Jump to content

God

Dr.Oppai

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zelf geloof niet in God. Maar de evolutie theorie, ik vind het heel raar dat het allemaal toeval is. Ons lichaam, dat zo gigantisch gecompliceerd is, dat kan toch niet uit toeval ontstaan?

+1 _O_

Maar ik geloof wel, maar ik sluit me bij het 2e gedeelte van de zin aan.

Bewerkt: door GTAJoel
Geplaatst:

Ik zelf geloof niet in God. Maar de evolutie theorie, ik vind het heel raar dat het allemaal toeval is. Ons lichaam, dat zo gigantisch gecompliceerd is, dat kan toch niet uit toeval ontstaan?

Hoezo zou dat niet kunnen? Ons lichaam is overigens helemaal niet toevallig zo ontstaan. In onze voorouders zijn toevallige mutaties voorgekomen die gunstig zijn uitgevallen (of ongunstig, maar dan gaan ze dood/sterven ze uit) waardoor diegene met die mutatie zich heeft voortgeplant. Wanneer dat over miljoenen jaren gaat en heel vaak krijg je steeds meer gecompliceerde levensvormen.

Geplaatst:

Hoezo zou dat niet kunnen? Ons lichaam is overigens helemaal niet toevallig zo ontstaan. In onze voorouders zijn toevallige mutaties voorgekomen die gunstig zijn uitgevallen (of ongunstig, maar dan gaan ze dood/sterven ze uit) waardoor diegene met die mutatie zich heeft voortgeplant. Wanneer dat over miljoenen jaren gaat en heel vaak krijg je steeds meer gecompliceerde levensvormen.

Bewijs?

Geplaatst:

Bewijs?

waarom geloof je manias varhaal niet zonder bewijs maar de bijbel wel zonder bewijs?dit klinkt logisch maar is zonder bewijs(alhoewel mania bijna nooit maar wat lult)en de bijbel is best onlogisch en zonder bewijs maar dat geloof je wel? :cab:

Geplaatst:

Bewijs?

The Origin of Species by means of Natural Selection, Charles Darwin

Geplaatst:

De evolutie blijft ook gewoon een geloof net zoals alle andere theorieën vind ik.

thoerie lecht het uit van hoe of wat,de bijbel zegt iets en dat is gewoon zo volgens de bijbel.

Geplaatst:

De evolutie blijft ook gewoon een geloof net zoals alle andere theorieën vind ik.

Maar dan even wel nadenken dat er in die theoriën bewijzen zitten dmv opgravingen van gedeeltes van skeletten die in een bepaalde lijn passen waardoor deze theoriën bewezen kunnen worden... :)

Geplaatst:

Veel opgravingen etc zijn ook bijbels te verklaren..

Ja, god zou voor de lol wat fossielen in de grond hebben gestopt, zodat wetenschappers via de bewezen technologie (radioactief verval) kunnen bewijzen dat fossielen miljoenen jaren oud zijn en niet minder dan 4500 jaar zoals de bijbel ons wijs probeert te maken.

God heeft z'n eigen graf gegraven.

bustedplacard.jpg

Dan is god toch de hypocriet van de dag.. Wij moeten liev zijn, anders veroordeelt god ons. Maar god zelf, die mag mensen in het vuur gooien en doen waar hij zin in heeft. Dan ben je echt gewoon de kneus, mensen veroordelen op dingen die je zelf net zo hard of misschien zelfs harder doet. Dan wil ik niet eens in de hemel de kont van dergelijke god kussen.

Ik zou het niet beter kunnen zeggen.

En als God ons gemaakt heeft en al de rest, dan heeft ie toch enkele grote blunders gemaakt :7

Toch zou ik het niet effe nadoen. :7 Het valt me op dat veel mensen op alle negatieve dingen letten, in het leven terwijl er nog evengoed zo veel moois is waar je van kunt genieten. Problemen en nare dingen gebeuren nu eenmaal, maar wees blij dat de mens niet zomaar opgevreten wordt door een leeuw. Het gaat lang niet overal even flexibel, maar wij mensen mogen blij zijn met wat we hebben.

Bewerkt: door frankyyguy

Even vraag voor alle ''gelovige''

Hoe verklaar je de dino's? :7 Het is bewezen dat ze bestonde en dat ze miljoenen jaren bestonden op aarde. Krokodillen en schilpadden hadden het overleefd. De bijbel had het niet over dino's of reusachtige wezens of wel? Klopt sowieso niet, dus de bijbel is gewoon leuk om te lezen voor tussendoortje tog.

Bewerkt: door Barcelona
Geplaatst:

Hoe verklaar je de dino's? :7 Het is bewezen dat ze bestonde en dat ze miljoenen jaren bestonden op aarde. Krokodillen en schilpadden hadden het overleefd. De bijbel had het niet over dino's of reusachtige wezens of wel? Klopt sowieso niet, dus de bijbel is gewoon leuk om te lezen voor tussendoortje tog.

De Bijbel heeft het wel degelijk over dinosauriërs. In het boek Job word er wat over gezegd, dus houd die conclusies maar voor je dan..

Geplaatst:

De Bijbel heeft het wel degelijk over dinosauriërs. In het boek Job word er wat over gezegd, dus houd die conclusies maar voor je dan..

Maar er zit wel een verschil tussen 150-65 miljoen jaar en 4500 jaar :7 .

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...