Jump to content

Show hier je 3D Mark score

Recommended Posts

• Reacties 265
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Limbolander

40

• Galiorix

39

• Djmaddox

31

• Sprunk

30

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
nVidia gebruikers cheaten, dat programma ondersteunt PhysX.. D: PhysX moet uit bij een goede benchmark!

Volgens mij scheelt dat niet zo vreselijk veel. :puh:

Geplaatst:
nVidia gebruikers cheaten, dat programma ondersteunt PhysX.. D: PhysX moet uit bij een goede benchmark!

Toen ik het uit deed kreeg ik 22 3dmarks minder...

Geplaatst:

Nieuwe technologie geeft ook alweer meer punten in 3dmark, dus het heeft niet zo heel veel zin hier over te gaan discussiëren. Neem SLI of Crossfire, dat geeft je weer een vette scoreboost, maar als het echt zo'n grote prestatiewinst geeft in de prakijk? Nee jammer genoeg niet.

Neem ook bijvoorbeeld een Q9550 bijvoorbeeld, vergelijk het met een i7 920 in 3dmark en je zult ook zien dat de i7 standaard hoger scoort, omdat het weer vernieuwde technologie beschikt zoals hyperthreading, In de praktijk ligt de prestatie in games ongeveer op dezelfde lijn.

Natuurlijk zijn er altijd applicaties waarin hyperthreading bijvoorbeeld wel weer een flinke boost geeft, maar aangezien de meerderheid op dit forum vooral een computer heeft om te gamen, neem ik dat als voornaamste voorbeeld.

Geplaatst:
Nieuwe technologie geeft ook alweer meer punten in 3dmark, dus het heeft niet zo heel veel zin hier over te gaan discussiëren. Neem SLI of Crossfire, dat geeft je weer een vette scoreboost, maar als het echt zo'n grote prestatiewinst geeft in de prakijk? Nee jammer genoeg niet.

Neem ook bijvoorbeeld een Q9550 bijvoorbeeld, vergelijk het met een i7 920 in 3dmark en je zult ook zien dat de i7 standaard hoger scoort, omdat het weer vernieuwde technologie beschikt zoals hyperthreading, In de praktijk ligt de prestatie in games ongeveer op dezelfde lijn.

Natuurlijk zijn er altijd applicaties waarin hyperthreading bijvoorbeeld wel weer een flinke boost geeft, maar aangezien de meerderheid op dit forum vooral een computer heeft om te gamen, neem ik dat als voornaamste voorbeeld.

Oke, over SLI mag ik niets zeggen, maar wel over PhysX. Dat is net zoals een Mercedes met een BMW tegen elkaar laten testen, waarbij de Mercedes (nVidia) wel zijn getunende parts mag gebruiken, maar waarbij de BMW (ATi) zijn getunde parts NIET mag gebruiken. Het is gewoon oneerlijk :( Een ATI kaart met gemodificeerde drivers voor PhysX haalt dik veel meer punten bij 3dmark. D:

Geplaatst:

Waarom er zo over mekkeren, die paar puntjes maakt niemand zich zorgen over.

En waarden aan je score is ook dikke crap.

Geplaatst:

Dat moet je tegen die Die-hard overclockers zeggen die dag en nacht bezig zijn om een paar puntjes hoger te scoren in 3d mark.

Geplaatst: (bewerkt)

Dat moet je tegen die Die-hard overclockers zeggen die dag en nacht bezig zijn om een paar puntjes hoger te scoren in 3d mark.

Ben jij net zo bezig als hun dan? nachten bezig zijn voor een paar puntjes?

Performance die je niet gebruikt, alleen voor de puntjes doet.

Daarnaast, die scores die zij meestal bereiken, kunnen wij nog niet eens bereiken, dus om hun erbij te betrekken is ook een beetje onzin.

Daarnaast is het voor hun hobby om te overclocken, en volgens mij soms zelfs werk of krijgen ze er beloningen voor.

Ik neem aan dat als je 10 punten minder scoort niet wakker ligt.

En btw, heb je nou Ati plaatje in je sign, terwijl je een Nvidia GTS hebt?

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst: (bewerkt)

1. Dat ATI plaatje had ik nog niet eens gezien. :7 Ik had namelijk eerst een 4850 maar die werkte niet goed. Bedankt voor de tip, ik ga meteen mijn signature aanpassen. ^_^

2. Jij zegt dat niemand zich zorgen maakt over die puntjes, en ik noem gewoon een bepaalde groep mensen die dat wel doen. Overigens heb ik het idee dat Galiorix en Limbolander ook proberen een zo hoog mogelijke score te halen met respectievelijk een i7 en Q8400.

En wat hun doen kunnen wij ook. Ik heb het dan ook niet over de vloeibare stikstof en 5 Ghz personen, maar gewoon mensen die het uiterste uit hun processor proberen te halen, en dus ook proberen een hoge score te halen. Er zijn genoeg mensen die dat goed kunnen hoor. Kijk maar eens op computer fora.

EDIT: Sig aangepast :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:
[...] met respectievelijk een i7 en E8400. [...]

Sorry, ik ben een perfectionist.

Maar wat je zei klopt wel, maar ik zou me niet meteen zorgen maken over 10 puntjes, behalve als dat bijvoorbeeld een bepaalde mijlpaal zou zijn of iets dergelijks. Maar ik vind het wel leuk om de hardware tot het uiterste te drijven.

Geplaatst:

als je nu net 19990 haalt ofzo dan boeit me die 10 puntjes ook wel, 20k is natuurlijk veel leuker om te hebben :puh:

Verder galiorix is je OC gewoon voor 24/7 gebruik of was het puur voor de benchmark?

Geplaatst:
als je nu net 19990 haalt ofzo dan boeit me die 10 puntjes ook wel, 20k is natuurlijk veel leuker om te hebben :puh:

Verder galiorix is je OC gewoon voor 24/7 gebruik of was het puur voor de benchmark?

De OC kan in principe met gemak 24/7 draaien, maar met de hitte van een tijdje terug heb ik hem toch stock gehouden, voor het geval dat. Maar als ik weer wat zwaarder werk ga doen (denk hierbij bijvoorbeeld aan het renderen van video's) dan gooi ik de baseclock weer omhoog van 133 naar 166..

Geplaatst:
[...] met respectievelijk een i7 en E8400. [...]

Sorry, ik ben een perfectionist.

Maar wat je zei klopt wel, maar ik zou me niet meteen zorgen maken over 10 puntjes, behalve als dat bijvoorbeeld een bepaalde mijlpaal zou zijn of iets dergelijks. Maar ik vind het wel leuk om de hardware tot het uiterste te drijven.

Limbolander heeft inderdaad een Duo en geen Quad, sorry. :$

En hoezo "gewoon een mugen 2 halen". Ik vind 35 euro voor een koelertje toch een hoop geld. Je hebt er zelfs een processor voor. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...