Jump to content

Mexicaanse griep

Recommended Posts

Geplaatst:

flevoland is toch wel een beetje het middelpunt van NL en als je van schiphol naar flevoland reist om terug naar huis te gaan. kom je volgens mij wel in contact met veel mensen. en vooral als je ook in het vliegtuig zit.

Geplaatst:
flevoland is toch wel een beetje het middelpunt van NL en als je van schiphol naar flevoland reist om terug naar huis te gaan. kom je volgens mij wel in contact met veel mensen. en vooral als je ook in het vliegtuig zit.

Maar ik lees net dat het kind pas in nederland ziek werdt, en dat ze dus niet iedere passagier hoeven te onderzoekken.

Dat kind heeft het toch ergens opgepakt.

Geplaatst:

De kans is nu groot, dat de Mexicaanse griep ook in België wordt ontdekt. Meerdere buurlanden van dat land (waaronder Duitsland en ons land) hebben nu met de griep te maken. :N

Geplaatst:

De regering pakt het veel te slecht aan, ik denk dat je veel beter de mensen die in het vliegtuig zaten kunt controleren ook hadden ze alle mensen van te voren die met het vliegtuig gingen moeten controleren. Want ja je kunt beter 1 x te veel controleren dan dat straks iedereen doodziek rondloopt.

Geplaatst:
De regering pakt het veel te slecht aan, ik denk dat je veel beter de mensen die in het vliegtuig zaten kunt controleren ook hadden ze alle mensen van te voren die met het vliegtuig gingen moeten controleren. Want ja je kunt beter 1 x te veel controleren dan dat straks iedereen doodziek rondloopt.

Nu zou het er helaas al te laat voor zijn. aangezien al die reizigers in dat vliegtuig naar alle uithoeken van NL gaan om naar huis te gaan. En dus besmetten ze nog meer mensen zonder dat ze het weten. :N

Geplaatst:

Dat deden ze toch al in Japan of was het China? Iig daar werden die mensen zelfs op koorts gescant met allerlei aparte technieken en camera's. Maar het helpt totaal niet, je kan dat virus ook met je meedragen zonder dat je last hebt van de symptomen.

Geplaatst:

het zou goed te behandelen zijn als je er op tijd bij was, dus ik maak me nergens druk over

Geplaatst:

Gelukkig is het hier nog niet in Belgie, maar als het komt zijn ze voorbereid. :)

Geplaatst:

Ik ben zelf wel een beetje bang van de griep, en vooral als het wereldwijd wordt. Als je er snel bij bent dan is er niks aan de hand, net zoals Donald-Duck zei. De regering pakt het wel goed aan vind ik. Maar als iedereen er goed voorbereid op is is er niks aan de hand. :)

Geplaatst:

Nederland heeft/Had toch heel veel vaccins ofzo?

ik maak me er niet druk om.

alhoewel, als iemand die ik ken het had zou ik wel uit de buurt blijven

Geplaatst:

Ja, tegen andere griep virussen. Voor de ''Mexicaanse griep'' is er echter nog geen vaccin ontwikkeld. Dat kan kan ook nog wel tussen de 3-6 maanden duren voordat ze daar tegen een vaccin hebben ontwikkeld.

Geplaatst:

ik maak me er niet druk om.

alhoewel, als iemand die ik ken het had zou ik wel uit de buurt blijven

Nederland heeft ongeveer 4,5 miljoen keer Tamiflu. Daarmee kan ongeveer 1/3 deel van de bevolking van Nederland mee bevoorraad worden (als men ziek wordt). Tamiflu is geen vaccin tegen de Mexicaanse griep. Tamiflu is namelijk een virusremmer. Het zorgt er dus voor dat het virus zich niet verder vermenigvuldigt in het lichaam en daardoor kunnen er verder geen andere lichaamscellen besmet worden met het virus. De verspreiding wordt dus stopgezet. Het werkt alleen tegen influenzavirussen, dus tegen andere ziektes werkt het niet.

Overigens kun je niet zo even een doosje Tamiflu ophalen bij de apotheek. Je moet het op recept krijgen door bijvoorbeeld een arts. Je kunt het alleen krijgen als er een influenzavirus bij je wordt vastgesteld (bijvoorbeeld de Mexicaanse griep of een ander type dat ook onder de influenzavirussen valt).

Zoals .NightFlower al zegt gaan er zeker 3 tot 6 maanden overheen voordat er een vaccin is ontwikkeld. Natuurlijk is dat vaccin op dit moment al volop in ontwikkeling.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...