Jump to content

Eredivisie 2010/2011


BoerBanaan

Recommended Posts

Ik ken de situatie wel, je hebt opzich wel gelijk, maar 3 tot 4 miljoen euro is erg weinig voor hem. En bij Barcelona gaat hij veel op de bank zitten, dus ontwikkelt hij zich minder. Als ik hem was zou ik eerder naar een club zoals HSV gaan en je daar te ontwikkelen zoals bijvoorbeeld Van de Vaart. Ik vind hem nu minder goed dan bijvoorbeeld Robben toen hij naar Chelsea ging.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 536
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    61

  • Leontjuuh-gta

    54

  • GekkieJ01

    45

  • NandroDavids

    38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik ken de situatie wel, je hebt opzich wel gelijk, maar 3 tot 4 miljoen euro is erg weinig voor hem. En bij Barcelona gaat hij veel op de bank zitten, dus ontwikkelt hij zich minder.

Dat is niet zo, aangezien Xavi oud en erg blessuregevoelig begint te worden. Een goede vervanger heeft Barcelona niet op de positie van Xavi, dus is de keuze voor Afellay helemaal zo gek nog niet.

Trouwens over de transfersom; dat is aan PSV om te besluiten of het bedrag wel of niet goed genoeg is.

Bewerkt: door Jesperkaj
Link to comment
Delen op andere websites

Het is logisch dat hij het probeert, hij is nu in de bloei van zijn carriere. Als hij het nu niet doet, doet hij het nooit. Hij kan altijd nog terug gaan naar PSV als het strand, of ergens in de middenmoot van Spanje/Duitsland/Engeland gaan (eigenlijk nog altijd beter dan de eredivisie). Waarom zou hij het niet doen? Drenthe is een totaal ander verhaal. Hij is helemaal opgehemeld na het EK onder 21, daar speelde hij briljant (toen oranje dat won). Daardoor ging hij naar Real Madrid. Real Madrid kocht hem voor een schijntje in de hoop dat hij werkelijk zou bloeien. Nu is hij nog maar verhuurd, m.a.w. als hij toch nog zo briljant blijkt als dat hij leek op het EK onder 21, is hij alsnog van Real. Dat was een investering. Appelvlaai heeft zich al bewezen bij PSV, en kijkt nu voor een stapje hoger. Lijkt me niet meer dan de gebruikelijke gang van zaken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Heeft die club überhaupt nog bestaansrecht? Als je maar 22.000 toeschouwers trekt als je 4de staat moet je je dat toch wel af gaan vragen.

:7

*Mompelt iets over gelijkspel tegen Willem II en frustratie*

Maar 't is inderdaad erg leeg, als je bedenkt dat er rond de 50.000 mensen in 't stadion kunnen. Gisteravond was natuurlijk wel een avond waarop wellicht wat mensen Sinterklaas hebben gevierd, dus wellicht had dat er ook een beetje mee te maken.

Bestaansrecht heeft Ajax sowieso: 22.000 is nog altijd meer dan menig andere club in de Eredivisie. De resultaten vallen op 't moment een beetje tegen naar de maatstaven van Ajax, maar ook hier geldt: 't merendeel van de clubs in de Eredivisie doet 't toch echt minder.

Overigens vind ik clubs die geen eigen vermogen hebben minder bestaansrecht hebben...

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft die club überhaupt nog bestaansrecht? Als je maar 22.000 toeschouwers trekt als je 4de staat moet je je dat toch wel af gaan vragen.

:7

*Mompelt iets over gelijkspel tegen Willem II en frustratie*

Maar 't is inderdaad erg leeg, als je bedenkt dat er rond de 50.000 mensen in 't stadion kunnen. Gisteravond was natuurlijk wel een avond waarop wellicht wat mensen Sinterklaas hebben gevierd, dus wellicht had dat er ook een beetje mee te maken.

Bestaansrecht heeft Ajax sowieso: 22.000 is nog altijd meer dan menig andere club in de Eredivisie. De resultaten vallen op 't moment een beetje tegen naar de maatstaven van Ajax, maar ook hier geldt: 't merendeel van de clubs in de Eredivisie doet 't toch echt minder.

Overigens vind ik clubs die geen eigen vermogen hebben minder bestaansrecht hebben...

Natuurlijk heeft Ajax nog bestaansrecht, ik chargeer een beetje. :puh: Maar om weg te blijven als je clubbie 4de staat dat vind ik nou niet echt getuigen van clubliefde, Feyenoord zwabbert een beetje onderin rond maar de Kuip is wel elke 2 weken weer bijna vol.

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk heeft Ajax nog bestaansrecht, ik chargeer een beetje. :puh: Maar om weg te blijven als je clubbie 4de staat dat vind ik nou niet echt getuigen van clubliefde, Feyenoord zwabbert een beetje onderin rond maar de Kuip is wel elke 2 weken weer bijna vol.

Dat laatste is zeker zo en dat verdient absoluut respect. Bij veel clubs heb je 'nepfans' die alleen fan zijn als ze succes hebben, wat ik een paar jaar terug heel erg merkte in 't Noorden met de successen van FC Groningen. Feyenoord heeft wat dat betreft échte fans.

Overigens lees ik net op VI.nl dat één van de redenen van het lege stadion waarschijnlijk ook het weer was. Gisteravond gaf het KNMI zelfs een extra waarschuwing voor Noord- en Zuid-Holland wegens extreem weer.

Neemt niet weg dat de Arena bijna nooit vol zit volgens mij...en dat heeft volgens mij inderdaad met de resultaten te maken. Logisch, want 'we' zijn al zolang geen kampioen geworden en ook dit jaar zit het er niet in lijkt het. Zélfs met een Mido in bloedvorm :7

Link to comment
Delen op andere websites

Neemt niet weg dat de Arena bijna nooit vol zit volgens mij...en dat heeft volgens mij inderdaad met de resultaten te maken. Logisch, want 'we' zijn al zolang geen kampioen geworden en ook dit jaar zit het er niet in lijkt het. Zélfs met een Mido in bloedvorm :7

Maar hoezo is dat logisch? Als Feyenoord fan vind ik het juist logisch dat je naar het stadion gaat als het slecht gaat, als je clubbie je nodig heeft. Als het slecht gaat met je club ga je er juist achterstaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Neemt niet weg dat de Arena bijna nooit vol zit volgens mij...en dat heeft volgens mij inderdaad met de resultaten te maken. Logisch, want 'we' zijn al zolang geen kampioen geworden en ook dit jaar zit het er niet in lijkt het. Zélfs met een Mido in bloedvorm :7

Maar hoezo is dat logisch? Als Feyenoord fan vind ik het juist logisch dat je naar het stadion gaat als het slecht gaat, als je clubbie je nodig heeft. Als het slecht gaat met je club ga je er juist achterstaan.

Haha, ik had 't gepost en voelde deze reactie eigenlijk al aankomen. Inderdaad zou het niet logisch moeten zijn en zouden er juist 50.000 man moeten zitten die als twaalfde man fungeren. Maar volgens mij is wel duidelijk dat Ajax dat publiek niet heeft en Feyenoord wel. In dat opzicht heeft Feyenoord het gewoon beter voor elkaar dan Ajax.

Wat ik meer bedoelde is dat we volgens mij wel weten dat het Ajax-publiek vaak alleen bij resultaat fan is en nu er geen resultaten zijn het dus 'logisch' is dat 't stadion voor minder dan de helft gevuld is.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet voetbal international alleen, 't is via alle officiele kanalen al binnen gekomen, frank de boer is de opvolger tot iig de winterstop.

Ik kopieer hier t interview over het vertrek van jol :

Ajax en Martin Jol hebben op verzoek van Jol in gezamenlijk overleg besloten om de onderlinge arbeidsovereenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Uit de gesprekken die algemeen directeur Rik van den Boog de afgelopen weken en dagen met Jol voerde, kwam in toenemende mate naar voren dat Jol onvoldoende basis ziet om de samenwerking met Ajax succesvol voort te kunnen zetten.

Martin Jol (54) begon op 1 juli 2009 als hoofdtrainer bij Ajax. De club eindigde na zijn eerste seizoen, 2009-2010, als tweede in de Eredivisie. Daarmee werd deelname aan de voorronde van de UEFA Champions League gerealiseerd. Op 25 augustus 2010 wist hij zich met zijn team te kwalificeren voor de poulefase van de UEFA Champions League. Onder leiding van Jol won Ajax op 6 mei 2010 de KNVB Beker.

De technische staf zal in elk geval tot aan de winterstop onder leiding staan van Frank de Boer. Over de invulling van de nieuwe technische staf hoopt en verwacht Ajax voor de jaarwisseling meer bekend te kunnen maken.

Frank de Boer (15 mei 1970) is sinds 1 juli 2008 trainer van de A1 van Ajax. De Boer is tevens assistent van bondscoach Bert van Marwijk bij het Nederlands Elftal. De voormalige topvoetballer begon zijn trainersloopbaan bij de D1 van Ajax.

Met Martin Jol vertrekken ook zijn assistenten Cock Jol en Michael Lindeman.

Directeur Rik van den Boog reageert op het vertrek Martin Jol. ,,Laat ik vooropstellen dat ik het vertrek van Martin Jol betreur en respecteer. We hebben wekelijks overleg, officieel. Tussendoor spraken we elkaar geregeld. Het gaat sportief gezien de afgelopen weken minder goed dan de periode daarvoor. En de vraag is hoe dat tij gekeerd kan worden. Dat is een lastige kwestie. Ik denk dat Martin ook veel moeite met de omstandigheden heeft. Iedereen heeft een mening over Ajax. Bij zijn baan hoort een enorme druk van buitenaf. En die druk nam toe. Maar ik wil niet voor Martin spreken. Ik laat aan hem over of hij er iets over gaat zeggen."

Van den Boog kijkt met plezier terug op op anderhalf jaar Martin Jol bij Ajax. ,,Dat dit vandaag gebeurt doet niets af aan het fantastische seizoen dat we vorig jaar hebben beleefd. En na de zomer wist hij de ploeg ook al snel op niveau te brengen waardoor de poulefase van de Champions League werd bereikt. Dat was voor ons allemaal heel belangrijk. Hij heeft veel spelers ontwikkeld, een ‘gezicht’ gegeven. Veel wedstrijden die we onder hem wonnen waren spectaculair, met veel goals voor en weinig tegen." Van den Boog verklaart de keuze voor Frank de Boer: ,,Waarom Frank de Boer? Frank gaat het in elk geval komende weken doen. Voor nu is het de beste oplossing. Frank is een ontzettend goede trainer, die meteen beschikbaar is. Morgen reist hij met Ajax mee naar Milaan, waar we woensdag strijden voor Europese overwintering."

Dat Jol opstapt, betreurt de trainer zelf eveneens: ,,Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van deze mooie club. We zijn vorig jaar zomer aan iets begonnen dat ik graag had afgemaakt. Maar ik ben gaan inzien dat de verwachtingen na vorig seizoen té hooggespannen waren. Aan die verwachtingen kunnen we nu niet voldoen en dat doet me zeer. De hoeveelheid kritiek die de club dagelijks te verduren krijgt heeft inmiddels geleid tot onrust in de organisatie en in de spelersgroep. Ik doe dit bewust vóórdat AC Milan – Ajax gespeeld wordt. De komende weken zijn erg belangrijk en ik hoop oprecht dat er iets in de groep gebeurt waardoor het op korte termijn weer een winnend elftal wordt.”

Bekijk straks de reactie van directeur Rik van den Boog op Ajax TV

Link to comment
Delen op andere websites

Voetbal International meldt trouwens dat Jol er mee stopt. Toch een heerlijke puinzooi daar in Amsterdam. Ze staan 4de, maar mijn god wat een paniek als ze een keer gelijk spelen.

Ongelooflijk inderdaad...vorig seizoen ging 't de tweede seizoenshelft verschrikkelijk goed en nu we minder punten achterstand hebben op de koploper dan vorig jaar is 't ineens afgelopen. Overigens is 'ie niet ontslagen lijkt het, maar heeft Jol zelf aangegeven te willen vertrekken.

Nu eerst Frank de Boer als eindverantwoordelijke. Lijkt me een prima zet, maar ik vraag me af of hij al helemaal klaar is om bijvoorbeeld 't seizoen af te maken. Opvallend trouwens dat Blind niet naar voren is geschoven...die was als assistent van Jol toch heel direct betrokken bij de selectie.

Dit is overigens wel hét moment voor Cruijff om in te stappen bij Ajax en de touwtjes in handen te nemen...laat maar komen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...