Jump to content

Splitsen van België


Guardian1980

Recommended Posts

Een splitsing van België lijkt steeds realistischer te worden. De media hebben het er druk mee, en ook vandaag stonden de voors en tegens weer opgesomd in de krant. Ik ben vooral benieuwd naar de meningen van de Belgen onder ons. Dus stem, en onderbouw je mening in een post.

Bewerkt: door guardian1980
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    9

  • Teh_Ninja

    6

  • moechy

    5

  • MegaPilot

    4

ik ben geen belg, woon er dichtbij en kom er elke week.

Spreek dan ook belgen, weet niet echt wat ze ervan vinden (van 1 wel , tegen, omdat vriendje in wallonië woont :7 , en bij splitsing niet goedkoop sms'en :7 ) Maar ik heb er geen mening over. Denk niet dat er veel zal veranderen in vlaanderen, misschien in wallonie wel (ik weet niet)

Bewerkt: door Cylas
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben Nederlander en heb er geen mening over, ik hou me er niet mee bezig en weet ook niet echt precies wat er gaande is behalve dat het noorden en het zuiden problemen met elkaar hebben.

Overigens is de poll niet helemaal goed, je moet de poll voor belgen en voor niet-belgen invullen maar nu lijkt het dus net alsof er belgen hebben gestemd "geen mening" terwijl ik dat was :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Tsjah.. Ze hebben daar veel problemen met de politiek. Het kan goed zijn dat wij het meemaken dat Belgie splits en het Vlaanderen en Walonie gaat heten. Of de stukken komen bij Nederland en Frankrijk, maar dat denk ik niet omdat Nederland te veel moet inversteren in Vlaanderen omdat die wat achter liepen (heb ik ergens gelezen). Maar de toekomst zal het uitwijzen...

Link to comment
Delen op andere websites

België wordt steeds kleiner he, 200 jaar geleden splitsen van Koninkrijk der Nederlanden, en nu splitsen van het franse gedeelte :puh: Er blijft niet veel van over..

Denk ook eens aan de achterliggende reden, Wallonië profiteert van Vlaanderen en met die Walen kan je niet discussiëren. Splitsen die handel, Vlaanderen heeft alles te winnen, niks te verliezen. Als je nu nog niet beseft dat je met Walen niet kan discussiëren, dan weet ik het ook niet meer hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben zelf Belg en ik ben voor het splitsen.

Vlaanderen onafhankelijk lijkt my het beste.

Wij hebben Wallonië niet nodig, ik zou btw ook niet bij nederland willen horen.

Jullie hebben qua alles een helemaal ander systeem en wil ik dus lekker in een onafhankelijk landje wonen met hun eigen systeem.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook wel voor de splitsing, al dat gedoe tegenwoordig. Laat Vlaanderen gewoon hun zin doen, en Wallonië ook. Ze willen tenslotte toch allemaal alles zelf beslissen, dus zorg dan gewoon voor een splitsing, en dan is dat gedoe over Vlaanderen-Wallonië ook eindelijk voorbij.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...