Rinaldootje Geplaatst: 7 mei 2009 Rapport Geplaatst: 7 mei 2009 2e geval van mexicaanse griep in nederland BRON Reageren
Ferre Geplaatst: 7 mei 2009 Rapport Geplaatst: 7 mei 2009 Waarom blijven die mensen niet in Mexico? Het terughalen van al die mensen verspreidt het juist. Reageren
Pietje II Geplaatst: 7 mei 2009 Rapport Geplaatst: 7 mei 2009 Waarom blijven die mensen niet in Mexico? Het terughalen van al die mensen verspreidt het juist. Precies!! Helemaal mee eens man. Dat die egoïsten niet gewoon in Mexico blijven, nee ze weten dat ze ziek zijn en dan lekker terug naar Nederland komen. Thnx dat je effe die ziekte weer verspreid lieverdjes, zijn we blij mee Maar ach, vandaag is bekend gemaakt dat Canadese wetenschappers het H1N1-virus helemaal hebben weten te achterhalen dus nu kunnen er mooi vaccins gemaakt worden. Ciao, problem solved. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 7 mei 2009 Rapport Geplaatst: 7 mei 2009 Over de link die Rinaldootje heeft gegeven met het nieuwsbericht over het Mexicaanse griep virus, staat er gewoon dat die 53 jarige vrouw het inmiddels weer goed maakt. Ook over dat 3-jarig kind is niets ernstigs te melden, ook daarmee gaat het dus weer goed. Volgens mij kan je daaruit wel opmaken dat het niet ernstiger is dan een ander griep virus. Overigens kwam ik ook nog deze website tegen gezondheidsnet.nl/5-vragen-over-de-mexicaanse-griep. Onder de vraag ''symptomen'' staat ook vermeld dat deze griep niet ernstiger is dan een gewone griep. Natuurlijk zijn er ook mensen die er aan zijn overleden, maar bij iedere ander normaal griepje is die kans er (hoe klein die dan ook is) ook aanwezig. Dat zal ongetwijfeld ook wel te maken hebben met een slecht immuunsysteem. Ik sluit verder niet uit dat dit virus niet ernstiger kan worden. Maar volgens mij wordt er veel meer ophef van gemaakt, dan dat het in wezen tot nu toe is... Reageren
Pietje II Geplaatst: 7 mei 2009 Rapport Geplaatst: 7 mei 2009 Onder de vraag ''symptomen'' staat ook vermeld dat deze griep niet ernstiger is dan een gewone griep. Natuurlijk zijn er ook mensen die er aan zijn overleden, maar bij iedere ander normaal griepje is die kans er (hoe klein die dan ook is) ook aanwezig. Dat zal ongetwijfeld ook wel te maken hebben met een slecht immuunsysteem. Ik sluit verder niet uit dat dit virus niet ernstiger kan worden. Maar volgens mij wordt er veel meer ophef van gemaakt, dan dat het in wezen tot nu toe is... Klein? Weet je hoeveel oudere mensen er aan een ''simpel'' griepje sterven op een jaar? Zat. Deze varkensgriep is IMO gewoon weer zo'n overhypte ziekte. Ja tuurlijk, de mens lijdt nog het meest voor hetgeen wat hij vreest. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 7 mei 2009 Rapport Geplaatst: 7 mei 2009 Klein? Weet je hoeveel oudere mensen er aan een ''simpel'' griepje sterven op een jaar? Zat. Ja maar dat is toch een hele andere kant van het verhaal :O Ik zeg er niet voor niets bij met een slecht immuunsysteem. Ik duldde erop dat het gewoon erg overdreven wordt in de media, zoals je al zei ''de mens lijdt nog het meest voor hetgeen wat hij vreest.'' Vrijwel de meeste mensen genezen gewoon van een griepje en daar baseerde ik mijn reactie ook op Reageren
GwnHugo Geplaatst: 7 mei 2009 Rapport Geplaatst: 7 mei 2009 @ pietje II Ik vind dat je gelijk hebt. Het is natuurlijk wel ernstig in mexico maar voor mezelf ben ik niet zo bang. Ik denk niet dat ik die ziekte nog ga oplopen. Wel vervelend dat er ook in nederland gevallen zijn. Dat maakt de kans weer iets groter. Reageren
Koeky7 Geplaatst: 7 mei 2009 Rapport Geplaatst: 7 mei 2009 Dit is gewoon een 'media ziekte', er zijn nauwelijks mensen aan dood gegaan. Er zijn wel mensen dood gegaan en dat is niet leuk maar op wereldwijde schaal valt het reuze mee. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 7 mei 2009 Rapport Geplaatst: 7 mei 2009 Niets aan de hand, jaarlijks sterven er alleen in Nederland al 100.000 tot 150.000 mensen aan de "gewone" griep. Reageren
Sa_bulldog Geplaatst: 8 mei 2009 Rapport Geplaatst: 8 mei 2009 Dit is gewoon een 'media ziekte', er zijn nauwelijks mensen aan dood gegaan. Er zijn wel mensen dood gegaan en dat is niet leuk maar op wereldwijde schaal valt het reuze mee. Helemaal juist, De media blaast de boel weer op Iemand die het ziet Het is een kwestie van uitzoeken waar de zieke mensen zitten. Behandelen en in de gaten houden en dan is het griepje zo weer weg. Reageren
Cabyon Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 mei 2009 Waarom heeft de WHO dan fase 5 afgekondigd? Reageren
PowerPats Geplaatst: 8 mei 2009 Rapport Geplaatst: 8 mei 2009 3de persoon in nederland met de mexicaanse griep nu Reageren
.NightFlower Geplaatst: 8 mei 2009 Rapport Geplaatst: 8 mei 2009 Waarom heeft de WHO dan fase 5 afgekondigd? Fase 5 houdt in dat het virus in zeker twee landen van mens tot mens overgaat. @ PowerPats, dat hoeft nog geen reden te zijn tot paniek. Ik denk dat die 3de persoon even goed gewoon weer geneest. Iig maak ik mij nog helemaal niet druk, dat wordt het pas als dat virus op bijvoorbeeld een zwerver komt, dus mensen met een zwak immuunsysteem waardoor dat virus zich makkelijker kan ontwikkelen. Maar goed tegen die tijd hebben ze denk ik wel een vaccin ontwikkeld. Verder is het nog een raadsel waarom er in Mexico mensen aan gestorven zijn en elders niet ... Dat daar geen informatie over gegeven word? Maarja ik denk dat we sowieso in Nederland niet zo veel te vrezen hebben, medische zorg hier is dan ook veel beter Reageren
Cabyon Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 mei 2009 (bewerkt) Ik bedoel dat als jullie het een mediaziekte noemen, waarom heeft de WHO fase 5 dan afgekondigd? Bewerkt: 8 mei 2009 door Cabyon Reageren
.NightFlower Geplaatst: 9 mei 2009 Rapport Geplaatst: 9 mei 2009 Ik bedoel dat als jullie het een mediaziekte noemen, waarom heeft de WHO fase 5 dan afgekondigd? Zoals ik al zei: Fase 5 houdt in dat het virus in zeker twee landen van mens tot mens overgaat. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit virus ook pandemie wordt, alleen is de kans wel aanwezig in Fase 5. Een pandemie is overigens een epidemie die vrijwel over de hele wereld voorkomt. Verder is een pandemie in tegenstelling tot een epidemie een nog onbekend virus, waartegen nog geen vaccin beschikbaar is. Maarja ik vind dat sommige mensen er te snel overin paniek raken, wat ongetwijfeld ook door de vele media aandacht gebeurd. Terwijl dit virus nog niet zo ver is ontwikkeld dat het ook daadwerkelijk heel gevaarlijk is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.