Jump to content

Splitsen van België


Guardian1980

Recommended Posts

Het onderwerp is het splitsen van België, niet of dat Amsterdam nou wel of niet groter is dan Brussel ;)

Die discussie is ontstaan door een argument van Hearv over wat de hoofdstad zou moeten zijn, dus het is gewoon relevant. Wat Dutchy3010 hierboven ook al aangeeft...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    9

  • Teh_Ninja

    6

  • moechy

    5

  • MegaPilot

    4

Daarnaast kan ik jouw argument ook omkeren, dat ze in België (waarschijnlijk) ook niet leren hoe gemeenten e.d. in Nederland in elkaar zitten(of er daadwerkelijk verschil in zit weet ik niet).

Het is grotendeel hetzelfde hier hoor, maar er zit een verschil in, ik heb dat ooit eens gaan opzoeken.

Daarbij is Brussel zelfs een uitzondering tussen de Belgische gemeenten dus is het logisch dat niemand dat snapt. (doen de meeste Belgen ook niet trouwens)

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Het onderwerp is het splitsen van België, niet of dat Amsterdam nou wel of niet groter is dan Brussel ;)

Die discussie is ontstaan door een argument van Hearv over wat de hoofdstad zou moeten zijn, dus het is gewoon relevant. Wat Dutchy3010 hierboven ook al aangeeft...

De hoofdstad waarvan, van Vlaanderen? Want ik zie een samensmelting van Nederland en Vlaanderen er zo gauw niet komen hoor. Wellicht dat Antwerpen of Gent de nieuwe hoofdstad zou kunnen worden, om maar weer even een bommetje in het topic te leggen.

Link to comment
Delen op andere websites

De hoofdstad waarvan, van Vlaanderen? Want ik zie een samensmelting van Nederland en Vlaanderen er zo gauw niet komen hoor. Wellicht dat Antwerpen of Gent de nieuwe hoofdstad zou kunnen worden, om maar weer even een bommetje in het topic te leggen.

Mocht het er ooit van komen kan enkel Brussel hoofdstad van Vlaanderen worden, daar zijn Antwerpen en Gent niet op voorzien.

@Shorty_D: Nederland is heel wat rechtser dan België hoor ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

We kunnen eigenlijk het beste samenblijven. Vooral economisch. Wallonië gaat in de toekomst meer bedrijven aantrekken dan vlaanderen, omdat er daar simpelweg meer plaats is. Hier in Vlaanderen is alles zo dicht op elkaar gebouwd.

Je moet je zo voorstellen. Je hebt een amerikaans bedrijf dat van plan is om hier fabrieken te openen met doorgroeimogelijkheden en uitbreidingsplannen in de toekomst.

Waar in Vlaanderen ga je dat kunnen zetten? Wallonië is plek zat. Hier in Vlaanderen hebben we plaats te kort.

Ja je kan zeggen, doen we een paar velden weg. Maar die velden behoren tot de boeren, dan zitten die ook zonder werk. Nog meer werkloosheid.

Dus splitsen is imo geen oplossing.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Dit gaat nooit gebeuren, dat zullen de walen ook niet pikken. Ik ben al van mening dat limburg eigelijk bij belgie hoort lol, daar komt de west nederlandse grap vandaan. Als er een paar in belgie dood gaan sturen we er weer een paar limburgers heen.

Maar de echte reden waarom ik dat vind, is omdat als je op de kaart kijkt past limburg grotendeels beter op de landkaart van belgie.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit gaat nooit gebeuren, dat zullen de walen ook niet pikken. Ik ben al van mening dat limburg eigelijk bij belgie hoort lol, daar komt de west nederlandse grap vandaan. Als er een paar in belgie dood gaan sturen we er weer een paar limburgers heen.

Maar de echte reden waarom ik dat vind, is omdat als je op de kaart kijkt past limburg grotendeels beter op de landkaart van belgie.

We hebben al 1limburg. Dat is al meer als vodden genoeg. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Dit gaat nooit gebeuren, dat zullen de walen ook niet pikken. Ik ben al van mening dat limburg eigelijk bij belgie hoort lol, daar komt de west nederlandse grap vandaan. Als er een paar in belgie dood gaan sturen we er weer een paar limburgers heen.

Maar de echte reden waarom ik dat vind, is omdat als je op de kaart kijkt past limburg grotendeels beter op de landkaart van belgie.

West-Nederlanders zijn gewoon een stel drollen bij een :schater:

Maar het blijft onzin omdat je Zeeland dan ook als bijna Belgisch kan verklaren ;)

Maargoed, meeste West-Nederlanders die dat zeggen zijn niet eens buiten hun woonplaats geweest dus die kunnen beter hun mond houden ^_^

En om toch ontopic te gaan, een kant vind ik her correct omdat België een Nederlandstalige kant heeft en een Franstalige kant.

Maar in deze tijden kunnen ze het wss beter achterwegen laten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 years later...

Ja, maar als ze splitsen dan krijg je toch al dat gedoe met de grenzen en dan bedoel ik Brussel. Hoe gaan ze dat dan doen?

Een bijzondere gemeente in het Koninkrijk der Nederlanden.

Oh sorry, ik werd vanuit een ander topic hiernaar verwezen maar dacht dat ik nog in dat andere topic zat. :sst:

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...