Jump to content

Splitsen van België


Guardian1980

Recommended Posts

(Jij bent toch Nederlander? :puh:)

Serieus MP... domme vraag :7

Brussel is toch lang niet zo groot als Amsterdam?

Anderhalf keer zo groot...

De hoofdstad hoeft toch ook niet de grootste stad zijn? Kijk naar de VS.

Dat hoeft inderdaad niet, maar wat ik bedoel is dat je dan zo'n effect krijgt dat de 'hoofdstad van Europa' een aparte stad is en dat Vlaanderen dan net zoals de huidige status een federaal district is. Ik bedoel dat Brussle dan nog altijd als hoofdstd van Vlaanderen functioneert, raar genoeg.

Washington is trouwens geschiedkundig altijd de hoofdstad geweest, maar was economisch gezien niet positief gelegen waardoor deze niet zo groot geworden is :) .

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    9

  • Teh_Ninja

    6

  • moechy

    5

  • MegaPilot

    4

Als Belgie al splitst zal het zeker niet naar Nederland gaan. Sommige Belgen willen juist splitsen omdat ze dan politiek kunnen doen wat ze willen en niet meer kunnen tegengewerkt worden zoals Wallonie nu wel eens doet. Onafhankelijk zal het worden dan.

Als ze doen zoals Yves Leterme zei "er is 10 minuten politieke moed nodig om BHV te splitsen" zal het wel goed komen. Alleen is Leterme zover niet geraakt. :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zag dat ik een foutje heb gemaakt in de poll, heb deze aangepast. Hoop dat een ieder wiens stem nu verdwenen is, nogmaals wil stemmen.

Brussel is toch lang niet zo groot als Amsterdam?

Amsterdam: opp. 219,33 km² (waarvan 165,74 km² land), inw. 767.849

Brussel (Brussels Hoofdstedelijk Gewest): opp. 161,38 km², inw. 1.114.042

Qua landelijk oppervlakte dus vergelijkbaar, qua aantal inwoners is Brussel een stuk groter.

Bron Wikipedia.

Link to comment
Delen op andere websites

Amsterdam: opp. 219,33 km² (waarvan 165,74 km² land), inw. 767.849

Brussel (Brussels Hoofdstedelijk Gewest): opp. 161,38 km², inw. 1.114.042

Qua landelijk oppervlakte dus vergelijkbaar, qua aantal inwoners is Brussel een stuk groter.

Bron Wikipedia.

Maar is het vergelijken tussen Amsterdam en Brusssels Hoofdstedelijk Gewest wel een eerlijke vergelijking? Is Brusssels Hoofdstedelijk Gewest niet beter te vergelijken met de stadsregio Amsterdam?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar is het vergelijken tussen Amsterdam en Brusssels Hoofdstedelijk Gewest wel een eerlijke vergelijking? Is Brusssels Hoofdstedelijk Gewest niet beter te vergelijken met de stadsregio Amsterdam?

Nee, het Gewest Brussel behoord tot de 'gemeente' Brussel en is zo de stad... van 1.1 miljoen inwoners.

Mocht je de grote agglomeratie checken zit je aan 2.1 miljoen inwoners.

Dit drijft een beetje van de onderwerp af, alsjeblieft niet reageren hierop of PB :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar België wilt dat niet, en ik geef ze volkomen gelijk daarin. En dan nog, dan word de politiek nog meer chaos en moeten er allerlei aanpassingen gaan plaatsvinden. De wetten in grote lijnen zullen wel hetzelfde zijn, maar die kleine duizenden lijntjes moeten worden aangepast dan, zie dat maar eens te doen zonder dat er chaos ontstaat

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...