Jump to content

Mexicaanse griep

Recommended Posts

Geplaatst:
We gaan allemaal dood! Leuk jullie gekend te hebben!

en we gaan weer over op de orde van de dag.. volgende graag

Geplaatst:

Hier in Belgie is er ook al één iemand officieel besmet. :/

Maar ik maak me er niet teveel zorgen om.

Geplaatst:

Ik denk dat het CDC (Central for Decease Control) en het WHO (World health organisation) erg dicht bij zijn om de Mexicaanse griep pandemiealarm naar het niveau 6 te doen gaan. Maarja het wordt nog afwachten. en 4 in totaal voor heel nederland en belgië. Dat is minder dan de paar hondert in mexico en america

Geplaatst: (bewerkt)

Wat een gezeik om niks, kanker is honderdmaal erger, maar vullen ze 3 volle voorpagina's voor 1 geval van kanker? Dacht het niet.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:
Wat een gezeik om niks, kanker is honderdmaal erger, maar vullen ze 3 volle voorpagina's voor 1 geval van kanker? Dacht het niet.

Dat is het hem juist, het klinkt grof, maar als ze op de voorpagina zetten 'persoon met kanker overleden', dan denkt iedereen zo van 'dat kan gebeuren' en zullen ook mensen denken van 'dit is toch normaal', want er sterven dagelijks mensen met kanker, maar hoor jij ook over de hongersnood in Afrika waar dagelijks mensen ovelrijden aan honger, nee, daar hoor je ook niks over, maar deze 'griep' is vrij populair doordat het zich verspreid en een aantal doden heeft achtergelaten, en de media mensen juist 'bang' maakt en zegt dat het dodelijk is, daardoor willen mensen er alles over weten(sommige zelfs om te kijken of ze zelf die symptomen niet hebben) en word dit populair, en zo trekt de media hun mensen.

Geplaatst:

k snap dit niet hoor, elk jaar gaan aan de normale griep 1000 tot 2000 nederlanders dood. Aan de varkensgriep is nog niemand overleden en toch al die heisa erover, slaat toch nergens op :duh:

Geplaatst:

Zoals je op de vorige bladzijd(en) kon lezen PP, het is eigenlijk een mediaziekte. Hoewel het aantal gevallen nu toch wel fors toeneemt. =|

Geplaatst:

Ik dacht dat het eergisteren was zeiden ze op het nieuws dat er terug iemand besmet is met het virus.Haar toestand is stabiel maar ze mag niet meer buiten komen.Volgens professors is de Mexicaanse griep milder dan ze hadden verwacht,gelukkig maar want anders loopten we hier al rond met monddoekjes. :duh: In totaal zijn er nu al zo'n 5 besmettingen in België,wat nog niet zo veel is.Van Nederland weet ik niet want ik ben een Belg.Nu maar hopen dat een medicijn vinden dat de griep voor eeuwig kan stoppen. :D

:cya:

.Corneria.

Geplaatst:

Ik had gehoord dat wij in Europa niet veel last hebben als we de griep hebben, we zouden in minstens 3 dagen weer beter zijn :)

Geplaatst:
Ik had gehoord dat wij in Europa niet veel last hebben als we de griep hebben, we zouden in minstens 3 dagen weer beter zijn :)

Eigenlijk dus het zelfde als met elk ander griepje :) Maar sowieso is de medische zorg hier ook veel beter dan in o.a. Mexico.

Geplaatst:

Ja, maar daar waren ze niet voorbereid op de uitbraak. Ik had ook gelezen in het AD dat van het eerste jongetje waarbij de vogelgriep werd geconstateerd een standbeeld krijgt.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Zojuist is officieel alarmfase 6 in werking gesteld, we hebben nu te maken met een pandemie.

Geplaatst:
Zojuist is officieel alarmfase 6 in werking gesteld, we hebben nu te maken met een pandemie.

Ohh, ik was die hele Mexicaanse ziekte al haast vergeten :cab:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...