Jump to content

Uncharted 2: Among Thieves


studio dewolf

Recommended Posts

  • Reacties 194
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FGras

    32

  • Rullez

    23

  • paul007

    18

  • PowerPats

    17

Top Posters In This Topic

Er gaat nieuw spel komen "Uncharted 2: Among Thieves". Deze keer speelt zich af in sneeuw.

Ik heb deel 1 gespeeld en vond echt leuk.

Hmm...zo op het eerste gezicht lijkt deel 1 me leuker, omdat het zich lekker in de jungle afspeelt. Maarja ik heb deze game nog niet gespeeld, ik zou het wel willen spelen. Wanneer komt eigenlijk uit?

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Gevariëerde omgevingen voor Uncharted 2: Among Thieves

Christophe Balestra, de co-president van ontwikkelaar Naughty Dog, heeft in een interview gezegd dat men met Uncharted: Among Thieves iets te bewijzen heeft op het gebied van omgevingen. De ontwikkelaar vond achteraf dat Uncharted: Drake's Fortune nogal veel jungle-omgevingen kende en dat wil men in Among Thieves aanpassen.

Volgens de eerste impressies zal Uncharted: Among Thieves zeker voor meer variatie in omgevingen zorgen. Van ijsgrotten, bevroren berghellingen en weelderige binnenlocaties die gevuld zijn met bladgoud en heldere kleuren, tot een trein met bloedrode gordijnen, stijvolle koperen lampen en een verlaten klooster in Nepal. Kortom, we zullen in dit tweede avontuur genoeg verschillende locaties gaan bezoeken.

Uncharted 2: Among Thieves is het vervolg op Uncharted: Drake's Fortune, een ijzersterke PlayStation 3-titel uit 2007 die bol stond van actie en avontuur. Het vervolg draait om de 13e eeuwse ontdekkingsreiziger Marco Polo. In dit tweede deel wordt sterk de nadruk gelegd op het verhaal, een gameplay met stealth en een mechanisme waardoor je vrij kunt klimmen in de game.

Uncharted 2: Among Thieves moet ergens in 2009 gaan verschijnen voor de PlayStation 3.

http://www.gamersnet.nl/nieuws/200901/geva..._among_thieves/

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er allemaal zeker vet uit... Maar weet je wat ik me eigenlijk wel afvraag hè. Ik heb de demo van Uncharted: Drakes Fortune al een hele tijd geleden gedownload. De graphics enal zijn prachtig, maar voor de rest vind ik die demo echt kut. Echt, het cover systeem is belachelijk, schieten gaat niet relaxt, je beweegt nogal lelijk en houterig als wat en bovendien vallen vijanden echt verschrikkelijk onrealistisch als je ze doodschiet. :7 Als je ze raakt, maken ze een of andere spastische tapdance beweging, en als ze doodvallen, doen ze een of andere vage dubbele draai. Ziet er niet uit vind ik, maarja. Maar wat ik me daar dus over afvraag: Die demo, is die wel een beetje representief voor het echte spel? Als je de demo kut vindt, vind je dan het echte spel ook kut? Want tot nu toe heb ik nog geen één spel gespeeld waarvan de demo fucked up was, maar het echte spel wél goed. Maar ik hoor van zoveel mensen dat Uncharted een geweldig spel is, dat ik daar toch mijn vraagtekens bij heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Uncharted is een geweldig spel, zeker weten. De vergelijking met de demo kan ik niet maken, omdat ik de demo nooit gespeeld heb. Sure, dat van die derderangs tapdancebeweging is waar, maar dat doet voor mij niets af van het spel. De feeling, setting en het totaalplaatje van Uncharted 1 zijn gewoon geweldig, ondanks die minpuntjes die jij noemde.

Uncharted 1 gebruikte trouwens ca. 30% van de kracht van de PS3, ND is van plan om voor Uncharted 2 een ruwe 100% te gaan gebruiken. Dat moet er dan wel erg goed uit gaan zien, als het ze echt lukt...

Link to comment
Delen op andere websites

Dat Drake het niet makkelijk gaat krijgen in Uncharted 2:Among Thieves hadden we inmiddels al wel door, maar vandaag is gebleken dat hij het zelfs een flink stuk moeilijker gaat krijgen dan in Uncharted: Drake's Fortune. Een medewerker van ontwikkelaar Naughty Dog, Bruce Straley, heeft namelijk aangegeven dat de AI flink verbeterd is ten opzichte van het eerste deel.

Vijanden zullen nu op onderzoek uitgaan als ze iets verdachts zien en zullen ook actief op Drake gaan jagen. Ook tijdens gevechten reageren vijanden nu anders doordat ze onder andere over objecten heen kunnen klimmen en van kliffen af kunnen springen om dichter bij Drake te komen. Dit gedrag hebben we eerder al gezien in games uit de Metal Gear Solid serie, en ook in Assassin's Creed waren er vijanden die niet rustten totdat ze je hadden gevonden en om zeep hadden geholpen.

"As a result of expanding our gameplay to account for action-stealth, there are two new behaviours added to enemies, 'investigate' and 'hunt'.

With 'investigate' the enemies have peripheral vision just like humans. When Drake enters this peripheral vision the enemies will look over in the direction they think they saw him in and depending on how long he was in this vision cone, they may just look or they may walk over and check out what they think they saw.

With the 'hunt' behaviour the enemies have already spotted Drake and are in combat with him. While in combat the enemies make certain assumptions on where Drake is based on his last known location.

If they lose eye contact with Drake for a few seconds, one or more enemies will start hunting around the area, starting with his last known location, and then spread their search out if he's not found.

If they are to hunt for Drake they'll need the ability to climb on the environment, jump across gaps, and drop down from ledges to get to him. The benefit to this was our combat wasn't limited to flat terrain anymore"

http://www.gamersnet.nl/nieuws/200901/ai_z...in_uncharted_2/

Link to comment
Delen op andere websites

Als je het over mijn favoriete spel hebt, dan is het toch wel Uncharted: Drake's Fortune. Echt geweldig spel vind ik dat, ben blij dat m'n pa 'm had meegebracht (aangezien we pas PS3 hadden en dus wat spellen moesten hebben). Nate vind ik echt een supersympathiek persoon, geweldig goed verhaal en eigenlijk vind ik het gewoon een supermooi spel :puh:

Ben blij dat er een vervolg aangekondigd is. Zolang het verhaal maar weer zo goed is vind ik eigenlijk alles best. Ik hou van Adventure, er zijn imo veel te weinig films van dit soort genre en dit spel was natuurlijk hartstikke tof. Gewoon een leuk vlot verhaal om gezellig te volgen vind ik eigenlijk het leukst. Niet allemaal bullshit waardoor je maandenlang moet spelen om een spel te voltooien, gewoon een goed script dat je 's avonds als je dag voorbij is en je hebt nog wat verloren uurtjes kunt volgen... dat vind ik het leukst.

Ben benieuwd of Elena er ook weer bijzit. Moet eigenlijk ook wel aangezien Nate haar op het eind van ''Drake's Fortune'' haar nog een verhaal beloofde. En Sully zal er ook nog wel bij zijn natuurlijk, die ouwe schurk.

@ BaasB: koop echt gewoon het spel. Serieus. En dat zegt nogal wat als het uit mijn mond komt (aangezien ik totáál geen gamer ben). Het gaat echt voornamelijk om het verhaal en die is echt super als je van Adventure houdt (denk aan Indiana Jones, The Mummy, etc.). Over piraten die nogal lomp bewegen: tja, dat kan af en toe wel kloppen. Maar ik heb het in het spel zelf nog niet echt als 'overdreven tapdance' gezien: kan dus best aan de demo liggen. Maar geloof me maar koop het echte spel, kost nu hoogstens 30 euro omdat ie Platinum is.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Pietje, beste homey van me... Zou je a.u.b. jouw superlidstatus willen bewijzen door 'ns een keertje die demo van Uncharted te downloaden?? :$ :$ Dan heb ik eens een keer een mening van iemand die de demo met het echte spel kan vergelijken. Misschien dat je dan die goede oude Baas wel hebt overtuigd om 30 euro's voor dat spel neer te tellen!

EDIT: Dat stuk over Uncharted 2 vind ik wel supervet klinken, met dat stealth gebeuren. Als er iets is in games waar ik gek op ben, dan is het wel stealth. :) Lomp rammen is op zijn tijd ook wel leuk, maar dat verveelt zo snel en daarbij komt d'r niet echt veel strategie bij kijken (Dat is o.a. iets waardoor ik GTA IV zo vind tegenvallen, je hebt echt helemaal geen stealth in missies... Enige manier om mensen uit te moorden is lomp te knallen, waardoor je gelijk zo'n heel leger van 30 gangsters achter je aan hebt. Dat valt nogal snel in herhaling, omdat het puur om goede dekking en goed mikken gaat, geen slimme aanpak of niks voor nodig). Dat vind ik zo leuk aan spellen met stealth: je kunt een missie bij wijze van spreke op tientallen manieren uitspelen, steeds weer proberend om de perfecte route te vinden waardoor je alle vijanden geruisloos uit kunt schakelen. Dat zorgt er bij mij voor dat ik tijdens zo'n missie constant op het randje van de bank zit, de spanning of ze je nu wel of niet zullen vinden. Die spanning ervaar ik totaal niet tijdens zo'n missie van GTA IV waarin je weer eens efkes iedereen lomp overhoop moet knallen. Beetje dekking zoeken, beetje mikken voor headshots, beetje de R2 knop ingedrukt houden, hoppa, iedereen dood. Nou, leuk, voor een keer. Maar de 20e missie dat je dat moet doen wordt onderhand toch een beetje saai. Vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe dit stealth gebeuren in Uncharted 2 gaat uitpakken. :D

Bewerkt: door BaasB
Link to comment
Delen op andere websites

Pietje, beste homey van me... Zou je a.u.b. jouw superlidstatus willen bewijzen door 'ns een keertje die demo van Uncharted te downloaden?? :$ :$ Dan heb ik eens een keer een mening van iemand die de demo met het echte spel kan vergelijken. Misschien dat je dan die goede oude Baas wel hebt overtuigd om 30 euro's voor dat spel neer te tellen!

Nou, je zegt daarnet dat die piraten érg lomp en tapdancerig waren. Ik zeg dus, met m'n ervaring uit het echte spel, dat dat daarin dus erg meevalt :7

Bovendien heeft Elena als ik me niet vergis in de demo bruin haar, in de uiteindelijke versie heeft ze blond haar gekregen wat haar imo in dit geval veel meer karakter geeft. Geloof me nou maar echt dat het echte spel een superspel is :puh:

En oké, nu ben ik zo iemand die al helemaal verkocht is bij een goed verhaal en die prachtige omgevingen, maar als je effe naar de gameplay zelf kijkt moet ik zeggen dat die ook prima in orde is. Het richten moet je helemaal zelf doen, maar gaat vloeiend (dus niet houterig zoals jij zei). Vind 't zelfs veel beter werken dan in bijvoorbeeld GTA IV, dat richten. Dat alles is echt perfect uitgewerkt, geen problemen met onrealistische bewegingen (juist daarom wordt zo'n karakter als Nate zo geloofwaardig).

Edit: ik ben trouwens ook benieuwd naar Among Thieves. Maar zolang er wederom zo'n geweldig sterk verhaal in zit (dat je het idee hebt effe een spannende film te gaan kijken) ben ik allang verkocht.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...