent en ik kom uit aan 1060€. Maar het scherm, toetsenbord, en draadloze muis koop ik in de winkel.

@ Nemean^inf: sorry, had je post niet gelezen ;).

een 64 bit systeem zal in games geen prestatiewinst geven, ook aan 8 gb ram heb je 3x niks, je zal het tog niet gaan gebruiken.

wat wil je er eigenlijk mee doen, wil je hem extreem voor games gaan gebruiken of zullen games niet echt extreem gespeeld worden, anders zit je rond de 700/600 euro ook wel goed.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 369
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Miek

    51

  • TaartJJ~!

    45

  • Limbolander

    42

  • Sprunk

    38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik ging ook uit van 32Bits, omdat de meeste mensen gewoon 32Bits besturingssystemen gebruiken voor thuis gebruik... De meeste programma's zijn voor 32Bits en zullen niet werken op 64Bits. Ik raad je aan om gewoon 32Bits te nemen omdat het gewoon alleen maar nadelen oplevert om een 64Bits besturingssysteem te nemen...

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ging ook uit van 64 Bits, omdat de meeste mensen gewoon 32Bits besturingssystemen gebruiken voor thuis gebruik... De meeste programma's zijn voor 32Bits en zullen niet werken op 64Bits. Ik raad je aan om gewoon 32Bits te nemen omdat het gewoon alleen maar nadelen oplevert om een 64Bits besturingssysteem te nemen...

Meeste programma's komen met updates en dergelijke voor 64 Bits besturingssystemen. En op zich heb ik nog weinig last gehad met bepaalde programma's.

Het probleem wat vaak voor komt bij +/- 8GB dat programma's denken dat ze meer geheugen kunnen gebruiken. Nu schiet je er nog niet veel mee op. Maar opzich kan het voor andere programma's wel weer nuttig zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga m'n PC laten samenstellen op Alternate.nl en dan daar bestellen, zal hij aan m'n deur geleverd worden. Ik heb deze onderdelen gekozen, ik wil zeker hebben dat ik nog vele GTA games erop kan spelen.

  • Grafische kaarten nVidia 149€
  • PCIe-
  • XFX GF9800GT XXX
  • NVIDIA GeForce 9800 GT
  • 512 MB, 256 bit, PCIe x 16

  • Besturingsysteem: 99€
  • Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit
  • DVD-ROM

  • CPUs Socket AM2+- 169€
  • AMD Phentom X4 9950
  • 4x 2600 MHz, 4x 512 kB
  • 4000MT/s, Agena

  • Boxed Cooler (ATX Layout, PWM)

  • Voedingen tot 600 Watt 89
  • Antec NeoHE Power
  • 550 Watt, ATX 2.03,
  • ATX12V 2.0, EPS, 4 x, 7 x

  • Behuizingen Midi Tower 159€
  • Antec Twelve Hundred
  • 3 x, 9x, ATX, µATX, Mini ITX

  • Lufter 200mm Aantal: 1

  • Koeler 120mm Aantal: 5

  • Blu- Ray Combo Serial -ATA- 99
  • LG GGC-H20LRB
  • 6 Speed, 16 Speed, Serial
  • ATA/150, 16 / 40 Speed

  • Moederborden Socket AM2+ 99
  • GigaByte MA790X-DS4
  • AMD 790X, 5.200MT/s, 2x
  • PCIe x16 2.0, Sockel AM2+

  • Ultra DMA/133 Controller
  • maximaal 2 apparaten, 133 MN/s

  • ATI SB600 SouthBridge
  • maximaal 4 apparaten, RAID 0, 1, 0 + 1, 300MB/s

  • USB 2.0 Controller

  • Realtek ALC889A (HD-Audio; 8 Kanaal)
  • 3x, 1x

  • Harddisks 3,5 inch SATA- 169€
  • Western Digital
  • Velocirapter 150GB
  • 150GB, 4,2/ 16 / 10000, €
  • 1,13*, Serial ATA/300

  • Geheugen DDR2-800- 65
  • Buffalo 4 GB DDR2-800 Kit
  • 4096 MB, CL4 4-4-12, 2
  • Stuk(s), PC2 6400

Subtotaal: 1097€

Dit zouden de onderdelen worden van m'n PC, Is dit genoeg voor zware programma's en games? Muis, toetsenbord en beeldscherm zal ik in de supermarkt kopen,

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

hm... ik denk dat je daar idd een hoop mee kan, tog zou ik gewoon bij en 32 bit besturingssysteem blijven, veel winst haal je uit 64 tog niet en om het puur voor die 8gb te doen is overbodig, tegen de tijd dat dat goed is geintergreerd is het wel eens tijd voor een nieuwe :puh:

Ook die blu-ray speler is een persoonlijke keuze, als je van plan ben om blu-rays op je pc af te gaan spelen ok, maar daar zou ik dan gewoon een ps3/standaart br speler te kopen en aan te sluiten op je tv, weet ook niet hoe groot je je monitor wil hebben...

En ik hoop dat je die laatste opmerking sarcastisch maakte, supermarkt xD da zal een muis van 5 euro en een toetsenbord van 7.50 worden ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan dat die 150GB een typfout is. 169€ voor 150GB is overdreven duur, Ik heb in de winkel een van de snelste hdd voor 90 euro gekocht en dan had ik 750GB.

Je kunt beter een Samsung Spinpoint F1 nemen, die is goedkoper en sneller en heft meer opslag.

Link to comment
Delen op andere websites

Neem gewoon een 32 bit Windows, Home Premium of Ultimate zijn prima. Met 64 bit werken niet alle programma's, dus dan zie ik de volgende topics van je alweer komen. Een besturingssysteem van 32 bit kan 4GB geheugen gebruiken, wat voorlopig meer dan genoeg is. Verder ziet het er goed uit. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan dat die 150GB een typfout is. 169€ voor 150GB is overdreven duur, Ik heb in de winkel een van de snelste hdd voor 90 euro gekocht en dan had ik 750GB.

Je kunt beter een Samsung Spinpoint F1 nemen, die is goedkoper en sneller en heft meer opslag.

nee dat is wel goed, de niewe velociraptor is gewoon verschrikkelijk duur, ik ben het hiermee eigenlijk ook wel met je eens, een spinpoint is mss handiger.

Link to comment
Delen op andere websites

De voordelen van 64 bit merk je nog niet echt hoor, alleen bij hele zware games en programma's. Houd het gewoon bij 32 bit, daar werken sowieso alle programma's op. Zeker in combinatie met Vista wat ook niet altijd goede ondersteuning biedt, zou ik gewoon voor 32 bit gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

De voordelen van 64 bit merk je nog niet echt hoor, alleen bij hele zware games en programma's. Houd het gewoon bij 32 bit, daar werken sowieso alle programma's op. Zeker in combinatie met Vista wat ook niet altijd goede ondersteuning biedt, zou ik gewoon voor 32 bit gaan.

Kan je daarmee extreem mee gamen? Zoals Haze enzovoort. Op zich moet de PC volstaan voor volgende GTA games.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...