Jump to content

Eredivisie


Arjen

Recommended Posts

  • Reacties 348
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • AmsterdamBoy

    55

  • Thabit

    36

  • RTS

    26

  • NandroDavids

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik hou er absoluut niet van om een scheidsrechter zwart te maken, maar Jan Wegereef maakte het gisteren wel erg bont. Edgar Davids werd slachtoffer van zijn image van harde speler, want bij de eerste de beste schwalbe van Jenner kreeg Davids al geel. De tweede gele kaart was terecht, dat zal ik niet ontkennen, maar die eerste had nooit gegeven mogen worden. Toch knap dat Ajax ondanks deze fout van de scheidsrechter nog op 0 - 1 weet te komen dankzij een goede goal van Perez, maar uiteindelijk vond Wegereef het nodig om AZ ook nog een goal toe te kennen. Belachelijk, want Demy de Zeeuw kwam duidelijk met gestrekt been in op Stekelenburg én raakte de bal niet. Martens tikt de bal binnen en Wegereef staat het allemaal gewoon toe. Na afloop voor de camera's ook nog glashard blijven beweren dat het geen gestrekt been was...wat een aanfluiting gisteren. Als men zo in mag komen op een speler en het is geen gestrekt been, dan voorspel ik voor de komende tijd heel wat blessures.

Nogmaals, ik hou er niet van om de scheidsrechter de schuld te geven van een minder resultaat, maar dit valt gewoon niet te ontkennen. Vorige week had Ajax het aan zichzelf te wijten dat het niet verder dan een gelijkspel kwam tegen Excelsior, maar gisteren lag het toch echt aan de man in het zwart.

PSV is kampioen, welverdiend moet ik eerlijk zeggen, want ze spelen erg constant dit seizoen. Moeilijk om dat als Ajacied toe te geven, maar ik kan helaas niet anders. Op naar de play-offs dan maar en hopen dat Wegereef daar geen wedstrijden gaat fluiten...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg ook als PSV supporter dat Wegereef er een paar keer flink langs zat, maar was het nou een gestrekt been of niet? Maar die 1e kaart van Davids was onterecht. Maar ga daar maar is op het veld staan en zo'n wedstrijd fluiten dat is erg moeilijk, en hij had z'n fouten ook toe moeten geven maar dat durfde ie ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ajax en Feyenoord zullen target worden buitenlandse investeerders

Datum: 26-feb 22:51

Als een inktvlek breidt het zich uit over de Engelse Premier League: overnames door buitenlandse multimiljonairs. De duurste en meest geruchtmakende machtsgreep vond plaats bij Manchester United. En het einde is nog lang niet in zicht.

Passages uit Sportweek 9, door Simon Zwartkruis

Edwin van der Sar: ‘Ik heb niet zoveel problemen met zo’n overname. Zolang het kapitaal maar op het veld staat’

Henk Kesler: ‘Ik bedoel, zo’n Amerikaan bij Manchester United, zo’n koekjesverkoper uit IJsland bij West Ham United: je kunt je in alle redelijkheid afvragen wat hun motieven zijn’

Sportmarketingexpert Frank van den Wall Bake: ‘AZ heeft Dirk Scheringa al, die het uit passie doet, dus dat is prima. En PSV zal er niet aan beginnen zolang het aan Philips verbonden is. Maar Ajax en Feyenoord zullen een target worden voor buitenlandse investeerders.’

Lees het hele verhaal van Simon Zwartkruis in Sportweek 9, vanaf dinsdag in de winkel.

Bron: http://www.sportweek.nl/detail.asp?groupid...mp;newsid=24864

Ik vraag me eens af wat de gemiddelde voetbalsupporter nou eigenlijk vind van buitenlandse investeerders. Ik heb geen problemen met die investeerders. Er zit wel een maar aan. Die investeerders moeten wel rekening houden met alle partijen rond de club en de cultuur van de club. Ik vraag me af wat voor invloed een investeerder heeft op het voetbal. Zal er bijvoorbeeld meer geld worden neergeteld voor spelers? Komen er bijvoorbeeld grotere stadions? Hoe zouden jullie het vinden als Ajax of Feyenoord zou worden overgenomen door investeerders? Ik als Feyenoord-supporter zou dat wel goed vinden. Ik las op de voetbalsite Voetbalprimeur.nl dat Feyenoord diep in de schulden zat. Hier een link naar het artikel. Feyenoord is een prachtige club en het zou zonde zijn dat deze club verloren zou gaan voor het Nederlandse voetbal.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga vanmiddag naar Feyenoord - Roda JC. Ik verwacht niet veel van het spel van Feyenoord, al zou het wel leuk zijn als ze zouden winnen van de nummer 7. Maar Roda zal er alles aan doen om Feyenoord te dwarsbomen, want als ze winnen is het verschil 'nog maar' 3 punten. Feyenoord kan dat zich overigens niet permiteren met het oog op Europees voetbal, dus zullen zij er óók alles aan moeten doen om niet te verliezen. Hard tegen hard moet wel een leuke wedstrijd worden, maar gezien het wisselvallige Feyenoord en het redelijk sterde Roda dit seizoen word het een 2 - 2 gelijkspel, dalijk is zien of ik gelijk heb. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

RONDE 32 is gespeeld en de standen zijn alsvolgt.

1: PSV

2: AZ

3: AJAX

uitslagen van de top 3:

PSV-FC TWENTE 2-0

AJAX-NAC BREDA 2-0

AZ-VITESSE 1-0

alledrie gewonnen dus en de standen zijn net zoals RONDE 31 gebleven.

korte verslagen over de drie wedstrijden.

PSV - FC Twente.

Farfan was de man die PSV in de 19de min tot de 1-0 bracht.

1 minuutje later scoorde Farfan weer waardoor het 2-0 stond.

FC twente had kansen maar kon niet winnen tegen PSV

AZ-VITESSE

AZ heeft net gewonnen tegen vitesse.

AZ en Vitesse kregen bijde kansen maar door een penalty kwam AZ op de 1-0

Vitesse kreeg nog kansen maar kon geen punten pakken tegen de nummer 2.

AJAX-NAC Breda

Ajax heeft met 2 doelpunten verschil gewonnen van NAC Breda.

Ajax had dan ook meer balbezit en kreeg meer kansen dan NAC Breda.

doordat ze alledrie hebben gewonnen is het dus gelijk gebleven kwa stand.

laten we even de vooruitzichten bekijken voor de speelschema's van de drie teams.

PSV:

Utrecht- PSV

PSV-Vitesse

AZ:

AZ-Heerenveen

Excelsior- AZ

Ajax:

Ajax-Sparta

Wilem II - Ajax

je zal dan toch echt zeggen dat AJAX het beste speelschema heeft.

PSV krijgt de Utrechters nog waarmee ze ook nog is uit spelen.

AZ krijgt Heerenveen thuis.

AJAX moet het opnemen tegen Sparta Rotterdam thuis in Amsterdam.

WOENSDAG de bekerwedstrijd:

AJAX - RKC WAALWIJK

de vorige keer in de EREDIVISIE was het 2-2 en we zullen dus afwachten tot woensdag ..

Groot-Duimpje :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

AZ - NAC BREDA 6-0

een spannende wedstrijd was het niet maar wel een leuke om te zien.

AZ domineerde de wedstrijd en aan de eindstand te zien is het hun gelukt.

het was al een beetje bekend dat het geen spannende wedstrijd ging worden want in de EREDIVISIE moesten ze ook 2x keer tegen elkaar en toen waren dit de standen.

AZ - NAC BREDA 8-1

NAC BREDA - AZ 1-4

de Finale zou dus zijn:

AJAX - AZ

een erge spannende wedstrijd zal het wel worden!

G-D :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

SPEELRONDE 33

de drie belangrijkste wedstrijden:

AJAX-SPARTA ROTTERDAM 5-2

UTRECHT-PSV 1-1

AZ-HEERENVEEN 3-1

korte verslagen over de drie wedstrijden

AJAX-SPARTA ROTTERDAM.

ajax heeft dan wel overtuigend met 5-2 gewonnen maar hadden niet het gewenste doelsaldo.

ajax staat niet zo goed namelijk daarin en van de top 3 ( az psv ajax ) heeft ajax het slechtse doelsaldo.

UTRECHT-PSV.

PSV heeft erge kostbare punten verloren en daardoor het kampioenschap laten liggen totzover.

PSV staat nu derde in de EREDIVISIE.

AZ- HEERENVEEN.

AZ had thuis de nummer 5 heerenveen op bezoek en hadden het ook erg moeilijk.

toch kwam er een goeie overwinning van wel 3-1.

de stand en de punten zijn alsvolgt.

1. AZ 72 punten

2. AJAX 72 punten

3. PSV 72 punten

PSV heeft duszover punten laten liggen en is 2 plaatsen naar beneden gegaan.

AZ heeft de KOPPOSITIE overgenomen van PSV.

AJAX staat nu tweede.

als je echt helemaal alles wilt weten over de stand van de eredivisie moet je op deze link klikken en dan

naar pagina 818 voor uitslagen en 819 voor stand.

>><<

de nummer 5 en 6 maken ook nog kans op de UEFA en daar word ook nog gestrijd ervoor de clubs zijn:

FEYENOORD ( nr. 5)

HEERENVEEN (nr. 6)

deze moeten ook nog is de 34ste speelronde tegen elkaar en zou dus ook een speciale wedstrijd worden voor beide teams voor de voorronde's van de UEFA.

dan nog even terug voor de nummers 1.2.3.

je ziet dat ze alledrie 72 punten hebben en dat echter nog AMPER voorgekomen is!

na speelronde 34 zou het dus zover zijn dat het moet uitmaken van de DOELSALDO

de DOELSALDO heeft toch echter AZ het meeste voordeel in.

natuurlijk moeten we nu wachten op speelronde 34 voor de UITEINDELIJKE ECHTE STAND!

vr. groeten

Groot-Duimpje

Link to comment
Delen op andere websites

Het is zover mensen, vandaag de ontknoping vn de eredivisie! Bij mij staat op het moment continu teletekstpagina 818 aan, die refresht toch. In dit bericht hou ik het een beetje bij, ik zet spoilers zodat de mensen die het niet willen weten het niet hoeven lezen!

FC Groningen - Utrecht 0-2[/font]

sc Heerenveen - Feyenoord 5-1[/font]

NEC - ADO Den Haag 3-2[/font]

PSV - Vitesse 5-1[/font]

Roda JC - Heracles Almelo 7-0[/font]

Sparta - RKC 1-0[/font]

FC Twente - NAC Breda 2-1[/font]

Willem II - Ajax 0-2[/font]

Excelsior - AZ 3-2[/font]

Verslagje:

Aan het begin was AZ kampioen. PSV scoort. Ajax en AZ nog gelijk, dus PSV kampioen. Even later krijgt Excelsior een doelpunt en Ajax scoort ook. Ajax kampioen, PSV tweedes, AZ derdes. Het is erg spannend. AZ maakt gelijk, PSV loopt uit. Nog steeds Ajax, PSV, AZ. Dan loopt PSV uit tot 4-1. PSV kampioen, Ajax tweedes, AZ derdes. Huntelaar maakt een punt bij Ajax, waardoor Ajax eerste staat, PSV tweedes en AZ derdes. AZ maakt de 2-2. PSV maakt de 5-1, wat PSV weer kampioen maakt. Het is erg spannend, I'll keep you informed!

AZ raakte zijn keeper kwijt (rood), nu krijgt Excelsior een tweede gele kaart. Alles loopt uit de hand.. :D[/font]

PSV Kampioen![/font]

De uiteindelijke top 5:

1. PSV

2. Ajax

3. AZ

4 FC Twente

5. sc Heerenveen[/font]

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...