Jump to content

[IV|SA|MAP]Lantaarnpaal uit GTA 4 in San Andreas zetten


Apple-Mac

Recommended Posts

Lantaarnpaal uit GTA IV halen, en plaatsen in San Andreas

Benodigdheden:

  • GTA IV

  • GTA San Andreas

  • 3d Ripper DX. Dit kun je hier downloaden

  • 3d Studio Max (7)

Wat gaan we doen??

In deze tutorial gaan we een lantaarnpaal vanuit GTA IV, in San Andreas zetten. De lantaarnpaal moet kunnen branden, en hij moet tevens ook breekbaar zijn.

Wat moet ik al weten?

Voordat je aan deze tutorial begint moet je over de volgende kennis beschikken. Indien je niet (voldoende) over deze kennis beschikt, kun je misschien problemen ondervinden met het volgen van de tutorial. Je moet voldoende kennis hebben over:

=>(Zeer lichte) kennis van modelleren

=>Het ingame plaatsen van objecten

=>Objecten breekbaar maken

=>2dfx toevoegen aan je object.

Het beginstuk

Download, en installeer het programma 3d Ripper DX. Wanneer je het programma voor het eerst start, zal je gevraagd worden om de DirectX 9-Applicatie te selecteren. Geef het pad op, waar GTA 4 geinstalleerd is.

68396437bl3.png

Laat verder alles staan zoals het staat, mits je de OUTPUT-Mappen wilt wijzigen.

Wanneer je klaar bent, klik je op 'Launch' (rechts onderin). Als je ingame bent gegaan, loop je naar een willekeurige, gewenste locatie (ergens op straat, want we zoeken een lantaarnpaal) en druk je op 'F12'

16587866dk5.png

Mijn verontschuldigingen voor deze screen. Als je boven geen gele tekst ziet staan, werkt het programma niet. (Zoals op deze screen, die ik later had gemaakt :7). Probeer het programma dan te restarten, of volg de instructies op vanaf de site van de maker

Gebied importeren in 3dsmax

Open 3dsmax. Klik op File > Import. Zorg ervoor dat het bestandstype op .3DR staat ingesteld.

34197113li4.png

Ga naar de map toe waar de 'Frame' is opgeslagen. Dat moet normaal gesproken: 'Mijn Documenten > 3DReaperDX > Frames > Frame_DATUM_TIJD.3dr' zijn.

Vervolgens krijg je nog een scherm te zien. Klik op het pijltje achter Recommed Values. Zorg ervoor dat Aspect=***** en FOV=***** zijn geselecteerd. Klik daarna op OK

56988792ex8.png

Nu moet je, afhankelijk van het gebied waar je stond, even wachten tot het gebied geimporteerd is.

Wanneer het importeren voltooid is, krijg je het gebied te zien waar je in stond (met textures). In princiepe zou je nu dus eigenlijk elk object wat je ziet pakken en in San Andreas kunnen plaatsen. Zelfs bij auto's is dit het geval. (Stond je op een plek waar veel auto's stonden, dan worden die hier ook in opgenomen). Dit zou je dus met elk spel kunnen doen.

Zoom, totdat je een lantaarnpaal tegenkomt. De lantaarnpaal is opgebouwd uit 4 delen. Klik ze alle 4 aan. Klik op File > Export Selected... Sla vervolgens het geheel op als .3ds

59982564cg7.png

Klik op File > Reset. Klik daarna op File > Import. Zorg nu dat het bestandstype op .3ds staat ingesteld (ipv .3dr)

Attach je model, en textureer de lantaarnpaal met deze textuur (orginele GTA IV Lantaarnpaal textuur). Textureer de lamp zelf niet.

[OPMERKING: Heb je moeite met het volgen van dit onderdeel? Geen probleem! Raadpleeg deze tutorial voor meer uitleg!

Het object breekbaar maken, en de belichting toepassen.

We gaan het object nu breekbaar maken. Voor diegene die er wat problemen meehebben, kunnen deze tutorial raadplegen.

Vervolgens pas je de belichting toe. Zorg ervoor dat je voor een wit lampje kiest, en dat de grootte (Size) 1.5 of 2.0 is. Het plaatsen van de belichting wordt uitgebreid uitgelegd in deze tutorial. Wanneer je klaar bent, plaats je het object ingame.

[OPMERKING:] Heb je moeite met het plaatsen van een object ingame? Raadpleeg deze tutorial

Afsluiting

Ik hoop dat je wat geleerd hebt van deze tutorial. Het plaatsen van een lantaarnpaal was slechts een voorbeeldje. Je kan, zoals ik dat al eerder zei, met elk object op deze manier in GTA San Andreas krijgen. Dit kan met elke game. Hier heb je dus niet persé GTA IV voor nodig.

Voor vragen en/of opmerkingen kun je in dit topic terecht!

Resultaten!

resultca7.png

result2av2.png

result3eb4.png

Apple-Mac ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi tutorial Apple-Mac! :klap:

Maar is het nu dus ook mogelijk om nieuwe models te maken voor GTA IV?

Grtz Devanna :cya:

Dat zal wel mogelijk moeten zijn, alleen weet ik nauwlijks iets van objecten in GTA IV plaatsen. In deze tutorial wordt dus eigenlijk behandeld hoe je alles wat los en vast zit in GTA IV ript, en in San Andreas plaatst. Omgekeerd weet ik, zoals ik net al zei, helemaal niets van.

Apple-Mac ^_^

Bewerkt: door Apple-Mac
Link to comment
Delen op andere websites

Objecten ín GTA IV plaatsen kan nog niet, je kan ze tot nu toe alleen eruit halen met de ripper, wat trouwens bij elk spel die gebruikt maakt van DirectX kan. Mooie Tutorial tegenhanger-van-Windows, ziet er weer prima uit, eigenlijk zelfde als de andere tuts :) Top :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...